relatie

03-06-2012 12:20 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames en heren,

Ik heb sinds ruim een half jaar een relatie met een meisje. De relatie verloopt voor mij al een aantal maanden minder soepel. Ze is vaak moe, de sex is slecht en weinig en we zien elkaar niet vaak. Het meisje heeft het op het moment nogal moeilijk in haar leven. Haar opleiding verloopt niet zoals gehoopt en ze heeft een aantal dagen geleden, na een sowieso al heel lange en vermoeiende tentamen periode, te horen gekregen dat ze waarschijnlijk een jaar studie vertraging op gaat lopen. Door het nieuwe lente accoord van het kabinet gaat er waarschijnlijk ook nog bezuinigd worden op het werkgebied waar zij straks moet gaan solliciteren en in combinatie met een te grote instroom levert dit een slecht baan perspectief op. Ook hier heeft ze stress van. Om het allemaal nog erger te maken heeft ze een aantal dagen geleden te horen gekregen dat ze op haar bijbaantje waar ze al verschillende jaren werkt, ontslagen gaat worden. Kortom, ze zit al een tijdje niet lekker in haar vel. Er zijn ook nog een aantal persoonlijke problemen die ik hier op het forum niet ga posten, maar die ook aanzienlijke problemen op leveren. Ik leid op dit moment behoorlijk onder de relatie en vooral omdat het mijn eerste serieuze relatie is krijg ik al een hele tijd niet uit de relatie wat ik er van verwacht. Ik ga al een tijdje als een grote chagrijn door het leven en reageer dat af op anderen, terwijl ik normaal altijd redelijk opgewekt en vriendelijk ben. Ik wil mijn vriendin niet in de steek laten, want ik hou wel van haar, maar ik wil er zelf ook niet aan onderdoor gaan. Wat moet ik hier mee? als ik het nu uit zou maken zou de timing al helemaal slecht zijn en dat zou ik me zelf waarschijnlijk niet vergeven, maar alleen maar de relatie voorzetten uit medelijden is ook niet goed. Ik weet niet wat ik hier mee moet. Ik ben bang dat als ik nu zeg dat ik het uit maak, dat het dan helemaal niet goed komt en ik geef te veel om haar om haar kapot te maken. Ik wil er voor haar zijn en ze geeft ook aan dat ze daar op dit moment behoefte aan heeft, maar ik weet niet hoe lang ik hier nog mee om kan gaan.
houd je wel van haar?
Je hebt net een paar maanden een relatie en sinds een paar maanden loopt die relatie stroef....

Doe jij het optelsommetje, of zal ik het doen?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Als je echt voor haar wil gaan, laat haar dan even lekker uitrazen over alles wat kut is, maar maak met haar ook een opsomming van alles wat wel goed is in haar leven. Fijne relatie, gezondheid, familie, en allemaal dingen waar ze van kan genieten.

Onderneem leuke dingen met haar waar ze van opvrolijkt en zet alles in perspectief (je kan je altijd nog omscholen als je geen baan vindt, maar dat duurt nog wel even, over 10 jaar maakt het echt geen hol meer uit dat je een jaar langer over je studie hebt gedaan, etc.)

En houd haar ellende bij haar. Maak het niet jouw ellende. Bied een luisterend oor en een schouder om op te huilen, maar houd ook je eigen leven.
Je maakt het allemaal wel erg groot hoor. Elkaar kapot maken? Jullie hebben een half jaartje verkering, geen deceniadurende relatie met kinderen, een eigen bedrijf, etc. Beetje relativeren aub.

Wat verwacht jij van een relatie en wat geef jij haar nu het haar allemaal effe niet mee zit?
Wat doe jij voor haar?
De timing om het uit te maken is altijd slecht. Als je nog maar een half jaar samen bent en het gaat niet, dan gaat het niet.
Zeg maar Spijker.
Ik denk dat je haar een dienst bewijst door het uit te maken. Je ervaart haar als ballast, denk je dat zij daar niks van merkt? Je houdt niet van haar, dat blijkt uit alles in je post.
Ik ben er altijd voor haar en ze hoeft maar te roepen of ik kom. Ik probeer haar altijd op te vrolijken en als ze zin heeft om iets te gaan doen, ook al vind ik het niet leuk, dan ga ik altijd gewoon mee om haar een plezier te doen. Ik hou wel van haar, maar sinds een maand of 2 merk ik dat ik er gefrustreerd van wordt. Ik heb een heel tijdje met haar gedate voor dat we een relatie hebben en ik ken haar nu bijna een jaar. Vlak voor ze mij leerde kennen is haar oude, veel langere relatie, ook op de klippen gelopen, waarschijnlijk heeft hij het uit gemaakt vanwege de zelfde dingen als waar ik nu tegenaan loop. Kapot maken bedoel ik meer in de zin van dat ze het er gewoon even niet bij kan gebruiken. Ze zit niet lekker in haar vel en heeft de laatste tijd al veel tegenslagen gehad. Ze vindt mij helemaal geweldig en ik weet dat het haar, vooral nu, veel pijn zou doen als ik ook nog zei dat ik het niet meer zie zitten.
Heeft ze hulp? Studie-adviseur, studentenpsycholoog, zo iemand? Jij moet wel gewoon haar vriend kunnen zijn, niet haar hulpverlener.
Die persoonlijke problemen die je niet op het forum wilt zetten, hoe ernstig zijn die? Zijn die (op den duur) op te lossen of moet je ermee leren leven?
Als je nu al van je roze wolk bent gevallen houdt het op.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ze heeft al vaker hulp gehad, maar vanwege haar persoonlijke probleem sluit ze zich daar ook voor af. Als er nu iets over zeg dat ze naar een psycholoog moet of wat dan ook dan zal ze waarschijnlijk ontkennen dat ze een probleem heeft.
Van de roze wolk vallen gebeurt vroeg of laat altijd. Het probleem is dat ik het een heel leuk meisje vind waar ik normaal gesproken heel lang mee uit zou kunnen houden. Haar problemen zijn echter zo groot dat ik er in mee getrokken wordt en dat haar leuke momenten zijn ook drastisch terug lopen. Ik wil gewoon niet zon klootzak zijn die iemand in de kou laat staan als het mij even niet uit komt en zij het net kan gebruiken.
Nou, dan probeer je haar toch te redden. Hier zat ervaringsdeskundigen. Vele decennia verspild. Als ze niet wil dan wil ze niet en wordt het er niet leuker op. Ga jij ongelukkig zitten zijn omdat je je laat meeslepen in de problemen van een ander? Dan niet klagen want je bent e rzelf bij en doet dit jezelf aan.
Dat jij geen klootzak wil zijn, is nog een heel ander gevoel dan dat je haar niet kwijt wilt.

Hoe denk je dat die persoonlijke problemen gaan verdwijnen of verbeteren, als ze geen hulp wil?

Die andere dingen: studievertraging, ontslag, dat zijn de doodgewone problemen waar iedereen mee te maken krijgt in het leven. Als je die niet samen aan kunt, dan pas je misschien niet zo heel best bij elkaar?
De timing kan ook gewoon niet slechter. Haar ouders zijn net op vakantie, gisteren haar baantje kwijt en de komende week waarschijnlijk definitief te horen krijgen dat ze naar een inhaal jaar moet, wat financieel gezien icm met het verliezen van haar baantje vervelend gaat worden.
Er is vanuit mij de laatste maanden gewoon zo veel bij gemoeten. Ze heeft wel beloofd dat ze het in de vakantie goed zou maken, maar dat is meer symptoom bestrijding dan een echte oplossing zoeken want vroeg of laat botsen we hier weer tegenaan. Ik wil haar ergens ook niet kwijt omdat het in potentie een geweldig meisje is, dat komt er alleen nu niet uit en ik weet niet of ik het geduld op kan brengen om daar op te wachten.
O, in de vakantie lukt het haar wel? Vreemd. Ik neem aan dat jij niet de enige persoon in haar leven bent en dat ze heus wel en achterban heeft om uit te huilen?
Ik vind dat jij al veel voor haar doet, ze hoeft maar te roepen of je komt al aanrennen. Zit er ook nog wat leuks voor jou in? Kun jij ook bij haar terecht als er wat tegenzit? Het is toch niet te bedoeling dat jij alleen maar fungeert als uithuil-schouder-op-afroep. Wat deel je nog wel wat leuk is? Kan ze e.e.a. ook relativeren?
Vriendinnen zijn de laatste tijd ook een beetje verwaarloosd geraakt.
Ik wil haar ergens ook niet kwijt omdat het in potentie een geweldig meisje is, dat komt er alleen nu niet uit en ik weet niet of ik het geduld op kan brengen om daar op te wachten.

Lijkt me echt ware liefde!!
Klinkt gezellig!
Ik vind het lief van je dat je haar niet zomaar in de steek laat!

Je moet haar laten zien dat de problemen met school niet het einde van de wereld zijn, en het vast wel goed komt. Ze heeft er toch niks aan om zich er druk over te maken, want het overkomt haar toch. Je zou haar idd moeten laten zien wat wel leuk is in het leven. Trek haar uit die negatieve spiraal. Neem haar mee naar leuke dingen waardoor ze haar hoofd even op iets anders kan richten, en benadruk heel vaak hoe leuk ze is en dat het echt allemaal wel goed komt. Ze moet de boel ook een beetje relativeren.
Dat zou ik dus juist niet doen, haar proberen op te vrolijken. Want op het moment ben je zelf helemaal niet vrolijk. Ik zou haar eerlijk vertellen dat je het zwaar vindt op het moment, en of zij een plan heeft hoe het anders moet. 'Het goed maken in de vakantie' lijkt me geen plan voor de lange termijn. En een lange termijnplan heb je denk ik wel nodig, als die 'persoonlijke problemen' verder gaan dan de gewone, alledaagse obstakels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven