Gezondheid alle pijlers

netelroos bij kind, wat tegen de jeuk?

09-06-2012 15:49 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje heeft sinds afgelopen maandag netelroos op armen en benen. Hij heeft van de huisarts anti-histamine tabletjes gehad, maar die helpen helaas niet tegen de jeuk. Vooral 's avonds en 's nachts is het een drama en slapen we om 1.30 nog niet, omdat hij staat te stuiteren van de jeuk. Ik heb al mentholgel, maar dat helpt niet. En om nu de huisartsenpost te bellen vind ik wat overdreven, dus ik probeer het eerst hier eens. Misschien heeft iemand hier wel DE tip. Het is gewoon zo sneu, want hij weet niet waar hij het moet zoeken van ellende.

Ik ben zelf ook erg bekend met netelroos en de daarbij behorende jeuk, maar als volwassene kan je daar dan net iets beter mee omgaan, maar ik begrijp hem dus wel heel goed, want je wordt er ook gek van. En ik heb al het 1 en ander gesmeerd voordat ik de mentholgel op aanraden van de apotheek heb gekocht, maar tot nu toe heeft nog niks geholpen.
Bij mij helpt alleen die zalf van de ha. Dus ik zou toch de Hap bellen, dat is voor het kind niet te doen nog 2 dagen die jeuk. Ik vind dat je sowieso erg lang hebt gewacht ermee.

En even voor nu wat ijsklontjes erop, dat verkoelt een beetje.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Waarom niet de huisarts bellen. Ik heb zelf ook last van netelroos en galbulten, jijzelf ook, dan weet je toch dat het gekmakend kan zijn? Soms is jeuk erger dan pijn, denk maar aan een muggenbult die je kapotknijpt.

Bij mij helpt een koude douche, maar ik heb dan ook een warmteallergie dus of dat ook bij je zoon helpt zou ik niet durven zeggen...
Toch de huisarts bellen, misschien is er nog een sterkere dosering mogelijk van de anti-histamine of mag je zalf erbij.

Je hebt trouwens ook pakjes met zilver erin die verzachtend kunnen werken in geval van jeuk. Bijvoorbeeld van Dermasilk. Misschien het overwegen waard!

En als je niet verder komt zou ik hem zeker laten doorverwijzen naar een dermatoloog. Sterkte!
Je zou nog koelzalf kunnen proberen.

Zelf ook veel last van gehad, mijn moeder zette me dan midden in de nacht onder een wat koudere douche. Dat hielp op dat moment echt goed!
Toen ik klein was en netelroos had, deed mijn moeder er talkpoeder op.
Toen ik netelroos had heb ik zaterdag én zondag bij de hap gezeten. Kreeg van alles mee maar niks hielp behalve natte koude doeken op mijn armen. Voor de rest van mijn lijf heb ik in een lauw bad gezeten. Ik had het over mijn hele lichaam. Kon bijna geen kleren aan.

Sterkte voor je kind, het is een vreselijk iets om te hebben. Let er wel op dat het niet te lang duurt. Ik moest uiteindelijk aan de Prednisolon. Ik kreeg het op donderdagavond en dinsdag kreeg ik al Prednisolon. Moest het op de praktijk al innemen. Kreeg een stootkuur. Die eerst ook niet hielp. Ik moest van 30 mg naar 60 mg per dag. En als dat niet voor een bepaalde dag werkte had ik naar het ziekenhuis gemoeten voor een infuus. Gelukkig deed het dat wel, uiteindelijk.
Ik heb ook eenmaal daar Prednison voor gekregen icm een anti-histamine die hielp tegen de jeuk (maar waar ik erg slaperig van werd)

Op vakantie een verkoelende poeder gekocht die ook bedoeld is voor Prickly Heat. Zo'n droge poeder vind ik zelf beter werken tegen de jeuk dan een gel.
Kind staat te stuiteren van de jeuk, dan lijkt de hap bellen me echt niet overdreven.
Sterke kamille-thee maken, dat af laten koelen en deppen met een watje. Arm schaap.
Mentholzalf. Werkt bij mij persoonlijk beter dan koelzalf. "Voorzichtige" knuffel voor je zoontje, ik weet (helaas) uit ervaring hoe erg het kan jeuken....
Welke antihistamine heb je gekrehen ? Ik kreeg voor mijn galbulten Loratadine (te koop als Allerfre of Kruidvat Hooikoorts tabletten) van de dermatoloog. Omdat ik last kreeg in het weekend adviseerde de apotheek een hele grote tube Nestosyl om de jeuk te verminderen, en maandag doorverwijzing te vragen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Nestosyl was ook mijn tip. Koelen en dan dat erop.
Cum non tum age
Bedankt voor jullie tips en reacties!

Ik heb aan het begin van de avond toch de huisartsenpost gebeld en moest met hem langs komen. Hij heeft zwaardere medicijnen gehad en hydrocortisonizalf gehad. Voor nu gaat het goed en ben ik vooral erg blij voor hem! Hopelijk werkt het de hele nacht door en slaapt hij lekker vannacht.

Ben toch wel blij dat ik heb gebeld. Ik voel me altijd wat bezwaard, omdat ik altijd het idee heb dat je huisartsenpost zo ongeveer beld als je half dood ligt te gaan.
Bij mij helpt Bepanthen zalf goed tegen de jeuk. Heb zelf ook netelroos gekregen van stress en die zalf verkoeld altijd lekker bij mij.
Ik lus daar wel een bitterbal bij ja..... :Imao:
Goed gedaan Dop. Jeuk is killing. Ik hoop voor je kind dat het helpt.

Helpt het nou niet ga dan morgen wéér heen. Het moet echt snel overgaan, zie mijn verhaal.
@ Ratteke, ik weet zelf inderdaad hoe vreselijk het is, want ik heb het zelf in een zeer ernstige vorm gehad voor 3 jaar lang. Gelukkig voor mijn zoontje had hij het niet in die mate. Ik zat ook de helft van de tijd in het ziekenhuis voor weer een injectie of een stootkuur prednison en de andere helft van de tijd kon ik mijn bed bijna niet uit komen, omdat ik zo opgezwollen was. Achteraf bleek het van de stres te komen en is het pas over gegaan toen ik ben gescheiden. Nu alleen nog als ik druk op één plek heb of als ik gestoken ben door een insect.

Zoonlief is inmiddels erg blij met de nieuwe pilletjes en zalf, want het helpt!! Hopelijk is het nu snel helemaal weg en blijft het weg!
Ik heb het ook gehad, maar als een lichte vorm. Blijkbaar kan het geen kwaad. volgens deze website

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven