Vreemd telefoontje Björn Borg
vrijdag 8 juni 2012 om 11:53
Zojuist kreeg ik een vreemd telefoontje.
Het nummer was +1 meer niet. Ik nam op en
Een buitenlandse man (Italiaans?) vroeg in het Nederlands of hij sprak met Aylin123
Ik zo: dit klopt hoe komt u aan mij nr?
Hij: wij bellen iedereen in Nederland want je kan een gratis Björn borg of calvin klein krijgen. Wat is uw maat dan stuur ik het op.
Ik: ik heb geen interesse, ik wil alleen weten hoe u aan mij nr komt, waar hebt u dit gevonden?
Hij: u bent mevrouw Aylin123.
Ik zo: dat klopt hoe komt u nu aan mijn nr?
Zegt hij hondsbrutaal: ik wil alleen uw maat ik ga u een onderbroek opsturen.
Toen heb ik gezegd: ik ben niet geintresseerd, dank u wel.
En heb opgehangen.
Nu ben ik bang dat hij toch iets opstuurt? En straks met een of andere rekening erbij. Heb volgens mij zoiets op Radar gezien en weet niet wat ik moet doen?
Het nummer was +1 meer niet. Ik nam op en
Een buitenlandse man (Italiaans?) vroeg in het Nederlands of hij sprak met Aylin123
Ik zo: dit klopt hoe komt u aan mij nr?
Hij: wij bellen iedereen in Nederland want je kan een gratis Björn borg of calvin klein krijgen. Wat is uw maat dan stuur ik het op.
Ik: ik heb geen interesse, ik wil alleen weten hoe u aan mij nr komt, waar hebt u dit gevonden?
Hij: u bent mevrouw Aylin123.
Ik zo: dat klopt hoe komt u nu aan mijn nr?
Zegt hij hondsbrutaal: ik wil alleen uw maat ik ga u een onderbroek opsturen.
Toen heb ik gezegd: ik ben niet geintresseerd, dank u wel.
En heb opgehangen.
Nu ben ik bang dat hij toch iets opstuurt? En straks met een of andere rekening erbij. Heb volgens mij zoiets op Radar gezien en weet niet wat ik moet doen?

vrijdag 8 juni 2012 om 20:49
Het is niet zo slim om gelijk op te hangen. Ze bellen dan toch terug omdat je niet expliciet hebt aangegeven dat je niet meer gebeld wilt worden. Aan het eind van het gesprek zijn ze verplicht te vragen of je nog eens gebeld mag worden. Als je dit met nee beantwoordt ben je er pas vanaf. Het gebeurt ook wel dat ze je dan een bandje laten horen waar je dit op aan kunt geven, maar als jij expliciet zegt dat ze je er handmatig uit moeten halen zijn ze dat verplicht. Dat bandje is voornamelijk omdat jij geen zin hebt om het af te luisteren en ophangt en zo is de cirkel weer rondt. Dan mogen ze je weer bellen.

zaterdag 9 juni 2012 om 10:00
ik hang niet zomaar op, maar onderbreek ze en zeg dat ik niet geïnteresseerd ben. Dat is gewoon voldoende. Geen discussies of flauwe tegenscripts in de strijd gooien
Helpt ook bij verkopers op straat. Gisteren bv kwam ik twee verkopers van een energiebedrijf tegen. Een was in gesprek met een vrouw die duidelijk niet wilde, maar niet onbeleefd durfde te zijn of zo. Zij bleef maar argumenten aanvoeren waarom ze niet wilde overstappen en de verkoper had steeds een weerwoord. Die andere verkoper ziet mij, wil me aanspreken, maar ik zeg meteen, terwijl ik doorloop (nooit stil gaan staan!) Ik heb geen interesse. Ik was meteen van hem af.
Helpt ook bij verkopers op straat. Gisteren bv kwam ik twee verkopers van een energiebedrijf tegen. Een was in gesprek met een vrouw die duidelijk niet wilde, maar niet onbeleefd durfde te zijn of zo. Zij bleef maar argumenten aanvoeren waarom ze niet wilde overstappen en de verkoper had steeds een weerwoord. Die andere verkoper ziet mij, wil me aanspreken, maar ik zeg meteen, terwijl ik doorloop (nooit stil gaan staan!) Ik heb geen interesse. Ik was meteen van hem af.
zaterdag 9 juni 2012 om 10:21
zaterdag 9 juni 2012 om 18:21
quote:Starshine schreef op 09 juni 2012 @ 10:00:
ik hang niet zomaar op, maar onderbreek ze en zeg dat ik niet geïnteresseerd ben. Dat is gewoon voldoende. Geen discussies of flauwe tegenscripts in de strijd gooien
Dat doe ik ook altijd en werkt fantastisch!
Tot ik deze week zo'n energieverkoper aan de deur had, die gewoon bleef doorlullen toen ik zei dat ik niet geïnteresseerd was. Heb m echt expliciet moeten vertellen dat ik nú de deur dicht ging doen, want niet geïnteresseerd. En toen wilde hij nóg gewoon doorgaan.
Dat doe ik ook altijd en werkt fantastisch!
Tot ik deze week zo'n energieverkoper aan de deur had, die gewoon bleef doorlullen toen ik zei dat ik niet geïnteresseerd was. Heb m echt expliciet moeten vertellen dat ik nú de deur dicht ging doen, want niet geïnteresseerd. En toen wilde hij nóg gewoon doorgaan.