Lijf & Lijn alle pijlers

Voeding wegen??

08-06-2012 18:45 32 berichten
Hoe wegen jullie bijvoorbeeld 200 gram spaghetti (met saus en groente, dus klaar om te eten) af...?? Heb geprobeerd om een vb bord op de weegschaal te zetten en dan op nul zetten (keukenweegschaal). Maar het bord is te zwaar en steeds overscheppen vind ik onhandig...

Tips iemand??

Zelfde geldt voor gekookte groente, vlees, aardappels enz...
Alle reacties Link kopieren
Geen antwoord, maar waarom wil je tot op de gram wegen?
En weegschaal kopen die qua gewicht ook een bord kan handlen?
Kan je het niet allemaal van te voren wegen, zodat je ook precies weet hoeveel de maaltijd is?

Anders een bord dat minder zwaar is gebruiken of een weegschaal die meer gewicht aan kan gebruiken.
Of om het eetplezier compleet te maken licht plastic bord gebruiken ipv aardewerk?
Dat zou ook kunnen, maar hoopte dat er een simpele oplossing was.

Ik wil het graag weten ivm gezondheid.
Ik heb een weegschaal met een brede bak erop, waar eigenlijk alles op past.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:plofkipje84 schreef op 08 juni 2012 @ 18:49:

Dat zou ook kunnen, maar hoopte dat er een simpele oplossing was.

Ik wil het graag weten ivm gezondheid.Kan je de ingrediënten dan juist niet beter apart van elkaar wegen, dus van te voren. Want niet elk voedingsmiddel heeft dezelfde voedingswaarde. Het gaat toch ook om de verhoudingen van verschillende voedingsmiddelen denk ik dan.
Die 200 gram spaghetti moet je zonder de saus wegen!
quote:SeptemberGirl schreef op 08 juni 2012 @ 18:53:

Die 200 gram spaghetti moet je zonder de saus wegen!Hoe weet jij dat? wie weet wil TO maar 200 gram in totaal eten.
Wat ik altijd doe bij spaghetti is mixen. Dan zit de saus door de pasta. Ik weet van alles los van elkaar hoeveel calorieën het totaal is. Dus een pan spaghetti is zoveel calorieën. Als ik dan 1/5 opschep, dan weet ik hoeveel calorieën dat zijn, duidelijk zo??
Tenminste, dan kan ik het uitrekenen. Vaak 500 gram gehakt, zoveel gram groente, pasta, saus enz... Dan krijg je een totaal, maar ik weet nooit hoeveel ik dan opschep...
Waarom moet je na het bord plaatsen de weegschaal op nul zetten? Je kan toch gewoon verder tellen?

Als je bord 3 ons weegt, schep je eten op je bord tot het op 5 ons staat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
1) weeg het lege bord

2) schrijf op hoeveel het bord weegt

3) schep je voedsel op het bord, en ga door met scheppen totdat de naald/het display 200 gram + het getal op je briefje aanwijst

4) nu heb je 200 gram voedsel afgewogen.

*edit oh, het bord is te zwaar! Sorry, zie ik nu pas, maar wat voor een knoerten van borden gebruik jij dan voor een muizenportie eten? *
Heb je zelf bedacht dat je maar twee ons mag, of heb je dieet gekregen van een dieëtiste?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:vaire schreef op 08 juni 2012 @ 18:58:

1) weeg het lege bord

2) schrijf op hoeveel het bord weegt

3) schep je voedsel op het bord, en ga door met scheppen totdat de naald/het display 200 gram + het getal op je briefje aanwijst

4) nu heb je 200 gram voedsel afgewogen.

Ooit gehoord van de tare-functie op een weegschaal?

Zooooo handig!
200 gram is geen vast getal, maar een voorbeeldgetal, anders leest het zo warrig.

Ik wil een bepaald aantal calorieën eten. Dus dan is afwegen wel handig :-)

We hebben grote en zware borden ja...
Ook wel een goedkope/beroerde weegschaal denk ik want mijn eenvoudige digitale keukenweegschaal kan tot 5 kilo.
Ik heb een keukenweegschaal van de Blokker, van rond de 12 euro, kan prima overweg met borden. Alleen hele grote zware pannen lukken niet.
Okee, dat wordt morgen een rondje blokker, ik heb een kleine en die vindt onze borden te zwaar :-)
Spaghetti weeg je ongekookt, de gemiddelde hoeveelheid voor een normale eter is dan 100 gram, je hebt daar handige lepels voor (Blokker, Xenos, Marskramer), daar zitten drie gaten in waar je de ongekookte spaghetti doorsteekt om de hoeveelheid af te meten, het kleine gat is voor de kleine eter, het middelste voor de gemiddelde eter en het grote voor wie er geen genoeg van kan krijgen.
verba volant, scripta manent.
Misschien heb je een klein weegschaaltje met een bakje bovenop? Ik heb er eentje met een plateau, daar kun je idd een pan of bord op zetten en dan op Tare (soms heet het tarra) drukken, dan gaat ie naar de 0. Ze zijn te koop bij oa Blokker. Kijk wel even naar wat voor batterij eringaat, ik had eerste een andere en daarbij was een nieuwe batterij bijna net zo duur als een heel nieuwe weegschaal.
Je weet toch nooit hoeveel calorieen je eet door het totaal te wegen? Je wil toch weten hoeveel saus, hoeveel spaghetti etc je eet?

Ik gooi het zelf gewoon afzonderlijk in een plastic bakje op de weegschaal en van daaruit weer op mijn bord.
Als je van alles afzonderlijk het totaal weet, dat door elkaar doet, dan krijg je weer een totaal. Dat wegen en dan ff rekenen... En dan weet je hoeveel gewicht je kan eten. Is natuurlijk niet op de calorie nauwkeurig, maar redelijk precies.
Dan moeten de verhoudingen wel precies kloppen. Wie weet heb je wel meer pasta en minder saus dan de bedoeling is. Klopt meteen je hele berekening niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven