Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VI

01-05-2012 09:45 2996 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel VI waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Vrekwaardig eten

Baby vrekking
Wilde jullie hier nog even bedanken voor kip-knip-tip X-D

Kipfilets waren toevallig in de aanbieding dus heb de tip ten harte genomen, kip geknipt, en ingevroren in porties. Ook de kipburgers waren in voordeelverpakking in de aanbieding ( 35%) dus daar heb ik er ook 10 stuks van ingevroren.
Ik heb de landleven en john frieda ook gedaan :D

Ik kreeg van de week van millward brown een vragen lijst binnen met een VVV bon van 5 euro.. binnenkort wordt ik gebeld om zo de vragen door te nemen zodat ze weer info hebben voor onderzoek naar gebruik gas, water, en licht en wat je aan spaarlampen etc in huis hebt.. Kost weinig tijd en die 5 euro zijn weer mooi meegenomen!
Eindelijk heb ik geld van Persil ontvangen. Het zou binnen een week gestort worden, maar na ruim een week was het geld nog niet gestort. Ik heb een mailtje gestuurd, en als reactie kreeg ik dat het bedrag op 22 mei naar mij was overgemaakt. Uiteindelijk heb ik het geld van Persil vandaag alsnog ontvangen!

Vandaag heb ik de yoghurt van Arla met GTA gekocht, en er zat ook nog een sticker met 35% korting op.

Ik heb ook de Kleenex gekocht en de streepjescode ingestuurd.

Toch heb ik een vraagje over geld terug acties waarbij je de kassabon moet opsturen.

Vaak staat er op de bon het merk niet vermeld. Bijvoorbeeld bij de Goeie Grutten muesli staat op de bon alleen 'muesli'. Bij de Mona pudding stond alleen vermeld 'luchtige slagroompudding'.

Wat doen jullie als er op de bon het merk niet staat vermeld? Ik heb weleens meegemaakt dat ik geen geld terug kreeg toen het merk niet op de kassabon stond vermeld, ook al had ik voor de zekerheid ook de streepjescode meegestuurd.
Nepese, ik vraag me dat ook wel eens af. Bij bijvoorbeeld Dove deodorant staat er ook alleen Dove en niet de geur die juist essentieel was voor die GTA. Ik heb het geld toen wel terug gekregen.

Maar bij Mona en de muësli lijkt me dat lastiger ja.. Misschien dat het een kwestie van vertrouwen is?
In ieder geval heb ik een mailtje naar Mona en Goeie Grutten gestuurd.

Al eerder had ik zoiets met Bonduelle en Bertolli. Bij allebei begrepen ze mijn probleem, en gaven aan een coulanceregeling te treffen.

Bij de Conimex wokolie heb ik wel de streepjescode meegestuurd, maar daarvan heb ik nooit geld terug gekregen. Op de kassabon stond 'wokolie'.

Ik denk dat het over het algemeen inderdaad een kwestie van vertrouwen is.
Ik heb vandaag Peijnenburg met Belgische Chocolade en de Mona XL (eindelijk) gescoord, maar heb nog steeds geen geld terug van Iglo. Zit iemand anders ook nog daarop te wachten?
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Nee, dat heeft lang geduurd, maar zowel ik als mijn vriend hebben Iglo een tijdje terug terug gekregen..
De Iglo heb ik inmiddels ook terug ontvangen, maar ik heb er ook lang op moeten wachten.
Ik reken GTA's altijd apart af. Vind het geen prettig idee dat de rest van mijn boodschappen er ook op staat.

Wacht nu nog op het geld terug van Ariel excel tabs via de Kruidvat, de Ambi Pur via Jumbo en de Bertolli pastasaus.

Heeft iemand het geld van de Ambi Pur al terug gehad?

In totaal heb ik tot nu toe ruim 30 euro terug gehad, toch mooi meegenomen. Vroeger liet ik dit soort acties altijd liggen maar als ik zie hoe relatief weinig moeite het kost.

Wel neem ik alleen producten die ik normaal ook zou gebruiken of leuk vind om uit te proberen (zoals wasmiddel, yoghurt, enz.). Die van het scheersysteem van, Wilkinson volgens mij, heb ik aan me voorbij laten gaan want ik had geen nieuw scheersysteem nodig.
Ik vind die GTA's teveel werk als ik dat zo lees. Niet slim, ik weet het.

Ik heb net een boek verkocht op Bol. wat ik goedkoper elders had gekocht. Daar koop ik trouwens al mijn boeken, ze zijn nog goedkoper dan de tweedehandse van Bol.

Het is slim om een populair boek meteen te lezen en door te verkopen. Ik merk dat oude, wat onbekende titels, niet verkopen.

Ik heb zoveel boeken en ik wil er eigenlijk vanaf, ze nemen teveel ruimte in. Ik moet de vlooienmarkten hier eens in de gaten gaan houden.
Ik denk dat veel mensen die geen geld voor de wokolie terugkregen, omdat het niet om 'wokolie' ging maar om 'olie voor de wok'. Dat zijn dus twee verschillende producten, de wokolie in een glazen fles, de olie voor de wok in een plastic flesje (in de koeling).
lamystere1 schreef op 01 juni 2012 @ 16:31:

Ik vind die GTA's teveel werk als ik dat zo lees. Niet slim, ik weet het.

Vind ik meevallen hoor Lam. Als ik zie dat er ergens een label aan hangt in de winkel, kijk ik altijd even of het nog wel een geldige actie is.

Als ik hier of op een andere pagina iets lees over een GTA, dan schrijf ik dat op mijn boodschappenbriefje. En een kassabon vraag ik altijd wel, om even na te kijken of de korting oid er vanaf is gehaald.

Als er meerdere GTA's lopen, dan neem ik de volgende keer weer een ander actieproduct mee.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hima, en dan moet je die streepjescode op de post doen? Krijg je altijd het volledige bedrag terug, want je moet er ook nog een postzegel op plakken.
lamystere1 schreef op 01 juni 2012 @ 16:52:

Hima, en dan moet je die streepjescode op de post doen? Krijg je altijd het volledige bedrag terug, want je moet er ook nog een postzegel op plakken.

Vaak moet je alleen de kassabon opsturen. Of de kassabon en de streepjescode. of alleen de streepjescode.

Vrijwel altijd gaat het naar een antwoordnummer (dus geen portokosten) en anders krijg je ook de portokosten vergoed.

Ook is het vaak het hele aankoopbedrag, zo niet dan staat dat er duidelijk bij.

Hier staat het duidelijk vermeld:

http://dutchcouponing.blogspot.nl/
de meeste GTA's moeten naar een antwoordnummer gestuurd worden, Daar hoeft dus geen postzegel op.

Als het een postbusadres is, moet er wel een postzegel op, maar wordt vaak de postzegel ook vergoed (staat dan bij de actievoorwaarden). Kost dus eigenlijk alleen een envelopje. Ik koop altijd de meest goedkope envelopjes.
Bedankt voor de tips van de GTA's!
lamystere1 schreef op 01 juni 2012 @ 16:52:

Als het een 100 % GTA is krijg je vaak de consumentenadviesprijs terug. Meestal is de prijs die ik in de winkel betaal lager dan de consumentenadviesprijs.

En het is 9 van de 10 keer een antwoordnummer, of via Qnippo is natuurlijk helemaal handig.
Voor het vakantie-leesvoer:

Gratis magazine gezondNU t.w.v. ¤ 5,25

gezondNU is hét onafhankelijke magazine over gezondheid, voeding en psyche.

gezondNU werkt samen met een grote groep artsen en wetenschappers, brengt de nieuwste medische ontwikkelingen en maakt duidelijk wat deze voor u betekenen. Via inspirerende reportages, boeiende persoonlijke verhalen en heel veel praktische tips en adviezen, helpt gezondNU u gezond te blijven.

Maak nu geheel vrijblijvend kennis met gezondNU en vraag een gratis proefnummer aan ter waarde van ¤ 5,25. U ontvangt dan eenmalig een gratis editie van gezondNU met daarbij een vrijblijvende aanbieding voor een abonnement (maximaal 1 proefnummer per adres).

http://www.gezondnu.nl/proefnummer
Ik heb vandaag de Bolletje teruggekregen, dat is supersnel! Een paar dagen maar. :-]

Ik zag op Dutchcooponing dat je een proefnummer van GezondNu kunt krijgen met een vrijblijvende aanbieding op een abonnement. Ik weet niet zo goed of ik het aandurf...
Buikgriep is eigenlijk ook een vorm van vrekken toch =') Alleen niet erg aan te raden. Zou iemand mij hier aan willen melden bij het Nipo? En wat heb je dan van me nodig?
Ik kan weer uit laten betalen bij GlobalTestMarket. Alleen: de koers van de dollar t.o.v. de euro is totaal niet gunstig. Koers is de laatste tijd alleen maar gezakt :S Iemand enig idee wat de prognose is voor de komende tijd? Kan ik nu beter laten uitbetalen of even wachten?
Beide bladen zijn aangevraagd, dank voor de tips!
Ha, ben ik ook weer.

Ik heb nog een GTA liggen van Bolletje. Gekocht, maar met 35% procent. Dacht slim te zijn. Maar weet niet of hij wel geldt nu, want hoort ergens code op verpakking te staan.

Verder heb ik ook nog voor de liefhebber een bon voor 3 weekenden (vrij + za) Telegraaf + Vrouw gratis. Moet je wel 3 pakjes Lipton English Tea, Lipton Earl Grey of Lipton Ceylon kopen en de kassabon bewaren.

Ook nog lekker gevrekt, want lekker nieuw goedkoop recept voor meerdere dagen en voor 10 euro een goede fiets gekocht.

En ik kan nog respondenten aanmaken voor TSN Nipo. Ze zoeken nu vooral respondenten die roken. Iemand interesse?
Weten jullie trouwens of je ook punten krijgt voor die Groupon en Euroclix mailtjes, wanneer je ze opent?
Wat bedoel je precies Fruitmoes? Als Euroclix een mail stuurt met daarin een aanbieding voor Groupon dan krijg je sowieso de clix voor het klikken van de mail. Als je ingaat op een aanbieding volgens mij ook nog eens clix daarvoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven