Complexe vriendschap

24-05-2012 09:42 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het begint voor mezelf een wat ingewikkeld verhaal te worden.

Ik ben al enige jaren bevriend met een man. Naar mijn idee zijn we goede vrienden, we hebben veel contact en spreken over persoonlijke dingen. Kort geleden heb ik hem verteld dat ik meer voor hem voelde (dat gevoel was er eerder niet). Dat was half wederzijds, hij is er wel op ingegaan omdat hij wel gevoelens had voor mij. Echter, na een week voelde het niet goed voor hem, hij was nog niet toe aan een relatie en zijn gevoel voor mij was nog te onbestemd om daarmee überhaupt in een relatie te stappen. We besloten een stap terug te doen, en de tijd te nemen en te kijken wat er gebeurt. Een bewuste stap, de andere optie was het afsluiten en alleen vrienden blijven.

Hij vertelde me laatst dat ik hem benauwde. Ik dacht in eerste instantie dat het met bovenstaand verhaal te maken had, maar hij gaf aan dat hij dat al veel langer had. Hij raakte me daar behoorlijk mee, want een dergelijke opmerking raakt je vriendschap. Toch denk ik wel dat ik het begrijp. Ik heb de neiging om veel bevestiging te zoeken. Dat heb ik hem aangegeven en ook dat ik mijn best ga doen mijn leven te beteren. Dit gaat niet over hem specifiek, het is een algemeen probleem voor mij waar ik aan moet werken.

Dit beide bij elkaar zou je zeggen: die vent is wel klaar met je. Dat wilde ik ook denken, dan kun je het gewoon afsluiten en verder gaan. Toch krijg ik eerder het gevoel dat hij juist heel veel om me geeft. Hij heeft, ondanks dat ik hem een benauwend gevoel gaf, al die tijd wel veel contact gehouden. Hij vond me zelfs zo leuk, dat hij een (mislukte) poging tot een relatie aandurfde. Zelfs daarna geeft hij me echt wel het gevoel dat hij graag goede vrienden wil blijven. Hij heeft me gezegd dat ik hem een benauwend gevoel geef, maar het is niet dat hij afstand houdt daardoor.

Wat denken jullie? Is hij klaar met me? Of wil hij echt wel kijken wat er gebeurt tussen ons als het mij lukt om hem meer ruimte te geven? Of wil hij gewoon vrienden blijven en durft hij niet eerlijk te zijn?
Hij houdt je achter de hand totdat ie iets beters tegen komt. Denk ik.
Poeh, dat is best lastig, naar mijn idee wil hij wel kijken wat er verder gebeurd. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, ken die beste man niet. Je zou het hem kunnen vragen? Denk dat hij het beste een antwoord hierop kan geben.
only time will tell :-O
Ga werken aan je onzekerheid, waardoor je minder behoefte aan bevestiging krijgt. Hou het op vriendschap, push niets. Als het voorbestemd is, komen jullie weer nader tot elkaar . . . . . . . .
Beste Doowah, jij bent al een tijdje verliefd en hebt in je hoofd waarschijnlijk een heel scenario dat jouw gevoelens zo heftig zijn dat de ander ook wel gevoelens voor jou moet hebben.

Het is gebleken dat het niet zo is en de man voelt zich al een tijdje benauwd, ook voor je coming out al. Hij wil mogelijk wel vrienden blijven. Respecteer zijn standpunt en het feit dat zijn gevoelens niet hetzelfde zijn als die van jou. Je kunt een ander niet dwingen en raakt als je zo door gaat de vriendschap kwijt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Viva-amber, ik weet niet waar je deze informatie vandaan haalt, maar ik ben niet smoorverliefd op hem. Ik heb zeker meer dan vriendschappelijke gevoelens voor hem, maar heftig zou ik mijn gevoelens niet willen noemen. Het klopt dat in die ene week mijn gevoel behoorlijk van slag was. Dat is inmiddels wel weer tot rust gekomen.

Daarbij heeft hij zelf aangegeven gevoelens voor mij te hebben, dat is niet iets wat ik zelf heb bedacht.

Ik kan daarom niet zoveel met je post. Ik dwing niemand, ik maak me ook geen zorgen dat ik zijn vriendschap kwijt raak en ik respecteer zijn keuzes.
doowahdiddy schreef op 24 mei 2012 @ 09:42:

Het begint voor mezelf een wat ingewikkeld verhaal te worden.

Ik ben al enige jaren bevriend met een man. Naar mijn idee zijn we goede vrienden, we hebben veel contact en spreken over persoonlijke dingen Kort geleden heb ik hem verteld dat ik meer voor hem voelde (dat gevoel was er eerder niet). Dat is toch een vorm van verliefd zijn.Dat was half wederzijds (jou gevoelens waren in ieder geval de helft heftiger dan die van hem), hij is er wel op ingegaan omdat hij wel gevoelens had voor mij. Echter, na een . week voelde het niet goed voor hem, hij was nog niet toe aan een relatie en zijn gevoel voor mij was nog te onbestemd om daarmee überhaupt in een relatie te stappen Zijn gevoelens werden nog minder, , dus minder dan de helft dan die van jou. We besloten een stap terug te doen, en de tijd te nemen en te kijken wat er gebeurt. Een bewuste stap, de andere optie was het afsluiten en alleen vrienden blijven.

Hij vertelde me laatst dat ik hem benauwde HINT. Ik dacht in eerste instantie dat het met bovenstaand verhaal te maken had, maar hij gaf aan dat hij dat al veel langer had HINT. Hij raakte me daar behoorlijk mee, want een dergelijke opmerking raakt je vriendschap. Toch denk ik wel dat ik het begrijp. Ik heb de neiging om veel bevestiging te zoeken. Dat heb ik hem aangegeven en ook dat ik mijn best ga doen mijn leven te beteren. Dit gaat niet over hem specifiek, het is een algemeen probleem voor mij waar ik aan moet werken.

Dit beide bij elkaar zou je zeggen: die vent is wel klaar met je. Dat wilde ik ook denken, dan kun je het gewoon afsluiten en verder gaan. Toch krijg ik eerder het gevoel dat hij juist heel veel om me geeft. Hoezo? Zijn de hints die hij geeft niet duidelijk, uit het bovenstaande blijkt dat hij andere gevoelens heeft voor jou dan jij voor hem. Hij heeft, ondanks dat ik hem een benauwend gevoel gaf, al die tijd wel veel contact gehouden. Hij vond me zelfs zo leuk, dat hij een (mislukte) poging tot een relatie aandurfde. 8-P [b]Je praat recht wat krom is. Hij vond je niet leuk genoeg om de relatie voort te zetten.Zelfs daarna geeft [b]hij me echt wel het gevoel dat hij graag goede vrienden wil blijven. Hij heeft me gezegd dat ik hem een benauwend gevoel geef, maar het is niet dat hij afstand houdt daardoor.

Wat denken jullie? Is hij klaar met me? Vraag het hem Of wil hij echt wel kijken wat er gebeurt tussen ons als het mij lukt om hem meer ruimte te geven? Vraag het hem Of wil hij gewoon vrienden blijven en durft hij niet eerlijk te zijn? Ja, dat lijkt mij het meest waarschijnlijk
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Misschien vindt hij je echt heel leuk, maar benauw je hem ook wel. Ik heb ook een man ooit erg leuk gevonden, maar toen het uiteindelijk iets werd ging hij voor mij veeeel te snel. Ik voelde me al snel bekneld. En hoewel ik hem echt leuk vond, werkte zoiets niet voor mij. Daar kan ik gewoon niet tegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven