Vintage & modegeschiedenis
zondag 8 januari 2012 om 19:54
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..
Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"
Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"
Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
vrijdag 25 mei 2012 om 15:59
tot nu toe lijkt het anders verdacht veel op het persoonlijk aanvallen van ceci.
er is verschil tussen kritiek en beledigen, jij doet het laatste.
daarbij is het verdomd moeilijk om een outfit zelf netjes op de foto te krijgen. dat betekent daarom niet dat ze er niet spik en span uit ziet. want geloof me, dat doet ze.
vrijdag 25 mei 2012 om 16:20
zondag 27 mei 2012 om 18:20
stond je idd super.
ik heb een super mooie zwarte crepe zijden jurk gekocht uit de jaren 50.
helemaal blij mee.
kwam tante mee aanzetten. Vond dat ik hem moest passen. Hij ging wat moeilijk aan, maar stond echt super. dus als ik hem makkelijk uit zou krijgen moest hij mee. Eenmaal uit, ontdekte ik de rits
en ja hij ging mee.
en nu heb ik een strijkcursus nodig. ik heb namelijk het talent te eindigen met meer kreukels dan ik begon
en een heel mooi blauw hoedje met strik
en deze tas
ik heb een super mooie zwarte crepe zijden jurk gekocht uit de jaren 50.
helemaal blij mee.
kwam tante mee aanzetten. Vond dat ik hem moest passen. Hij ging wat moeilijk aan, maar stond echt super. dus als ik hem makkelijk uit zou krijgen moest hij mee. Eenmaal uit, ontdekte ik de rits
en ja hij ging mee.
en nu heb ik een strijkcursus nodig. ik heb namelijk het talent te eindigen met meer kreukels dan ik begon
en een heel mooi blauw hoedje met strik
en deze tas
zondag 27 mei 2012 om 18:29
Mooie tas Darkrainbow, ook mooi met die knipsluiting. En Ceci, zei je nou echt kersjescirkelrok? Aaah, daar doe ik een dansje voor! *shit, ik kan niet scrollen met de iPad dus ook niet de dansende emoticon aanklikken, maar ik zweer dat ik net even een klein dansje achter mijn bureau deed*
Ik kreeg gister een heel leuk pakje binnen, met een mooie kaart, lintje en kettinkje. Het was de groene jurk van FD! Jeej
Nu nog een petticoat vinden.
Fijn pinksterweekend nog Dames!
Ik kreeg gister een heel leuk pakje binnen, met een mooie kaart, lintje en kettinkje. Het was de groene jurk van FD! Jeej
Nu nog een petticoat vinden.
Fijn pinksterweekend nog Dames!
zondag 27 mei 2012 om 18:39
Hij past! Ik heb niet helemaal genoeg tiet, maarja, daar hebben we opvulbh's voor. Mijn vrolijke homovriend werkt bij een soort vintage kitsch theehuisje en met een beetje geluk willen de eigenaren ons wegbrengen in hun Amerikaanse slee. Ik heb een godsgruwelijke hekel aan schoolfeesten maar die voorpretvind ik geweldig. Foto's volgen uiteraard nog.
Dankje voor de petticoattip, maar ik heb een beetje een budget probleempje..
Ik ben dus nu even aan het rondvragen of ik hem van iemand mag lenen of kan huren bij een feestwinkel oid.
Dankje voor de petticoattip, maar ik heb een beetje een budget probleempje..
zondag 27 mei 2012 om 18:48
maandag 28 mei 2012 om 14:24