Leaseauto
zaterdag 26 mei 2012 om 19:42
Mijn man kan waarschijnlijk een leaseauto via zijn werk krijgen. We willen deze ook prive gebruiken. Heeft iemand enig idee hoeveel zoiets kost en wat de werkgever betaalt en wat mijn man betaalt? Ik heb er echt geen idee van. Moet je er dan ook jaarlijks belasting over betalen, zo ja, hoeveel? Ik twijfel over zelf een nieuwe auto kopen of een leaseauto. Ik weet het niet.
Ik kan niet snel reageren maar zodra het kan lees ik alles. Vast bedankt voor de tips/hulp.
Ik kan niet snel reageren maar zodra het kan lees ik alles. Vast bedankt voor de tips/hulp.
Alles komt goed..........
zaterdag 26 mei 2012 om 21:11

zaterdag 26 mei 2012 om 22:38
Of wat ook kan. Privé kilometers allemaal binnen het lease contract maar benzine/diesel in het buitenland zelf betalen. Dan tikken die 6000 km toch nog wel aardig aan.
Ik zou er inder geval een uitzoeken die maar 14% bijtelling heeft. Voor elk wel wat wils in deze categorie en 14% van ongeveer 20.000 euro is wat anders dan 20/25% van 20.000
donderdag 31 mei 2012 om 07:54
Neem aan dat hij een bepaald bedrag van zijn werkgever krijgt, dit zou ik even navragen, dat ligt aan de werkgever.
Daarnaast ligt het aan de prijs van de auto en de bijtelling. Ik heb de afgelopen jaren een aantal leaseauto's gehad en nog nooit 1 met 25% bijtelling.
Even wat voorbeelden van de kosten die ik had, ik heb een budget van 800 euro, dus alles onder de 800 wordt door mijn werkgever betaald.
- Prius, leasebedrag 850, bijtelling 14% is 297 euro bruto
- Asx, leasebedrag 760, bijtelling 20% is 426 euro bruto
- Kia rio, leasebedrag 800, bijtelling 14% is 60 euro bruto
Mijn nieuwe wordt een megane, leasebedrag 630 euro , bijtelling 14% wordt 300 bruto verwacht ik ongeveer. Na 1 juli blijft dit ook gewoon 14%!
Dus kan veel schelen!
Verder ligt het eraan hoeveel km jullie verwachten te rijden ermee en misschien heeft zijn werkgevers wel iets van pool auto's of een auto met een sticker. Dat is ook weer goedkoper.
Ik heb trouwens een excelsheet van mijn werkgever gehad de berekent welke van de 2 goedkoper is (lease of prive), kan ik je wel delen als je wilt.
Daarnaast ligt het aan de prijs van de auto en de bijtelling. Ik heb de afgelopen jaren een aantal leaseauto's gehad en nog nooit 1 met 25% bijtelling.
Even wat voorbeelden van de kosten die ik had, ik heb een budget van 800 euro, dus alles onder de 800 wordt door mijn werkgever betaald.
Mijn nieuwe wordt een megane, leasebedrag 630 euro , bijtelling 14% wordt 300 bruto verwacht ik ongeveer. Na 1 juli blijft dit ook gewoon 14%!
Dus kan veel schelen!
Verder ligt het eraan hoeveel km jullie verwachten te rijden ermee en misschien heeft zijn werkgevers wel iets van pool auto's of een auto met een sticker. Dat is ook weer goedkoper.
Ik heb trouwens een excelsheet van mijn werkgever gehad de berekent welke van de 2 goedkoper is (lease of prive), kan ik je wel delen als je wilt.
maandag 4 juni 2012 om 13:55
Bij sommige auto's kom je op de 20% bijtelling.
Maak wat testritten met diverse auto's/merken.
Laat daarna offertes maken bij verschillende leasemaatschappijen.
3 leasemaatschappijen en alle auto's waarin jullie hebben gereden.
Zo hebben wij het gedaan.
Maak wat testritten met diverse auto's/merken.
Laat daarna offertes maken bij verschillende leasemaatschappijen.
3 leasemaatschappijen en alle auto's waarin jullie hebben gereden.
Zo hebben wij het gedaan.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
maandag 4 juni 2012 om 13:57
quote:mimisc schreef op 31 mei 2012 @ 07:54:
Neem aan dat hij een bepaald bedrag van zijn werkgever krijgt, dit zou ik even navragen, dat ligt aan de werkgever.
Dus kan veel schelen!
Precies.
Wij hebben er 1 van onze eigen BV. Gaat gewoon van de winst af.
Dus kan veel schelen!
Precies.
Wij hebben er 1 van onze eigen BV. Gaat gewoon van de winst af.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.