word moe van kat

05-06-2012 03:08 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

het lukt me maar niet om in slaap te komen, ik heb namelijk een rood katertje echt een schatje waar je normaal niks mee te doen hebt. maar sinds ik bezig ben met de babykamer word ik echt gek van m.

gister een mooi vloerkleed gekocht en je raad het al heb het kleed vandaag weg mogen gooien ! helemaal ondergeplast. zoveel plasjes op gedaan ik kwam er niet meer uit en het hele huis stonk. dan maar geen kleed.

vervolgens boxkleed vast in de box gelegd.. en je raad het ik ga douche kom terug hele boxkleed zeik en zeik nat. vervolgens gooi ik de kleed in de was breng ff de vuilnis naar buiten en ja hoor weer ruik ik plas.. heeft ie in het bad geplast (dit deed ie al wel vaker)

ik straf m niet omdat hij zelf ook niet weet dat hij dit gedaan heeft. als we al een kwartier verder zijn.

nu wil ik het hemeltje ophangen voor het kinderbedje, ben bezig met de boormachine, en ik pak het hemeltje van het dressior en ruik....... heeft ie daar ook over heen geplast !!!! nieuwe mogen kopen omdat de geur er anders in blijft hangen en wil me kindje niet in de plaslucht laten zitten.

nu zit ik net op de bank en valt hij zomaar uit het niets me arm aan.. dit was ook iets dat ie vaker deed maar dan duwde ik hem gewoon weg omdat hij vervolgens een nat vlekje achterlaat.

maar nu kwam hij zo hard op me afgerend en beet me zo hard dat zelfs me arm aan het bloeden was.

ik duw hem weg en hij gaat op de leuning van de bank liggen ik zie m bewegen met zn kont op en neer en haal m van de bank.. WEER een natte vlek overigens is dit volgens mij geen urine.

de kat is niet gecastreerd maar dit moet ik nu echt doen merk ik. alleen ben ik hoogzwanger het is zielig als ik m morgen laat castreren bij wijze van en ik kom te bevallen ! dus wil ik dit doen na de bevalling.

de kat plast ook op de kattenbak en deze maak ik ook 1x daags schoon ( ja ik ben zwanger ik weet het commentaar...jij mag het ook doen ;) ik gebruik handschoenen en een mondkapje )

heel eerlijk ik word heel erg moe van de kat ik ben bang.....wat tref ik morgen weer aan. Het is zon schatje maar sta echt op het punt om m weg te doen en dat vind ik zo zielig.

Graag tips over hoe ik dit het beste aan kan pakken.

Ps de kinderkamer is niet volledig af te sluiten dus ook met de baby straks kan hij altijd in de kinderkamer komen.
quote:iones schreef op 05 juni 2012 @ 12:05:

Als de kat een hondje was geweest dat net zo hard had gebeten, had iedereen al "afmaken" geroepen, maar een kat kan dit rustig doen en er mee weg komen. Wel raar hoor.

Wat je ook doet, zorg ervoor dat je die kat NOOIT met je kind alleen laat.

Huh wat maakt dat nou weer uit? Een hond heeft toch sowieso heel ander gedrag dan een kat?

Maar ik moet zeggen dat als ik zulke onberekenbare katten zou hebben en er zou een baby komen, ik toch wel erg zou nadenken of dat wel samen gaat. De baby gaat natuurlijk ten alle tijde voor, en ik zou inderdaad mijn katten wegdoen.
Ja, honden zijn iets betrouwbaarder dan katten en je kunt er gemakkelijker en beter mee communiceren. Ze passen zich ook beter aan. Worden ook sneller en harder afgestraft. Gemiddeld genomen he. Maar goed, dat terzijde, het valt me gewoon op.

Verder worden kleine honden vaak niet goed opgevoed "want ze kunnen niet zoveel schade toebrengen". Misvatting. Deze zelfde misvatting zie je ook bij katteneigenaren. Katten worden vaak niet opgevoed "want dat kan niet".

Nou, katten kun je wel degelijk opvoeden! En dat moet ook!

Ik ben bang dat dat bij deze kat niet gebeurd is en daar proeft de eigenaresse nu de vruchten van.

Ik zou de kat nog niet direct weg doen, eerst alsnog proberen op te voeden. De kat kan er immers niets aan doen dat hij niet opgevoed is.
quote:iones schreef op 05 juni 2012 @ 12:13:

Ik zou de kat nog niet direct weg doen, eerst alsnog proberen op te voeden. De kat kan er immers niets aan doen dat hij niet opgevoed is.Ik zou de kat wel weg doen. TO is hoogzwanger, je voedt een dier niet in een week op. En de kat kan er niets aan doen dat hij niet opgevoed is, maar de baby kan er nog minder aan doen dat de kat er bij kan. Kat weg lijkt me de enige juiste oplossing in dat geval. Dat proberen op te voeden hoeft niet per se door TO te gebeuren immers.
Het een sluit het ander niet uit.

De ts heeft een fout begaan en dupeert de kat als ze deze weg doet. Wie wil nou zo'n kat hebben?

Ze kan beter haar fout herstellen en de kat alsnog proberen op te voeden. En uiteraard NIET bij haar kind laten.

Het hoeft heus niet ten koste van het kind te gaan.
Dat hoeft niet, maar de kans is reëel dat het wel gebeurt. Als moeder dupeer ik dan liever de kat dan mijn kind. En het verbaast me ten zeerste dat ik die houding in TO's posts níet terug lees.
hallo allemaal,

net gebeld door me vriendin en ze komt de kat ophalen om 3uur.. aaah ik vind het zo erg. blijf huilen.. maar gelukkig kan de kat naar haar toe dan weet ik dat hij het goed heeft.

ik vind het zo zielig maar het is beter ook heeft de kat daar meer ruimte. zal m zo erg missen. pff tranen stoppen niet.
Ik zou nooit meer een kat nemen als ik jou was.

Ja, honden zijn iets betrouwbaarder dan katten en je kunt er gemakkelijker en beter mee communiceren. Ze passen zich ook beter aan. Worden ook sneller en harder afgestraft. Gemiddeld genomen he. Maar goed, dat terzijde, het valt me gewoon op.

Verder worden kleine honden vaak niet goed opgevoed "want ze kunnen niet zoveel schade toebrengen". Misvatting. Deze zelfde misvatting zie je ook bij katteneigenaren. Katten worden vaak niet opgevoed "want dat kan niet".

Nou, katten kun je wel degelijk opvoeden! En dat moet ook!

Ik ben bang dat dat bij deze kat niet gebeurd is en daar proeft de eigenaresse nu de vruchten van.

Ik zou de kat nog niet direct weg doen, eerst alsnog proberen op te voeden. De kat kan er immers niets aan doen dat hij niet opgevoed is.Is dat nu een hobby van je? Om in elk topic dat gaat over katten langs te komen en te gaan lopen zeiken en zeuren over de katten en de eigenaren en terloops, terwijl het er geen zak mee te maken heeft vermelden hoe fantastisch jouw honden of honden in het algemeen wel niet zijn.
Je zeurt zelf, want je ziet dat ik toch wel voor het welzijn van de kat op kom.

Ik zou de kat nog niet direct weg doen, eerst alsnog proberen op te voeden. De kat kan er immers niets aan doen dat hij niet opgevoed is.Tsjonge jonge, heb je nou wel gelezen dat ze geen deur voor de babykamer kan doen. Maarja, wat kan jou het schelen als het beest in het babyhalsje gaat liggen :puke:
quote:iones schreef op 05 juni 2012 @ 12:33:

Het een sluit het ander niet uit.

De ts heeft een fout begaan en dupeert de kat als ze deze weg doet. Wie wil nou zo'n kat hebben?

Ze kan beter haar fout herstellen en de kat alsnog proberen op te voeden. En uiteraard NIET bij haar kind laten.

Het hoeft heus niet ten koste van het kind te gaan.

Maar als je goed gelezen hebt KAN dat niet, de kat kan gewoon bij het kind komen, omdat er geen deur in de babykamer zit. Dan kan je opvoeden wat je wilt, het blijft levensgevaarlijk en je kind gaat altijd voor!

@TO, fijn dat de kat bij je vriendin terecht goed, goede oplossing!
quote:iones schreef op 05 juni 2012 @ 12:55:

Ik zou nooit meer een kat nemen als ik jou was.

het is helaas de situatie waar ik in terecht ben gekomen. ik was genoodzaakt te verhuizen en kreeg geen urgentie in mijn woonplaats, dus heb ik particulier gehuurd. wel onder de voorwaarden wat ik heb besproken met de woningbouwvereniging dat mijn meetjaren door mogen lopen omdat de woning geen echte aparte slaapkamer heeft.

Dit gaat me ook heel erg aan me hart.. me katje is voor mij net mijn kindje.

Hopelijk heb ik zsm een leuk huisje met een tuintje,
quote:iones schreef op 05 juni 2012 @ 13:21:

Je zeurt zelf, want je ziet dat ik toch wel voor het welzijn van de kat op kom.

Ja, en het welzijn van de baby zou je aan je reet roesten.

Nogmaals :puke:
quote:feeks schreef op 05 juni 2012 @ 08:03:

[...]

Jammer dat mensen reageren als ze totaal geen verstand van katten hebbenNee, dit helpt.
quote:ikwordmama schreef op 05 juni 2012 @ 13:23:

[...]

het is helaas de situatie waar ik in terecht ben gekomen. ik was genoodzaakt te verhuizen en kreeg geen urgentie in mijn woonplaats, dus heb ik particulier gehuurd. wel onder de voorwaarden wat ik heb besproken met de woningbouwvereniging dat mijn meetjaren door mogen lopen omdat de woning geen echte aparte slaapkamer heeft.

Hopelijk heb ik zsm een leuk huisje met een tuintje,

Ik bedoelde meer in de zin van, dat je de kat hebt laten verworden tot wat hij nu is, i.p.v. eerder in te grijpen en op te voeden.

maar goed, als het dier niet vals is, dan nog mag hij niet op de baby gaan liggen en al helemaal niet alles onder plassen. Als je dat niet kunt voorkomen, dan moet hij inderdaad weg.
Niet alle katten eigenaren voeden hun katten niet op hoor. Toen onze katten klein waren zijn we daar al mee begonnen. De plantenspuit stond hier standaard op tafel. Onzin dat je katten niet kunt opvoeden.

To, fijn dat je het hebt kunnen regelen! Tuurlijk ben je verdrietig,.maar straks als de baby er is geeft het ook een hoop rust, dat je je geen zorgen over de kat hoeft te maken.
quote:sparood2010 schreef op 05 juni 2012 @ 16:04:

Niet alle katten eigenaren voeden hun katten niet op hoor. Toen onze katten klein waren zijn we daar al mee begonnen. De plantenspuit stond hier standaard op tafel. Onzin dat je katten niet kunt opvoeden.

MAar dat weet ik!. Want ik ken katteneigenaren die hun katten wel degelijk het een en ander bijgebracht hebben, en misdragingen de kop in hebben gedrukt! En daarom weet ik dat je katten op kunt voeden.

Ik vind het plasprobleem nog het ernstigste probleem. Je kunt je kind niet in de zeik laten slapen of kruipen. En dan nog... het hele huis gaat er naar stinken. Het is een probleem dat misschien op te lossen is, maar met lange adem. Die adem is er niet in deze situatie.
quote:iones schreef op 05 juni 2012 @ 16:40:

[...]

MAar dat weet ik!. Want ik ken katteneigenaren die hun katten wel degelijk het een en ander bijgebracht hebben, en misdragingen de kop in hebben gedrukt! En daarom weet ik dat je katten op kunt voeden.

Ik vind het plasprobleem nog het ernstigste probleem. Je kunt je kind niet in de zeik laten slapen of kruipen. En dan nog... het hele huis gaat er naar stinken. Het is een probleem dat misschien op te lossen is, maar met lange adem. Die adem is er niet in deze situatie.Zucht, je kunt beter de baby in de zeik laten liggen dan de kat op de baby, zucht.
Ow gelukkig, want ik dacht even dat je alle katteneigenaren over 1 kam ging scheren.

Doet er verder ook allemaal niet meer toe, want de kat is naar een vriendin van TO. Ik hoop dat haar vriendin wel een lange adem heeft om de kat nog wat manieren bij te brengen.
quote:spijk-er schreef op 05 juni 2012 @ 07:28:

Doe de kat weg, je hebt echt al genoeg aan je hoofd. En straks al helemaal, als de baby er is.

Natuurlijk moet je niet zomaar beesten kopen en ze weer wegdoen, maar in jouw situatie lijkt het me echt het beste.In dit geval sluit ik mij hierbij aan. Je bent hoogzwanger en al die stress en extra werk omwille van een kat is gewoon ongezond voor jou en ongeboren kind. Probeer hem zsm te herplaatsten of laat het asiel dit doen, zijn gedrag zal waarschijnlijk alleen maar erger worden als je kleintje er is. En dan is het bovendien nog extra gevaarlijk (en onhygienisch!) als die kat in de babykamer kan komen omdat je deze niet kan afsluiten! Je vergeeft het jezelf nooit als je kleintje iets overkomt. Het is rot, je voelt je natuurlijk schuldig maar een kat is binnen een dag alweer gewend aan nieuw personeel dus in dit geval gewoon een win-win situatie voor beide partijen!
quote:ikwordmama schreef op 05 juni 2012 @ 12:49:

hallo allemaal,

net gebeld door me vriendin en ze komt de kat ophalen om 3uur.. aaah ik vind het zo erg. blijf huilen.. maar gelukkig kan de kat naar haar toe dan weet ik dat hij het goed heeft.

ik vind het zo zielig maar het is beter ook heeft de kat daar meer ruimte. zal m zo erg missen. pff tranen stoppen niet.Goed zo meid, heel verstandig besluit! Je hebt gedaan wat je kon en het katje gaat naar een goed huis begrijp ik dus voel je niet te lang ellendig hierover. Uiteraard moet je vriendin het beestje wel meteen laten castreren en gelijk met opvoeden beginnen. Ik hoop dat er nu ook een enorme last van je afvalt en geniet van de laatste loodjes van je zwangerschap.
quote:ikwordmama schreef op 05 juni 2012 @ 13:23:

[...]

Hopelijk heb ik zsm een leuk huisje met een tuintje,Je kat is net je kindje? Eum waarom geloof ik dat niet? Misschien een meer lezen over katten houden, want het is logisch dat zo`n dier jaloers word dat er straks een baby komt en daarom veel gaat plassen, zodat hij zijn plekje nog heeft in het gezin. Alles is gewoon af te leren, maar helaas het baasje krijgt een kindje en hup huisdier mag opwieberen. Voor kinderen is er eindeloos geduld en is het logisch dat zij nog niet alles begrijpen en ze kansen krijgen om te leren. En jonge dieren moeten alles maar meteen weten en daar ook maar naar handelen, alsof een dier bij geboorte al volledig opgevoed moet zijn, wat natuurlijk niet kan. Jammer dat zo`n dier weer geen kans krijgt, net zoals vele asiel dieren, bah :puke:
quote:ikwordmama schreef op 05 juni 2012 @ 12:49:

hallo allemaal,

ik vind het zo zielig maar het is beter ook heeft de kat daar meer ruimte. zal m zo erg missen. pff tranen stoppen niet.En nu maar hopen voor die kat dat je vriendin geen kinderen krijgt.
quote:roodpaars schreef op 05 juni 2012 @ 04:07:

Ik wil je niet ontmoedigen, Ikwordmama, maar omdat je zo lang hebt gewacht je kater te laten castreren is er een kans dat kater blijft "sproeien". Wat dan?

En ik benadruk het nogmaals: zorg dat je kater NIET bij de baby kan komen, want je kater is niet vertrouwd met een baby.Katertje moet ook wennen aan de nieuwe situatie.
quote:poedelin schreef op 06 juni 2012 @ 14:25:

[...]

Je kat is net je kindje? Eum waarom geloof ik dat niet? Misschien een meer lezen over katten houden, want het is logisch dat zo`n dier jaloers word dat er straks een baby komt en daarom veel gaat plassen, zodat hij zijn plekje nog heeft in het gezin. Alles is gewoon af te leren, maar helaas het baasje krijgt een kindje en hup huisdier mag opwieberen. Voor kinderen is er eindeloos geduld en is het logisch dat zij nog niet alles begrijpen en ze kansen krijgen om te leren. En jonge dieren moeten alles maar meteen weten en daar ook maar naar handelen, alsof een dier bij geboorte al volledig opgevoed moet zijn, wat natuurlijk niet kan. Jammer dat zo`n dier weer geen kans krijgt, net zoals vele asiel dieren, bah :puke:

1. In deze situatie, met een kinderkamer die niet kat-proof gemaakt kan worden, is het onverantwoord om een kat te houden.

2. Poes wordt door een vriendin liefdevol opgevangen, hoeft niet naar een asiel.

3. Poes kan terug naar dit baasje zodra die passende woonruimte heeft gevonden (over ongeveer anderhalf jaar dus).

Prima opgelost dus, en poes komt netjes terecht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven