social media

29-05-2012 19:33 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig zitten veel van mijn relaties op social media zoals cu2 , hyves , facebook ,etc, Wat is volgens jullie het beste ?

Ik wil nl. niet zomaar overal mijn privégegevens neerplempen
Bestaat cu2 nog dan?
Niets!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Zie het nu, is wel wat anders van opzet geworden.

Zat ik me net af te vragen!

Ik denk trouwens dat welke de beste is, afhangt van wie je wil bereiken (waar die mensen dus zitten) en wat je er mee wil.
Daarnaast maakt het niet uit welk social medium je pakt, je hoeft nergens je privégegevens neer te zetten. Je maakt een spam emailadres aan, je neemt een afgeleide van je voornaam of een nickname en je kunt overal een account aanmaken.

Vervolgens moet je dan niet allemaal dingen gaan invullen als je echte geboortedatum, je werkgever, op welke scholen je hebt gezeten, waar je je boodschappen doet en dat soort onzin. Gebruik het medium waarvoor je het wilt gebruiken (contact met anderen) en zet je profiel op slot. Op internet staat vaak alleen maar wat je er zélf neer hebt gezet.
Wat Fame zegt.
Ah cu2, das lang geleden...

Hier niks van dat al.
Bestaat nog wel cu2
Oh, je noemt relaties in je eerste regel, gaat het dan om zakenrelaties? Zakelijk zijn er mijn ziens maar 2 social media geschikt, Linkedin en Twitter. Mits je de twitter dan niet voor privetweets gebruikt, wil je dat wel, dan doe je er goed aan om 2 twitteraccounts aan te maken.
Linkedin is het meest geschikt als het om zakenrelaties gaat. Facebook wordt meer gebruikt voor privécontacten (ook wel voor zakelijke dingen, maar Linkedin is speciaal daarvoor ontworpen). Hyves is aan het uitsterven, behalve bij kinderen en oudere mensen. Volgens mij bestaat CU2 niet meer. Twitter kan je ook zakelijk gebruiken, maar dat gaat meer om communiceren dan een eigen pagina maken. Je kan altijd zelf kiezen wat je invult, dus wees voorzichtig als je een account aanmaakt. Overigens staat vooral Facebook bekend als zwak op het gebied van privacy, dus daar zou ik nooit voor kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven