Heel eng

09-06-2012 11:44 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
ingekort
En denk eens wat het jou oplevert. Je zult niet zien staan dat hij je mist, hooguit dat hij jullie mooie tijden mist maar dat is toch echt wat anders. En stel dat je lieve berichtjes naar een ander ziet? Wil je dat echt weten? Denk eens aan hoeveel pijn dat doet. Wil je dat jezelf aandoen?

Waarom is het eigenlijk uit?
Het is wat het is,..:uit.

Het is uit

Dat betekent dat jij je leven voor jezelf terug gekregen hebt. Jezelf kunt gaan herontdekken. Wie is Framboos? En wat maakt Framboos gelukkig? (niet peinzen en piekeren over het verleden)

Het heden is nu. Bel een vriendin en ga leuke dingen doen. Verwen jezelf met iets nieuws. Ga gezellig lunchen met iemand die je lang niet gezien hebt. Maak met jezelf de afspraak dat je per dag alleen bij tussen 13-14 aan je ex mag denken als dat je helpt.

etcetc
Mja, tijdens mijn eerder FB actie heb ik zien staan hoe hij een dag nadat hij het met mij had uitgemaakt tegen een ander meisje zei dat ie met r wilde trouwen, ze zo leuk was, etc etc etc. Ik kan nog steeds niet geloven dat de jongen die mij 5 jaar leuk vond, zei dat ie altijd contact met me wilde houden en bij me wilde zijn etc....dat heeft gedaan/gezegd. Denial!

Dankje danique, ik moet gewoon geloven dat het echt klaar is, hij echt niet de persoon is die er altijd zou zijn (hoe naief), dat hij andere meisjes veel leuker vind dan ik (zijn fb woorden). Het is voor mijn gevoel uit door mijn schuld. Hij had een probleem (en mij dat niet verteld, vermoedelijk omdat hij me niet kwijt wilde) en ipv hem te steunen, ben ik heeeeeel erg boos op hem geworden. Heb ik hem in een soort keurslijf van hoe hij zou moeten zijn proberen te stoppen. Hij die zichzelf wegcijfert, ik die zeg dat hij dat niet moet doen. Omdat hij zichzelf niet meer voor me weg wilde cijferen, heeft ie het contact verbroken, zei hij. Ik kon er toen niet zo veel van maken, had nooit gedacht dat hij echt voor altijd weg zou gaan. En nu doe ik dus dit soort domme dingen.
De enige manier om het nooit meer te doen is om je ex in te lichten dat jij zijn wachtwoorden nog hebt en dat het wijs is ze te veranderen.

Niets meer en niets minder hoef je te vermelden.

Zolang jij die wachtwoorden weet, zul je blijven inloggen. Dat doen mensen nou eenmaal die niet los kunnen laten.

Al voel je je naderhand kloten.

Dus: melden dat ie zijn wachtwoorden veranderen moet.

En moet je daarvoor in therapie? Nee dat denk ik niet, lijkt me vrij menselijk toch dat je dat gaat doen, wanneer je de gelegenheid hebt en niet kunt accepteren dat een relatie al maanden over is.

Het niet weten wat ie uitvreet op facebook en MSN is al een hele stap op weg naar 'zonder hem verder'
Kier jij vindt het logisch dat je met iemand zijn wachtwoorden gaat inloggen?
Ik denk niet dat hij het logisch vind, maar snapt hoe mensen die niet goed los kunnen laten denken - dat is wat anders.
quote:danique83 schreef op 09 juni 2012 @ 13:35:

Kier jij vindt het logisch dat je met iemand zijn wachtwoorden gaat inloggen?

Ik schrijf nergens dat het logisch is, maar menselijk dat is het wél wanneer je zo geobsedeerd bent door je ex, het al maanden uit is en je niet los kunt laten en nog hoop hebt dat het goedkomt.

De acties die TO uitvoert, zijn menselijk of logisch voor mensen die een plaat voor hun kop hebben... dat bedoelde ik ermee
quote:framb00sjes schreef op 09 juni 2012 @ 13:37:

Ik denk niet dat hij het logisch vind, maar snapt hoe mensen die niet goed los kunnen laten denken - dat is wat anders.

En wat ga jij nu doen dan zodat het NU ophoudt dat jij stiekem zijn wachtwoorden gaat gebruiken?

JIJ kunt het oplossen hoor, NU, METEEN.

Doen dus, want je maakt jezelf helemaal stapelgek.
Maar; heel kort en krachtig zijn is dus voldoende.....geen korte uitleg/sorry oid?
Ik heb n mail opgesteld, heel simpel. Maar ik durf niet omdat ik bang ben dat ie me dan echt voor eeuwig haat.....zucht.
quote:framb00sjes schreef op 09 juni 2012 @ 13:52:

Ik heb n mail opgesteld, heel simpel. Maar ik durf niet omdat ik bang ben dat ie me dan echt voor eeuwig haat.....zucht.

Hij gaat je meer haten wanneer je nog langer in het geniep zijn paginas gaat bekijken, wat denk jij dan?

gewoon melden dat hij zijn wachtwoorden moet veranderen. PUNT.

Hou het simpel, meldt alleen dat.

Als hij je terugmailt met de vraag of je het gebruikt hebt, kun je het beste eerlijk antwoorden.

Dat gaat je meer respect opleveren dan stiekem in zijn leven blijven wroeten
Oke, en misschien helpt het ook om er bij te denken, dat het toch al over is, en het toch niet goed gaat komen etc etc. Hoe ben ik echt van iemand die 4 jaar geleden gewoon het leuk had met hem, alles goed was, zo'n leipo geworden:S
FF geloept, je volgt toch geen master IT?

Je bent veel te slim om dit per ongeluk te doen. Wanneer je een nieuw account aanmaakt dan vul je een heel veld met gegevens in en opload je later een foto.

Indien je inlogt dan voer je bewust slechts 1 of 2 gegevens in, die niet van jou zijn. Daarnaast upload je in de regel de nieuwe profielfoto via de oude of via een menu.

Dit is geen vergissing (tenzij je stomdronken achter de PC zat).

Wat voor foto heb je geupload op zijn profiel?

Wat is nou de echte reden dat je dit hebt gedaan?

Ben je nog boos op je ex?

Of wil je dat zijn vrouwelijke contact de foto zien die jij hebt geupload?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:framb00sjes schreef op 09 juni 2012 @ 13:57:

Oke, en misschien helpt het ook om er bij te denken, dat het toch al over is, en het toch niet goed gaat komen etc etc. Hoe ben ik echt van iemand die 4 jaar geleden gewoon het leuk had met hem, alles goed was, zo'n leipo geworden:S

Dat is de onmacht die je voelt omdat zijn eenzijdige beslissing een invloed heeft op jouw leven die alles 180 graden omgooit.

Dat dus.

Die mail verzenden en denken: Zo... binnenkort kan ik lekker niet meer kijken en vanaf die dag ga ik vooruit!
Ik doe geen master IT, wel een master, maar een die juist echt helemaal niets met PC's te maken heeft:P Eerder een beetje stoffig in een archief zitten en vooral bij pc's vandaan blijven:P

Zoals gezegd, het 'per ongeluk' is meer een soort goedpraten voor mezelf. En wat jij beschrijft over profielfoto's herken ik niet - daarom vond ik het ook zo raar en is het oprecht per ongeluk gegaan - ik zag namelijk geen oude foto, er werd alleen gevraagd of ik een nieuwe in wilde stellen (denk ik). Omdat ik het zo raar vond heb ik gewoon een blauw vlak (het eerste wat ik kon vinden) geupload. Dus niet iets om 'aan mensen te laten zien' ofzo. Ik weet oko niet zeker of ik het geupload heb, dat heb ik niet bekeken.

En nee, ik was niet dronken, wel in de war en in paniek. Ik heb msn overigens twee jaar niet gebruikt:P
quote:Kier_V schreef op 09 juni 2012 @ 14:08:

[...]

Dat is de onmacht die je voelt omdat zijn eenzijdige beslissing een invloed heeft op jouw leven die alles 180 graden omgooit.

Dat dus.

Die mail verzenden en denken: Zo... binnenkort kan ik lekker niet meer kijken en vanaf die dag ga ik vooruit!Mja, ik wil ook niets goedpraten hoor, echt niet, maar hij heeft idd terwijl hij eerst had gezegd contact te willen houden, vrienden te willen blijven/worden, in een lullige email al het contact opgezegd. Uitleg van hoe het zit weet ik alleen door mijn hack-acties:( Dat iemand die er zo lang was opeens radicaal weg is, voor het eerst echt alles helemaal zelf moeten doen....:S Wat ik heb gedaan is denk ik een soort wanhopig proberen contact te houden, iemand die me zo gelukkig maakte, een stabiele basis voor me vormde, er nog n beetje laten zijn. Heel zielig, heel erg zielig
quote:framb00sjes schreef op 09 juni 2012 @ 14:12:

[...]

Mja, ik wil ook niets goedpraten hoor, echt niet, maar hij heeft idd terwijl hij eerst had gezegd contact te willen houden, vrienden te willen blijven/worden, in een lullige email al het contact opgezegd. Uitleg van hoe het zit weet ik alleen door mijn hack-acties:( Dat iemand die er zo lang was opeens radicaal weg is, voor het eerst echt alles helemaal zelf moeten doen....:S Wat ik heb gedaan is denk ik een soort wanhopig proberen contact te houden, iemand die me zo gelukkig maakte, een stabiele basis voor me vormde, er nog n beetje laten zijn. Heel zielig, heel erg zielig

Alles van bovenstaand is helemaal NIET meer relevant!

Hou op met het dood analyseren van vragen/ situaties waarop je geen antwoord meer zult krijgen of antwoorden waar je niets mee kunt.
Ik zit te veel in het verleden nog, inderdaad.
quote:framb00sjes schreef op 09 juni 2012 @ 14:25:

Ik zit te veel in het verleden nog, inderdaad.

En je wilt het heden vast blijven houden door te blijven bekijken wat ie uitvreet.

Gaat je echt geen mallemoer helpen.

Dus afscheid nemen door te melden dat ie zijn wachtwoorden moet veranderen.

Goed voor hem, maar nog beter voor jezelf

Dat zou ik doen namelijk :-)
(deze tip heb ik gekregen van een goede vriendin en deze heeft mij door mijn vorige relatiebreuk geloodst) Ik zou eens beginnen met het maken van een lijstje. Alles mag erin voorkomen (behalve het woord relatie, vriendje, vriend, partner, ex).

Op die lijst moet komen te staan:

- wat wil ik morgen doen

- wat wil ik volgende week doen

- wat wil ik volgende maand doen

- wat wil ik volgend jaar doen

- wat wil ik over 2 jaar doen

- wat wil ik over 5 jaar doen

Hierop schrijf je op wat je WILT doen, niet wat je MOET, of denkt te moeten. Schrijf je leven zonder partner, vriend, ex of andere relaties op. Echt alleen wat jij wilt, zonder mitsen en maren. Wil je reizen? Prima, waarheen dan? Prima, wanneer dan? Prima, wat moet je ervoor doen? Prima, wanneer ga je dat doen? Prima, wat heb je daarvoor nodig? Ga je leven zoals jij het wilt hebben uitstippelen.

Zo weet je wat je echt wilt, je wordt nu verblind door hormonen en verdriet. Als je gekke dingen gaat doen (en dit valt onder gekke dingen), moet je jezelf bij kop en kont grijpen en ingrijpen.

Doe dit door de controle over je eigen leven weer op te pakken. Maak die lijst en geef hem zo vorm dat je erin kunt schrappen, schrijven, krabbelen, plakken e.d. En ga dit ook doen. Als je dingen ervan niet doet, is het ook niet erg, maar ga geen dingen LATEN omdat je je bezig houdt met je EX... ZONDE van je tijd, want het is je EX, namelijk!!

Zo, nu stop ik met de hoofdletters.

Sterkte! Ik weet hoe moeilijk het is...
Je praat het goed, maar het was oprecht per ongeluk? Huh.

Je hebt nu in ieder geval weer een reden gevonden om contact met hem te zoeken en overweegt om in de mail van alles uit te leggen en je wilt dat wij daarover mee afwegen

Klopt het bovenstaande een beetje?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alleen de OP gelezen. Raar... Eng...
-
quote:framb00sjes schreef op 09 juni 2012 @ 11:44:

ingekort

ok.

Succes verder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Die profielfoto wijzigen was echt per ongeluk. Waarom zou ik kenbaar willen maken dat ik in zn msn heb gekeken? Ik kan me niet bedenken wat voor 'nut' of zoiets dat zou kunnen hebben. Ik heb hem uiteindelijk, tegen jullie adviezen in, precies om wat jij zegt viva-amber, niet gemaild. Dan is het tegen zijn zin in contact zoeken, en ook dat 'ik wil zo graag contact' gedeelte in mij voeden, net zoals dat 'ik ben zo'n slecht persoon en hij haat me' deel. Dat leek me geen goed idee. Het is gebeurd, ik heb allerlei dingen verwijderd, heb me de hele dag vreselijk gevoeld, van jullie veel eerlijke antwoorden gekregen over hoe eng ik me gedraag. Het lijkt me beter om de adviezen van lionlily op te volgen, over de psych te praten over deze acties.....en hem te laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven