Werk & Studie alle pijlers

uitvaartverzorging

31-05-2012 22:22 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mag je 4 dagen dagdienst draaien en dan nog nachtdienst er achter aan?

Dat je dus 4 dagen 24 uur bereikbaar bent?

Kan je baas dit verplichten?
Als je een uitvaart verzorgd?
Heb je geen CAO?

Daar staan zulke dingen gewoon in.
Wat staat erinje contract?

Als pleeg werkte ik geregeld 4 dagdiensten en dan nog een nacht, maar dat bedoel je volgens mij niet en heb je verder ook niks aan.
Ik ben per 6 weken een een hele week (7 dagen) 24 uur bereikbaar. En aangezien mijn baas me daarvoor betaald mag dat.
Ik zou blij zijn dat je een baan hebt!
En dan werk ik geeneens in de uitvaartverzorging... Tis toch wat....
Vraag is niet voor mezelf. reactie van de baas: zo werken we al 17 jaar! Maar als je 'pech' hebt er er gaat niemand dood na je reguliere uren, krijg je gewoon NIKS uitbetaald. Maar je hebt wel een onrustige nacht omdat je ieder moment gebeld kan worden.
En moet je uit uit bedje komen, krijg je 40,- uitbetaald. Ben je wel 2 uur bezig..
Maar dat weet je dan toch als gaat werken in die branche.

Mensen gaan dood op onmogelijke tijdstippen.

24/7.
galadriel schreef op 31 mei 2012 @ 22:35:

Maar dat weet je dan toch als gaat werken in die branche.

Mensen gaan dood op onmogelijke tijdstippen.

24/7.
Ik wil alleen maar weten of dit mag! Zelfs een vrachtwagenchaufer mag niet zo lang achter elkaar werken..
Suze02 schreef op 31 mei 2012 @ 22:24:

Ik ben per 6 weken een een hele week (7 dagen) 24 uur bereikbaar. En aangezien mijn baas me daarvoor betaald mag dat.
Dan is het een ander verhaal.. Hier word niks extra voor betaald :-(
poezemoeder schreef op 31 mei 2012 @ 22:34:

En moet je uit uit bedje komen, krijg je 40,- uitbetaald. Ben je wel 2 uur bezig..

Dan zoek je ( of die persoon waar je dit voor vraagt. ) toch ander werk ?

Ik kan me zomaar voorstellen dat het zo werkt in de uitvaartindustrie.
Misschien staat HierWat tussen.
poezemoeder schreef op 31 mei 2012 @ 22:37:

[...]

Ik wil alleen maar weten of dit mag! Zelfs een vrachtwagenchaufer mag niet zo lang achter elkaar werken..
En vrachtwagenchauffeur moet elke drie seconden verplicht rustpauzes houden. Kromme vergelijking dus.
668, the neighbour of the Beast
poezemoeder schreef op 31 mei 2012 @ 22:39:

[...]

Dan is het een ander verhaal.. Hier word niks extra voor betaald :-(
Dan zit het gewoon verstopt in je salaris hoor.
Moet ze die nachtdienst gewoon bereikbaar zijn met de gsm op het nachtkastje? Dan valt het toch wel mee? 4 dagen werken, dag 5 de gsm mee naar huis. Bereikbaardiensten van 7 dagen terwijl er gewoon 5 dagdiensten gewerkt worden zijn veel voorkomend in andere branches. En dan krijgt ze 40 euro per 2 gewerkte uren uitbetaald. Geen slechte deal hoor, met een beetje mazzel belt er niemand, met een beetje pech werkt ze dan 2 uur per "klant". Lijkt me nogal zeldzaam dat er 4 op 24 uur overlijden.

En dit werkt doet men toch ook deels vanuit een menselijk oogpunt? Klinkt me nou niet als een echt betrokken persoon eerlijk gezegd.
En dan slaap je een paar nachten onrustig ( maar echt, hoezo onrustig ? Daar leg je je toch gewoon bij neer, gaat de telefoon , dan gaat ie, gaat ie niet dan lekker niet. )

Al er iemand komt te overlijden, dan ga je werken, en zo niet dan niet.

Ik zie het probleem niet zo geloof ik.
Klinkt vreselijk onprofessioneel allemaal, 'onrustig slapen', hoezo - je legt gewoon de telefoon naast je bed en wordt's ochtends pas wakker bij geen bericht. Of ga je dan elk uur kijken of er gebeld is en je nog wel netwerk hebt ofzo?

Er zijn beroepsgroepen die 7 dagen dienst hebben en dan diezelfde week gewoon 5 volle dagen werken hpor. En met wat 'geluk' dan wel ook elke nacht opgeroepen worden.

En vwb de vergoeding, arbeidscontract destijds gewoon ongelezen ondertekend?
Computer says nooooo

[...]

Jawel hoor..
Je krijgt 'maar' ¤ 40,- als je opgeroepen wordt. Als het het dubbele was geweest waren de bereikbaarheidsdiensten voor jou opeens geen probleem?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Artsen hebben het ook volgens mij en zij kunnen het meer dan goed volhouden. En zij kunnen ook nog mensen laten overlijden als ze het niet goeddoen. Je hebt het voordeel dat jou dat niet kan overkomen ;-)
Tuorrebout schreef op 02 juni 2012 @ 11:09:

Artsen hebben het ook volgens mij en zij kunnen het meer dan goed volhouden. En zij kunnen ook nog mensen laten overlijden als ze het niet goeddoen. Je hebt het voordeel dat jou dat niet kan overkomen ;-)
;-)

[...]

zelfs een vrachtwagenchauffeur?

Grote kans toch dat je ook slaapt? Je gaat toch niet 24 uur nonstop achter elkaar door met werken, je kant tussendoor toch ook slapen?

En natuurlijk rijd een vrachtwagenchauffeur niet 24 uur achter elkaar, zou levensgevaarlijk zijn.

Bij mijn bereikbaarheidsdienst krijg ik gedurende de dienst 25% betaald. Wordt ik opgeroepen, dan wordt ik gewoon 1 uur als normaal betaald. Terwijl je dan wel snachts minstens 2 uur uit je bed bent. Ben dan kwartier heen onderweg, kwartier terug onderweg. En ben een kwariter tot een half uur bezig met het 'werk' zeg maar.

En dan verschilt het heel erg per nacht. De ene nacht wordt je niet wakker gebeld. De andere nacht 3x.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven