Weber BBQ?

23-05-2012 14:27 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zoeken een nieuwe BBQ ( de oude is compleet vergaan en verroest), nu wil vriend graag een Weber, want erg mooi, goed kwaliteit etc. Maar ik vind ze erg duur (150 euro kost het model dat hij op het oog heeft).

Wie heeft er ervaring mee en zijn ze echt beter dan goedkopere?
O, deze hoort natuurlijk onder de pijler 'Thuis'.........
Of bij eten kan ook.
Hoevaak denken jullie de BBQ te gaan gebruiken?
Ja, is echt een beter merk.

We hebben er hier 2.

1 grote, deze is al een jaar of 12 en nog geen roest niks en we hebben een kleintje, nu voor het derde jaar in gebruik

http://www.gijsdehaan.nl/contents/media/weber%20smokey%20joe%20premium%20groen.jpg
Wij zijn er blij mee bbqen wel veel. Blijft gewoon buiten staan na 6 jaar ziet hij er nog perfect uit.
Computer says nooooo
Bij redelijk/mooi weer bbq-en we zeker 1x per week.

Francisca, waarom heb jij 2 bbq's?
Dat groene kleurtje is ook wel erg leuk!
Mijn ouders hebben ook een Weber, een buitenkeuken. Echt, wat een machtig mooi apparaat. Vriend en ik kijken nu naar een kleinere versie hiervan, de prijs vonden wij iets boven ons budget-;). Mijn vader was nooit zo van op gas bbq-en, maar sinds deze Weber is hij toch wel positief.
De grote bbq is te groot voor als je 2 of 3 lappies vlees wil grillen.

Die gebruiken we alleen als we visite hebben
Als je van plan bent 1x per week te barbecuen, dan is het zeker het geld waard. Wij gebruiken hem in de zomer 1-2x per maand en het ding gaat al jaaaren mee. Goedkopere zijn vaak wiebelig, dunner materiaal, roestgevoelig, onderdelen aan elkaar geniet ipv gelast en geven minder goede/instabielere grill-resultaten.

Tip: wacht op een aktie van een bouwmarkt ofzo, met een 20% kortingsbon wordt de prijs al een stuk aantrekkelijker.
anoniem_148516 wijzigde dit bericht op 23-05-2012 15:08
Reden: edit- tip toegevoegd
% gewijzigd
Francisca, kunje bij die grotere dan niet gewoon minder kooltjes erin doen? Bijv. alleen in het midden (bij degene die wij gezien hebben, had je zo'n rekje onderin, zodat je niet over het hele oppervlak kooltjes hoeft te doen. (was een weber one touch 47 cm)
Groenrijk heeft nu 20% korting, dus misschien gaan we hem dan toch wel kopen dit weekend.

Is zo'n 'starter' nog handig? of is dat overbodige luxe?

En laten jullie hem buiten staan de hele zomer? Met een hoes? Of gewoon even in de schuur asl ie afgekoeld is?
Of je wacht op vaderdag aanbiedingen.
20% korting is een goede deal denk ik. Als je zeker weet welk model je wilt, zou ik niet langer wachten.

Wij laten hem de hele zomer buiten staan, na het afkoelen idd hoes erover. Als het seizoen voorbij is, gaat ie naar de schuur. Je kunt hem evt ook nog uit elkaar halen, maar we hebben ruimte zat.

Een starter is erg handig, maar niet essentieel en hoeft niet per se van Weber te zijn. De onze komt van de Aldi, 5 euro.
mariap schreef op 23 mei 2012 @ 15:10:

Francisca, kunje bij die grotere dan niet gewoon minder kooltjes erin doen? Bijv. alleen in het midden (bij degene die wij gezien hebben, had je zo'n rekje onderin, zodat je niet over het hele oppervlak kooltjes hoeft te doen. (was een weber one touch 47 cm)

Dat kan, maar wij hebben niet zo heel veel ruimte in de tuin, dus hij staat op zolder :)

De grote bij ons is 57 trouwens.
Wat voor vlees doe je altijd op de bbq?

Dit is namelijk ook belangrijk voor het aanschaffen van een bbq.
Waarom is dat belangrijk slayer?

Wij doen eigenlijk vanalles op de BBQ, vlees, vis en groente. Geen enorme rollades ofzo als je dat bedoelt.
barbecook heeft ook mooie modellen en zeker de wat "duurdere" modellen zijn erg stevig.

Weber is erg mooi spul maar als je het weinig gebruikt dat is het overkill.
mariap schreef op 24 mei 2012 @ 09:53:

Waarom is dat belangrijk slayer?

Wij doen eigenlijk vanalles op de BBQ, vlees, vis en groente. Geen enorme rollades ofzo als je dat bedoelt.

Als je vaak bbq en hem gebruikt voor diverse soorten producten, dan kan ik me voorstellen dat hem koopt.

Ik zelf ben geen liefhebber van zo'n bbq. Altijd moeilijk doen met de deksel en grote tangen nodig. Sate's gaan bijna nooit goed op zo'n ding.

Ik namelijk een zelfgemaakt bbq, ik gebruik hem voornamelijk voor sate's, maar doe er ook vis etc. op.
Weber is echt een top-bbq!

We hebben 'm nu 2 jaar en zijn compleet tevreden. We hebben gekozen voor de uitvoering waarbij de as in een 'afgesloten' bak wordt opgevangen en dat is de extra centen zeker waard. Onze buren hebben een Weber met een open schaal om de as op te vangen, maar ik hoef jou niet uit te leggen wat een windvlaag daarmee doet....

Weber? Doen!!
Hier ook een Weber BBQ en we zijn er heel tevreden over, die van ons heeft niet zo'n dichte opvangbak zoals van Gigi, maar we zetten er gewoon een schaal onder als we hem leegmaken om de as op te vangen, geen probleem verder. We hebben een afdekhoes erbij (ik geloof van Lidl) en hij staat dus het hele jaar buiten. Na 3 jaar nog geen roest. Wij BBQ-en best vaak, dus ik vind hem het geld wel waard. Zo'n goedkope BBQ konden we vaak na 1 seizoen weer weggooien.
Wij ook een Weber en bevalt heel goed.Ook een starter erbij en dat scheelt veel ergernis. Man had altijd last dat kooltjes niet heet werden en dan moest er weer een electrisch blaasapparaat bij komen. Was niet echt relaxed. Nu een half uur van te voren losjes krantenproppen in de starter, aansteken en niet naar omkijken.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven