Geld & Recht alle pijlers

Pakket geleverd maar niet ontvangen!

04-10-2010 10:40 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Afgelopen vrijdag zou ik op mn werk een pakket ontvangen en op een gegeven moment zag ik op de site dat het geleverd was...maar ik heb niets ontvangen.Na een tijdje afgewacht te hebben (op het TNT busje dat dus niet kwam) toch maar eens gebeld.

Het scheen echt bezorgd te zijn volgens hen,misschien bij de buren(kantoorpanden van 5 etages!) want er hoefde niet voor getekend te worden.

Ik heb er direct een melding van gemaakt dat ik het niet had,noch mijn collega's of buren.

De bezorger beweert bij hoog en laag het echt hier bezorgd te hebben maar dat is dus niet waar.

De leverancier heeft nu ook een onderzoek laten instellen.

Iemand weleens zoiets aan de hand gehad?
ja hoor... dan niet op kantoor maar thuis.

De bezorgster beweerde bij hoog en laag dat ik t had ontvangen...

Uiteindelijk heeft de verzender het pakket opnieuw verzonden...

Altijd jammer, het blijft jouw verhaal tegen dat van TNT....
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ja precies,ik hou nu ook de pakketdienst in de gaten,eens kijken of ik de bewuste bezorger aan zijn jasje kan trekken :-)
Gelukkig werk ik bij die andere vervoerder,waar er iemand voor moet tekenen....
Ja, ook een keer gehad. En zelfs bij een pakket waarbij wel getekend moest worden. Gelukkig is dan wel aan te tonen dat ik niet getekend had, maar wat een gedoe zeg! De leverancier heeft toen ook het pakketje opnieuw opgestuurd.

De TNT is echt een puinhoop! Ik ontvang met grote regelmaat mijn post niet of veel te laat. Heb bijv 3x een bankpas aan moeten vragen voordat die eindelijk bezorgd werd. Ook pakketjes die wel door de brievenbus kunnen worden vaak niet bezorgd. Ben zo al een paar keer leuke dingen misgelopen
Wie draaide er voor de kosten op Dolphin,weet je dat nog?
De leverancier. Zij hebben ook een onderzoek ingesteld, maar ik heb er verder niks meer over gehoord. Een week of 3 later ontving ik alsnog het pakketje.

De andere verloren pakketjes, die door de brievenbus konden, was helaas pech=geld weg. Heb wel een klacht ingediend nadat het 3x was gebeurd, maar kreeg een reactie als: dat kan gebeuren en degene die het verzonden heeft kan een onderzoek in laten stellen.
Voor die brievenbuspost kun je gewoon de afzender aansprakelijk stellen hoor, Dolphin.
Ik heb nog niet betaald dus ik hoop inderdaad dat ze een nieuw pakket sturen!
quote:fleurtje schreef op 04 oktober 2010 @ 11:28:

Voor die brievenbuspost kun je gewoon de afzender aansprakelijk stellen hoor, Dolphin.

Om nou mn moeder en vriendin aansprakelijk te stellen vind ik ook zo wat

Het blijft jou woord tegen dat van de andere partij. Heb het bijv ook wel gehad bij dingen die ik op MP had gekocht. De andere partij beweert bij hoog en laag het verzonden te hebben en ik beweer het niet ontvangen te hebben.
Tja, maar bij brievenbuspost is de afzender aansprakelijk en moet dus dokken. Bij moeder en vriendin voelt dat idd lullig, maar op MP heb ik daar geen enkele moeite mee.
Ik heb nu ook maar schriftelijk mn beklag gedaan!
Het is terecht,opengemaakt,teruggestuurd met " geadresseerde onbekend" erop geklad maar niet erg,het wordt nu nagestuurd!
Up,

Vraag: Ik heb laatst schoenen online besteld. Diezelfde dag kreeg ik een mail dat ze verzonden waren. Ik blij, want ging er vanuit dat ze dan binnen 2 dagen bezorgd zouden worden. Na een kleine week nog niets dus contact opgenomen met het bedrijf. Hun zeggen dat postnl heeft aangegeven dat ze de volgende dag al bezorgd waren. Maar ik heb helemaal niets ontvangen! Ben ook alle buren afgelopen maar niemand zegt een pakket van mij te hebben. Postnl beweerd bij hoog en laag op het juiste adres te hebben afgeleverd. Dit is dus helaas mijn woord tegen die van hun. Bedrijf wil dat ik de rekening gewoon betaal. Ik baal ontzettend dat ik de schoenen niet binnen heb. Had ze nodig voor een feestje ( die nu dus al geweest is ) Moet ik de rekening nu wel gewoon betalen?
quote:timeout schreef op 07 juni 2012 @ 11:39:

Ben ook alle buren afgelopen maar niemand zegt een pakket van mij te hebben. Postnl beweerd bij hoog en laag op het juiste adres te hebben afgeleverd. Dit is dus helaas mijn woord tegen die van hun. Bedrijf wil dat ik de rekening gewoon betaal.Niet doen, risico is voor de verzender als die een bedrijf is:

http://blog.iusmentis.com ... ding-bij-koop-op-afstand/

Laat het bedrijf maar een bewijs leveren dat jouw handtekening is geplaatst. Als ze dat niet kunnen, dan heb jij niet getekend, simple as that.

Het is wat anders als jij expliciet de keuze kreeg om goedkoper te verzenden, dan komt het risico bij jou te liggen. Maar dat is hier niet het geval, denk ik.
Nee, ik heb geen keuze gehad in de verzendwijze. Maar wat ik begrepen heb is dat het pakket niet aangetekend verzonden is, en er dus ook geen handtekening gevraagd werd bij aflevering. Hij staat gewoon op afgeleverd en daar moet ik het mee doen.
quote:timeout schreef op 07 juni 2012 @ 12:41:

Nee, ik heb geen keuze gehad in de verzendwijze. Maar wat ik begrepen heb is dat het pakket niet aangetekend verzonden is, en er dus ook geen handtekening gevraagd werd bij aflevering. Hij staat gewoon op afgeleverd en daar moet ik het mee doen.

Heu nee, jij hebt toch niet betaald?

Ik zou eerder zeggen: daar moeten ZIJ het mee doen.
Pffffff die bezorgdiensten.....

Vorige week is DHL ook drie keer (!) bij mij aan de deur geweest om een pakket af te leveren. Niet dus. Nul keer. Ik was gewoon thuis en de bel deed het.

In hun bezorgsheet, waar je kunt bijhouden waar je pakket uithangt hielden zij echter vol dat ze op woensdag, donderdag en vrijdag bij mij aan de deur waren geweest, met de tijden er bij, en op die tijden was ik thuis. Geen pakket.

Zaterdag kwam het alsnog, niet met DHL maar met een andere koerier.

Jah......
@eleonora: Vervelend he! Gelukkig heb jij je pakket uit eindelijk wel ontvangen!

Er is inmiddels ook al 2 keer een pakket kwijt geraakt op het sorteercentrum. Wel aangetekend verzonden maar elke keer duurt zo'n onderzoek gemiddeld 3 weken. Resultaat: ik wacht inmiddels al 6 weken op mijn nieuwe abbo met telefoon. 3de keer is scheepsrecht zeggen ze he. Laten we het hopen. Nu heb ik geluk dat dit pakket elke keer aangetekend verzonden word, maar helaas blijven mijn schoenen spoorloos. Het gaat niet om een wereld bedrag hoor maar ik vind het zo zonde om voor iets te moeten betalen wat ik niet heb ontvangen. Ik ben bang dat als ik niet betaal de rekening dalijk door gaat naar het incassobureau. En daar zit ik echt niet op te wachten. Het bedrijf waar ik de schoenen heb besteld werkt ook absoluut niet mee, en doet het af als mijn probleem.
Ik heb ook contact gehad met het loket.

Ook hun geven aan dat ik om de handtekening voor ontvangst moet vragen. Dat heb ik dus gedaan. Ik krijg terug:

Beste klant,

U moet hiervoor contact opnemen met post nl.

Die zal dan moeten zorgen voor copie van hun lijst.

Wanneer wij het versturen, is het uit onze handen.

Maar ook volgens postnl mag ik zelf niets opvragen. Ik kom geen steek verder zo.
Pakketten raken zoek omdat de bezorger het gewoon in de hal neerzet, zo is hij/zij er van af. De eerste de beste die de hal binnenloopt neemt het pakje mee, tenminste zo kan het gaan, niet iedereen is eerlijk.
quote:timeout schreef op 07 juni 2012 @ 13:46:

Ik ben bang dat als ik niet betaal de rekening dalijk door gaat naar het incassobureau.

Jij maakt het hiermee jouw probleem.

Laat die gasten dan een incassobureau sturen, wat kan jou dat nu schelen? Laat ze maar opvolgen met een deurwaarder. Niet jouw probleem.

Ik snap niet waarom iedereen zo bang is voor incassobureaus. Wat denk je wat er gebeurd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven