Een hond...

26-05-2012 11:14 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al mijn hele leven wil ik een hond, het is er nooit van gekomen omdat ik altijd fulltime werkte en mijn toenmalige partners er ook nooit echt voor te porren waren.

Nu ben ik al een tijd thuis en het verlangen wordt weer sterker om een maatje in huis te hebben.

Ik weet wat het inhoudt, een commitment voor het leven en zeker 3 keer per dag de deur uit voor een flinke wandeling, minder vrijheid om zomaar een dagje of weekend weg te gaan enz.

Mijn gevoel twijfelt helemaal niet, ik weet zeker dat ik stapelgek zal zijn op de hond en dat hij veel liefde zal krijgen van mij.

Ik denk dat een oudere hond het meest geschikt zal zijn, omdat ik niet eerder een hond gehad heb en dus ook geen ervaring heb met opvoeden enz.

Ik heb daarnaast een kat dus de voorwaarde moet zijn dat die twee met elkaar overweg kunnen. Mijn kat is bijzonder gevoelig in de zin van andere katten, die tolereert ze niet (vandaar dat ik nooit een andere kat zal kunnen nemen) maar honden negeert ze over het algemeen. Maar de eventuele toekomstige hond zal haar dus wel met rust moeten laten.

Mijn enige twijfel is dus de toekomst, ik heb momenteel geen werk en dus alle tijd van de wereld.

Ik weet nog helemaal niet wat ik wil, het kan zijn dat ik weer ga studeren maar zal daarnaast moeten blijven werken aangezien ik een hypotheek heb en alleen woon.

Voorop staat het belang van de hond, ik wil niet dat hij door mij in een situatie komt waar hij niet gelukkig zal zijn.

Hij zal wel een paar uurtjes alleen moeten kunnen zijn maar als hij elke dag 8 uur alleen moet zijn, vind ik dat eigenlijk niet kunnen.

Daarnaast woon ik niet heel ruim dus hij kan ook niet zomaar naar buiten.

Maar nu komt het....

Ik ben al min of meer verliefd op een hond geworden, heel fout, ik weet het..

Het is een redelijk grote hond, maar wel erg rustig en 5 jaar oud.

Volgens de dame van het adoptie bureau, heeft hij geen grote ruimte nodig om te wonen, zolang hij maar genoeg lichaamsbeweging krijgt per dag.

En ze vindt me erg geschikt voor deze hond, mits ik dus kan regelen dat de hond niet gaat lijden onder mijn toekomstige situatie..

Mijn vrienden en familie zijn niet zo positief, op 2 vriendinnen na dan.

Zij kunnen hem wel eens opvangen, als dat nodig is.

Ik vind het zooooo moeilijk, mijn gevoel schreeuwt ja maar mijn verstand houdt me nog tegen......

Iemand nog advies hier?
Als je niet weet hoe je tijdsindeling het volgend jaar uitziet lijkt het me niet verstandig om nu aan een hond te beginnen.

Maar ja, waarschijnlijk komt hij er toch wel want je bent al verliefd......
Gewoon doen!

Ik werk zelf ook 50uur per week,soms nog meer,maar heb altijd honden gehad.

Nu zelfs sinds een week weer een pup in huis!

Ze liggen toch het grootste deel van de dag te slapen.

Belangrijker vind ik wat je er mee doet als je wél thuis bent.

Ik loop grote rondes met mijn honden,ze gaan mee zwemmen,naar de bossen en altijd mee op vakantie.

Ik sta 2uur voor ik moet gaan werken op,om ze goed uit te laten.

Ik denk dat mijn honden,ook al zijn ze zeker 8uur per dag alleen,het toch leuker hebben als die bij iemand zijn die 24/7 thuis is,en ze alleen op het veldje aan de overkant laten schijten.
Patchouli, deze hond heeft mijn hart al gestolen maar mijn verstand functioneert nog wel gewoon hoor.. ;-)
Je zegt zelf precies waar de moeilijkheid zit: onzekerheid over de toekomst.

Als je over een jaar én moet studeren én moet werken dan kan het echt wel moeilijk worden om genoeg tijd te hebben voor een hond. Helemaal lastig als je zelf geen 'buiten' hebt.

Waarom niet eerst de hond uit het asiel regelmatig uitlaten tot je meer zekerheid hebt?

Denk ook aan dingen als: stel er blijkt toch iets mis te zijn met de hond, kan je een (soms dure) operatie ook betalen?

Maar als je in de toekomst hele dagen gaat werken en de hond dus regelmatig 8 uur alleen moet zijn zou ik het zeker niet doen.
Er vanuit gaande dat je hond komt, verliefd ben je al, een tip:

Ik heb hond geleerd mee te rennen met de fiets.

Zo fietsen we een uur minstens per dag. Krijgen hond en jij lichaams beweging. Zorg wel dat je water meeneemt voor onderweg.

Savonds bij warm weer lekker laten zwemmen.

Voor als je straks weer fulltime gaat werken kan je ook een uitlaatservice inschakelen.
Wow, ladytruckster, je bent echt de eerste die het zo brengt!

Ik vind het geen probleem om lange wandelingen te maken, heerlijk zelfs!

Maar is het dan misschien in jouw geval beter te doen omdat jij meerdere honden hebt? Dat ze dus veel aan elkaar hebben?
Natuurlijk kan ik altijd de uitlaatservice inschakelen maar dat moet financieel wel haalbaar zijn voor mij..
Nog nooit een hond gehad, hebt al een kat, werkt nog niet...

Ik zou wat meer naar je verstand luisteren.
Mijn hond is ook overdag alleen. 's Ochtends laat ik haar uit. Als ik thuiskom laat ik haar uit (de grote ronde) Als vriend thuis komt laat hij haar rennen in de polder, minstens een half uur vaak langer.

Straks is er een hondenpark hier in de stad en dan gaan we daar heen. Zijn iets meer honden dan om mee te spelen en te rennen.

Het kan wel, ideaal is het niet. Ik neem vaak vrij van mijn werk, dan ben ik de hele dag thuis. Vriend laat haar dan 's ochtends uit. Om half 11 of zo gaat ze bedelen (lees zeuren en zeiken) om uitgelaten te worden. De rest van de dag ligt ze voor pampus op de bank/grond/bench. Luie donder. X-D
Hoe lang is jouw hond dan alleen thuis Ratteke?

Jij hebt wel als voordeel dat je het samen met je vriend kunt regelen natuurlijk..

Ratteke schreef op 26 mei 2012 @ 11:38:

Mijn hond is ook overdag alleen. 's Ochtends laat ik haar uit. Als ik thuiskom laat ik haar uit (de grote ronde) Als vriend thuis komt laat hij haar rennen in de polder, minstens een half uur vaak langer.

Straks is er een hondenpark hier in de stad en dan gaan we daar heen. Zijn iets meer honden dan om mee te spelen en te rennen.

Het kan wel, ideaal is het niet. Ik neem vaak vrij van mijn werk, dan ben ik de hele dag thuis. Vriend laat haar dan 's ochtends uit. Om half 11 of zo gaat ze bedelen (lees zeuren en zeiken) om uitgelaten te worden. De rest van de dag ligt ze voor pampus op de bank/grond/bench. Luie donder. X-D
Niet doen.

Ga anders als vrijwilliger in het asiel helpen.
Van 7 uur 's ochtends tot ongeveer half 5 in de middag. Dit als ik een hele dag werk.

Soms laat een van de kinderen (wonen niet hier) haar uit tussen de middag als ze vroeg vrij zijn van school.
Ruby-Ann, 9 minuten geleden

Natuurlijk kan ik altijd de uitlaatservice inschakelen maar dat moet financieel wel haalbaar zijn voor mij..

ik heb zelf een periode niet goed kunnen uitlaten ivm bekken instabiliteit.

Ik liet het door n buurmeisje doen. Ze deed t na school, en kreeg 1,50 per keer.

Zij n zakcentje en n leenhond. Hond een ander uitje.
Ik vind een hond, 8 uur alleen, niet kunnen.

Sorry.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Als je alleen woont is een hond sowieso een flinke opgave, en uitgave. ( dierenarts gaat per 5 kilo rekenen)
Aan je openingspost zo te lezen zou ik er niet voor kiezen voor een hond.
missy_acy schreef op 26 mei 2012 @ 11:30:

Er vanuit gaande dat je hond komt, verliefd ben je al, een tip:

Ik heb hond geleerd mee te rennen met de fiets.

Zo fietsen we een uur minstens per dag. Krijgen hond en jij lichaams beweging. Zorg wel dat je water meeneemt voor onderweg.

Savonds bij warm weer lekker laten zwemmen.

Voor als je straks weer fulltime gaat werken kan je ook een uitlaatservice inschakelen.

Waarom niet een grote wandeling?

Mag hopen dat je dat fietsen het weer van deze week niet doet.

Uitlaatservice zou ik mij dan eerst maar in verdiepen, de vijf die ik wel tegenkom zou ik mijn honden niet aan toe vertrouwen (als de honden eigenaren alles zouden weten)
Doe ik ook wel. Met deze dagen doen we t fietsen savonds.

En zwemmen, is ze gek op.
Uitlaatservice zou ik mij dan eerst maar in verdiepen, de vijf die ik wel tegenkom zou ik mijn honden niet aan toe vertrouwen (als de honden eigenaren alles zouden weten)
Vertel eens?
Als jouw vriendinnen de hond kunnen opvangen als je er bent, dan doen! Als je wilt zul je t.z.t een oplossing vinden, als je maar genoeg van de hond houdt.

8 uur alleen is inderdaad lang, maar is het mogelijk om een hondenuitlaatservies te regelen?

Je moet gewoon voor jezelf bepalen dat als je de hond neemt, dat je je leven daar op inricht. Wil je weer gaan studeren? Dan moet je de hond tóch aan kunnen houden terwijl je studeert, en anders niet studeren. Wil je ooit samen gaan wonen? Dan moet je de hond tóch aan kunnen houden, anders partner dumpen. Echt, ik meen het. Je gaat er helemaal voor, of je doet het niet.

Je moet er iets voor over hebben, iets voor willen doen, en er iets voor willen laten.
Mijn hond is overdag ook alleen wanneer ik aan het werk ben. Ik werk nu 24uur maar toen ik 32 en 36uur werkte was hond gewoon alleen overdag. Kon het prima volhouden van 7 tot 4 alleen te zijn. En vervolgens wanneer ik thuis kwam een uur lang wandelen voor het eten. En na het eten gingen we altijd nog met een balletje gooien (of juist eerst balletje gooien en daarna uur wandelen)

En rond uurtje of 23uur gaat hij nog even snel plassen en poepen en zit ie weer binnen tot 6.30 , smorgens vroeg ook weer alleen plassen , poepen en korte wandeling.

Eindeloos heti s maar net waar je je hond aan went natuurlijk. Als je je hond wel 8uur bij je hebt en je geeft hem 0,0 aandacht dan heeft de hond er ook verrekte weinig aan.
Eens met iones, als je voor een hond kiest, kies dan volledig.
Ik zou er alleen aan beginnen als je in de toekomst een uitlaatservice kunt veroorloven.

Volgend jaar passen mijn ouders niet meer op mn kinderen 2 dgn in de week, dus ook niet meer op de hond.

De ene dag kan ik in mijn pauze terug naar huis voor de hond en de andere dag laat ik de hondenuitlaatservice komen.

Zij vraagt 12,50 per keer en dan is de hond 3 uur onder de pannen. Ze gaat er mee naar het bos. Lekker uitrazen. Ze heeft ook een opleiding richting dierengeneeskunde gehad. Wel een fijn idee dat ze bij een betrouwbaar persoon is.

Onze vorige bobtail lieten we ook door haar ophalen 2x in de week.

Mijn man kon de hond ook meenemen naar zijn werk. Misschien vind je in de toekomst wel zo'n baan waarbij dat mogelijk is :)

Maar goed, daar heb je nu niks aan. Zou me zeker verdiepen in een uitlaatservice.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ik ben bang dat je financien bij lange na (nog) niet toereikend zijn om een grote hond te kunnen onderhouden. Grote honden kosten echt veel geld, als je ze teminste geeft wat ze nodig hebben. Niet alleen de jaarlijkse dierenartskosten ed zijn hoog, ook het eten is maandelijks een flinke hap uit je budget. En dan komen daar nog snacks en speeltjes ed bij. Zonder incidentele kosten voor ziek en zeer, kun je al snel rekenen op zo'n 200 euro per maand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven