Verschil starter doorstromer bij Entree
donderdag 7 juni 2012 om 11:50
Oke ik heb net de woningbouw gebelt maar kwam werd er niet wijzer van haha.
Mischien dat iemand hier het beter kan uitleggen?
Nu is het zo ik woon ongeveer 3 jaar op een kamer appartement ( particulier)
Nu sta ik vanaf 2008 ingeschreven bij Entree.
Nu is het zo dat ik daar echt HEEL graag weg wil omdat ik het niet naar mijn zin heb enz( vervelende huurbaas) maar via de woningbouw ben ik op zijn laagst nog 15de kwa reacties dus dat kan goed nog 2 jaar duren ( 50% kans)
Nu heb ik via particulier weer wat gevonden ( zelfstandige woning)
alleen het schijnt zodra ik mij daar inschrijf ben ik een doorstromer en vervalt mijn meettijd? ( dus weg 4 jaar meettijd)
Dus dan word mijn meettijd weer 0 en word ik doorstromer, maar wat is je voordeel als doorstromer dan? want ik zie geen verschil met starter wat dus betekend dat ik helemaal geen kans meer maak op een woning via de woningbouw?
Dit particulier is uit wanhoop eigenlijk maar ik vind het raar dat dat ook meetelt bij de woningbouw ?? of ligt het nu aan mij dat dit krom is?
Kijk als je switch bij entree zelf kwa woning begrijp ik het wel maar zo..
Ik ben dus verplicht om in deze k* woning te blijven wonen of een super duur iets huren?
Pff lastig.
Mischien dat iemand hier het beter kan uitleggen?
Nu is het zo ik woon ongeveer 3 jaar op een kamer appartement ( particulier)
Nu sta ik vanaf 2008 ingeschreven bij Entree.
Nu is het zo dat ik daar echt HEEL graag weg wil omdat ik het niet naar mijn zin heb enz( vervelende huurbaas) maar via de woningbouw ben ik op zijn laagst nog 15de kwa reacties dus dat kan goed nog 2 jaar duren ( 50% kans)
Nu heb ik via particulier weer wat gevonden ( zelfstandige woning)
alleen het schijnt zodra ik mij daar inschrijf ben ik een doorstromer en vervalt mijn meettijd? ( dus weg 4 jaar meettijd)
Dus dan word mijn meettijd weer 0 en word ik doorstromer, maar wat is je voordeel als doorstromer dan? want ik zie geen verschil met starter wat dus betekend dat ik helemaal geen kans meer maak op een woning via de woningbouw?
Dit particulier is uit wanhoop eigenlijk maar ik vind het raar dat dat ook meetelt bij de woningbouw ?? of ligt het nu aan mij dat dit krom is?
Kijk als je switch bij entree zelf kwa woning begrijp ik het wel maar zo..
Ik ben dus verplicht om in deze k* woning te blijven wonen of een super duur iets huren?
Pff lastig.
donderdag 7 juni 2012 om 12:06
Je hebt geen voordeel als doorstromer. Ik heb als starter bij entree ruim 8 jaar gewacht. Laatste paar jaar was behoorlijk tegen mijn zin op kamers maar wist dat ik anders mijn meettijd zou kwijt raken, en weer opnieuw zou moeten beginnen. Ik weet niet waar jij een woning wilt huren? Misschien naar een andere kamer verhuizen intussen zodat je wel een starter blijft?
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
donderdag 7 juni 2012 om 12:11
Volgens mij is het bij entree zo dat als je van adres veranderd dat je dan weer bij 0 begint met je meettijd. (behalve als je van studentenkamer naar studentenkamer gaat geloof ik maar ben niet zeker) Ik ben iig buiten arnhem gaan zoeken want er valt niet tussen te komen. Ik had toen we bijna klaar waren met studeren '6 jaar' alleen daar kon je alleen dingen mee krijgen die te klein waren voor 2 en / of zo bedroevend van kwaliteit dat je er echt niet wou wonen.
Maar daar zou je dan 8 jaar of langer moeten blijven wou je in aanmerking komen voor een misschien wel fijne gezingwoning.
Maar ja entree ziet jou als doorstromer als jij die andere woning aanneemt.
Maar daar zou je dan 8 jaar of langer moeten blijven wou je in aanmerking komen voor een misschien wel fijne gezingwoning.
Maar ja entree ziet jou als doorstromer als jij die andere woning aanneemt.
donderdag 7 juni 2012 om 12:15
Ik vind dit zo krom hé
Ik moet dus blijven wonen waar ik zit met alle ellende.
Bedoel idd Entree bij Nijmegen enzo, ik zoek een woning in Groesbeek/heumen. ( omdat ik in Nijmegen zelf helemaal geen kans maak met 4 jaar)
Ik ben 25 jaar dus op kamer gaan ben ik echt te oud voor vind ik + ik dat echt niet wil/kan tussen de andere mensen leven.
Ik moet dus blijven wonen waar ik zit met alle ellende.
Bedoel idd Entree bij Nijmegen enzo, ik zoek een woning in Groesbeek/heumen. ( omdat ik in Nijmegen zelf helemaal geen kans maak met 4 jaar)
Ik ben 25 jaar dus op kamer gaan ben ik echt te oud voor vind ik + ik dat echt niet wil/kan tussen de andere mensen leven.
donderdag 7 juni 2012 om 12:15
Nee, ik weet heel zeker dat het niet zo is als je van adres veranderd. Wel als je van starter naar doorstromer veranderd. Als ze nu naar een onzelfstandige woning verhuisd behoudt ze haar meettijd. Met 8 jaar meettijd kom je niet in aanmerking voor een eengezinswoning, maar voor een beneden/boven woning of flat. Tenzij je in Malburgen wilt wonen..
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
donderdag 7 juni 2012 om 12:18
Ik kan het me wel voorstellen dat je dat niet meer wilt. Ik deelde alleen de wc met 1 ander meisje die we goed schoon hielden. Maar toch heb je er dan op een gegeven moment genoeg van. Ik zou dan toch maar iets particulier huren. Kun je over een paar jaar misschien wat kopen? Dan zou ik zeker nu particulier gaan huren en niet op entree wachten
donderdag 7 juni 2012 om 12:20
Ja dat is dus het verwarrende eraan
Want die vrouw van de woningbouw zegt: het veranderd als je je inschrijft ergens anders
en op de site zelf staat het veranderd pas als je een zelfstandige woning achterlaat.
Nu is het zo dat ik officieel niet in een zelfstandige woning woon dus dan blijf ik toch starter?
Verwarrend is= ik heb wel een eigen keuken/douche/wc/voordeur
Maar GEEN eigen brievenbus/huisnummer dus het adres staat niet apart ingeschreven bij de gemeente dus in feite woon ik toch op kamers dan?
Want die vrouw van de woningbouw zegt: het veranderd als je je inschrijft ergens anders
en op de site zelf staat het veranderd pas als je een zelfstandige woning achterlaat.
Nu is het zo dat ik officieel niet in een zelfstandige woning woon dus dan blijf ik toch starter?
Verwarrend is= ik heb wel een eigen keuken/douche/wc/voordeur
Maar GEEN eigen brievenbus/huisnummer dus het adres staat niet apart ingeschreven bij de gemeente dus in feite woon ik toch op kamers dan?
donderdag 7 juni 2012 om 12:22
quote:AlejandraLaura schreef op 07 juni 2012 @ 12:18:
Ik kan het me wel voorstellen dat je dat niet meer wilt. Ik deelde alleen de wc met 1 ander meisje die we goed schoon hielden. Maar toch heb je er dan op een gegeven moment genoeg van. Ik zou dan toch maar iets particulier huren. Kun je over een paar jaar misschien wat kopen? Dan zou ik zeker nu particulier gaan huren en niet op entree wachten
Ja dat lijkt me echt helemaal niks haha
ik bedoel als 16-24 jarige mischien maar als je 25 bent vind ik het toch al te oud om nog tussen de studenten te zitten.
Ja dat kopen word haast verleidelijk zo! ik ga me daar eens in verdiepen want hier word ik niet goed van
ik bedoel als 16-24 jarige mischien maar als je 25 bent vind ik het toch al te oud om nog tussen de studenten te zitten.
Ja dat kopen word haast verleidelijk zo! ik ga me daar eens in verdiepen want hier word ik niet goed van
donderdag 7 juni 2012 om 15:53
quote:dame1987 schreef op 07 juni 2012 @ 12:22:
[...]
Ja dat kopen word haast verleidelijk zo! ik ga me daar eens in verdiepen want hier word ik niet goed vanHet scheelde dat geen van allen student was. Mijn kamer was ruim 35 m2 en ook wat te duur voor een student. En ik was bovendien de jongste met mijn 27 jaar. Maar als je zou kunnen kopen zou ik dat zeker doen.
[...]
Ja dat kopen word haast verleidelijk zo! ik ga me daar eens in verdiepen want hier word ik niet goed vanHet scheelde dat geen van allen student was. Mijn kamer was ruim 35 m2 en ook wat te duur voor een student. En ik was bovendien de jongste met mijn 27 jaar. Maar als je zou kunnen kopen zou ik dat zeker doen.
donderdag 7 juni 2012 om 17:52
quote:AlejandraLaura schreef op 07 juni 2012 @ 15:53:
[...]
Het scheelde dat geen van allen student was. Mijn kamer was ruim 35 m2 en ook wat te duur voor een student. En ik was bovendien de jongste met mijn 27 jaar. Maar als je zou kunnen kopen zou ik dat zeker doen.
He dat scheelt inderdaad als de leeftijd wat hoger ligt
Kopen kan ik voorlopig nog niet hoor.. maar mischien over een paar jaar ooit als ik vast werk heb.
Ik ben ook heel erg op mezelf daarom is een kamer ook niet zo fijn, de grootte maakt me niet uit want woon nu ook op 35m2, en hoe het eruit ziet ook niet echt puur dat ik gewoon alles zelfstandig heb.
Ik kreeg net een raar mailtje terug van de woning bouw :S ( zelfde mens dat ik aan de tel had)
Geachte mevrouw d
Zoals eerder besproken bent u ingeschreven als starter.
Dat kunt u ook terugvinden in uw inschrijving.
Met vriendelijke groet,
Wat heb ik daar nou aan??? ik stuurde een uitgebreide mail wat ik niet begreep met extra info over het adres en dan zo'n zin terug hmmz.
[...]
Het scheelde dat geen van allen student was. Mijn kamer was ruim 35 m2 en ook wat te duur voor een student. En ik was bovendien de jongste met mijn 27 jaar. Maar als je zou kunnen kopen zou ik dat zeker doen.
He dat scheelt inderdaad als de leeftijd wat hoger ligt
Kopen kan ik voorlopig nog niet hoor.. maar mischien over een paar jaar ooit als ik vast werk heb.
Ik ben ook heel erg op mezelf daarom is een kamer ook niet zo fijn, de grootte maakt me niet uit want woon nu ook op 35m2, en hoe het eruit ziet ook niet echt puur dat ik gewoon alles zelfstandig heb.
Ik kreeg net een raar mailtje terug van de woning bouw :S ( zelfde mens dat ik aan de tel had)
Geachte mevrouw d
Zoals eerder besproken bent u ingeschreven als starter.
Dat kunt u ook terugvinden in uw inschrijving.
Met vriendelijke groet,
Wat heb ik daar nou aan??? ik stuurde een uitgebreide mail wat ik niet begreep met extra info over het adres en dan zo'n zin terug hmmz.