Alleen voor mannen

07-06-2012 10:19 47 berichten
Stel, er wordt een concert georganiseerd, voor mannen, alleen voor mannen, en vrouwen mogen er niet in. Of er is een mannenbibliotheek waar alleen mannenthema's te vinden zijn of mannelijke schrijvers, en vrouwen mogen er niet in. Of het plaatselijke zwembad of sauna organiseert elke week een men only dag. Wat vind je ervan?

Wat vind je ervan?

Totaal aantal stemmen: 41

Belachelijk (20%)
Leuk, eindelijk mannen ongestoord onder elkaar (5%)
Het kan me niet schelen (71%)
Anders (5%)
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de meerwaarde niet. Als ik iets met enkel mannen wil doen, zal ik wel afspreken met mannen.

Een bende venten bij elkaar die ik toch niet ken, trekt mij niet direct aan. Zet er dan maar een paar leuke vrouwen tussen. Dan is er tenminste nog iets te zien.
Ik vind het belachelijk, net zoals vrouwen uurtjes, ladynights etc etc.

Gewoon gemixt. Ik wil ook graag een mannenboek lezen.

Een hamburger eten (mac donalds had zo'n actie toen de mannenburger)

Ik word er kriegel van. Kan dat niet hebben
Als ze dat leuk vinden, dan moeten ze dat lekker doen ^^
Ze gaan hun gang maar.
Volgens mij bestaat het al:de katholieke kerk is een lange men only day...
prima toch. als iemand daar op zit te wachten waarom niet?
het zijn hanen he?
quote:MEFS schreef op 07 juni 2012 @ 10:19:

Of het plaatselijke zwembad of sauna organiseert elke week een men only dag. Ik denk niet dat er veel hetero mannen zijn die daar behoefte aan hebben, maar ik kan me vergissen.
Ik voel hier een post aankomen waarin wordt gezegd dat het belachelijk is dat het voor allochtonen wél goed moet worden gevonden..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Volgens mij ook, schapie.
You know how I know? Because I reeaally think so!
In m'n zwembad bestaat al een vrouwen dag/ochtend 1x/maand dus wat is het probleem.
Nee, volgens mij eerder dat het voor vrouwen wel goed gevonden wordt, himalaya.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ze doen maar, lig er geen seconde wakker van.

Eigenlijk liefst zoveel mogelijk van die mannen verzamelingen, de hele dag door.

Kun je als vrouw ook eens met een gerust hart de deur uit. Zonder nagefloten/geroepen/betast te worden

(soms is lekker kort door de bocht generaliseren zoooooooo lekker!)
quote:MEFS schreef op 07 juni 2012 @ 10:19:

Of het plaatselijke zwembad of sauna organiseert elke week een men only dag. Wat vind je ervan?

Oh, er wordt ook voor vrouwen een aparte sauna dag gedaan.

Van mij mag het allemaal.
Je neemt je man toch ook niet mee naar een schoonheids salon?

Of een tupperware party?
Ach, dat is er toch al lang? De zogenaamde mannen-bladen (alsof ik niet van auto's hou) en als Kers op de Taart "RTL 7: meer voor mannen!" Ja, want mannen houden nu eenmaal van bierzuipen, voetbal en seks en geweld op de buis.

Lekker laten gebeuren allemaal, mij best.

*kan tegelijkertijd ook niet tegen uitgesproken wijven-programma's als Koffietijd*
Goed idee. Af en toe "mannen onder elkaar" is best leuk.

Geeft meteen ook een heel andere sfeer.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 juni 2012 @ 10:32:

Volgens mij ook, schapie. Het zijn kippen!
quote:Tia.Dalma schreef op 07 juni 2012 @ 10:37:

Ja, want mannen houden nu eenmaal van bierzuipen, voetbal en seks en geweld op de buis.
Ik vraag me het af omdat ik zie al die dingen en, behalve de sauna dag, vind ik het belachelijk en aan de rand van discriminatie. Vooral die vrouwen bibliotheek in Utrecht, met subsidie van de gemeente. Weinig mensen lijken zich dit af te vragen. Maar als je het over een Men night hebt, klinkt het ineens heel anders.
quote:amand1969 schreef op 07 juni 2012 @ 10:42:

[...]

En ze zijn vies omdat ze hun handen na een toilet bezoek niet wassen
Is goed voor jaloerse vrouwen, mits ze niet bang zijn dat hun man een latente homo is.
quote:MEFS schreef op 07 juni 2012 @ 10:43:

[...]

En ze zijn vies omdat ze hun handen na een toilet bezoek niet wassen Waarom zouden mijn handen vies zijn na het plassen? Ik pies niet over mijn handen en ik raak niets aan dat met urine in aanraking is gekomen. Dusssssssss?
Ach, in het verleden zijn het juist altijd de vrouwen geweest die ergens van werden buitengesloten; kiesrecht, onderwijs, betaald werk, politieke functies, om maar wat zaken te noemen.

In het buitenland gebeurt dit nog steeds. Lijkt me iets om je veel drukker over te maken, dan wanneer vrouwen in Utrecht een eigen bibiliotheek willen met allerlei voor mannen toch niet zo boeiende literatuur over lesbische relaties en zwangerschap. Ik lees overigens op hun site niet dat mannen niet zijn toegestaan of geen lid kunnen worden.

Het kan soms bevrijdend en prettig zijn, vind ik, om alleen met vrouwen te zijn of iets te ondernemen. Ik gun dat mannen onderling ook van harte. Niets mis mee dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven