Voeding wegen??
vrijdag 8 juni 2012 om 18:45
Hoe wegen jullie bijvoorbeeld 200 gram spaghetti (met saus en groente, dus klaar om te eten) af...?? Heb geprobeerd om een vb bord op de weegschaal te zetten en dan op nul zetten (keukenweegschaal). Maar het bord is te zwaar en steeds overscheppen vind ik onhandig...
Tips iemand??
Zelfde geldt voor gekookte groente, vlees, aardappels enz...
Tips iemand??
Zelfde geldt voor gekookte groente, vlees, aardappels enz...
vrijdag 8 juni 2012 om 18:50
quote:plofkipje84 schreef op 08 juni 2012 @ 18:49:
Dat zou ook kunnen, maar hoopte dat er een simpele oplossing was.
Ik wil het graag weten ivm gezondheid.Kan je de ingrediënten dan juist niet beter apart van elkaar wegen, dus van te voren. Want niet elk voedingsmiddel heeft dezelfde voedingswaarde. Het gaat toch ook om de verhoudingen van verschillende voedingsmiddelen denk ik dan.
Dat zou ook kunnen, maar hoopte dat er een simpele oplossing was.
Ik wil het graag weten ivm gezondheid.Kan je de ingrediënten dan juist niet beter apart van elkaar wegen, dus van te voren. Want niet elk voedingsmiddel heeft dezelfde voedingswaarde. Het gaat toch ook om de verhoudingen van verschillende voedingsmiddelen denk ik dan.
vrijdag 8 juni 2012 om 18:58
1) weeg het lege bord
2) schrijf op hoeveel het bord weegt
3) schep je voedsel op het bord, en ga door met scheppen totdat de naald/het display 200 gram + het getal op je briefje aanwijst
4) nu heb je 200 gram voedsel afgewogen.
*edit oh, het bord is te zwaar! Sorry, zie ik nu pas, maar wat voor een knoerten van borden gebruik jij dan voor een muizenportie eten? *
3) schep je voedsel op het bord, en ga door met scheppen totdat de naald/het display 200 gram + het getal op je briefje aanwijst
*edit oh, het bord is te zwaar! Sorry, zie ik nu pas, maar wat voor een knoerten van borden gebruik jij dan voor een muizenportie eten? *
vrijdag 8 juni 2012 om 19:00
quote:vaire schreef op 08 juni 2012 @ 18:58:
1) weeg het lege bord
Ooit gehoord van de tare-functie op een weegschaal?
Zooooo handig!
1) weeg het lege bord
Ooit gehoord van de tare-functie op een weegschaal?
Zooooo handig!
vrijdag 8 juni 2012 om 19:12
Spaghetti weeg je ongekookt, de gemiddelde hoeveelheid voor een normale eter is dan 100 gram, je hebt daar handige lepels voor (Blokker, Xenos, Marskramer), daar zitten drie gaten in waar je de ongekookte spaghetti doorsteekt om de hoeveelheid af te meten, het kleine gat is voor de kleine eter, het middelste voor de gemiddelde eter en het grote voor wie er geen genoeg van kan krijgen.
verba volant, scripta manent.
vrijdag 8 juni 2012 om 19:16
Misschien heb je een klein weegschaaltje met een bakje bovenop? Ik heb er eentje met een plateau, daar kun je idd een pan of bord op zetten en dan op Tare (soms heet het tarra) drukken, dan gaat ie naar de 0. Ze zijn te koop bij oa Blokker. Kijk wel even naar wat voor batterij eringaat, ik had eerste een andere en daarbij was een nieuwe batterij bijna net zo duur als een heel nieuwe weegschaal.