Mode & Beauty alle pijlers

Rokjesvrees??

01-06-2012 12:01 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of andere vrouwen dit herkennen... Het 'probleem' is dat ik merk dat ik nooit uit mezelf een jurkje of rokje aantrek. En als ik het dan toch eens doe, dan merk ik dat ik mezelf er erg ongemakkelijk in voel.

Het is niet dat ik mij erg schaam voor m'n benen. Ik trek zonder problemen een shortje aan bij mooi weer. Rokjes laat ik echter consequent links liggen omdat ik dan weet dat ik meer moet letten op hoe ik beweeg, hoe ik zit, hoe ik fiets, etc. Een soort lichte angst dat ik voor schut sta als zich een onverwachte situatie voordoet.

Een heel groot probleem is het verder ook weer niet, maar ik vraag mij wel af: ben ik nou wat minder vrouwelijk of herkennen anderen dit ook?
Misschien een paar tips waar de rokkenhaters wat mee kunnen:

- tegen kou: draag panty's of leggings. Klinkt als een open deur, maar ik ken mensen die er serieus nooit aan gedacht hadden. Dikke leggings en panty's zijn trouwens ook fijn om een kort rokje te behoeden voor sletterigheid: je kunt wel je benen laten zien maar ze blijven bedekt.

- tegen inkijk: draag een (nette) onderbroek. Mocht er een onverwachte windvlaag komen dan zien mensen die weliswaar, maar wat maakt dat uit? Ik zie zo vaak de onderbroek van broekdraagsters doorschemeren, dat is pas gênant.

- nog meer tegen inkijk: oefen op met je benen bij elkaar zitten of sla ze over elkaar. Ga door je knieën als je bukt, buig je niet voorover. Is ook nog eens beter voor je rug.

- en nog een tip tegen inkijk: koop rokjes niet te kort of te strak. Maxirokken zijn niet voor niets een trend. Midirokken (tot net over de knie) zijn ook erg mooi, vooral als je wat langer bent.

- qua comfort: strakke rokken van stugge stof zitten niet lekker, ga voor een variant met een beetje stretch. Kan je ook gewoon mee op de fiets.
Ik draag bijna alleen maar rokjes en jurkjes. Maar ik hou wel van praktisch en comfortabel. In de zomer draag ik dus vaak van die caprileggings als ik ergens heen ga en het rokje of jurkje niet zo lang is. Praktisch en het staat wat netter.
Ik draag ook vrijwel alleen rokjes en jurkjes. Staat mooi, mijn taille komt er prachtig in uit en het zit ook nog eens veel lekkerder. In de winter met laarzen, in de zomer met slippers, sandaaltjes en wedges. En voor de momenten dat je bv naar een pretpark gaat oid gewoon een legging eronder.
Gewoon vaak dragen. Dan wen je er vanzelf aan en ga je er automatisch naar lopen, zitten en zo.
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik het maar eens ga proberen met een legging eronder. Hopelijk dat ik me dan wat minder ongemakkelijk voel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven