wie is verantwoordelijk voor het vreemdgaan?

23-05-2012 21:25 481 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vaak hier op het forum dat vrouwen worden afgemaakt omdat ze met een gebonden man 'vreemd gaan' ( zelf geen partner). Maar waarom vinden zoveel mensen dat de vrouw in dit geval ook fout is? De vrouw is toch niet gebonden? En de man is toch eigenlijk een l*l? Als mijn man ooit vreemd zou gaan, zal ik nooit boos worden op de vrouw. Ik vind namelijk niet dat de vrouw schuld heeft, maar mijn man wel, en ik spreek uit ervaring. ( niet met huidige partner trouwens)

Wat vinden jullie?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Misschien is het wel het beste wat die vrouw kan overkomen dat haar man vreemd gaat. Omdat ze, wanneer ze het ontdekt, eindelijk de moed heeft om deze lamzak te verlaten. Of omdat hij haar uiteindelijk verlaat voor het neukertje en zij maanden later een veel lievere man en vader voor de kinderen gaat ontmoeten.

Neukertjes doen goed werk. Gewoon doorwroeten dames. Een goede relatie daar kom je toch nooit tussen.
Paekzwart schreef op 23 mei 2012 @ 22:38:

[...]

In zo'n relatie zít geen respect bedoel je. Een relatie ís niet goed als er een persoon in zit die wil vreemdgaan of vreemdgaat. Dat ís zo. Dat heeft niets te maken met bepalen of niet. Ik kan je op een briefje schrijven dat het geruzie niet van lucht is als het uitkomt en dat daarna bijna nooit meer het vertrouwen terug komt. Een goede relatie? Nou dacht het niet. In een goede relatie wil je de ander geen pijn doen en doe je dat ook niet en probeer je bij problemen te zoeken naar oplossingen zodat iedereen weer blij en vrolijk wordt, samen.

Maar dat is zo makkelijk, opportunisme eerste klas: als een man vreemdgaat dan heeft hij een slechte relatie dus maakt het niet uit dat ik hem verleid.

Zo kan ik ook keer op keer een fiets kopen bij een junk want die junk blijft toch stelen, of ik de fiets koop of niet. Helaas, of beter gezegd gelukkig, werkt het zo niet als je het mij vraagt.

Nogmaals, er kunnen duizenden redenen zijn waarom een man vreemdgaat. Maar jij helpt hem graag een handje mee door te stellen dat zijn relatie toch al kapot is. Dat vind ik een beetje kort door de bocht.
De relatie hoeft natuurlijk niet kapot te zijn. Mijn mannelijke collega gaat regelmatig vreemd (niet met mij). Voor de spanning en de sex. Hij is echter heel erg gek op zijn vrouw. Zou niet willen scheiden en dus zeker niet willen dat zij daar achter komt. De verleiding kan hij alleen niet weerstaan
Tja lees dat de sex dus belangrijker is dan de wetenschap dat er iemand bedondert wordt, en jij daar onderdeel van bent. Persoonlijk vind ik het bijzonder dat daar dan geen wroeging naar je eigen morele kompas ontstaat. Dat er ergens iets getriggerd wordt over wat je wel of niet doet.

Als je t niet met je vrouw/man kan hebben dat je sexueel je behoeftes ergens anders wilt zoeken stop die relatie dan of doe t niet. Je hebt altijd een keus om hier zuiver mee om te gaan.

T trukje die vreemdgangers zichzelf aanleren om t goed te praten en geen verantwoording voor zijn/haar daden te nemen vind ik een bijzondere.
eefje1980 schreef op 23 mei 2012 @ 22:12:

[...]

ja, want die man wil je graag houden :) Nee ok, en wat meer expliciet een site die daarop gericht is dan? Zoals Adultmatch (weet niet of dat hier mag geschreven worden)

maar je zegt ook iets serieus te willen. zie je dat dan los van elkaar? Of liefst beide? Want dat is ook een insteek die wel aanspreekt, denk ik.

Je bedoelt een vaste open relatie?

Ik zoek een vaste monogame relatie en daar zou ik mij het meest bij thuis voelen omdat ik zelf eigenlijk ook altijd ontzettend monogaam wordt. Er zijn momenten dat ik alleen iets los zoek als ik geen zin heb in weer het moelijke gedoe wat een vaste relatie meestal met zich mee lijkt te brengen, dat is wat de losse contacten mij brengen. Daarnaast ben ik ook bij tijden gewoon helemaal niet bezig met daten en gewoon alleen.

Beide kan ik mij een voorstelling bij maken maar heeft tot nu toe nooit mijn voorkeur gehad. Daarvoor zoek ik een dusdanig vaste relatie die bij de meeste mannen sowieso al niet mogelijk is maar al helemaal niet als er ook nog anderen bij komen kijken zoals in een open relatie.

Overigens lijkt het daar bij mij meestal wel op als in een vriendschap+ die erg vast is en toch een los element bij zit (dus een open vriendschap+) maar nog nooit iemand ontmoet waarbij dat leidde tot een vaste relatie terwijl die mogelijkheid er wel eens is geweest en ik het zou hebben overwogen. Maar dan kiest de ander voor een vaste relatie met iemand anders om daar vervolgens bij vreemd te gaan.

Bij Adultmatch lijkt het mij weer meer gericht op seks alleen of mannen die al in een relatie zitten. Terwijl ik een serieuze relatie zoek met een partner die weet hoe hij mij trouw kan zijn. En ik geen relatie zoek die vooral gebaseerd is op seks. Voor mij komt de relatie op de eerste plaats en daar volgt (goede) seks uit.
Nare collega heb je dan.

Als je behoefte hebt aan n ander, kan je dat toch bespreekbaar maken?
kadanz schreef op 23 mei 2012 @ 22:47:

[...]

Maar dat is zo makkelijk, opportunisme eerste klas: als een man vreemdgaat dan heeft hij een slechte relatie dus maakt het niet uit dat ik hem verleid.

Zo kan ik ook keer op keer een fiets kopen bij een junk want die junk blijft toch stelen, of ik de fiets koop of niet. Helaas, of beter gezegd gelukkig, werkt het zo niet als je het mij vraagt.

Nogmaals, er kunnen duizenden redenen zijn waarom een man vreemdgaat. Maar jij helpt hem graag een handje mee door te stellen dat zijn relatie toch al kapot is. Dat vind ik een beetje kort door de bocht.

Je leest me verkeerd. Ik doe niets met mannen die in een relatie zitten.

Maar altruïsme van iemand verwachten die zelf graag ook naast iemand in bed wil liggen, aandacht wil etc., vind ik een raar uitgangspunt.

Er zijn duizenden redenen waarom mannen én vrouwen vreemdgaan en er is welgeteld 1 goede reden om het niet te doen. Namelijk dat je van je partner houdt en dús je partner geen pijn wilt doen.
Niet iedereen kan dat. Verder is hij absoluut loyaal en trouw aan zijn gezin. Het is een leugentje om bestwil in zijn geval
jamaica schreef op 23 mei 2012 @ 22:51:

De relatie hoeft natuurlijk niet kapot te zijn. Mijn mannelijke collega gaat regelmatig vreemd (niet met mij). Voor de spanning en de sex. Hij is echter heel erg gek op zijn vrouw. Zou niet willen scheiden en dus zeker niet willen dat zij daar achter komt. De verleiding kan hij alleen niet weerstaan
Vaak weet/voelt de partner wel dat er wat mis is, de "beschadigde" partij heeft wellicht een ander gevoel over hoe t nu gaat.
Dat is hij niet. Niet trouw, want hij bedriegt. Het gaat om het achterbakse.

Seks is betrekkelijk, dat boeit niet. Het liegen en bedriegen. Dat is niet trouw zijn.

En als jij dat weet ben jij daar ook mede verantwoordelijk voor vind ik.
Je bent niet loyaal en trouw aan je gezin als je vreemdgaat. Dat is een contradictio in terminus.

Verleidingen zijn er om te overwinnen, al dan niet met hulp. En als je mensen mee kwetst is het nog steeds je eigen verantwoording.
jamaica schreef op 23 mei 2012 @ 22:51:

De relatie ís al kapot. Ook al zie je het niet aan de buitenkant. Binnenin gebeuren allerlei dingen die de relatie niet laten zijn wat de partner denkt. Hij is er niet op een feestje van de dochter, hij werkt laat over, ze ligt uren alleen in bed als hij "met zijn maten gaat stappen". Onderhuids gaat er veel meer kapot dan mensen denken, de openheid is weg, elkaar in de ogen kunnen kijken en weten dat je elkaar kan vertrouwen is weg. Het lijken minieme dingen, maar de leugen zit er tussen en dat is iets wat mensen onderschatten. Ernstig onderschatten.
Moonlight82 schreef op 23 mei 2012 @ 21:46:

Ik voel ook een soort solidariteit naar andere vrouwen. Ook al ken ik diegene niet, ik zou niet haar man willen inpikken.

Hebben anderen dat niet?

Ik denk dat de meeste vrouwen helemaal niet van plan zijn om zo'n man "in te pikken".

Lenen is een beter woord, hij wordt terug naar zijn vrouw gestuurd na afloop.

Ik vind de man de grote schuldige.

Zijn huwelijk, zijn verantwoordelijkheid.

Toch kan ik niet ontkennen dat ik niet bepaald trots op mezelf was, toen ik een keer "die andere vrouw" was.
Ik zeg de man. Maar in mijn geval heb ik het niet uitgemaakt. Hij ging 10 jaar geleden vreemd uit nieuwsgierigheid. Hij was 22 en ik 18. Ik kwam het te weten omdat hij het had uitgemaakt met haar.

Zij stuurde beledigend mailtjes naar mij toe. Om mij zover te krijgen dat ik het uitmaakte. 2 jaren later kreeg ik nog mailtjes van haar. Ik dacht, ik maak het nog niet uit ik wacht nog even, want anders gaat hij direct naar haar toe. Ze stopte met de mailtjes toen ik eindelijk reageerde. Ik mailde haar terug hoe meer mails je stuur hoe dichter bij elkaar je ons brengt, want zolang je doorgaat maak ik het niet uit.

Dit jaar zijn wij 15 jaar samen. Hij heeft zijn lesje geleerd. Het heeft heel lang geduurd voordat ik hem weer kon vertrouwen. Nu kan ik zeggen "ik heb geen spijt van." Ik heb een geweldige man die altijd klaar voor me staat en die tot de dag van vandaag spijt heeft. We doen alles samen.

Maar ik heb ook duidelijk tegen hem gezegd je hebt je kans gehad volgende keer is het over en uit. Toen waren wij jong en dom, maar nu niet meer.
*even oftopic: peakzwart, leuk je weer tegen te komen in topics! Gaat t goed? Je had t zo druk*

Weer ontopic;

Ben het met je eens. Een leugen leven, dat kan je toch niemand gunnen?
Wat zouden ze op het minnaarstopic van dit onderwerp vinden?
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Tsja, ik weet niet pal. Ze zijn vrij om te reageren toch?
palanja schreef op 23 mei 2012 @ 23:18:

Wat zouden ze op het minnaarstopic van dit onderwerp vinden?

Die kampen met dezelfde twijfels.

Het zijn net mensen, die minnaressen. :)
Missy. In t geval van mijn collega ben ik een extreme buitenstaander. Ik weet hoe t zit, maar voel toch zeker geen enkele verantwoordelijkheid om zijn vrouw in te lichten of hem te overtuigen zn situatie anders aan te pakken.

Collega is altijd bij de belangrijke evenementen binnen zijn gezin. Hij zal niets missen van zijn kinderen. Hij is alleen niet sexueel trouw.
Dus is hij niet trouw. Hij verzwijgt het. En Jij beweerde net dat hij trouw is aan zijn gezin. In dit geval hoort zijn vrouw bij dat gezin, want ze zijn nog samen.
Als trouw alleen een seksuele lading heeft dan heb je gelijk. Hij kiest wel bewust om bij zijn gezin te blijven. Veel tijd te investeren in dagjes uit. Veel kadootjes voor ze te kopen. Vaak met zijn vrouw uit te gaan. 1 ding kan hij niet bespreken, dat is dat hij graag zijn piemel af en toe ergens anders in hangt. Om de desbetreffende minnares daar nou voor verantwoordelijk te houden gaat mij te ver.
Als de desbetreffende minnares van niks weet dan niet.

En iemand voorliegen, of een leugen laten leven is geen trouw.

Daar kunnen honderden kadootjes en etentjes niet tegenop.

Feit blijft dat hij haar voor de gek houdt.
Ander voorbeeld.. ook een man uit mijn omgeving. Zijn vrouw is psychisch zwaar instabiel. Zit aan de medicijnen om dit te onderdrukken maar doet regelmatig extreme rare heftige dingen. De relatie heeft hier zwaar onder te lijden. Man gaat niet weg bij zijn vrouw, er zijn ook kleine kinderen in t spel. De relatie heeft er wel zwaar onder te lijden/is kapot. De man heeft wel behoefte aan sex en misschien ook wel liefde. Hij heeft een minnares, zij weet van de situatie en dat hij zijn gezin niet wil/durft te verlaten. Bij zo n vrouw bespreek je toch geen open relatie?! Ik denk dat je haar dan ook meteen kunt inchecken in een kliniek. Moet de minnares nu haar 'verantwoordelijkheid'nemen en breken met die man?
Ik denk dat de kinderen de dupe worden in jouw voorbeeld.

Samen blijven vanwege de kinderen lijkt mij geen stabiele relatie.

Lekker voorbeeld ben je als ouder dan.
missy_acy schreef op 23 mei 2012 @ 23:19:

Tsja, ik weet niet pal. Ze zijn vrij om te reageren toch?

Ja, dat zijn ze.

In dat geval ga ik alvast deel 2 openen, want ik verwacht dan verhitte discussies die de 3000 reacties ver overstijgen.

;-)
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven