Geld & Recht alle pijlers

Vreemd telefoontje Björn Borg

08-06-2012 11:53 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist kreeg ik een vreemd telefoontje.

Het nummer was +1 meer niet. Ik nam op en

Een buitenlandse man (Italiaans?) vroeg in het Nederlands of hij sprak met Aylin123

Ik zo: dit klopt hoe komt u aan mij nr?

Hij: wij bellen iedereen in Nederland want je kan een gratis Björn borg of calvin klein krijgen. Wat is uw maat dan stuur ik het op.

Ik: ik heb geen interesse, ik wil alleen weten hoe u aan mij nr komt, waar hebt u dit gevonden?

Hij: u bent mevrouw Aylin123.

Ik zo: dat klopt hoe komt u nu aan mijn nr?

Zegt hij hondsbrutaal: ik wil alleen uw maat ik ga u een onderbroek opsturen.

Toen heb ik gezegd: ik ben niet geintresseerd, dank u wel.

En heb opgehangen.

Nu ben ik bang dat hij toch iets opstuurt? En straks met een of andere rekening erbij. Heb volgens mij zoiets op Radar gezien en weet niet wat ik moet doen?
EDIT: dit is info dat ik heb gevonden op het internet en dus niet mijn mening.

Je krijgt inderdaad voor enkel alleen de verzendkosten 2,90 een boxershort. Automatisch krijg je dan voortaan ieder kwartaal 2 boxers (of slips, waar je voor kiest) voor ¤15,90

MAAAAAAAAARrrrrrrrrrrrrrr Dit hoeft niet.

Als jij na je 'testmodel' constateert dat je het niets vind, dan bel je, of je stuurt een briefkaartje en dan ben je er vanaf.

zo simpel is het.

En het werkt.

Het klopt dat er in het verleden (recent nog) wel veel over te doen is geweest bij kassa en in de krant, maar ik wil wel zeggen dat dat altijd om FRONT ging, een concurrent van TONO, waarbij dat afzeggen dus niet goed werkt.

Het is opvallend dat het concept veel te sprake komt, maar TONO daar nooit bij genoemd is, dat is een feit. Dus bij ons gaat het wel goed...

Dus allemaal die telefoon opnemen, en accepteren. Later beslis je dan maar of je met ons door wilt of niet link
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Maar als ik heel duidelijk zeg dat ik niet geintresseerd ben en er dan nog wordt aangedrongen dan vind ik dat niet normaal! Nee is nee en dan hoef ik niet te horen wat is je maat ik stuur het nu op!
EDIT: dit is info dat ik heb gevonden op het internet en dus niet mijn mening.

Site:

FlexiFront klantenservice

courlux@hageman.nl

Telefoon: 0900 456 45 64

Fax: 078-623 05 47

Postbus 2035,

3330 DA Zwijndrecht

Ongevraagde toezending:

Ongevraagde toezending betekent dat je het produkt mag houden zonder dat daar van jou een tegenprestatie tegenover staat (BW7 boek 7 artikel 7). Je hebt immers nergens om gevraagd.

Je kunt het bedrijf een brief sturen waarin je aangeeft dat je geen prijs stelt op de toezending, dat je er niet om hebt gevraagd en dat je geen prijs stelt op toekomstige toezendingen.

Mocht het bedrijf je blijven lastigvallen met rekeningen die je zou moeten betalen, dan geldt dat het bedrijf moet bewijzen dat je hebt gevraagd om de zending. Dit kan zijn in de vorm van jouw handtekening onder een koopovereenkomst of een voice log (een telefonische bestelling die zij op de band hebben opgenomen). In het eerste geval moet je dus goed kijken of het wel jouw originele handtekening is en in het tweede geval kan het zo zijn dat iemand wel ja zegt op verschillende vragen, maar dat dat niet jouw stem is. Vraag hen in een brief om onweerlegbaar bewijs, pas als ze dat kunnen overleggen, moet je wel betalen. Let op: als je een brief stuurt naar deze firma, dan kun je wel je naam en adres opgeven maar zet onder die brief NIET je handtekening. Je handtekening dwars door jouw adres of op een kruisjesachtergrond kan wel. Er zijn namelijk firma's in Nederland die dan met jouw handtekening creatief gaan knippen en plakken, zodat het lijkt alsof jij wél een overeenkomst hebt afgesloten (valsheid in geschrifte dus).

Het zonder tegenprestatie mogen houden van een ongevraagde toezending is gebaseerd op:

Artikel 7 van BW7 boek 7:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/7.html

1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.

2. De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of

bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.

3. Indien de ontvanger in de gevallen, bedoeld in de leden 1–2, de zaak terugzendt, komen de kosten hiervan voor rekening van de verzender (het bedrijf dus).

Sukses, groeten, ReadAC.

link
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:aylin123 schreef op 08 juni 2012 @ 12:01:

Maar als ik heel duidelijk zeg dat ik niet geintresseerd ben en er dan nog wordt aangedrongen dan vind ik dat niet normaal! Nee is nee en dan hoef ik niet te horen wat is je maat ik stuur het nu op!Helemaal eens hoor, mocht je alsnog iets toegezonden krijgen zou ik met de info hierboven handelen.
Bel me niet register. Klaar. En sta je daar al in een klacht indienen. Sta je daar niet in, meteen even doen
Ik heb me al 100 keer geregistreerd in dat rotregister!!!

Enn: je doet alsof het heel normaal is dat ik daar dan achteraan moet gaan terwijl ik aan de telefoon al NEE heb gezegd en zij me wel dingen willen opsturen. Ik wil niet briefjes sturen om van een of ander abonnement af te komen wat ik niet eens ben aangegaan!
Maar gaat het ook echt om ondergoed van de genoemde merken? Tono heeft toch een "eigen" merk?
Dat soort jochies worden betaald naar het aantal ja's dat ze scoren. Vandaar het aandringen, want het is toch sneu als je heel de dag op zo'n stom call centre zit en niets betaald krijgt....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:aylin123 schreef op 08 juni 2012 @ 12:08:

Ik heb me al 100 keer geregistreerd in dat rotregister!!!

Enn: je doet alsof het heel normaal is dat ik daar dan achteraan moet gaan terwijl ik aan de telefoon al NEE heb gezegd en zij me wel dingen willen opsturen. Ik wil niet briefjes sturen om van een of ander abonnement af te komen wat ik niet eens ben aangegaan!Euh aylin.... dat je er enorm van baalt snap ik.Dus heb ik gegoogeld voor je en plaats de gevonden info hier mocht je toch wat ontvangen.

Nu zeggen dat ik doe alsof het heel normaal zou zijn lijkt me niet geheel terecht of wel? Ik heb je niet gebeld hoor
Het gaat mij erom dat ik nee zeg en ze toch dingen willen opsturen. Enn zegt dat ik het gewoon moet accepteren en het dan nog altijd stop kan zetten maar ik wil het überhaupt niet!
http://www.consuwijzer.nl ... ik_gebeld_wat_kan_ik_doen

dan kan je daar een klacht indienen. Er staan hoge boetes op. TENZIJ je ooit iets bij BB gekocht hebt en je je daar ingeschreven hebt voor iets. Maakt niet uit voor wat.
Enn: ik doel erop dat je zei: allemaal opnemen en accepteren, later beslis je maar of je door wil. Dit is mijn inziens niet een normale gang van zaken!
quote:aylin123 schreef op 08 juni 2012 @ 12:15:

Enn: ik doel erop dat je zei: allemaal opnemen en accepteren, later beslis je maar of je door wil. Dit is mijn inziens niet een normale gang van zaken!Nee maar als die broek dus wel in je bus ligt kan je dus met de gevonden info wat doen. Sjonge zeg doe eens even normaal tegen me.
quote:aylin123 schreef op 08 juni 2012 @ 12:14:

Het gaat mij erom dat ik nee zeg en ze toch dingen willen opsturen. Enn zegt dat ik het gewoon moet accepteren en het dan nog altijd stop kan zetten maar ik wil het überhaupt niet!Dag Aylin heb een fijne vrijdag verder.
@Enn: Ondank is 's werelds loon.
Enn: misschien kun je het stukje dat je als eerst plaatste nog even teruglezen? Ik heb het specifiek daarover, niet wat je later plaatste. Dit kwam op mij nogal vreemd over, dat je tegen iemand die net een vreemd telefoontje heeft gehad zegt: gewoon doen! Ik hoop dat je dat begrijpt.
Jee Aylin, wat doe je onaardig tegen iemand die informatie voor jóu aan het zoeken is. Ik begrijp dat je het rot vindt en het ís belachelijk dat je dan inderdaad zelf daar weer wat tegen moet doen, vind ik ook, maar daar kan Enn toch niks aan doen. Ze probeert je juist te helpen.
Je moet wel lezen Aylin. Enn zegt niks, ze quote alleen wat het bedrijf/iemand anders erover heeft gezegd.

Misplaatste reacties van je aangezien Enn je probeert te helpen.
Ik heb hierboven al uitgelegd wat ik bedoelde. Ik ben natuurlijk blij met de info die ze later plaatste, ik doelde op dat eerste berichtje. Daarnaast zit ik op m'n mobiel dus de berichtjes die ik had getypt over Enn typte ik voor ik haar andere berichtjes had gelezen en wanneer mijn berichtje geplaatst wordt kan ik pas die andere berichten zien.
Oh dus dat eerste schuingedrukte is niet van Enn maar gekopieerd?????
quote:aylin123 schreef op 08 juni 2012 @ 12:20:

Enn: misschien kun je het stukje dat je als eerst plaatste nog even teruglezen? Ik heb het specifiek daarover, niet wat je later plaatste. Dit kwam op mij nogal vreemd over, dat je tegen iemand die net een vreemd telefoontje heeft gehad zegt: gewoon doen! Ik hoop dat je dat begrijpt.Ik quote daar de info die ik gevonden heb en de link waar je het kan nalezen staat eronder. Dat is dus niet mijn mening aylin.
Ja dat is gekopieerd
Ik dacht dus dat Enn daar werkte..
quote:aylin123 schreef op 08 juni 2012 @ 12:26:

Oh dus dat eerste schuingedrukte is niet van Enn maar gekopieerd?????

Nou snap ik het. Leuk dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven