wie is verantwoordelijk voor het vreemdgaan?

23-05-2012 21:25 481 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vaak hier op het forum dat vrouwen worden afgemaakt omdat ze met een gebonden man 'vreemd gaan' ( zelf geen partner). Maar waarom vinden zoveel mensen dat de vrouw in dit geval ook fout is? De vrouw is toch niet gebonden? En de man is toch eigenlijk een l*l? Als mijn man ooit vreemd zou gaan, zal ik nooit boos worden op de vrouw. Ik vind namelijk niet dat de vrouw schuld heeft, maar mijn man wel, en ik spreek uit ervaring. ( niet met huidige partner trouwens)

Wat vinden jullie?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Maar ontopic:

als ik erachter zou komen dat een date/potentieel serieus iemand een relatie heeft zou ik dat erg jammer vinden maar het contact dus wel verbreken. Ook bij een open relatie, eerlijk gezegd. Maar als dat voor mensen werkt is dat natuurlijk mooi. Het ligt misschien ook wel aan hoe lang je een relatie hebt.
Overigens vind ik het heel erg voor iemand, man of vrouw, als ze bedrogen worden terwijl ze denken in een goede relatie te zitten. En je kan het niet altijd weten.

Maar zat vrouwen die het ergens toch wel onbewust weten, maar eerst liever de kop in het zand steken en als ze er achter komen alsnog blijven, ook bij de tweede, derde of honderdste keer.

Dan is het weliswaar nog steeds de fout van de vreemdgaander maar inmiddels toch ook je eigen keuze in zo'n relatie te blijven zitten.

De meeste huwelijken zijn toch echt niet zo rozegeur en maneschijn als een partner vreemdgaat. De relatie zit in ieder geval op een bepaald vlak al niet goed, namelijk dat de vreemdgaander geen aanleiding ziet om niet te vreemd te gaan terwijl we toch echt allemaal weten dat vreemdgaan kwetsend is, ook als de partner het (nog) niet weet. En je verloren momenten uit je relatie smokkelt, terwijl je dacht dat je partner hard aan het werken was voor het gezin en je speciaal voor hem zijn maaltijdje in de magnetron opwarmt en hem nog eens een fijne massage geeft...
jamaica, 86 seconden geleden

Ruza... Om 'een kut geven' nogal onderdanig klinkt. De vrouw kan toch gewoon zin hebben in sex?! Waarom moet zij de verantwoordelijkheid dragen over het leven van haar SV?

Plat gezegd is dat natuurlijk wel waar. Man kiest ervoor andere kut te zoeken. Vrouw kiest ervoor die te geven. Dus help je hem te bedriegen door je benen te openen.

Zijn ze beiden verantwoordelijk. Neuken doe je samen.

Als je niet weet dat diegene een ander bedriegt, dan vind ik het wat anders.
elninjoo schreef op 23 mei 2012 @ 21:47:

[...]

Niet mee eens. Ik heb meerdere gebonden mannen gehad vroeger en ik had ze eerst afgehouden omdat ze idd getrouwd waren. Maar waarom zou ik mezelf 'n leuke scharrel ontzeggen terwijl die mannen er toch op uit waren om vreemd te gaan? Als het niet met mij was dan was 't wel met 'n ander. En ik heb er toch leuke tijden en goeie seks mee gehad. Bovendien is het lekker veilig: ze gaan toch netjes terug naar de vrouw, dus heb je wel de lusten, niet de lasten!
Helemaal mee eens en identieke ervaringen.....
Paekzwart schreef op 23 mei 2012 @ 22:07:

Oh nee, dat was Eefje die iets zocht en niet kon vinden.

X-D

Ik heb toevallig op een ander forum net iemand leren kennen op een datingsite-topic waarmee het misschien wel eens wat kan worden. Je vindt ze op de gekste plekken, die mannen.
amand1969 schreef op 23 mei 2012 @ 22:12:

[...]

8-P Wat zielig, zo'n vriend die wéérloos is tegen die gemene vreemdgaande vrouwen!

Dit gaat erg tegen mijn principes in maar....

Ik vind gewoon dat je helemaal gelijk hebt in deze reactie, want het was ook het eerste wat ik dacht.
frivolia schreef op 23 mei 2012 @ 22:12:

[...]

hier ben ik het niet mee eens, je mag best stoken in een goede relatie: die is daar nl. tegen bestand.

je mag niet stoken in een slechte relatie.

Mee eens!

Bovendien hoef je als vrouw niet eens te stoken/flirten. De gebonden man in kwestie maakt zoveel werk van je ondanks dat je in eerste instantie de boot afhoudt vanwege zijn relatie.

En als ik dan toevallig eigenlijk toch wel veel zin had in (seks met) die man, dan ging ik er uiteindelijk op in omdat ik mijzelf dat niet wilde ontzeggen. Een man die zo vasthoudend probeert iemand te versieren, zal daar niet mee stoppen als jij de moraalridder uithangt.
Wat een sneue man dan zeg? Beetje stalkerig.
@ missy... Maar is er dan een 'onderzoeksplicht' als vrouw? Ik vind dus van niet.. Zolang je er vrijblijvend inzit en daar eerlijk over bent hoef je, wat mij betreft, niet naar de details van het priveleven van de SV te vragen. De man of vreemdganger heeft de plicht jou niet met de ellende te gaan opzadelen. Hij moet zijn eigen boontjes doppen.
Beide zijn fout zeker als de ongebonden persoon weet dat de vreemdganger een relatie heeft daar blijf je van af. En daarnaast hoort de vreemdganger niet buiten de deur te gaan eten. Als de koek thuis op is handel je eerst je zaakjes thuis af voordat je je ergens anders op ga storten
Dat zeg ik toch net.

Als je het niet weet dan kan je er niets aan doen.

Maar als ik heb t erover als je ervan afweet.
elninjoo schreef op 23 mei 2012 @ 22:22:

[...]

Mee eens!

Bovendien hoef je als vrouw niet eens te stoken/flirten. De gebonden man in kwestie maakt zoveel werk van je ondanks dat je in eerste instantie de boot afhoudt vanwege zijn relatie.

En als ik dan toevallig eigenlijk toch wel veel zin had in (seks met) die man, dan ging ik er uiteindelijk op in omdat ik mijzelf dat niet wilde ontzeggen. Een man die zo vasthoudend probeert iemand te versieren, zal daar niet mee stoppen als jij de moraalridder uithangt.
Dit klopt ook wel weer. Al zou ik er zelf dan niet op ingaan. Ik verbaas me wel eens over die tussendoor filmpjes bij zo'n programma als Loverboys, mannen/vrouwen die overtuigd en dronken in de camera zeggen dat ze lekker hun vrouw of vriend gaan bedriegen die nacht. Dan weet ik weer waarom ik nooit meer dan aangeschoten word :P
Mijn vriend zal idd nooit zelf beginnen met flirten/versieren van een vrouw. Maar daarintegen weet ik ook zeker dat als ie wordt verleid, hij nogal slap is.

Mannen zijn gewoon zwak en slap. Die kunnen geen nee zeggen.

Daar geloof ik nou eenmaal in.
Als je het als vrouw weet dat die man bezet is is het net zo zaadwijf. Respect heet dat!

En snap zowiezo niet dat diegene een 2e keus wil zijn
Loat goan!!!
Paekzwart schreef op 23 mei 2012 @ 22:14:

De meeste huwelijken zijn toch echt niet zo rozegeur en maneschijn als een partner vreemdgaat. De relatie zit in ieder geval op een bepaald vlak al niet goed, namelijk dat de vreemdgaander geen aanleiding ziet om niet te vreemd te gaan terwijl we toch echt allemaal weten dat vreemdgaan kwetsend is, ook als de partner het (nog) niet weet.

Met alle respect, dat is niet aan jou om te bepalen.

Alle relaties hebben ups en downs en mensen maken nou eenmaal stomme fouten. Dat betekent niet dat je ze daar een handje bij hoeft te helpen, toch?
Dan nog.. Lastig hoor. Als je er na verloop van tijd achter komt moet je het dan stoppen omdat je hem anders 'helpt'? Nee, duidelijk maken dat je discretie verlangt. Moet je als vrouw de normen en waarden bewaken van de vreemdganger? De situatie is niet handig. Maar het is een volwassen man, moeten wij hem veroordelen/beoordelen of hij wel of niet mag liegen binnen zijn relatie? Vertel jij nooit een leugentje om bestwil? Omdat je de ander niet wil kwetsen?
Wat hypocriet toch weer. Eerst een zwangere minnares afmaken en het op een andere topic voor jezelf goed gaan zitten lullen.
@jamaica

Ja, maar dan kies je daar toch voor dan? Dus dan ben jij inderdaad mede verantwoordelijk.
Cateautje?
kadanz schreef op 23 mei 2012 @ 22:31:

[...]

Met alle respect, dat is niet aan jou om te bepalen.

Alle relaties hebben ups en downs en mensen maken nou eenmaal stomme fouten. Dat betekent niet dat je ze daar een handje bij hoeft te helpen, toch?

In zo'n relatie zít geen respect bedoel je. Een relatie ís niet goed als er een persoon in zit die wil vreemdgaan of vreemdgaat. Dat ís zo. Dat heeft niets te maken met bepalen of niet. Ik kan je op een briefje schrijven dat het geruzie niet van lucht is als het uitkomt en dat daarna bijna nooit meer het vertrouwen terug komt. Een goede relatie? Nou dacht het niet. In een goede relatie wil je de ander geen pijn doen en doe je dat ook niet en probeer je bij problemen te zoeken naar oplossingen zodat iedereen weer blij en vrolijk wordt, samen.

Een keer een stomme fout één keer in de relatie, daar zou ik zelfs nog mee kunnen leven als mijn partner dat zou doen. Je praat er over, je kijkt waar het vandaan kwam en dan komt het goed. Maar meestal gaat vreemdgaan over langdurig vreemdgaan, over meerdere malen vreemdgaan, over jarenlang vreemdgaan.

Ik hoef helemaal niet altruïstisch een handje te helpen. Ik doe dat ook niet. Maar van mij vragen of ik mijn jarenlange geneugten op een droogje houdt zodat een ander in hun slechte relatie kan blijven zitten, mwah... ik blijf dat een rare vraagstelling vinden.
Los dat ik de vreemdganger een enorme Loser vind, wees dan eerlijk naar je partner toe. Bespreek open relatie of welke vorm dan ook.

Je partner verdient wel eerlijkheid, het stiekeme vind ik echt heel triest.

De gene die t ook faciliteert vind ik ook wel een stuk verantwoordelijkheid hebben. Je faciliteert het toch, als niemand t zou faciliteren zou t ook niet mogelijk zijn. Dus ergens zou ik t persoonlijk naar mezelf kunnen verantwoorden om t middel te zijn.

Zoiets van een alcoholist een borrel geven omdat ie anders toch wel een pub in duikt
Niet iedereen heeft de luxe om met zijn partner een open relatie te kunnen bespreken. Hoe moeilijk of makkelijk dat is kan en hoeft de minnares geen oordeel over te geven. Zo lang het maar om de sex gaat.
Ik vind dat mensen dingen doen vanuit hun innerlijk. Of ze iets nu wel of niet doen, zolang het in hun innerlijk zit, blijft het fout.

Als iemand vreemd wil gaan, maar de mogelijkheid is er niet, blijft die persoon nog steeds willen om vreemd te gaan.

Dan kan het er beter uitkomen dan er in blijven. Je weet nooit wanneer zoiets er uitkomt.

Het heeft te maken met wie je als mens van binnen bent.
Alleen door het vreemdgaan wordt het zichtbaar, maar van binnen was het al aanwezig.
Jij was daar waarschijnlijk niet bij.Je bent daar nu aan het posten. de zwangere vrouw van een samenwonende man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven