weekend weg zonder strubbeling

30-05-2012 19:48 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment rijd ik terug naar huis van een lang weekendje weg met mijn vriend. Ik had me er ontzettend op verheugd maar het is me behoorlijk tegen gevallen. Veel irritaties door andere gewoonten en verwachtingen. We zijn allebei ook behoorlijk eigenwijs dat helpt ook niet echt mee. Mijn vraag...hoe pakken jullie dit aan???
Blijven lachen. :)
Hoe lang zijn jullie bij elkaar? Waren al die dingen waar je je aan irriteerde nieuw voor je?
Ik weet het niet en had met mijn inmiddels ex vriend het omgekeerde. Thuis altijd strubbels en tijdens een vakantie was alles top, gedeelde interesses, lol, ontspanning, ...etc.

Wellicht is andersom wel beter, thuis alles goed en alleen ruzie op vakantie .
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoe kun jij forummen en rijden tegelijkertijd?

Verder DE tip:

Praat met elkaar. Vertel over je/jullie verwachtingen. Maak afspraken. Kortom, communiceer.
Hoe dit aan te pakken? Door je gewoontes te laten varen en niet meer zoveel verwachtingen te hebben. Eigenwijsheid is echt een karaktereigenschap die je niet siert, dus zet de auto aan de kant en geef hem een dikke kus en zeg sorry.
Ik zou zeggen; eerst eens een nachtje goede nachtrust pakken (vaak slaap je slecht met weekendjes weg), en dan kijken wat er over is vd irritaties. DAN dit evt bespreken.

Sterkte! :smile:
wat cateautje zegt

maar geen idee, bij een weekend weg ga ik me echt niet lopen ergeren aan mijn man, ik zit er ook voor mijn eigen plezier.

Dus als hij links wil gaan we links, daarna gaan we vast wel rechts. en als ik links wil gaan we links en doen we daarna wat hij wil.....

beetje geven en nemen hoor... als dat in een weekendje al niet kan?
1 jaar, dat gingen weer vieren. We zijn eerder op wintersport geweest. Het is vooral zijn sloomheid in de ochtend die me ten ook al irriteerde, maar er zijn ook weer andere dingen tevoorschijn gekomen...
Mjdh..... Met de trein :-)
Wees eerlijk tegen jezelf en ga ons niet wijsmaken dat het zijn sloomheid in de ochtend is, die jou zo irriteert. Je bent op vakantie; komt hij nu elke dag te laat op zijn werk, dan kan ik me nog iets voorstellen.
En we wonen niet in hetzelfde huis dus ik ben nu weer op weg naar mijn eigen huis
Lunatik schreef op 30 mei 2012 @ 19:58:

1 jaar, dat gingen weer vieren. We zijn eerder op wintersport geweest. Het is vooral zijn sloomheid in de ochtend die me ten ook al irriteerde, maar er zijn ook weer andere dingen tevoorschijn gekomen...

Mijn man is tijdens de vakantie ook heel anders dan thuis. Wat wil je ook. Thuis is stress, drukke baan, nergens tijd voor. En tijdens vakantie meet hij het ervan. Lekker lang slapen, sporten etc etc. Heerlijk uitgebreid koken voor mij. Wel in balans, en in overleg. We hebben een zoontje van 3. De ene keer slaapt hij uit en ga ik vast naar beneden,de andere keer slaap ik uit.

Ik gun hem zijn rust ook. En aan de andere kant doe hij ook dingen voor mij.
Ik ben vaak heel vroeg wakker en had al 101 dingen gedaan voor hij wakker werd. In bad geweest (neem altijd een hotelkamer met een bad), haar gekruld, boek gelezen, ...etc. Ik stoorde mij eigenlijk nooit en dacht laat maar ff pitten. Hij was altijd verbaasd over de 101 dingen die ik al gedaan had voordat hij uberh. zijn ogen had geopend.

Je kunt verschillende behoeften hebben op vakantie, de één heeft meer rust nodig dan de ander.

Wat zijn de zaken waar jij het meeste moeite mee hebt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Maar ik ben eerlijk. Hij wil later opstaan, maar niet opschieten. We kunnen t. We kunnen tot half 11 ontbijten. Maar die tijd haalt hij niet. dan moeten we daarna wel , als we eindelijk op pad zijn snel eten en koffie anders wordt hij cranky. Ik vind het zonde van mijn tijd en geld, om elke keer eerst op en terras te gaan zitten. Omdat hij niet kan opschieten.

En we hebben hierover al gesproken, ben gewoon ben nieuws of andere stellen dit ook en hoe zij er mee omgaan.
Dan ga jij toch eerst lekker uitgebreid ontbijten? Of huur je de volgende keer een appartementje ipv een hotel. kun je zelf je tijd indelen.
Pff irritant zo'n telefoon... Dat cranky worden reageert hij weer af op mij. en hij vind het niet gezellig als ik ga ontbijten zonder hem... Dus ik weet gewoon niet zo goed wat ik wel moet doen. Verder hebben weer blijkbaar allebei het idee dat we de ander meer zijn zin geven. Dat is iets wat ik ken van de relatie met mijn ex en wat uiteindelijk ervoor heeft gezorgd dat het mis is gegaan. Ik probeer mijn vriend niet zwart te maken maar zoek echt tips, want zoo vind ik en weekendje weg niet leuk. En dat zou toch wel leuk kunnen zijn lijkt me....
IK begrijp het geloof ik niet zo goed, als je nou weet dat hij geen ochtendmens is, waarom dan koste wat het kost iemand zijn bed uitrukken voor het ontbijt?

Tegen mijn vent hoef ik voor 10.00 niet eens wat te zeggen, ik krijg of een snauw, of hij is het 3 seconden later alweer vergeten..

Kan ik een heel ding van maken, maar dat heeft net geen zin

Dus ik praat wel tegen de hond! X-D
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Omdat dus als hij niet ontbijt, we wel een half uur later etst koffie op en terrasje moeten drinken, met en broodje. Terwijl ik dab dus net koffie en ontbijt gehad heb... En dan dingen wil gaan doen.
I.m.o. hoort bij vakantie ook het rustig aan doen. Wat mis jij voor jouw gevoel als je de dag later begint? Is dat onoverkomelijk?
Lunatik schreef op 30 mei 2012 @ 20:31:

Omdat dus als hij niet ontbijt, we wel een half uur later etst koffie op en terrasje moeten drinken, met en broodje. Terwijl ik dab dus net koffie en ontbijt gehad heb... En dan dingen wil gaan doen.
Is het probleem dat extra half uur, of het geld, of wat?
ga eens 2 weken op vakantie, leer je elkaar pas kennen
Het heeft niet mijn voorkeur maar ik wil best alvast dingen zonder hem gaan doen, die hij niet zo boeiend vind, terwijl hij uitslaapt, maar dat vind hij niet gezellig. Dus moet ik hem s ochtends met fluwelen handschoenen aanpakken.
Combinatie van geld en tijd... Ik vind het vooral zonde van de dag die dan al gevorderd is, half 1, en het geld wat hij op dat moment had kunnen besparen door gewoon t te ontbijten bij het hotel...
Hmm, bij wat je omschrijft kan ik me wel voorstellen dat het je irriteert. Dat je in een hotel (daar ga ik vanuit als je tot 10;30u. kunt ontbtijen) 1 keer alleen gaat ontbijten tijdens een romantisch weekend weg, maar om dat nu alle dagen te doen. Mwah.... Daarvoor ga je toch ook niet samen in een hotel zitten toch?

Is een hotel dan wel de juiste vorm voor jullie om weg te gaan samen? Is een huisje, tent of app. niet een veel betere vorm. Dan kun je veel meer je eigen plan trekken zonder dat je gebonden bent aan tijden. En op het moment dat je vriend dan gaat ontbijten zit jij er gewoon gezellig bij met koffie (of loop je net een rondje oid) en start je daarna met je gezamenlijke dag.

Misschien kun je er op een rustig moment eens een afspraak over maken, als de irritaties van dit weekend wat gezakt zijn. Zo van, joh als we weer een weekend weggaan zou ik het leuk vinden om wel... samen te ontbijten.... of whatever. Dat je dan ook kunt uitleggen waarom dat voor jou belangrijk is en er ruimte is voor hem om uit te leggen waarom hij juist dat uitslapen zo heerlijk vindt. Begrip is het halve werk denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven