weg in augustus - met de auto
donderdag 31 mei 2012 om 22:31
Hoi allemaal,
Eerder plaatste ik al een topic met de titel 'weg in augustus'.
Voor max 200 euro per persoon wil ik in augustus graag een midweekje met een vriendin weg rondom Nederland. Ik wilde graag met het openbaar vervoer naar een stad, maar in de week van 20 augustus is dat voor dit geld niet mogelijk. Vandaar mijn gewijzigde plannen:
- Weg in de week van 20 augustus
- Een midweekje
- Met de auto (graag bereikbaar zonder speciale vignetten)
- 2 personen
- hoeft niet luxe, zo lang het maar een eigen badkamer heeft en je er een beetje op je kamer kunt bewegen.
- in de buurt van een stad, waar je eens kan winkelen, je boodschappen kan halen, een hapje kan eten etc.
Wie is misschien eens naar zo'n soort bestemming geweest en heeft een tip voor me? Dan hoor ik het graag! Ik zie namelijk veel op internet maar echt eigen ervaringen van leeftijdgenoten (of wat ouder) ben ik wel benieuwd naar! Alvast bedankt!
Eerder plaatste ik al een topic met de titel 'weg in augustus'.
Voor max 200 euro per persoon wil ik in augustus graag een midweekje met een vriendin weg rondom Nederland. Ik wilde graag met het openbaar vervoer naar een stad, maar in de week van 20 augustus is dat voor dit geld niet mogelijk. Vandaar mijn gewijzigde plannen:
- Weg in de week van 20 augustus
- Een midweekje
- Met de auto (graag bereikbaar zonder speciale vignetten)
- 2 personen
- hoeft niet luxe, zo lang het maar een eigen badkamer heeft en je er een beetje op je kamer kunt bewegen.
- in de buurt van een stad, waar je eens kan winkelen, je boodschappen kan halen, een hapje kan eten etc.
Wie is misschien eens naar zo'n soort bestemming geweest en heeft een tip voor me? Dan hoor ik het graag! Ik zie namelijk veel op internet maar echt eigen ervaringen van leeftijdgenoten (of wat ouder) ben ik wel benieuwd naar! Alvast bedankt!
donderdag 31 mei 2012 om 23:02
Ik ben voor midweekjes altijd enorm fan van de wadden. Tent achterin en het genieten begint op de boot. Terschelling en Vlieland zijn mijn favorieten. Met een tent en fietshuur kom je prima rond van 200 euro pp. Ik heb daar altijd een vakantiegevoel en het gevoel heel ver weg van Nederland te zijn, terwijl je wel in Nederland bent.
PS Wat is jouw leeftijd dan?
PS Wat is jouw leeftijd dan?
vrijdag 1 juni 2012 om 07:24
vrijdag 1 juni 2012 om 07:41
Bedankt voor de tips! Zelf ben ik 20 (straks 21) jaar. Heb helaas niet zo veel vakantie van de zomer, alleen deze ene week. Ergens ver naartoe trekt me dan ook niet en de 200 euro is de richtprijs, ik wi zo voordelig mogelijk wegxD
Zelf ook al gedacht aan de wadden maar die trokken mij niet zo. Ben een fan van winkelen en 's avonds gezellig wat drinken en op de wadden is dat het niet voor mij.
Luxemburg is dan misschien inderdaad een idee.
Zelf ook al gedacht aan de wadden maar die trokken mij niet zo. Ben een fan van winkelen en 's avonds gezellig wat drinken en op de wadden is dat het niet voor mij.
Luxemburg is dan misschien inderdaad een idee.
vrijdag 1 juni 2012 om 10:05
Je kan in Luxemburg op elk station een dagkaart kopen en die is niet duur. Je kan de hele dag, met bus en trein reizen door Luxemburg. Uit ervaring kan ik vertellen dat Luxemburg per trein er anders uit ziet.
Om een indruk te geven voor een afstand, is het van Wiltz naar Luxemburgstad ca 70 km.
Het gerestaureerde kasteel van Vianden en Vianden zelf is leuk voor een dagje uit. De stuwdam van Esch sur Sure is te bezichtigen. Mooie wandelroutes rond het ca 21 km lange stuwmeer. Ook Luxemburgstad is een dagje waard. Wiltz is een rustig stadje met een leuke hoofdstraat. Echternach en Ettelbruck zijn ook winkelbaar.
Ga je naar huis via Wiltz/Bastogne is er aan de grens een grote supermarkt en heel veel benzinepompen. Bij mij was het Luxemburg inkomende, meteen naar de benzinepomp en uitgaande, de tank nog even volgooien om optimaal goedkoop te kunnen rijden.
Fijne vakantie, mocht je beslissen om naar Luxemburg te gaan. Ik kom er vanaf 1968 tot volle tevredenheid..
Ik ben er al een paar jaar niet geweest, maar weet nog goed dat je daar met een gilmlach een paar muntjes in de parkeermeter staat te gooien.
zaterdag 2 juni 2012 om 14:17