Entertainment alle pijlers

Eurovision 2012

14-05-2012 19:18 3663 berichten
Alle reacties Link kopieren

Over 2 weken mag onze Joan ons vertegenwoordigen in Baku, hoogste tijd voor een topic!

Wat gaat het dit jaar worden? Ik heb stilletjes de hoop opgegeven dat we de finale halen eerlijk gezegd. In Nederland snappen we het misschien wel ondertussen, het hele indianen gedoe maar als je een liedje moet uitleggen kan het nooit een goed teken zijn (naar mijn mening).

Dat mag de pret niet drukken! Het wordt wederom een groots festijn met toppers en flops en alles wat ertussen in zit.

Ik denk persoonlijk dat Zweden weer met de eerste plaats aan de haal gaat.

Hun inzending: Zweden 2012

En laten we vooral niet de oma's uit Rusland vergeten....dat mag niet winnen hoor

Rusland 2012

Nog meer inzendingen:

Cyprus (gaat ook hoge ogen gooien denk ik) Lala Love

Noorwegen is het net niet voor mij:

Tooji

België, mooie stem maar ik sukkel in slaap hiervan: Iris - België

Afijn wie kijkt er mee?
Niet helemaal eens met Invincible. Als je kijkt naar de afgelopen vijf jaar, en niet alleen naar de winnaars, maar ook naar de nummers twee tot vier ( dat zou Nederland toch ook al geweldig vinden;-) ) dan zie je behalve van die ACTs juist ook soms solisten met een ballad hoge ogen gooien. Bv. die Italiaan van vorig jaar zat achter de piano en zong een jazz-nummer, en werd tweede ! En het jaar daarvoor was er ook iemand die heel hoog eindigde met een heel sober nummer, weet even niet meer uit welk land.

En ik zie die Humperdinck ook nog best ver komen zaterdag!
katelin schreef op 25 mei 2012 @ 12:35:

Niet helemaal eens met Invincible. Als je kijkt naar de afgelopen vijf jaar, en niet alleen naar de winnaars, maar ook naar de nummers twee tot vier ( dat zou Nederland toch ook al geweldig vinden;-) ) dan zie je behalve van die ACTs juist ook soms solisten met een ballad hoge ogen gooien. Bv. die Italiaan van vorig jaar zat achter de piano en zong een jazz-nummer, en werd tweede ! En het jaar daarvoor was er ook iemand die heel hoog eindigde met een heel sober nummer, weet even niet meer uit welk land.

En ik zie die Humperdinck ook nog best ver komen zaterdag!
Ja maar dan is er wel aan alle andere voorwaarden voldaan en dan is het dus nog steeds een ACT. Bij een ballad zou het wel vreemd zijn om een podium vol wilde dansers te hebben dus dat aspect valt dan sowieso af.
Sorcha_ schreef op 24 mei 2012 @ 23:12:

[...]

En waarom zou dat niet kunnen?

Omdat er op Nederland niet gestemd wordt???

Omdat landen op hun buren stemmen???

Omdat het één groot politiek spel is???

Omdat het al lang niets meer te maken heeft met een liedjeswedstrijd???
meaghan schreef op 25 mei 2012 @ 12:30:

[...]

Weet iemand toevallig, zijn er ook landen die deze beslissing genomen hebben, die er simpelweg mee opgehouden zijn?
Oostenrijk... Luxemburg..
Ik hoop dat Engeland of Duitsland wint, vond dat mooie nummers
invincible schreef op 25 mei 2012 @ 12:33:

Ik dacht dat Italië er ooit mee opgehouden was, maar die zag ik gister in de compilatie weer voorbijkomen.....dus blijkbaar zijn die weer van de partij.
Die hadden jaren hun eigen San-Remo festival dacht ik. Vond het ook raar dat ze er weer tussen zitten.
Waarom schrijft iedereen ACT met hoofdletters?
Tsjechie en Luxemburg doen niet meer mee.

Oostenrijk deed wel mee aan de halve finale.
Laten we inderdaad maar stoppen met deze afgang. Nu sturen we een leuke, jonge meid, gaat ze daar staan in een soepjurk, met een gitaar en een indianentooi. Kan het oubolliger? Sorry maar zijn er werkelijk mensen die denken, ja leuk origineel een indianentooi. Bovendien zong ze ook nog eens slecht maar oke, er zijn er wel meer die vals zingen. Als het een goede act is valt dat niet zo op. Wat hebben we nu de laatste jaren gestuurd. De iets te dikke toppers in glitterpakken. Pakken die licht zouden geven maa helaas, lampjes kapot. Een stel niet al te knappe jongens uit Volendam. Een Soort Marianne Weber met een liedje van vader Abraham. Sieneke was nog geen twintig maar ze leek wel van middelbare leeftijd met dat getoupeerde haar. Laten we er maar mee stoppen want dit wordt niks.
druifje83 schreef op 25 mei 2012 @ 08:47:

[...]

Eens hoor! Door gaan we toch nooit, en dit kost 2,5 ton!

Dat vind ik zonde, we kunnen het geld goed gebruiken voor andere doeleinden ten tijde van de crisis....
Als we 40 miljard in een noodfonds pompen, dan kunnen we best 2,5 ton vrijmaken voor zo'n festival toch?
Ik vind het zo'n mooi liedje, echt!!! En ze heeft het ook zelf geschreven. Tja, die indianentooi begrijp ik echt totaal niet, en dat bandje eromheen ook niet. Maar zo'n mooi liedje (of had ik dat al gezegd?).

Verder heb ik niet gekeken, ik heb net even gekeken op youtube en ze zong inderdaad niet zuiver. Het geluid was ook niet optimaal dacht ik zo. Maar ik vind het een winnaar hoor, die Joan!
Hebben jullie je trouwens ook zo geërgerd aan de kritiek op de Griekse inzending? Het lijkt wel alsof je er tegenwoordig niet meer mooi en sexy mag uitzien. Sommige vrouwen zijn misgunners hoor.

http://www.medyafaresi.com/g1/196_618de.jpg
Vicky schreef op 25 mei 2012 @ 21:12:

Maar ik vind het een winnaar hoor, die Joan!
Daar denken 150 miljoen televisiekijkers blijkbaar anders over. :D
Ik heb er vandaag wek de hele dag Facebook-lol over gehad, over onze Joan X-D
Ik vind Joan een stoere vrouw, die lekker haar eigen plan trekt qua kleding en met een eigen nummer komt. En juist leuk, een vrouw die er niet uitziet als dertien in een dozijn,( in stoeipoes-outfit, my god, wat heb ik veel Shakira's gezien in die voorrondes!!) Maar jammer dat ze hees en niet zuiver zong!
Vanavond is het zo ver, de grand finale! Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat Zweden wint, en zo niet dan komen zij zowieso in de top 3 vanavond.
katelin schreef op 26 mei 2012 @ 10:18:

Ik vind Joan een stoere vrouw, die lekker haar eigen plan trekt qua kleding en met een eigen nummer komt. En juist leuk, een vrouw die er niet uitziet als dertien in een dozijn,( in stoeipoes-outfit, my god, wat heb ik veel Shakira's gezien in die voorrondes!!) Maar jammer dat ze hees en niet zuiver zong!
Vind je het niet ontzettende, Hollandse burgertrutterigheid (voor zover dat woord bestaat) om, als andere landen sexy zangeressen sturen in weinig verhullende outfits, met zo'n oubollige jurk en een indianentooi op het podium te verschijnen? Alsof je niet sexy gekleed mag gaan.
Ja, sexy is niet gelijk ordinair.

Ik vond de dames van de meeste andere landen er leuk uitzien.

Niet ordinair.

Gewoon, wat professioneler.

Dit was net het optreden van groep 8 met de schoolmusical
Ik vind er dus he-le-maal niks aan he, aan dat lied van Zweden. Staat ze daar op haar blote kakkies te yoga'en.

Geef mij maar Roman en de Baboeski's! X-D
Het is echt niet alleen maar vriendjespolitiek. Die oostbloklanden krijgen wel wat makkelijker wat puntjes van buurlanden die kunnen helpen om door de halve finale te komen, maar daar win je geen songfestival mee.

Duitsland is ook niet heel populair, heeft ook redelijk weinig buren, maar heeft 2 jaar geleden wel het songfestival gewonnen, omdat ze een heel goed nummer hadden! Hetzelfde geldt voor Belgie, die vorig jaar of het jaar ervoor heel hoog eindigden met een ingetogen, maar sterk nummer.

Wij moeten het gewoon wat serieuzer aanpakken. Dat het weer een eer wordt om mee te doen, zodat ook acts als (ik noem maar wat) Within Temptation, Anouk, IlseDeLange, Caro Emerald, voor mijn part Tiesto ofzo, die echt talent hebben, staan te springen om een keer Nederland te mogen vertegenwoordigen.

Wij sturen zelf gewoon steeds bagger. Liedje van Joan was wel echt mooi, maar de act was compleet ruk.

Ik vind dat we gewoon mee moeten blijven doen, en straks, nadat we tien jaar lang ofzo uberhaupt niet meer zijn gekwalificeerd voor de finale, het jaar erop gewoon keihard winnen.
Ik ben bij mijn vriend en er schijnt voetbal op tv te komen.

Werd een beetje uitgelachen toen ik over Eurovisie begon, dus ik denk dat ik er niet bij ben vanavond...
coolpack2 schreef op 26 mei 2012 @ 17:31:

Ik ben bij mijn vriend en er schijnt voetbal op tv te komen.

Werd een beetje uitgelachen toen ik over Eurovisie begon, dus ik denk dat ik er niet bij ben vanavond...
Tsssssssk je laat je toch niet op je kop zitten he? ;-)
Dat uitlachen laat ik uiteraard van me afglijden, maar het voetbal is een moeilijker obstakel...
Cool,,, vriend in de slaapkamer,, en jij met de lep voor de buis

ik ben ook bij mn vriend maar die heeft middag ,,kan tot half elf meetrashen........
Of je haar leuk vindt of niet, ik denk dat die act van Rafaella beter had gescoord..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven