Entertainment alle pijlers

Eurovision 2012

14-05-2012 19:18 3663 berichten
Alle reacties Link kopieren

Over 2 weken mag onze Joan ons vertegenwoordigen in Baku, hoogste tijd voor een topic!

Wat gaat het dit jaar worden? Ik heb stilletjes de hoop opgegeven dat we de finale halen eerlijk gezegd. In Nederland snappen we het misschien wel ondertussen, het hele indianen gedoe maar als je een liedje moet uitleggen kan het nooit een goed teken zijn (naar mijn mening).

Dat mag de pret niet drukken! Het wordt wederom een groots festijn met toppers en flops en alles wat ertussen in zit.

Ik denk persoonlijk dat Zweden weer met de eerste plaats aan de haal gaat.

Hun inzending: Zweden 2012

En laten we vooral niet de oma's uit Rusland vergeten....dat mag niet winnen hoor

Rusland 2012

Nog meer inzendingen:

Cyprus (gaat ook hoge ogen gooien denk ik) Lala Love

Noorwegen is het net niet voor mij:

Tooji

België, mooie stem maar ik sukkel in slaap hiervan: Iris - België

Afijn wie kijkt er mee?
2bij-or-not-2bij schreef op 24 mei 2012 @ 23:07:

[...]

:smooch: wat hou ik toch van jou !

Wij gaan vast weer vrienden maken straks.

X-D
mazzelen schreef op 24 mei 2012 @ 23:18:

[...]

Wij gaan vast weer vrienden maken straks.

X-D
Denk je?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Sorcha_ schreef op 24 mei 2012 @ 23:15:

Maar ik bedoelde meer waarom Nederland niet naar de finale zou kunnen?
Wie we er ook heensturen met welk liedje het mag niet baten. Ligt vooral aan de voormalige Russen en voormalige Joegoslaven.
Hehe, nu komt Joan. Kon die vent van de PVV wel kotsen.
steph schreef op 24 mei 2012 @ 23:20:

[...]

Wie we er ook heensturen met welk liedje het mag niet baten. Ligt vooral aan de voormalige Russen en voormalige Joegoslaven.
En toch is dat ook een beetje onzin, want landen als Zweden, Noorwegen, Ierland zijn ook altijd door. En daar is niks Oostblokkerigs aan.
S0LEIL schreef op 24 mei 2012 @ 23:28:

[...]

En toch is dat ook een beetje onzin, want landen als Zweden, Noorwegen, Ierland zijn ook altijd door. En daar is niks Oostblokkerigs aan.
Ben ik met je eens maar Noorwegen vond ik dan wel goed om door te gaan. De andere twee mwah maar er waren ergere die wel doorzijn.
Kort intervieuw van Joan, ze wist zelf niet dat ze vals of schor had gezongen. Ze gaat iig feesten.
zeker weten, zodra het duidelijk is dat NL de kwart final echt niet gaat halen, komen wij langs, om even lekker nuchter te zijn X-D
Zo, kunnen we nu eindelijk eens stoppen met kandidaten sturen voor songfestival?
redband schreef op 25 mei 2012 @ 08:30:

Zo, kunnen we nu eindelijk eens stoppen met kandidaten sturen voor songfestival?

Eens hoor! Door gaan we toch nooit, en dit kost 2,5 ton!

Dat vind ik zonde, we kunnen het geld goed gebruiken voor andere doeleinden ten tijde van de crisis....
Sorry maar het was toch ook gewoon slecht?

Elk jaar dat gezeur over omkoperij maar die andere landen hadden allemaal een veel bruisender (vals of niet) act.

En wij sturen een schele Indiaan met een duf liedje.

Doe eens wat spectaculairs...
Ja slecht was het zeker. Ik vond het een stom liedje, en toen ik de gehele act zag schaamde ik me helemaal.

Maar daarom... NL valt sowieso nooit genoeg op. Wie we dan ook sturen.

Er moet echt mee gestopt worden.

Hoe kunnen we dat regelen? ;-)
Kuzu schreef op 25 mei 2012 @ 08:56:

Sorry maar het was toch ook gewoon slecht?

Elk jaar dat gezeur over omkoperij maar die andere landen hadden allemaal een veel bruisender (vals of niet) act.

En wij sturen een schele Indiaan met een duf liedje.

Doe eens wat spectaculairs...

De Toppers hebben ook niet de finale gehaald dus spectaculairders hebben wij toch niet?

Gewoon ermee stoppen is de beste oplossing.
Het lijkt me een prima besparing om hiermee te stoppen. Geldverspilling is het.
De toppers zijn voor Nederlandse begrippen spectaculair.

Maar als je het vergelijkt met andere landen stelt het gewoon niet veel voor.

Niet erg, maar doe dan gewoon niet mee.
Wat ik niet snap is dat Griekenland nog mee doet.... En Spanje kan zich inkopen? ze zijn bijna failliet! geef ons die plaats dan maar... of eigenlijk wij kunnen het geld ook beter gebruiken.
Ik vond het wel een heel leuk liedje, maar het oosten van Europa stemt echt alleen op elkaar en NL is sinds de crisis en onze geblondeerde populist nou niet bepaald gestegen in populariteit. Verder zijn Zweden en Noorwegen door omdat die ook een beetje bij de vaste club horen, ook al was dat liedje van Noorwegen echt tenenkrommend. Halve finales verdeeld in Noord/Midden/West en Oost/Zuid zou ik wel interessant vinden
Servie had echt een goed lied vond ik. Die zijn echt gewoon verdiend door.

Litouwen was wel tenenkrommend. Maar dat was Joan ook.
Jammer dat Joan niet de kans krijgt om het zaterdag nog een keer te doen, maar dan goed! Heb net op Youtube nog eens het filmpje van de voorronde beluisterd en daar zong ze 100 keer beter dan gisteravond !!

Ik vond het een hartstikke leuk liedje, met een aparte stem gezongen en een vrouw met leuke uitstraling en grappig loensende ogen ( daar hou ik zo van!). Jammer dat haar stem nu hees was en ze af en te vals zong. Anderzijds gold dat laatste voor ongeveer de helft van de andere kandidaten ook.

Die man uit Servie zong fantastisch goed, ook al hou ik niet zo van zo'n drama-lied! De Zweedse vrouw zong ook goed, maar die vreselijke achtegrondbeat vond ik niks.

Volgend jaar onze eigen Engelbert Humperdinck sturen : Lee Towers !
Het is nu ZOOOO duidelijk!

We moeten OF stoppen of een hedendaagse ACT sturen met alles erop en eraan.

Een ACT, dat betekent:

Een voor 2012 begrippen SEXY meid of vent (en ik bedoel echt, want sexappeal is een must geworden in deze tijd), met een niet mis te verstane uitstraling als zijnde God's gift to the earth (avontuurlijk, erotisch en zelfverzekerd, maakt niet uit of het een tikje arrogant is), een leger fantastische dansers met een up to date choreografie, want er moet VAART in zitten en BEWEGING, het is namelijk een GIGA podium dus gebruik het dan ook!!! En kom op mensen, anno 2012 weet iedereen hoe een Rihanna/Gaga clip eruit ziet, en dit is op dit moment top of the bill, dit is de expressie van het hedendaagse tijdbeeld in de populaire muziek. Het mag natuurlijk experimenteler (muziek moet altijd verrassen), maar hou dit als huidig uitgangspunt. Ter vergelijking: Joan Franka staat daar in haar eentje statisch op dat podium terwijl het een uptempo liedje is...kijk naar al die andere acts, daar gebruiken ze het hele podium en zetten ze geen 5 verdwaalde nepmuzikanten een kilometer verderop...DUSSSSS: het moet flitsen, en daarvoor gebruik je natuurlijk tevens artistiek verantwoord alle voorhanden zijnde special effects zoals vuur, wind, licht etc etc., en dan het allerbelangrijkste: het moet er uitzien alsof we er ook ECHT in geloven, want dat is volgens mij het hele verschil met de andere acts. Onze inzendingen lijken altijd uit te stralen: Nou ja, ik probeer het maar eens maar ik blijf altijd bescheiden (dutch mentality, tolerant en bescheiden)...FOUT! Bescheidenheid moet weg. Het moet knallen en flitsen want daar GELOVEN WE IN én het moet kwalitatief goed zijn. (zangtechnisch en qua visuele uitvoering) Maar we kunnen anderen alleen óók in zo'n act laten geloven als we dat zelf ook echt doen. Zolang we dat niet doen, zullen we liedjes blijven sturen zoals van de 3J's en Joan Franka, die op zich harstikke leuk zijn, maar op kleine schaal..het is niet de internationale EXPRESSIE van de populaire muziek van 2012..

Zoals een oude indiaan ooit zei:

Uch, ik heb gesproken.
En wederom gaat de Tros wederom een nieuw "slachtoffer"zoeken voor volgend jaar. :cry:
Helemaal eens Invincible!
redband schreef op 25 mei 2012 @ 12:14:

En wederom gaat de Tros wederom een nieuw "slachtoffer"zoeken voor volgend jaar. :cry:
De TROS raakt ook eens door haar geld heen... nu maar hopen dat ze het bord voor de kop wat kwijtraken, dan loont het nog enigszins de moeite.
joannejoanne68 schreef op 25 mei 2012 @ 09:20:

Het lijkt me een prima besparing om hiermee te stoppen. Geldverspilling is het.
Weet iemand toevallig, zijn er ook landen die deze beslissing genomen hebben, die er simpelweg mee opgehouden zijn?
Ik dacht dat Italië er ooit mee opgehouden was, maar die zag ik gister in de compilatie weer voorbijkomen.....dus blijkbaar zijn die weer van de partij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven