Geld & Recht alle pijlers

stille maand tijdens het werk.

07-06-2012 13:09 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend werkt via een 0 uren contract. Nu heeft zijn baas gebeld dat hij in juli geen werk heeft voor mijn vriend maar daarna weer wel.

Nu is het zo dat mijn vriend al een tijd bezig is een andere baan te vinden maar dit is helaas niet zo makkelijk. Hij heeft net het uwv gebeld om te vragen wat hij zou kunnen doen die stille maand . Daar werd gezegt dat hij voor die maand een uitkering kon aanvragen.

Maar welke uitkering ? Dat heeft mijn vriend niet verstaan. Om nou weer terug te bellen is ook weer zo wat. Dus wie weet welke uitkering je kan aanvragen in deze situatie ? Het is maar voor 1 maand.
Ww denk ik
Gewoon weer even bellen. Dan kunnen ze gelijk vertellen hoe hij die uitkering moet aanvragen, welke papieren hij moet overleggen etc.
Ja idd gewoon weer bellen, is echt niet raar hoor. En alle vragen op papier schrijven voor het bellen.
Kijk anders even op de site van het UWV, staat het allemaal uitgelegd. Eerts inschrijven dat je werk zoekt bij werkbedrijf, en dan kan je meteen WW aanvragen. Kan allemaal digitaal.
UWV
quote:flower_power_girl schreef op 07 juni 2012 @ 13:09:

Om nou weer terug te bellen is ook weer zo wat.

Waarom? Het is toch heel belangrijk om juiste informatie te hebben? Is iets niet geheel duidelijk moet je gewoon terug bellen, zodat je precies weet hoe en wat van iemand die er verstand van heeft.

(Ik werk zelf in de gezondheidszorg en vind het alleen maar verstandig als mensen terugbellen bij onduidelijkheden, in plaats van dat ze gaan lopen gokken en het misschien wel compleet verkeerd doen.)
En grote kans dat je niet weer dezelfde persoon bij het UWV aan de lijn krijgt, mocht dat zijn angst zijn om te bellen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
NIET VERSTAAN? DAN VRAAG JE HET TOCH NOG EEN KEER?
oeps, sorry voor de caps-lock
Dat is inderdaad WW en die kun je bij urenverlies (tijdelijk) aanvragen. Gewoon opnieuw bellen als je meer wilt weten of even op de site kijken. Hij kan met DigiD een aanvraag indienen via internet. Zodra hij weer zijn volledige uren werkt stopt de WW.
Toch nog zover gekregen dat hij terug belde en het is inderdaad een WW.

Hij vond het onzin om dit nu allemaal al te regelen. Maar ik heb het liever op orde dan dat we volgende maand in de problemen komen omdat er nog maar 1 inkomen is. Dus liever op tijd alles regelen dan dalijk achter de feiten aanlopen.
Groot gelijk heb je dat je alles nu regelt. Als je te laat bent met dat soort dingen willen ze ook nog wel eens gaan korten op uitkering e.d. Ik hoop dat je vriend snel een leuke baan met zekerheid vindt!
Voor hoeveel uur krijg je WW dan? Met een 0-uren contract werk je iedere week andere uren toch?
Je krijgt WW over het gemiddeld aantal uren dat je het afgelopen jaar hebt gewerkt.
Het duurt ook zo 6 weken voordat je iets krijgt, dus je begint er niets te laat mee :D
quote:flower_power_girl schreef op 07 juni 2012 @ 13:47:

Hij vond het onzin om dit nu allemaal al te regelen....Nou, echt assertief is je vriend niet hè? Eerst niet (durven) terugbellen en nu het nog niet willen regelen? Als ik hem was zou ik het zeker NU regelen, tussen aanvraag en uitkering zitten wéken!!
quote:EvenWatAnders schreef op 07 juni 2012 @ 14:20:

Het duurt ook zo 6 weken voordat je iets krijgt, dus je begint er niets te laat mee :DVind ik leuk
We weten pas sinds vandaag dat er volgende maand geen werk is . Als ik het eerder wist was ik toen al begonnen met regelen Het is inmiddels online aangevraagd. En kreeg een emailtje dat er binnen een week telefonisch contact word opgenomen.

Ja soms ziet hij het leven nogal makkelijk in en denkt dat het met een briefje gelijk geregeld is

Denk toch maar dat hij iets minder kieskeurig moet gaan zoeken naar een vaste baan. Want dit gebeurt gemiddeld 3x in het jaar. En de maanden dat hij wel werkt is hij maar 5 uur per dag thuis om te slapen eten en douche.Echt geen doen zo !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven