Lijf & Lijn alle pijlers

Amber Albarda

25-09-2010 17:31 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?

Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.

Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.

En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....

Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.

Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.

Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?

Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
Hoe maken jullie de groentensapjes, kan dit ook met een blender? Ik krijg altijd van die papperige bende... gisteren wortels geprobeerd (geraspt eerst!) maar dit ging helemaal niet...

Kan dit überhaupt wel met een blender?

Wat ik nu doe trouwens, is een soort ontbijtsmoothie maken...

Fruit, komkommer, bleekselderij en (voorgeweekte!) havermout. Komkommer en bleekselderij is dan geen probleem, misschien omdat daar meer vocht inzit?
@valerie voor wortels enzo kun je beter een sapcentrifuge aanschaffen. Eerder in het topic is daar al veel over gepost! Ik heb er zelf een van philips, die werkt prima, al zou ik inmiddels na bijna een half jaar dagelijks gebruik liever een slowjuicer willen.
Tja, dat zie ik niet zitten. Vind een blender al ruimte genoeg innemen haha...

Ik denk dat ik het maar bij de natte groenten hou ;)
Ik gooi wortels gewoon in de blender hoor. Vanochtend weer een heerlijke smoothie gemaakt van spinazie, wortel, avocado, appel, aardbeien en kwark!
Maar wat is dan de truuk? Ik kreeg namelijk een aan de zijkant vastgekoekte pulp, geen smoothie...

2 geraspte wortels, 10cm komkommer en een stukje bleekselderij had ik erin...
Uit de blender vond ik niet te haggelen. Dikke papzooi.

Ben erg blij met mijn slowjuicer
Water erbij? Ik vind het qua substantie niet veel anders smaken dan sinaasappelsap met vruchtvlees zeg maar. Helemaal niet storend dat je nog iets van wortelstructuur in je smoothie herkent.
Dames, hoeveel eetlepels Quinoa moet ik voor 1 persoon in de pan koken om een lekkere kom Quinoa pap te maken van Amber Albarda? Ik vind meten met een eetlepel handiger dan met de maatbeker. En hoeveel melk/water er dan bij doen? Wil het iedere keer vers maken dus beter goed afpassen.
Ik doe 60 gram quinoa. Je zal toch even moeten wegen. Amandelmelk de dubbele hoeveel.
Thanks, Francisca . Mijn maatbeker is trouwens van de week gevallen en kapot , moet nog een nieuwe gaan halen... hoeveel gram zou er in een afgestreken eetlepel gaan ?
Allemaal lekker bezig met AA hier, lees ik. Ook hier gaat het nog goed, het is echt onderdeel geworden van het dagelijks leven hier.

Even een tip voor jullie: ik heb vanmiddag almond-melk-poeder gekocht, zelfde merk als dat ik steeds de gewone amandelmelk van kocht. Maar vaak hield ik over een kon het dan niet zo snel opmaken en dan was het bedorven. Dit lijkt me echt een uitkomst!
Op de markt voor een vermogen uitgegeven aan fruit, groenten, linzen en rauwe noten. Dure hobby dit! Maar ik heb zelf heerlijke cashewnotenpasta gemaakt in de keukenmachine en kan een heleboel groentesapjes, lunchsalades en avondmaaltijden maken.

Dat avondeten vind ik eerlijk gezegd het lastigst. Doordat ik die wel gezonder heb gemaakt maar niet veel minder eet dan dan eerder, eet ik nu per saldo meer: de maaltijdsalade rond lunchtijd is zwaarder dan de 2 bruine boterhammen met gekookt ei die ik eerder at en dat is ook goed, want lunch is een belangrijke maaltijd begreep ik. Maar voor de kinderen is de avondmaaltijd weer belangrijk, dus kook ik wel uitgebreid. Ik zou eigenlijk 's avonds minder/geen koolhydraten moeten eten maar dat vind ik lastig. Maar ik wil wel graag een beetje afvallen. Hoe doen jullie dat? Zijn er mensen die daadwerkelijk meer zijn gaan eten?
O, dat ken ik niet Dummels. Ik heb net amandelen gekocht om zelf amandelmelk te kunnen maken. Ben benieuwd! Doet iemand hier dat wel eens? En in welke verhouding? Ik wil dat quinoa-ontbijt ook wel eens maken.
quote:rawfoodje schreef op 08 juni 2012 @ 20:09:

Thanks, Francisca . Mijn maatbeker is trouwens van de week gevallen en kapot , moet nog een nieuwe gaan halen... hoeveel gram zou er in een afgestreken eetlepel gaan ?bij mij is de bodem van het steelpannetje net bedekt en dan een klein glaasje amandelmelk erbij. Ik doe meestal iets meer melk dan in het recept staat
quote:pichegru schreef op 09 juni 2012 @ 17:21:

O, dat ken ik niet Dummels. Ik heb net amandelen gekocht om zelf amandelmelk te kunnen maken. Ben benieuwd! Doet iemand hier dat wel eens? En in welke verhouding? Ik wil dat quinoa-ontbijt ook wel eens maken.100 gram amandelen met een halve liter water in de blender, dan door een zeefje
quote:pichegru schreef op 09 juni 2012 @ 17:19:

Op de markt voor een vermogen uitgegeven aan fruit, groenten, linzen en rauwe noten. Dure hobby dit! Maar ik heb zelf heerlijke cashewnotenpasta gemaakt in de keukenmachine en kan een heleboel groentesapjes, lunchsalades en avondmaaltijden maken.

Dat avondeten vind ik eerlijk gezegd het lastigst. Doordat ik die wel gezonder heb gemaakt maar niet veel minder eet dan dan eerder, eet ik nu per saldo meer: de maaltijdsalade rond lunchtijd is zwaarder dan de 2 bruine boterhammen met gekookt ei die ik eerder at en dat is ook goed, want lunch is een belangrijke maaltijd begreep ik. Maar voor de kinderen is de avondmaaltijd weer belangrijk, dus kook ik wel uitgebreid. Ik zou eigenlijk 's avonds minder/geen koolhydraten moeten eten maar dat vind ik lastig. Maar ik wil wel graag een beetje afvallen. Hoe doen jullie dat? Zijn er mensen die daadwerkelijk meer zijn gaan eten?Ik eet minder aardappelen/rijst en extra groente daar voor in de plaats. Gaat prima.
Dank Francisca! Ga ik ook proberen.
Wow, weer veel geschreven hier, echt leuk hoe actief het topic is. Ik heb een wat mindere week, heb heel veel zin in allemaal lekkers... en eet dus niet echt amberproof. Merk dat het fanatieke er na een paar maanden ook wel vanaf is. Veel dingen zijn wel gewoon onderdeel van mijn eetpatroon geworden (groentensapjes, veel groenten 's avonds, de werklunch). Denk dat ik alleen toch af en toe wat te weinig eet gezien mijn snoepdrang her en der. Dit weekend dus maar weer even de keuken in om muffins en koekjes te bakken, zodat ik genoeg heb om mee te nemen!

Ben wel benieuwd of het herkenbaar is voor mensen die ook al wat langer op deze manier bezig zijn.
Ik ben momenteel erg fan van een smoothie met yoghurt in de ochtend. Heerlijk!

Ik probeer wel veel af te wisselen met andere dingen overigens.
Dummels, de Almond melk is inderdaad maar 5 dagen houdbaar dus Almond melkpoeder lijkt mij ook handig.... Maar ik heb Almond melk ongezoet, nu vraag ik me af of er ook Almond melkpoeder is dat ongezoet is ? Wil je misschien even bij jouw op het pak kijken naar de voedingswaarde?
Au, Kater vanochtend.

Even in het boek opgezocht dat ik aan het fruit moet (fructose). sinaasappels, mango, aardbeien en een banaan in de blender gedaan, superlekker! Ook maar een ibuprofennetje achteraan gegooid. En een speltboterham met cashewnotenpasta en een met amandelpasta en banaanplakjes. Een flink ontbijt dus. Het lijkt te werken.
Even een Up! Dames, waar zijn jullie? Dit is zo'n fijn topic dus.... even weer een berichtje van mij Pichegru , door het eten van zoveel fruit , krijg jij dan geen extra honger door de hoeveelheid fructose die je bloedsuiker dan weer snel laat dalen ? Of merk je hier niets van?
Ik heb net een shake op met een rauw ei. Daarvan zou je langer verzadigd moeten zijn...
Welke Amber Alberda artikelen kan ik gewoon bij de supermarkt kopen?

Ik woon in een klein dorp waar geen super is en moet dus met de auto om bij een supermarkt te komen.

B.v. de quinoa en de almond melkpoeder en speltbrood en de amandelpasta.

Zou je ook even aankunnen geven in welke supermarkt (appie, jumbo enz) je het dan koopt.
Wat heb je nodig Villa? Om nou alle Amberartikelen op te gaan dreunen... Je zal even bij de groenteafdeling moeten kijken wat biologisch is en wat niet en zilvervliesrijst kan je in elke super wel krijgen toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven