Werk & Studie alle pijlers

Interviews opnemen, waarmee?

26-05-2012 10:13 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn scriptie wil ik binnenkort ongeveer 20 interviews houden. Deze interviews zal ik allemaal tot in detail moeten uittypen voor ik er verder mee aan de slag kan. Dit uittypen vraagt om een (redelijk) goede geluidskwaliteit.

Nu ben ik op zoek geweest naar dictafoons, maar dan kwam ik al snel uit op apparaatjes van boven de tweehonderd euro. Nu hoop ik dat iemand hier ervaring heeft met het opnemen van interviews en weet of er een goedkopere manier is om interviews goed op te nemen.
Je hebt toch wel genoeg aan een memorecorder van 1 GB? Zo duur hoeft dat niet te zijn.
Gewoon met je telefoon? Werkt bij mij prima..
Internagelaktisch
Ik werk op een middelbare school en de leerlingen van HAVO/VWO moeten ook wel eens interviews doen. Wij verhuren daarvoor voicerecorders. Heel handig, met USB-kabel, dus interview kan dan op PC worden gezet. Zijn niet zo heel duur...± 45 euro.
De ZOOM H1 recorder iets voor je?

Klik!
Er is vaak een soort ict ondersteuning/service bij hbo's en uni's waar je deze dingen gewoon kan huren.

Meestal is dat een goed bewaard geheim :)
Bij de Kijkshop heb je recordertjes vanaf 29 euro.
ik heb voor mijn scriptie ook de voicerrecorder op mijn telefoon gebruikt! Werkt perfect! Wel zorgen voor genoeg geheugen!
Ik heb ook die op mijn telefoon gebruikt, even testen vooraf, maar ging hartstikke goed.
Ik heb destijds 4 intervieuws va allen een uur afgenomen, die ook woordelijk uitgetypt moesten worden. (Wat een hels karwei)

Ik heb daarvoor mijn telefoon gebruikt, extra geheugen erbij gekocht. Ging uitstekend, ook omdat je van je telefoon naar je computer kunt overzetten, extra veilig in het kader van per ongeluk wissen. En makkelijk met uittypen, makkelijk dan een memorecorder, waarvan je de data dus niet kunt opslaan op je pc (of veel ingewikkelder)

Succes.
Neem op met je iPhone of andere smartphone. Hebben wij laatst ook gedaan en het geluid is prima!
Bedankt voor de tips! Lig nu op het strand, maar zal ze vanavond thuis eens even goed gaan bekijken :)
yette schreef op 26 mei 2012 @ 10:21:

Je hebt toch wel genoeg aan een memorecorder van 1 GB? Zo duur hoeft dat niet te zijn.
Ik weet niet of het hier al is gepost, maar ik heb het met mijn MP3 speler gedaan...Weet niet of jij er ook één hebt met deze functie? Werkte super voor mij bij het uitwerken!
iphone/ipod is prima
Ik heb een handycam gebruikt. De camera op de muur gericht. Geluid was echt top.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven