Gezond snoepen?

01-08-2007 17:52 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ben sinds een paar weken heel gezond bezig (of doe in ieder geval pogingen daartoe;)). Ik vind het wel moeilijk om niet meer te snoepen. Ik ben een behoorlijke snoeperd, al hoeft het niet altijd perse zoetigheid te zijn...

Nu vroeg ik me af.. weet iemand iets lekkers en gezonds te snacken, zodat ik af en toe zonder schuldgevoel kan snoepen??

Bedankt voor de tips!

groetjes LL
Iets wat mn moeder laatst maakte:

cherrytomaatjes doormidden, stukje (geiten-)kaas ertussen en een blaadje bascilicum. Heerlijk!

verder gaan er bij mij veel komkommers door, met of zonder rode saus. Ook komkommer met kruidenkaas (light) is lekker.

Daarnaast af en toe genieten van lekker stuk chocolade of klein zakje chips. Is niet verkeerd en noem het alsjeblieft geen zondigen. Iets lekkers eten is noooit zondigen, is gewoon lekker.
Later is nu
Gewoon de standaard rauwkost. Als je het een beetje feestelijk maakt, dan eet het nog veel lekkerder (want zonder schuldgevoel) weg dan een zak chips!

- augurkstukjes

- zilveruitjes

- geschrapte wortels (hoewel ik ze vers van de bospeen lekkerder vind)

- olijfjes

- rauwe paprika

- rauwe bloemkool

- cherry tomaatjes of romaatjes (mmmmm!)

Andere tips:

- soepstengel

- smoothie: fruit (iig banaan) schillen en in de blender gooien, twee ijsklontjes en scheutje melk erbij: lekker!!!!!

- Appel met rozijntjes en kaneel
wortels!

en fruit natuurlijk, ik vind vooral nectarines (maar dan wel biologische: meer smaak vind ik) een fijn tussendoortje..
ik eet nu ..appeltje gedipt in pinda kaas...klinkt gek ..het is ook erg amerikaans maar ik moet zeggen het is best lekker ......
Popcorn, zoet of zout. Je hebt ze ook met caramel bij Albert Heijn.
it's a big club and you ain't in it
Boterham zonder boter maar met aardbeien of tomaat, en strooizoetstof er overheen. Of héél dun poedersuiker.
Aalbessen met strooizoetstof. Kersen.
Campina d'Light slagroom.
banaan, daar zit veel suiker in waar je op snack momenten vaak behoefte aan hebt
Gedroogde abrikozen, lekker!
Een lekker vers kadetje met kaas.
Rauwe paprika, Komkommer, gekookt eitje, salami met augurk, Roggebrood met kaas.
Als ik zin in snoepen heb, moet ik ook snoep, en geen fruit :-) en dan haal ik wat suikervrije snoep bij de Albert Heijn. Vaak wat winegumbeertjes en dropjes. Niet teveel van eten want door de zoetstof werkt t laxerend.
Misschien zo'n reep van honing en muesli?
Zoute popcorn (iemand hierboven noemde caramel popcorn, dan kun je net zo goed meteen een stroopwafel nemen), bakje blauwe bessen, rijstchips van Appie, echt lekker en 70% minder vet;

Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:snoezzz schreef op 06 juni 2012 @ 09:46:

Als ik zin in snoepen heb, moet ik ook snoep, en geen fruit :-) .Dat heb ik ook. Dan zit ik echt niet te wachten op tomaatjes oid. Een boterham gaat er dan vaak wel in, dus doe ik dat meestal wel, vaak vermomd als tosti
Aardbeien, frambozen, bessen enz enz

Ik neem zelf ook nog weleens een pepermuntje. Zo'n wilhelminapepermunt is maar 10 kcal dat kan dus best zolang je niet meteen de hele rol opsnoept.
Ik hou zelf juist niet zo van snoep en koek.

Wel van taart, roomijs en veel ongezondere dingen

Dus eet ik soms een plak krentenbrood met boter, tosti banaan, appel met rozijnen en kaneel uit de oven.

Ook zoet en lekker, maar wel gezond
Ik heb sinds een tijdje de natuurwinkel ontdekt (nou ja..je snapt me wel), en je kan daar bijvoorbeeld volkoren pita broodjes halen. Dat vind ik lekkerder dan op een snack/hongermoment een boterham te pakken ofzo.

En in zo'n volkoren pita kan je ook kip met shoarmakruiden doen, knoflooksaus maken van yoghurt en je hebt een gezond broodje shoarma (okee iets anders..maar het komt in de buurt).

Dat is misschien meer een avondmaaltijd, maar je kan er natuurlijk ook andere dingen mee doen (groente instoppen of opensnijden en als 'pizzabodempje' gebruiken).

Verder heb ik altijd een reep chocolade van 80% ofzo liggen. Daar eet ik dan ook echt maar max 2 stukjes van, omdat ik er dan genoeg van heb (gewone repen chocola gaan ook gewoon in één keer op hier hoor).

Voordeel bij de natuurwinkel is dat er veel gezonde alternatieven zijn (die dus meestal ook beter vullen). Nadeel is dat het wat duurder is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven