Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Iwannalive schreef op 25 mei 2012 @ 15:58:

[...]

Dat zal wel meevallen. Ik je ook weleens een compliment gegeven op iets wat je droeg.

tot nu toe lijkt het anders verdacht veel op het persoonlijk aanvallen van ceci.

er is verschil tussen kritiek en beledigen, jij doet het laatste.

daarbij is het verdomd moeilijk om een outfit zelf netjes op de foto te krijgen. dat betekent daarom niet dat ze er niet spik en span uit ziet. want geloof me, dat doet ze.
Iwannalive schreef op 25 mei 2012 @ 15:58:

[...]

Dat zal wel meevallen. Ik je ook weleens een compliment gegeven op iets wat je droeg.
Zomaar aankondigen dat ik me als een heks kleed waardeer ik niet zo. Je mag best kritiek hebben (het zal niet ieders smaak zijn) maar liever niet op zo'n manier. :-)
darkrainbow schreef op 25 mei 2012 @ 15:59:

[...]

tot nu toe lijkt het anders verdacht veel op het persoonlijk aanvallen van ceci.

daarbij is het verdomd moeilijk om een outfit zelf netjes op de foto te krijgen. dat betekent daarom niet dat ze er niet spik en span uit ziet. want geloof me, dat doet ze.
Complimentjes zij ook altijd verdacht persoonlijk. Kritiek of tips dan dus vaak ook. Maar daarom nog geen aanval.
Iwannalive schreef op 25 mei 2012 @ 16:08:

[...]

Complimentjes zij ook altijd verdacht persoonlijk. Kritiek of tips dan dus vaak ook. Maar daarom nog geen aanval.
dan zou ik eens een cursus volgen: hoe kritiek te geven zonder een ander compleet te beledigen.
Ceci schreef op 25 mei 2012 @ 16:00:

[...]

Zomaar aankondigen dat ik me als een heks kleed waardeer ik niet zo. Je mag best kritiek hebben (het zal niet ieders smaak zijn) maar liever niet op zo'n manier. :-)

Nou okay dat zal ik niet meer zo doen.

Dat andere is echt een tip. Misschien heb je er wat aan.
darkrainbow schreef op 25 mei 2012 @ 16:09:

[...]

dan zou ik eens een cursus volgen: hoe kritiek te geven zonder een ander compleet te beledigen.

Is goed hoor. Geef maar even een adres door...

Volg jij dan de cursus Olie op het vuur doen - Practitioner...
Iwannalive schreef op 25 mei 2012 @ 16:16:

[...]

Is goed hoor. Geef maar even een adres door...

Volg jij dan de cursus Olie op het vuur doen - Practitioner...

dat heet het op nemen voor zeer goede vriendinnen. omdat ik de mijne niet laat beledigen. ik ken haar namelijk, dus ik weet het als een opmerking nergens op slaat. en tja dan kan een mens soms een beetje boos worden. heel gek, misschien.

maargoed laten we het hier weer gewoon over vintage hebben
darkrainbow schreef op 25 mei 2012 @ 16:20:

[...]

dat heet het op nemen voor zeer goede vriendinnen. omdat ik de mijne niet laat beledigen. ik ken haar namelijk, dus ik weet het als een opmerking nergens op slaat. en tja dan kan een mens soms een beetje boos worden. heel gek, misschien.

maargoed laten we het hier weer gewoon over vintage hebben
Okay weer over tot de orde van de dag... kom maar door met de complimentjes... :-p
Wow... vintage Louis Féraud :heart:

http://www.millcrestvintage.com/bmz_cache/9/9c0e2a1ee17cc73569460b2941763546.image.299x450.jpg
Ceci schreef op 25 mei 2012 @ 16:42:

Wow... vintage Louis Féraud :heart:

[afbeelding]
Staat je leuk!! :-]
die jurk staat ceci beter dan je gesneer jou ooit zal staan igg.
Ceci schreef op 25 mei 2012 @ 13:55:

Ik ben jaloers opgeprikt, die hoedjes zoek ik al heel lang!

En wbt opmerkingen... ik krijg heel vaak complimenten over mijn kleding, en als iemand me meteen voor heks uitmaakt zegt dat meer over haar dan over mij.

Ze waren 2 euro samen, bij de kringloop 8-P

Van 1 is het netje een beetje kapot maar ja, das niet zo gek voor zulke oude hoedjes.
goede deal opgeprikt
opgeprikt schreef op 25 mei 2012 @ 18:54:

[...]

Ze waren 2 euro samen, bij de kringloop 8-P

Van 1 is het netje een beetje kapot maar ja, das niet zo gek voor zulke oude hoedjes.
Oooh mazzel! :heart:
Gister goed geslaagd bij Giensch!

Score: zwarte bandplooiboek + cirkelrok met kersjes.

Pic:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SNLALI74.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LYSVVCLT.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8M7Y4DY7.jpg
stond je idd super.

ik heb een super mooie zwarte crepe zijden jurk gekocht uit de jaren 50.

helemaal blij mee.

kwam tante mee aanzetten. Vond dat ik hem moest passen. Hij ging wat moeilijk aan, maar stond echt super. dus als ik hem makkelijk uit zou krijgen moest hij mee. Eenmaal uit, ontdekte ik de rits :-p

en ja hij ging mee.

en nu heb ik een strijkcursus nodig. ik heb namelijk het talent te eindigen met meer kreukels dan ik begon :-p

en een heel mooi blauw hoedje met strik

en deze tas

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GKDH3NAR.jpg
Mooie tas Darkrainbow, ook mooi met die knipsluiting. En Ceci, zei je nou echt kersjescirkelrok? Aaah, daar doe ik een dansje voor! *shit, ik kan niet scrollen met de iPad dus ook niet de dansende emoticon aanklikken, maar ik zweer dat ik net even een klein dansje achter mijn bureau deed*

Ik kreeg gister een heel leuk pakje binnen, met een mooie kaart, lintje en kettinkje. Het was de groene jurk van FD! Jeej :-d

Nu nog een petticoat vinden.

Fijn pinksterweekend nog Dames! ;-)
Groen-Druifje, petticoats kun je kopen op bijvoorbeeld topvintage.nl , I Love Vintage , maar ook bij bijvoorbeeld Laura Dols.

enne... uiteraard willen we wel pics zien... past hij?
@druifje ik heb die rok ook. echt super mooi

en de tas is echt heel fijn. ook paar kleine vakjes aan de zijkant.

en er past een klein boek in. dat heb ik minimaal nodig.

en hengsel past om mijn schouder.
Hij past! Ik heb niet helemaal genoeg tiet, maarja, daar hebben we opvulbh's voor. Mijn vrolijke homovriend werkt bij een soort vintage kitsch theehuisje en met een beetje geluk willen de eigenaren ons wegbrengen in hun Amerikaanse slee. Ik heb een godsgruwelijke hekel aan schoolfeesten maar die voorpretvind ik geweldig. Foto's volgen uiteraard nog.

Dankje voor de petticoattip, maar ik heb een beetje een budget probleempje.. ;-) Ik ben dus nu even aan het rondvragen of ik hem van iemand mag lenen of kan huren bij een feestwinkel oid.
hopelijk lukt het je om er goedkoop eentje te vinde druifje
Ik dacht al dat jij van hier het was Druif.

Mijn zusje heeft haar petticoat dus bij een feestwinkel gekocht, was helemaal niet duur. Maar wat de prijs was weet ik niet precies meer. Veel goedkoper dan bij de 50s winkel iig.
Het Viva forum is papaja.
Mijn kersjesrok (en die van dr, want die heeft hem ook , haha ;-) )

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7K7R7XIF.jpg

detail

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KYWRIDGZ.jpg
Ceci schreef op 27 mei 2012 @ 20:04:

Mijn kersjesrok (en die van dr, want die heeft hem ook , haha ;-) )

[afbeelding]

detail

[afbeelding]
en ik had hem dus het eerste ;-)
Hehe die kersen komen mij inmiddels de neus uit, maar die broeken blijven mooi en elegant. Super aankoopje en de jurk klinkt ook goed! Met strijken ben ik ook geen ster, doe het daarom amper/nooit. Ik stoom veel in de douchekabine met douche op heetste stand, dat werkt doorgaans prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven