technisch vraagje over soort (vaste!) telefoonlijn

09-06-2012 23:12 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb een specifieke vraag over het soort vaste telefoon wat ik kan nemen.

Ik heb (had) een dect telefoon. Deze heeft nu de geest gegeven en er moet iets nieuws komen. Maar wat moet ik nu nemen? Ik hoor veel termen langskomen, zoals voip. Nu zegt dect me al niks, dus voip (behalve dat het voice over ip) zegt me net zo weinig, behalve dat het internet telefoon is. Maar hoe het allemaal werkt??

Wat is nu de telefoon van de nabije toekomst en hoe werkt dat? Als ik nu een telefoon aanschaf, moet ik dan over twee jaar weer wat anders aanschaffen, omdat er dan bedacht is dat er alleen nog maar warp* (fictieve naam) telefoons bestaan?

En wat kost een beetje normale telefoon tegenwoordig? Dat dect ding is nl. nog een krijgertje van pa.

Dank dank voor de input, want ik vind de materie zo ontzettend oninteressant, dat ik er niet eens een vrije avond aan wil besteden met het allemaal uit te zoeken
Voip is ipb van kpn of zoals van upc en ziggo. Stekkertje van telefoon gaat in het internetmodem.
Het Viva forum is papaja.
http://www.blokker.nl/web ... ryId=44050&name=Telefonie
quote:NymphadoraTonks schreef op 09 juni 2012 @ 23:15:

Voip is ipb van kpn.En nu moet ik snappen waar je het over hebt?
Internet Plus Bellen ( via het modem dus) .

Maar volgens mij gaat het alleen om een nieuwe telefoon en niet om het abonnement toch?

Dan zijn die blokker telefoons toch prima?
Nee, het gaat idd alleen om de telefoon. Ik zit bij UPC bij zo'n alles in 1 pakket en ergens gaat er een stekkertje in een modem en dan doettie het (of niet).

Is dect de telefoon van de toekomst?
Wow, da's echt geen geld!! twee telefoons voor maar 25 euro. Hoe doen ze het toch?

Ja, want die zijn zo mee te nemen op glasvezel en dan ben je natuurlijk pas echt klaar voor de toekomst
Dect is al stokoud.

Maar neem gewoon een telefoon met de functies die jij handig vindt.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Marktplaats staat ook vol met vaste-lijn-telefoons, als je goedkoop uit wilt zijn.
Nee, niet van de toekomst, want het bestaat al jaren. Maar simpel gezegd heb je nu analoge telefoons en dect. De tweede is beter.

http://www.kieskeurig.nl/telefoon/informatie

Legt het wel aardig uit. Ook VoIP.
quote:schouderklopje schreef op 09 juni 2012 @ 23:25:

Nee, het gaat idd alleen om de telefoon. Ik zit bij UPC bij zo'n alles in 1 pakket en ergens gaat er een stekkertje in een modem en dan doettie het (of niet).

Is dect de telefoon van de toekomst?Krijg je niet gewoon een nieuwe foon als je ze opbelt en zegt dat je huidige stuk is? Ik kreeg er namelijk ooit 2 (dect) gratis bij. Zoals met de router zeg maar? Om heel eerlijk te zijn heb ik ze 2 jaar geleden ongebruikt naar de milieustraat gebracht. In de aanname dat ze echt niets kosten, want ik kreeg ze bij een abo van 1 euro.... Maar mss was dat heel stom ;) (en nee, ik ken(de) geen mensen met vaste telefonie om ze aan te geven).
Nou, wat ik eigenlijk wil is een modern systeem (laten) ombouwen in een analoog apparaat. Maar dat vind ik alleen de moeite als het ook echt langer gebruikt kan worden.

Ik ga morgen die uitleg eens lezen van kieskeurig. Er overvalt mij ineens een gevoel MOE van ik moet naar bed, nu. Sorry
quote:zazu_ schreef op 09 juni 2012 @ 23:31:

[...]

Krijg je niet gewoon een nieuwe foon als je ze opbelt en zegt dat je huidige stuk is? Ik kreeg er namelijk ooit 2 (dect) gratis bij. Zoals met de router zeg maar? Om heel eerlijk te zijn heb ik ze 2 jaar geleden ongebruikt naar de milieustraat gebracht. In de aanname dat ze echt niets kosten, want ik kreeg ze bij een abo van 1 euro.... Maar mss was dat heel stom ;) (en nee, ik ken(de) geen mensen met vaste telefonie om ze aan te geven).Breng ze dan naar de kringloop.
.
Jouw dect-telefoon is stuk. Dect betekent: Digital European Cordless Telephone, draadloze telefoon dus. Dat staat los van voip en alles wat je noemt. Het is een standaard voor in-huis.

Als je dect-telefoon stuk is, koop je gewoon een nieuwe.

Check de batterij even voordat je dat doet, misschien wil die niet meer opladen.
DECT is encryptie van het digitale signaal bij draadloze "vaste" telefoons. Volgens mij zijn alle huidige vaste telefoons (die draadloos zijn) voorzien van dit DECT signaal. Dit is ook geen prijsbepaler meer. Zelfs telefoons van 20 euro zijn voorzien van DECT.

VOIP is niet alleen telefoon via de computer (Skype e.d.) maar ook de telefoon van UPC e.d. deze werken ook als VOIP maar dan met het modem als tussen station. Maar bijna elke moderne telefoon kan gewoon aangesloten worden op een UPC modem.

Al met al, hoef je eigenlijk maar een paar keuzes te maken;

- Antwoord apparaat ja/nee

- design

- geluidskwaliteit

- telefoonnr. geheugen?

En belangrijkste; wil je nummer herkenning?

Daarvoor bestaan 2 systemen, UPC gebruikt 1 van die 2 systemen (FSK) , het andere systeem (DTMF) kan niet overweg met de nummerherkenning van UPC, maar juist wel weer met de aloude analoge telefoon van KPN.

Maar ook hier weer genoeg toestellen die beide ondersteunen....
quote:ClaudeFiolle schreef op 09 juni 2012 @ 23:34:

[...]

Breng ze dan naar de kringloop.want? de kringloop accepteert hier bijna geen gebruikte apparaten. Ze wilden mijn bijna gloednieuwe tosti apparaat ook niet hebben en bijv. computers mag ook niet. En de milieustraat accepteert alles.
Aha, het wordt er allemaal duidelijker op

Ik moet gewoon een dect telefoon hebben, de rest is kennis voor nerds m/v haha

Nee hoor, grapje, ben blij met jullie uitleg. Ik wil alleen niks weten van computers, routers, modems (willen he, kunnen is wat anders, want heb er vast de hersens voor. Die gaan alleen acuut steigeren zodra dat soort woorden vallen).

Voor mij is belangrijk om te weten welke telefoon ik moet aanschaffen (een dect dus) om om te laten bouwen als gadget. Ik vind dat dingetje van 25 euro wel een heel mooi bedrag. Zeker als je er dan ook nog eens 2 voor krijgt. Het kost ook echt niks meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven