Mode & Beauty alle pijlers

Welke BB Cream?

27-05-2012 00:25 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een fijne BB Cream voor een lichte huid. Niet die van Garnier, omdat ik heb begrepen dat dat niet een "echte" BB is.

Ik ben niet zo thuis in de make-up en ik heb niet veel vertrouwen in de dames bij de parfurmerie, heb in het verleden me dingen laten aansmeren die helemaal niet geschikt waren.

Nog een eis is dat hij niet peperduur mag zijn, ik wil best investeren in een goed product, maar het budget heeft natuurlijk wel een grens. Ik heb geen idee wat een gemiddelde BB cream kost, maar ik had zelf een bedrag van maximaal 30 euro in mn hoofd.

Wat zijn jullie ervaringen en wat kunnen jullie me aanraden?
Waarom wil je graag een BB cream?
L'oreal heeft nu ook een BB cream. In tegenstelling tot die van garnier is heeft deze geen huidskleur maar is ie wit/grijsachtig. Hij schijnt zich aan te passen aan de kleur van je huid. Kost nu 15 euro. Wellicht t proberen waard.
Ehm, ik heb juist die van Garnier, en vind m erg fijn. Juist omdat ie niet de echte is en daarom minder dekt. Heb ook een lichte huid en wil geen "pancake". Deze vind ik subtiel en daarom natuurlijk eruit zien.
Je bent niet zo thuis in make-up maar je weet wel wat een BB cream is?

Hmm. In dat geval ben ik echt heel heel heel niet thuis in make-up ;-)
Ik heb ook die van Garnier maar ben er nog niet super tevreden over. Hij ruikt wel heerlijk :).

Zelf zou ik er een willen die mijn huid egaliseert, beschermt tegen de zon, fijne lijntjes tegengaat en die mijn huid niet glimmend maakt. Er bestaat een website met allerlei merken bb creams (http://www.bbcreamshop.nl/), maar ja, welke bestel je dan?
Ik heb die van Garnier & L' oreal (beiden) geprobeerd en ook die van Estee Lauder. De laatste is echt heel fijn! Die van Garnier & Loreal vind ik allebei niet heel erg fijn
Heb er nu een paar getest en eerlijk is eerlijk maar die van Estee Lauder is de fijnste en geeft een mooi effect op de huid.

Heb getest garnier, daar kreeg ik rode lvlekken van,Loreal droogde mijn huid uit en aan het eind van de dag zag je er niks meer van. Dr Brandt zit erg veel oranje kleurtonen in leuk voor het ek misschien maar niet op de huid. DIe van estee zit een goede moisturizer in goede kleuring zonder teveel kleurtonen en spf 35. En zuinig in gebruik helaas hangt er wel een prijskaartje aan van 32 euro dacht ik zo uit mijn hoofd.maar dan heb je ook wat.
misspenny schreef op 27 mei 2012 @ 00:51:

Lol, ik ben lid van de Glossybox, daar zat deze maand de BB cream van Garnier in, had er daarvoor nog nooit van gehoord.
chocolol schreef op 27 mei 2012 @ 00:38:

Waarom wil je graag een BB cream?

Ik wil graag een BB cream omdat ik van nature erg lui ben qua make-up. Het is dus voor het gemak. Ik wil een betere dekking dan de Garnier, die bevalt me niet, maar ik wil wel een goede verzorging. Moet ook weer geen pancake worden, ik wil graag een naturelle, egaliserende creme.

Ik hou die van Estee Lauder in gedachten, die klinkt tot nu toe het beste.
In de Elle van deze maand (staat blond meisje met bikini op de cover) staat een verslag van het testen van verschillende BB creams. Misschien heb je daar wat aan?
BorstenBillencrème?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
ik heb als eerste die van garnier geprobeerd; op zich een prima creme voor mij.

Daarna die van loreal. Een wat droge korrelige creme die zich aanpast aan mijn huid.

Ik gebruik momenteel beide af en toe en moet zeggen dat ze me beiden op hun eigen manier wel bevallen ( en ze hebben beiden nadelen!)

doe zo denk ik de garnier op, die glimt iets meer en voelt wat romiger en voller op de huid.
Ik heb die van skin79, super fijn en net iets beter dekkend dan die van garnier of l'oreal.

Kost geloof ik rond de 11¤
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Blemish balm Fame :-p
misspenny schreef op 27 mei 2012 @ 00:51:

Dat dacht ik ook, nu aan het googelen :)
http://en.wikipedia.org/wiki/BB_cream
Ik heb deze besteld:

https://www.bbcreamshop.eu/product/16/skin79_mini_bb_cream_set_4*5_ml#.T8HfRcXF8ac

Zo kan ik er een paar uitproberen, kijken of er eentje bevalt.
Is dat een foundation?
Ik zweer bij mijn BB cream!!

Er zit een zonnefactor in, hij verzorgt, vermindert vlekjes en roodheid. Smeren en klaar!

Ik gebruikte eerst de Oriental van Skin79 maar ben overgestapt op de Skin79 Vip Gold Super + Deze kost bij bbcreamshop net geen 19,- euro.

Gisteren was het loeiheet maar wij moesten toch de deur uit. Heb het opgesmeerd en in de avond hoefde ik niet eens bij te smeren of bij te werken! De Oriental had wel de neiging af te zakken, deze was vrij vet. De Vip Gold doet dat absoluut niet. Met speciale dagen gooi ik er een klein beetje BB van L'oreal overheen (Nude) en dan heb ik een prachtige finish. Nu met dit weer gebruik ik een dun laagje BB en doe ik er Sunkissed powder op. De kleur past zich na een kleine 15 tot 30 minuten naadloos aan je huid aan en ik heb geen pancake.

Ik zeg heerlijk, ik zeg doen!! Oh op de site kun je ook ervanringen van anderen lezen.
Lexie85 schreef op 27 mei 2012 @ 10:02:

Ik heb deze besteld:

https://www.bbcreamshop.eu/product/16/skin79_mini_bb_cream_set_4*5_ml#.T8HfRcXF8ac

Lexie wat een goeie tip!

Ik gebruik garnier, ben er op zich wel tevreden over maar ben toch ook wel benieuwd naar de "echte" BB creme. Wil het graag een keer uitproberen maar vond het daarvoor steeds te duur.

Maar dit ga ik bestellen!
Ik heb die van Dr. Brandt, past zich aan de huidskleur aan. En voldoet prima voor mijn lichte huid. Ook krijg ik snel acne van cremes, maar van deze niet.
Lexie85 schreef op 27 mei 2012 @ 10:02:

Ik heb deze besteld:

Heel slim! Zo weet je precies welke goed bij jou past! Let wel.. de pearl is leuk maar alleen voor een avond uit of een gelegenheid (bruiloft). Gebruik daar wel een gewone BB cream overheen, hij glimt en glittert namelijk behoorlijk! ;-)
Ik heb die van Garnier en L´Oreal (beide inderdaad nep-BB's), maar van de Garnier krijg ik pukkels en van de l'Oreal ga ik glimmen in de loop van de dag.

Dus ik blijf toch bij m'n Oil of Olaz 7 effects dagcreme Touch of foundation.

Met SPF 15, alle verzorging en een gezond kleurtje zonder pancake effect. En vaak in de aanbieding bij Kruidvat/Trekpleister etc.
mileka schreef op 27 mei 2012 @ 10:42:

[...]

Lexie wat een goeie tip!

Ik gebruik garnier, ben er op zich wel tevreden over maar ben toch ook wel benieuwd naar de "echte" BB creme. Wil het graag een keer uitproberen maar vond het daarvoor steeds te duur.

Maar dit ga ik bestellen!

Mileka, een proefverpakking gaat heel lang mee. Je gebruikt er namelijk maar heel weinig van. Breng het wel aan alsof je een dagcreme aanbrengt, in de haargrens zie je namelijk niks en dan word het het mooist.

Een grote verpakking kost rond de 20,- euro. Als ik geen proefjes hoef uit te delen kan ik daar zeker 4-5 maanden mee doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven