Oktober 2011

29-10-2011 19:19 1717 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer een half jaar moeder!

(o.k., de moeders van een tweede kind al wat langer )

Onze baby's worden echte mensjes zeg ik altijd. Bijvoeding is geïntroduceerd en flessen en borstvoeding worden langzaam minder. Doorslapen hebben sommige oktoberbaby's al helemaal door, anderen helemaal niet. Maar ontwikkelen doen ze zich prima. Zitten, rollen, tijgeren, een enkeling kruipt al.

Hier ons eerste topic.

Naam:Lft:Bijzonderheden: Van:Geboren 7up19856 maanden: 7880g, 67,5cm1e kindje21 september

Zoon J. Elize 8019807,5 maanden: 8300g, 69cm1e kindje19 september

Zoon J. Noerie19775,5 maanden: 8200g, 69cm2e zw, 3e kindje14 oktober

Dochter K. Zotte_quijote19826 maanden: 8500g, 68cm1e kindje13 oktober

Dochter N. Reen326 maanden: 69,5cm, 8280g.1e kindje25 oktober

Dochter M. Lisanne83276 maanden: 7200 gram, 68cm1e kindje23 oktober

Zoon L. Zizaza276 maanden: 68cm,7900gr1e kindje29 oktober

Zoon Sperzieboontje245,5 maanden:8245 gram en 70cm1e kindje30 oktober

Zoon S. Es145019806 maanden: 7400g, 67cm1e kindje17 oktober

Dochter Liesje Fruitfris19816 maanden: 64,5cm, 6420g.

1e kindje23 oktober

Dochter A. Sanloes19786,5 maanden: 8115g, 68cm2e kindje, dochter juli 200922 oktober

Zoon J. Linnepin19816 maanden: 8700g, 72cm2e kindje (1e dochter juli 09)30 oktober

Zoon F. Marie81306 maanden: 66,5cm 7370g1e kindje2 november

Dochter Milobiyu366 maanden . .68 cm 7370 gram2e kindje12 november

Zoon E.
@Marie: de Facebook-groep is geheim dus die kun je niet vinden. Je kunt alleen worden toegevoegd door eerst vrienden te worden met één van ons.

Wat we zouden kunnen proberen: als je mij toevoegt als Vriend op het Viva-forum (kan als je naar mijn profiel gaat), dan kan ik je denk ik een berichtje sturen met mijn Facebook-profiel erin en dan kun je me een vrienschapsverzoek op FB sturen :)
Ik ben even niet zo veel op het forum. Even druk nu. Met het mooie weer:-)..., en met peuterdochter. Zij is van de week geholpen aan haar keel- en neusamandelen. Gaat goed, was wel zieilig. Nu dus de hele dag boekjes aan het lezen, spelletjes doen etc. En verder moest haar broer afzwemmen, ook een heel gedoe. En afgelopen weekend waren we een weekendje weg.

K. moet dus ook zichzelf een beetje vermaken. En dat doet ze goed:-). Al gaat ze nu sávonds bokken. Wil ze toch even 1-op-1 aandacht.

Ik zit trouwens meer op facebook nu.

Snel een uitgebreidere post en een bijlezen.
@elize, ik heb je toegevoegd als vriend :) Ik kon je nog geen berichtje sturen maar ik hoop dat het lukt! :)
ik ook want weet anders ook niet hoe ik erop kom.

fotos van oudste van zn beentjes waren goed dus toch waarsch.groeipijn.

jongste ook alles prima en is nu zes mnd en twee weken...68 cm en 7370 gram

volgende x meer fijne avonddddd
Hallo allemaa,

Volgens mij zitten jullie niet zoveel achter de computer met dit mooie weer. Want ik heb een paar dagen niet geschreven, maar volgens mij niet zoveel gemist. (of zitten jullie druk te schrijven op facebook?)

@ Es: wow, jij ook al snel een tweede? Ik ging er altijd vanuit dat vriend er ook zeker meer wilde hebben. Hij gaf aan dat twee wel genoeg was en dat de tweede nog wel even op zich kon laten wachten. Met dit laatste ben ik het zeker eens. Maar ik had voor mezelf de optie voor 3 wel open gehouden. Ben benieuwd of dat voor hem wellicht een tijdje na nr 2 wel anders wordt. Maar 2 is natuurlijk ook prima.

Ik herken het dat we weinig sociale contacten hier in het dorp hebben. Vriend en ik komen hier beide niet vandaan. Daarom heb ik laatst iemand van de zwangerschapsgym opgezocht. Was erg gezellig. Maar idd verder weinig contacten.

En nee, wij laten A niet dopen.

@ Milo: wow, nu al dada! Dat wordt vast een lekker babbelaar. Leuk hoor.

@ Marie: die van ons heeft wel wat hardere ontlasting (door het eten) maar geen luieruitslag. We gebruiken verder ook geen crême ofzo. En ja, genieten hè van dat weer. Balen als dat net op papadag is en het op mamadag regent.

En bij jou ook al zo'n babbelkous. A kan het ook, maar dat dada enzo heb ik nog niet gehoord. Wel een keer mama, maar dat was tussen de bedrijven door. Dus laten we die niet meetellen nog...

@ Noerie, druk weekje voor jou. Maar zo te horen is het allemaal goed verlopen. Ja dat facebook. Ik zit er al wel op, maar ik vind tot nu toe het forum prettiger. Maar zal gewenning zijn. Straks zit ik hier in mijn eentje te forummen en zit de rest lekker te kletsen op facebook ;)

Hier gaat alles prima. We hebben voor A een nieuwe garderobe gekocht in maat 74. Lekker in de aanbieding bij C&A. Vriend kocht op papadag vooral korte broekjes en shirtjes. Ik heb er op mamadag toch een paar schattige jurkjes aan toegevoegd :)

Verder is A lekker aan het eten. Eigenlijk lust ze alles: brood met boter, humus, plakjes tofu, plakjes tomaat e.d. groenten, stukjes fruit, rijstwafel, soepstengel en sojajoghurt.

Laatst was vriend met haar onderweg en ze had enorme trek. Hij had alleen een plak ontbijtkoek over. Dit vond ze superlekker en zat er helemaal onder. Ze heeft wel al een paar dagen 3 poepluiers per dag, dus ben benieuwd of dat van het ontbijtkoek kwam.

De laatste tijd doen we qua slapen eerst een 'avondslaapje'. Dan ligt ze in de kamer in een hangmatje. En als ze dan later die avond wakker wordt, dan gaan we wassen, een papje en dan naar bed. (tenzij ze langer wakker blijft, dan gaat ze direct naar bed). De laatste tijd hebben we hierdoor geen nachtvoedingen gehad. Hierdoor geef ik alleen nog maar 's ochtends borstvoeding en de rest van de dag niet meer. Ik kolf ook niet meer. En o wat geeft dat veel rust.
Fruitfris, ik wilde net eens hier gaan schrijven dat het niet de bedoeling is dat iedereen stopt met schrijven :) Leuk dat je er nog bent.

Ik moet ook dringend maat 74 uit de kast halen en kijken wat we daarvan hebben en of we wat moeten kopen. Liesje heeft mijn nichtje bijna ingehaald. Ik vrees dat ze straks een hele tijd tegelijkertijd in 80 zitten, dus dan moet ik zelf kleertjes regelen en kan niet op de doorgeschoven van mijn zus wachten.

Hier wel weer veeeeeeeel nachtvoedingen, de warmte denk ik en bovendien heeft mevrouw helemaal door dat ze ook met slaapzak aan kan draaien in bed. Ze gaat het hele bed door en ik vind haar steeds in de meest vreemde houdingen terug, vooral als ze op haar buik beland, dan gaat ze half slapend op handen en voeten staan maar snapt niet dat ze ook gewoon terug kan draaien. Ik hoop dat ze snel aan haar nieuwe bewegelijkheid gewend is.

Vannacht was ze in eerste instantie om vier uur klaarwakker, maar wel nog heel moe. Ik heb haar gevoed en weer in bed gelegd. Eerst ging ze kletsen en toen huilen en man besloot dat ze in slaap gewiegd moest worden. Dat heb ik een half uur aangezien (ze bleef namelijk huilen op zijn arm en ik kon zo ook niet slapen) toen was ik het zat en ben ik erheen, heb kind een schone luier gegeven en op bed gelegd en toen was het stil. Het kan toeval zijn dat ze toen wel klaar was om weer te slapen, maar ik geloof ook dat het wiegen op de arm totaal averechts werkte. Gisterenavond wilde ze ook al van de arm af en in bed in slaap vallen. Ik denk dat het haar te warm was of zo.

Voor wij Liesje hadden zou ik gezegd hebben dat man strenger zou zijn dan ik en meer op regelmaat aan zou sturen maar nu is al een paar keer gebleken dat ik vooral wat slapen betreft consequenter ben. Ik heb gewoon niet zoveel zin in gezeur als ik doodmoe ben, man heeft veel meer geduld. Alleen gaat hij volgens mij soms door met een strategie waarvan ik van tevoren al denk dat hij niet werkt.

Als man straks wakker is moeten wij het er maar over hebben, want vannacht hadden wij hier nog ruzie over.

Milo ik zal de maten straks in de tabel zetten. Jij zegt steeds dat E zo'n reus is, maar vergeleken met de andere babys hier is hij dat geloof ik helemaal niet? Wel bovengemiddeld volgens mij maar toch zeker niet bovenaan de kurve?

Zotte, ben jij er ook nog?
Hallo allemaal,

Ik reageer ook weer eens hier!

Es, wat spannend zeg, jullie al weer bezig voor nummer 2!

Ik ben nog niet eens ongesteld geworden! Zijn er meer die nog niet menstrueren?

Ook wij laten S niet dopen, zelf zijn we ook niet gedoopt, mijn ouders vonden dat ik zelf een keuze moest kunnen maken, ze wilde mij geen geloof 'opleggen'.En met dat idee willen wij S ook opvoeden!

Maar het lijkt me wel heel mooi hoor! Hoop dat je terzijnertijd foto's plaatst van Liesje in haar doopjurk!

S gaat trouwens ook heel het bed door in zijn slaapzak, dus regelmatig huilen in de nacht omdat hij weer klem ligt... Afgelopen nacht geen voedingen gehad, maar de hele afgelopen week wel minstens 1! Maar gelukkig slaapt S na een voeding meteen weer verder.

S zit nu ook echt in maat 74, sinds een week of 3.

Ook nieuwe rompers gekocht, want ik moest wel erg hard trekken aan maat 62/68 om ze dicht te krijgen!

Verder verbaasde ik me echt over het los zitten van I van Ziza! Wow! Dat is hier echt nog niet aan de orde!

Ook tijgeren is er nog niet bij, maar dit komt misschien wel doordat S het op zijnbuik nog steeds niet geweldig vindt...

Ook draait hij nog niet van rug naar buik, wel van buik naar rug...

Zijn er meer die nog niet draaien? Ik heb het idee dat S best laat is!

Ohja, de ergo baby carrier, wat een uitvinding! Ideaal! En zoals ik eerder zei, ik gebruik hem vooral voor korte tripjes, zodat ik niet de hele kinderwagen mee hoef te slepen, S vindt het allemaal prima.
ondertussen is dada al papa geworden ik vind t bijna eng want mn oudste was veel later met kletsen.

hij weet vast nog niet dat papa ook papa betekend maar als ik of zn broer papa zeggen dan zegt die t na echt te schattig.

ik vind e zelf wel n reus hij is namelijk stuk langer dan menig kind op mn werk.hier lijkt t bij de andere inderdaad

mee te vallen.morgen toch voor beide weer kleding kopen want ze groeien wel overal uit weer.

morgen misshien meer ik tik op mobiel maar ding begint kuren te krijgen fijne avonddd
Het wordt geloof ik tijd dat het weer slechter wordt, anders kunnen we de boel hier wel opdoeken :)

7up zag ik nu net dat je wel bij de septembermoeders reageert? Tssss

Nou ja hier is er ook niet veel nieuws bijgekomen van het weekend.
Ikheb een pokkekind...... de waterpokken...
@Es': ja, weinig tijd, dus ik moet keuzes maken ;-) en wilde even reageren op dat kindje dat van de trap was gevallen... Maar vandaag zijn jullie aan de beurt :-)

@zizaza: aaah de waterpokken. Heeft hij er last van?? Balen dat hij het nu al heeft, want pas na 1 jaar kunnen ze het dan niet nog een keer krijgn toch?

@Milo: volgens de tabel is hij helemaal niet zo groot. Maar hij is natuurlijk wel de laatste!

@sperzie: alweer 3 wkn in maat 74?? Hmmm hier past J nog steeds in 68 haha.

Maar jullie hebben een lekkere vakantie gehad?? Ben benieuwd naar de swimtrainer!

@tabel, had ik de maten van J al doorgegeven?? Bij 7,5 mnd woog hij 8230 Gr en was hij 70 cm

@Elize: hoe was je muziekdag?? En heeft J het goed gedaan bij opa en oma?

Nou nog even ego:

Mijn schoonvader is net in elkaar geslagen!

Hij wilde tegen een pizzacoureur die over het voetpad scheurde zeggen dat hij zachter moest rijden, maar daar kreeg bij de kans niet toe. Hij kreeg meteen 2 klappen en een paar schoppen! Eccht erg!! Je gaat daarom een man van 65 toch niet in elkaar slaan?! Echt zinloos geweld! En ze zouden morgen op vakantie gaan met de auto, maar hij kan nu geen auto rijden en m'n schoonmoeder heeft geen rijbewijs, echt zuur!

Zo, ga nu beginnen met koken, want heb honger!!

Iedereen trouwens genoten van de pinksterdagen??
Es: wat heftig.

Verder even ego: in eerste instantie leek het alsof A geen last had van haar tandjes. Maar de afgelopen nachten heeft ze flink lopen krijsen... vriend heeft vandaag druppeltjes gekocht die je met een watttenstaafje op kunt brengen. Vanmiddag leek het wel te werken. Ben benieuwd naar vanacht. Arm meiske.
Mijn meisje van gisterenavond ook twee uur lang bijna niet te troosten, geen idee wat het was. Tandjes voel ik niet, ze is wel een beetje verkouden maar wanneer is ze dat nu niet geweest? Ze moest steeds heel hard huilen en werd dan weer stil, viel in slaap en schok weer wakker of zo. En niet alleen bij neerleggen, ook bij mij op de arm. Uiteindelijk heb ik haar neergelegd toen ze al een hele tijd rustig sliep en de nacht is daaarop redelijk gegaan (twee voedingen....)

7up, jullie hebben toch wel aangifte gedaan?

Bijna vakantie voor jullie. Ben jaloers. Ik zit te werken. Vandaag al twee tentamens gehad, nog een te gaan, dan nog een tentamen en een werkstuk en dan zit mijn eerste semester als volledig studentje er al weer op. Alleen begin ik vrijdag direct weer met werken en dat wordt nog veel drukker vrees ik. Nu wordt het echt haasten met kdv en zo. Kwa studie doe ik misschien wel meer maar ik ben flexibler.

Ach ja, we zien wel hoe het gaat. Als we er allemaal ongelukkiger van worden dan weten we iig dat het geen doen is beide vier dagen werken en ook nog eens beide reistijd van meer dan een uur enkele reis. En dan gaan we voor de toekomst dingen veranderen.

Zizaza, hoe is het met je pokkenkind?
Hoe ging jullie nacht Fruitfris?
ik heb nog steeds na vier jaar geen pokke kind haha kan je hem even naast de mijne zetten ?

Kleine man sinds twee dagen koorts en vandaag ontdekt dat ook hier zn twee ondertandjes doorkomen arm schaapje dus ook bijtkoelring tandenborsteltje voor babys en die druppels gekocht hopelijk helpt t.

sterkte met je schoonvader 7up vreselijk dat zoiets gebeurd is waar gaat t toch heen tegenwoordig bah!

mn bloeduitslagen waren goed ik heb alleen ijzertekort maar verder niks engs god zij dank!

zo nu weer genieten van mn magnum hmmm
Zo, eindelijk ben ik hier weer eens een keer. FB is ook zo leuk met die foto's, en makkelijk omdat ik daar toch kijk.

Nu even reageren, van onder naar boven:

@milo: jij klinkt optimistisch! Ondanks dat je kleine man tandjes krijgt... Fijn dat je bloeduitslagen goed waren. Voel je je ook beter?

@Es: wat zielig dat A ontroostbaar was. Heb je enig idee wat er was? Ergens pijn aan? Wij hebben afgelopen weekend gemerkt hoe moeilijk het is om een kind met pijn te troosten. Toen Joris oorpijn had wilde hij niet graag aan de borst. Dan is troosten ineens een stuk lastiger.

@7up: wat een verhaal zeg van je schoonvader!

Joris heeft het heel goed gedaan bij opa en oma. Hoewel hij dus de eerste avond helemaal niet wilde slapen. Maar toen hij eenmaal gewend was, ging het uitstekend. Mijn schoonmoeder is om 5 uur opgestaan om een flesje op te warmen; ze is gelukkig niet van de laat-maar-huilen-oude-stempel.

@sperzie: die ergo-baby is fijn hè? Ik vind hem ook supermakkelijk, vooral als we met de bus/lopend naar de stad gaan. Met de wandelwagen in de bus is zo onhandig. Of als we naar familie gaan en daar wat willen rondwandelen. Hoeft niet het hele onderstel van de bugaboo mee.

Joris tijgert ook nog niet trouwens en hij is het oudste van alle kindjes hier. Los zitten kan hij wel al heel goed en dat vind ik superleuk. Omrollen deed hij pas heel laat en nu nog niet vaak. Op zijn buik liggen vindt hij net als S helemaal niet leuk dus hij heeft weinig reden om van rug naar buik te rollen. Soms doet hij het om iets te pakken.

Weet je, er zit zoveel marge in de ontwikkeling van kindjes - er moeten ook langzame kindjes zijn. Net als er in de gewichtscurve ook +2 en -2 kindjes moeten zijn :)

En ik ben ook nog niet ongesteld geweest. Dankzij de bv misschien? Ik slik wel de Cerazette.

@zizaza: jouw kind is een fysiek wonder :) In Oei ik Groei staan ook van die kindjes beschreven die met 6 maanden gaan staan. Leek me altijd onzin maar kan dus wel haha.

@fruitfris: gaat goed zeg, het eten! Soja staat trouwens in de lijst van Stefan Kleintjes vanaf 9/10 maand. Ik weet niet waarom hoor (mijn moeder had ook al voorgesteld om Joris soja-yoghurt te laten proeven), en ik wil ook niet zeggen dat die lijst heilig is. Maar wij volgen hem wel omdat het fijn is om een richtlijn te hebben.

Dat hangmatje klinkt echt als een superleuk idee!! Valt A goed in slaap?

Heb je 's morgens nog voldoende melk nu je nog maar 1 voeding per dag geeft?

@marie: luieruitslag hebben we wel eens heel erg gehad in periodes. Joris is een baby die veul kan poepen dus dan heb je dat soms :) Kan erg pijnlijk zijn als een wondje open gaat... Wij hebben een beetje uitgeprobeerd welke lotiondoekjes het beste zijn voor zijn huid en zijn uitgekomen bij AH sensitive. Maar kan bij iedereen anders zijn hoor. En altijd goed afdrogen, en soms laten spelen zonder luier (gymnastieken op het aankleedkussen) helpt ook.

@maten: Joris past nog in broeken en shirts maat 68 maar de rompers 62-68 beginnen nu wel erg krap te worden. We hebben een stapel kleertjes maat 74 van vrienden gekregen en daar heeft hij nu een paar shirts van aan gehad.

@bv: we hebben een mijlpaal bereikt: Joris eet nu structureel fruit, brood en yoghurt op het KDV en drinkt daardoor één melkvoeding minder. Dus ik kan nu 1x per dag kolven ipv 2x!! Ik ben nu wel weer aan het twijfelen geslagen of ik bij 9 maanden wil stoppen (Joris is al 8,5 maand). Het is helemaal niet zo dat ik iets tegen kv heb maar het voelt zo goed om Joris nog steeds moedermelk mee te geven.

Es, Zizaza en Sanloes: jullie zijn van plan tot een jaar door te gaan toch? Ook met kolven? Jullie werken wel wat minder dan ik dus het kolven is misschien wat minder een issue? Wat zijn jullie overwegingen?

groetjes Elize
Ik had het op fb al geplaatst, maar even voor de tabel:

Onze reus is nu 7 maanden, 74,5 cm en 9615 gram!

Is S nu de grootste hier? Haha!

We mogen hem nu yoghurt aanbieden na zijn warme eten, dus maar meteen geprobeerd vanmiddag. We zaten al klaar met een fototoestel in de hand, maar hij vond het erg lekker en trok geen zuur gezicht!

Verder doet hij het prima, hij groeit enorm, maar is niet te zwaar.
Elize,ik ga vanaf vrijdag ook vier dagen per week werken en zal dan hele lange dagen van huis zijn en er ook drie van die vier dagen niet zijn als Liesje naar bed gaat. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan. In principe heb ik gewoon afgesproken om te kolven.

Hier is trouwens het gekke dat ze bij mij bijna niet om voedingen vraagt overdag, maar op het kdv wel twee flesjes drinkt. Volgens mij heeft ze overdag de fles liever :) Vooral voor de nacht vind ik het nog zo fijn om te kunnen voeden en wil daarom ook doorgaan met kolven overdag om er zeker van te zijn dat de productie niet opdroogt. Ik denk dat ik pas aan afbouwen ga denken als ze iets beter doorslaapt. Nu zitten we in best een lekker patroon van 2-3 nachtvoedingen wat veel mensen horror zouden vinden maar ik best mee vind vallen, zolang we altijd binnen 10 minuten klaar zijn en ik s'ochtends tot minstens half 7 mag slapen. Lekkerder is doorslapen natuurlijk, maar s'nachts echt opzitten met een overstuur kind lijkt mij erger en daarom ben ik zo blij dat ik gewoon kan voeden en klaar. Flesjes maken s'nachts zie ik niet zitten denk ik.

Maar Joris is natuurlijk al een maand ouder, wie weet hoe ik er volgende maand over denk.
Sperzie, ik denk dat jullie blijven winnen wat gewicht en grote betreft.

Wij hadden trouwens vandaag de eerste les babyzwemmen. En leuk dat ze het vond. Eerst keek ze nog een beetje bedenkelijk, maar gelukkig ontdooide ze snel.

Doen jullie nog activiteiten met de baby?
Hallo meiden, mijn excuses heb jullie ernstig verwaarloosd ook wel beetje door fb. Maar goed hier ben ik weer.

We hebben een drukke tijd achter de rug met een vakantie en logeer partij van L van drie nachten bij de opa en oma's. Dit is gelukkig heel goed gegaan en iedereen heeft er van genoten. Ik vond het wel lastig om weg te gaan mede doordat hij verkouden was en niet helemaal in zijn hum was daardoor. Maar goed dat is dus allemaal goed gegaan.

Verder is hij sinds ander halve week begonnen met tijgeren/kruipen. Ik was hier nog niet helemaal aan toe ons huis moet nog even kruip proef gemaakt worden hihi. Moet zeggen dat het ook wel voor meer bezigheid zorgt. Als hij spuugt glijd hij er vervolgens lekker door heen en de kleding wordt dus ook wel wat viezer haha. Je kunt ook niet meer zo maar even naar boven lopen of zo hij moet dan eerst in de box. Maar het is heerlijk om te zien hoe hij op alles af gaat.

@ Sperzie grappig he dat ze sommige dingen gewoon eten. Ik ben gister met brood begonnen. Gister vijf stukjes en vandaag bijna de hele boterham ging er met smaak in.

Meneer zit dan in de bumbo en dat gaat prima. Als we er een gat in zouden maken zou hij zo zindelijk zijn. Elke keer als hij er in zit gaat hij poepen. Het heeft echter een nadeel het gaat omhoog dus al regelmatig schone kleren aan moeten trekken.

@ Milo fijn dat de bloed uitslagen goed waren. Hopelijk voel je je ook goed.

@ 7 up wat erg zeg van je schoonvader ongelooflijk he dat mensen zo zijn.

@ Marie als de billen echt heel kapot zijn kan schoonmaken met gaasjes en water ook fijn zijn. dan zit er helemaal geen parfum oid in.

@ Elize goed bezig hoor Joris met zijn eten. En BV door geven tja kan alleen maar zeggen doe waar je je goed bij voelt.

@ Es frustrerend he als ze zo hard huilen en je hebt geen idee waarom. Is het inmiddels weer over?

@ zizazza waterpokken vervelend heeft hij er erg last van?

@ maten, hier nog maat 62 maar denk dat ik binnenkort 68 maar uit de kast moet gaan halen.

@ ongesteld nu drie keer geweest dus is weer op de rit.

Even een vraagje,

de laatste tijd komt het steeds vaker voor dat ik L s'avonds tussen 19-20 uur in bed leg. Hij is dan ook echt moe en slaapt bijna gelijk. Hij wordt echter vaak na een half uur weer wakker en is er dan weer helemaal. Dan wil hij echt niet meer slapen. De ene keer duurt dit een uur de andere keer 2. Iemand dezelfde ervaringen of tips?
Lisanne nu pas over op 68? L was vier weken geleden al 7200g en 68cm? Ik zou eerder verwachten dat je overgaat op 74. Dat heb ik vanochtend gedaan. 74 in de kast gelegd. De broeken 68 werden toch echt te kort. en de rompers 62/68 gaan ook niet meer makkelijk dicht.
Tja ik snap het ook niet het zit hem nog prima. Nu beginnen de broekjes wat kort te worden.

Misschien sla ik 68 wel over.
Op die manier doe je wel lekker lang met de kleren....
hoe kom ik op faceboookkkkkkkkk
@ Es: Jeetje, nog steeds 2 á 3 nachtvoedingen? Toen wij laatst opeens 2x eruit moesten, was ik de volgende dag helemaal brak.

Aan de andere kant zit jij natuurlijk wel in een bepaald ritme.

Helemaal mee eens dat dan borstvoeding veel makkelijker is. Als je een flesje maakt, dan ben je toch wat langer bezig.

Maar heb je het met het cb wel eens over die nachtvoedingen gehad? Komt dat nog zo vaak voor dan bij baby's van 7 maanden? Ik dacht dat iedereen nu zo ongeveer wel doorsliep.

@ Milo: Heeft dat spul voor de tandjes geholpen? Bij ons leek het echt te werken. Enne, jijzelf lekker appelstroop op je brood gaan doen. Zit veel ijzer in. En roosvicee ferro is ook goed.

@ Elize: A valt (als ze ook echt toe is aan een slaapje) prima in slaap in haar hangmat. Ze ligt nu ook lekker te pitten. Ik heb er standaard een muziekdoosje bij.

Qua borstvoeding geloof ik wel dat ik voldoende heb. A valt daarna altijd nog even in ons bed in slaap. En dan halverwege de ochtend krijgt ze fruit. Niet dat ze huilt van de honger, maar ze gaat er lekker van smullen als we het voorzetten.

In Azië en ook België krijgen veel kinderen al vanaf de geboorte soja.

@ Lisanne: Wat leuk dat tijgeren/kruipen. Heb je nog tips wat betreft het huis kind-proof te maken? (dus niet de standaard tips, maar dingen die jij tegenkwam?)

Wat betreft het slapen: A heeft altijd een 'avondslaapje'. Bij ons is dat wat later omdat de dag ook wat later start. Maar ze wordt altijd later op de avond zelf wakker voor een papfles.

Hoe laat eten jullie? Misschien ook moe van het eten?

Hier gaat het super. We hebben een paar dagen gedoe gehad met de tandjes. Ze was niet te genieten en kwam dus ook 's avonds. Maar we waren gister bij vriends moeder een ze was zo lief en aan het lachen (de vorige keer was ze bij haar alleen maar aan het jengelen geweest).

En vanmiddag een mijlpaal: A heeft zich opgetrokken tot staan!

Ze kan nog niet tijgeren, kruipen, zelf gaan zitten, dada zeggen etc. Maar staan is wat ze wil! Tijd om de box en het ledikant omlaag te zetten.

Afgelopen week hadden we haar ook zittend in het winkelwagentje. Vond ze heel leuk (en de andere klanten ook)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven