uitvaartverzorging
donderdag 31 mei 2012 om 22:34
donderdag 31 mei 2012 om 22:46
Moet ze die nachtdienst gewoon bereikbaar zijn met de gsm op het nachtkastje? Dan valt het toch wel mee? 4 dagen werken, dag 5 de gsm mee naar huis. Bereikbaardiensten van 7 dagen terwijl er gewoon 5 dagdiensten gewerkt worden zijn veel voorkomend in andere branches. En dan krijgt ze 40 euro per 2 gewerkte uren uitbetaald. Geen slechte deal hoor, met een beetje mazzel belt er niemand, met een beetje pech werkt ze dan 2 uur per "klant". Lijkt me nogal zeldzaam dat er 4 op 24 uur overlijden.
En dit werkt doet men toch ook deels vanuit een menselijk oogpunt? Klinkt me nou niet als een echt betrokken persoon eerlijk gezegd.
En dit werkt doet men toch ook deels vanuit een menselijk oogpunt? Klinkt me nou niet als een echt betrokken persoon eerlijk gezegd.
donderdag 31 mei 2012 om 22:48
donderdag 31 mei 2012 om 23:50
Klinkt vreselijk onprofessioneel allemaal, 'onrustig slapen', hoezo - je legt gewoon de telefoon naast je bed en wordt's ochtends pas wakker bij geen bericht. Of ga je dan elk uur kijken of er gebeld is en je nog wel netwerk hebt ofzo?
Er zijn beroepsgroepen die 7 dagen dienst hebben en dan diezelfde week gewoon 5 volle dagen werken hpor. En met wat 'geluk' dan wel ook elke nacht opgeroepen worden.
En vwb de vergoeding, arbeidscontract destijds gewoon ongelezen ondertekend?
Er zijn beroepsgroepen die 7 dagen dienst hebben en dan diezelfde week gewoon 5 volle dagen werken hpor. En met wat 'geluk' dan wel ook elke nacht opgeroepen worden.
En vwb de vergoeding, arbeidscontract destijds gewoon ongelezen ondertekend?
Computer says nooooo
zaterdag 2 juni 2012 om 13:52
zelfs een vrachtwagenchauffeur?
Grote kans toch dat je ook slaapt? Je gaat toch niet 24 uur nonstop achter elkaar door met werken, je kant tussendoor toch ook slapen?
En natuurlijk rijd een vrachtwagenchauffeur niet 24 uur achter elkaar, zou levensgevaarlijk zijn.
Bij mijn bereikbaarheidsdienst krijg ik gedurende de dienst 25% betaald. Wordt ik opgeroepen, dan wordt ik gewoon 1 uur als normaal betaald. Terwijl je dan wel snachts minstens 2 uur uit je bed bent. Ben dan kwartier heen onderweg, kwartier terug onderweg. En ben een kwariter tot een half uur bezig met het 'werk' zeg maar.
En dan verschilt het heel erg per nacht. De ene nacht wordt je niet wakker gebeld. De andere nacht 3x.