Start 2 Run - deel 5
woensdag 30 november 2011 om 11:20
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
zaterdag 2 juni 2012 om 12:55
Hallo dames! Ik heb een onwijze hardloopdip gehad! Heb daarom ook maar niet geschreven omdat ik jullie niet lastig wilde vallen met mijn negatieve verhalen over geen zin enzo. Na de 10 km loop in april dacht ik dat het weer lekker ging omdat ik daar een aardige tijd had neergezet, maar een week later wilde ik 11 km lopen en was ik na 7 km kapot, moest ik nog 4 km terug lopen naar huis en begon het te stortregenen. En sindsdien heb ik eigenlijk maar een paar keer (gemiddeld eens per anderhalve week of zo) gelopen, 6-7 km meestal, met heel veel tegenzin en lekker ging het nooit.
Maar vlak na de 10 km loop had ik me ingeschreven voor de Ladies Run en die is volgende week. Dus heb ik vanochtend als test maar weer eens 10 km gelopen. Ik wilde kijken of ik dat uberhaupt nog kon. En tot mijn verbazing ging het prima en de tijd was ook lang niet slecht (precies een uur), terwijl ik op mijn gemak rende. Gek is dat he! Misschien had ik vandaag toevallig een 'goede dag', ik weet het niet, ik denk dat ook meewerkte dat ik de vorige keren totaal geen zin had steeds en moe was van drukte op het werk.
Ik ga binnenkort even bijlezen hoe het met jullie gaat. Snel scannend lezend zag ik dat Sokkie getrouwd is, gefeliciteerd! Max, heb jij wel eens hardloopdips? Heeft iemand nog tips voor als je een periode totaal geen zin hebt?
Max wil je me uit de kilometertabel halen? Die 1000 km ga ik toch nooit meer redden en dat demotiveert me ;) Daarnaas weet ik ook niet meer op welk aantal ik nu zit, het aantal wat er nu staat is van half maart, heb sindsdien voornamelijk zonder hardloophorloge gelopen en niet bijgehouden hoeveel kms.
Maar vlak na de 10 km loop had ik me ingeschreven voor de Ladies Run en die is volgende week. Dus heb ik vanochtend als test maar weer eens 10 km gelopen. Ik wilde kijken of ik dat uberhaupt nog kon. En tot mijn verbazing ging het prima en de tijd was ook lang niet slecht (precies een uur), terwijl ik op mijn gemak rende. Gek is dat he! Misschien had ik vandaag toevallig een 'goede dag', ik weet het niet, ik denk dat ook meewerkte dat ik de vorige keren totaal geen zin had steeds en moe was van drukte op het werk.
Ik ga binnenkort even bijlezen hoe het met jullie gaat. Snel scannend lezend zag ik dat Sokkie getrouwd is, gefeliciteerd! Max, heb jij wel eens hardloopdips? Heeft iemand nog tips voor als je een periode totaal geen zin hebt?
Max wil je me uit de kilometertabel halen? Die 1000 km ga ik toch nooit meer redden en dat demotiveert me ;) Daarnaas weet ik ook niet meer op welk aantal ik nu zit, het aantal wat er nu staat is van half maart, heb sindsdien voornamelijk zonder hardloophorloge gelopen en niet bijgehouden hoeveel kms.
zaterdag 2 juni 2012 om 15:14
Hee tomaatje! Joh ik denk dat iedereen dat wel eens heeft. Door drukte, of door geen zin inderdaad. Heb ik ook wel eens gehad hoor. Hier inderdaad getrouwd, dank voor de felicitatie! Vanavond is ons feest!!
Ik heb verder niet meer gelopen, woensdag door de rug gegaan, was blij dat ik nog normaal kon lopen.. gaat nu veel beter. Volgende week weer oppakken. Fijn weekend dames!!
Ik heb verder niet meer gelopen, woensdag door de rug gegaan, was blij dat ik nog normaal kon lopen.. gaat nu veel beter. Volgende week weer oppakken. Fijn weekend dames!!
zaterdag 2 juni 2012 om 18:39
Nog gefeliciteerd sokkie en een heel fijn feest!
Ik heb vandaag les 10 van Keep Running gelopen. Lekker 30 minuten rennen. Het ging lekker. Ik heb ook al helemaal zin in volgende week zondag. Vandaag lag mijn startnummer in de brievenbus :D
Ik heb vandaag les 10 van Keep Running gelopen. Lekker 30 minuten rennen. Het ging lekker. Ik heb ook al helemaal zin in volgende week zondag. Vandaag lag mijn startnummer in de brievenbus :D
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
zondag 3 juni 2012 om 15:26
@ tomaatje: juist wel komen als het wat minder gaat! Wij kletsen je wel weer naar het lopen toe hoor
Geen probleem. Het wisselt heel vaak even. Soms merk je het al snel bij een training en dan kan je misschien ook de training aanpassen. Run/walk/run bijvoorbeeld, of simpelweg verkorten, of de route opdelen in stukken zodat je geen 10 km loopt maar bijvoorbeeld 3x3 km en dan rustpauze tussendoor. Dan maak je er iets anders van en dat gaat misschien wel beter. En even rust is soms heel erg goed, dus maak je maar geen zorgen over die 10 km van volgende week, dat gaat je gewoon lukken want de basis is prima! Zal ik er anders 500 km van maken? Dat lukt je zeker denk ik, want je hebt nog ruim de tijd. Maar aantal kms is natuurlijk helemaal geen doel, een leuk schema met een loopdoel daar gaat het natuurlijk om. Wat zijn jouw plannen voor na de 10 km van volgende week?
@ sokkie: he gatsie hoe is het nou? nog belangrijker: hoe was de trouwdag en het feest gisteren??? ben je nu onwijs moe???
@ sun: jeetje jij gaat als een speer. ga je nou de 5 of de 10 lopen volgende week? volgens mij lopen er heeeeel veel dames van het forum volgende week
Ik liep de letterenloop vandaag, lekker een 5-je voor de verandering. Lekker hoor. Lichte regen, ideaal weer dus voor mij. Verslag weer op www.runpower.nl
@ sokkie: he gatsie hoe is het nou? nog belangrijker: hoe was de trouwdag en het feest gisteren??? ben je nu onwijs moe???
@ sun: jeetje jij gaat als een speer. ga je nou de 5 of de 10 lopen volgende week? volgens mij lopen er heeeeel veel dames van het forum volgende week
Ik liep de letterenloop vandaag, lekker een 5-je voor de verandering. Lekker hoor. Lichte regen, ideaal weer dus voor mij. Verslag weer op www.runpower.nl
zondag 3 juni 2012 om 16:54
zondag 3 juni 2012 om 22:11
@ sun: ah prima, ja beginnen met de 5 is ook een heel goed idee. Kan je meteen kijken wat je daar nu op loopten dan rustig door met de 10. Inderdaad pas doen als je die goed en lekker loopt, anders loop je misschien ineens een blessure voor niks. Stom, ik dacht dat je de 10 klaar had maar je bent nu natuurlijk met die reeks bezig. Londen is leuk he? Ben erg benieuwd, is vooral gaaf natuurlijk om daar zo over straat te kunnen lopen. Voor goeie tijd is het vast te druk. Volgende week kijken of ik weer een 55-er kan lopen op de 10 zo ná het schema, vorige keer zat het in het schema verwerkt. Ben geen harde loper, vooral een geniet loper die wel langzaam vooruit gaat
maandag 4 juni 2012 om 14:17
Ik ben bang dat ik nu een blessure heb. Zaterdag struikelde ik en maakte ik een paar rare passen om niet te vallen. Mijn knie en bovenbeen voelde toen wat pijnlijk aan. Maar ik had gisteren en vandaag met gewoon bewegen helemaal geen last meer. Maar tijdens het trainen vandaag voelde ik mijn been steeds meer en na anderhalve km ben ik gestopt. Wil ik zondag goed kunnen lopen tijdens de ladiesrun moet ik denk ik nu goed rusten. Ik baal enorm
Ik hoop echt dat het dan over is.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
maandag 4 juni 2012 om 18:22
woensdag 6 juni 2012 om 13:44
@ sun: hoe is het nou?
Ha meiden het is wel erg stil. Houden jullie nu al een zomer stop? Hoop dat er nog lekker gelopen wordt.
@ judith: hoe ga jij?
@ bibianne: jij bent ook al zo stil?
@ tomaatje: heb je alweer zin in een kort rondje?
@ sokkie: hoe gaat het met jouw rug?
andere meiden?
Het is wel gek weer he? Ik ga zo een rondje op de loopband doen. Sinds eeuwen weer. Buiten is het prima hoor maar ik wil iets uitproberen en dan is de band makkelijker. Buiten is het alleen zoooooo veel lekkerder. Morgen dan maar weer
Wie loopt er zondag ook? De 5 of de 10 km? Sun waarschijnlijk de 5, ik de 10. Anderen nog?
Fijne dag meiden
Ha meiden het is wel erg stil. Houden jullie nu al een zomer stop? Hoop dat er nog lekker gelopen wordt.
@ judith: hoe ga jij?
@ bibianne: jij bent ook al zo stil?
@ tomaatje: heb je alweer zin in een kort rondje?
@ sokkie: hoe gaat het met jouw rug?
andere meiden?
Het is wel gek weer he? Ik ga zo een rondje op de loopband doen. Sinds eeuwen weer. Buiten is het prima hoor maar ik wil iets uitproberen en dan is de band makkelijker. Buiten is het alleen zoooooo veel lekkerder. Morgen dan maar weer
Wie loopt er zondag ook? De 5 of de 10 km? Sun waarschijnlijk de 5, ik de 10. Anderen nog?
Fijne dag meiden
woensdag 6 juni 2012 om 19:03
donderdag 7 juni 2012 om 19:46
Vandaag toch een pessimistischer bericht. Mijn dienst vorige nacht was erg druk en dat merkte ik gelijk aan mijn been. Ik heb dan ook een afspraak bij de huisarts voor morgen gemaakt. En zondag lopen gaat toch niet lukken ben ik bang. Ik ga zeker wel kijken. Ik ben zo benieuwd wat de huisarts gaat zeggen. Ik hoop dat ik binnenkort weer aan het hardlopen ben. Ik mis het nu al
donderdag 7 juni 2012 om 21:55
@ sun: jakkes dat is wel erg vervelend. Morgen ga je erheen? Zie je iets bijzonders aan jouw been? Hoop dat je morgen gunstig bericht krijgt!
Gisteren alsnog buiten gelopen en vanmiddag ook weer. Vanmiddag ging het ineens gieten dus ik was werkelijk doorweekt. Gaf niet, het was warm genoeg
Iemand anders nog gelopen?
Gisteren alsnog buiten gelopen en vanmiddag ook weer. Vanmiddag ging het ineens gieten dus ik was werkelijk doorweekt. Gaf niet, het was warm genoeg
Iemand anders nog gelopen?
vrijdag 8 juni 2012 om 09:25
Hallo dames. Sunlover wat vervelend van je been. Ik hoop dat je mee kan doen zondag! Maar wel voorzichtig zijn he!
Ik zit met een dilemma: ga zondag ook meedoen met de ladiesrun 10 km, heb super weinig km in de benen de laatste tijd, vorige week weer een keer 10 kn gelopen waar ik over schreef en sindsdien last van de onderkant van mijn voet. Doet niet echt pijn meer maar ik voel het nog steeds en ben bang dat als ik nu een kort rondje ga trainen ik het weer erger maak. Wat vinden jullie? Ik heb namelijk ook weer eens geen zin dus dat speelt ook mee;)
Ik zit met een dilemma: ga zondag ook meedoen met de ladiesrun 10 km, heb super weinig km in de benen de laatste tijd, vorige week weer een keer 10 kn gelopen waar ik over schreef en sindsdien last van de onderkant van mijn voet. Doet niet echt pijn meer maar ik voel het nog steeds en ben bang dat als ik nu een kort rondje ga trainen ik het weer erger maak. Wat vinden jullie? Ik heb namelijk ook weer eens geen zin dus dat speelt ook mee;)
vrijdag 8 juni 2012 om 11:41
@ tomaatje: waarom niet veranderen naar een 5 km? Meestal kan dat wel dacht ik? Misschien de moeite waard om even te kijken. Anders kan je ook gewoon meedoen en een trainingstijd uitzoeken die je goed kunt halen en het als een goede training zien. Tenzij je natuurlijk écht een pijntje hebt, dan moet je geen blessure gaan lopen of mét een blessure lopen. Maar als je stiekum wel wilt, maar een beetje niet, maar toch weer wel. +++stok+++ 
@ sun: ben je al geweest? En?
@ sun: ben je al geweest? En?
vrijdag 8 juni 2012 om 12:25
Hallo dames!!
Het gaat weer goed met mijn rug hoor. Nu alleen niet heel veel tijd om te lopen, werken tot negen uur 's avonds en daarna heb ik dan niet veel zin en puf meer.
@max: wil je mijn doel op 500 km zetten? 1000 is niet meer haalbaar.
@tomaatje: haha! misschien idd een 5 km doen dan? In een wedstrijd loop je met zo'n 10 km toch vaak (onbewust) harder en daar moet je geen blessures van krijgen natuurlijk. Ik ben benieuwd wat je gaat doen!
Het gaat weer goed met mijn rug hoor. Nu alleen niet heel veel tijd om te lopen, werken tot negen uur 's avonds en daarna heb ik dan niet veel zin en puf meer.
@max: wil je mijn doel op 500 km zetten? 1000 is niet meer haalbaar.
@tomaatje: haha! misschien idd een 5 km doen dan? In een wedstrijd loop je met zo'n 10 km toch vaak (onbewust) harder en daar moet je geen blessures van krijgen natuurlijk. Ik ben benieuwd wat je gaat doen!
vrijdag 8 juni 2012 om 18:24
Ik ben bij de huisarts geweest vanmorgen. Ik heb mijn binnenste knieband verrekt. Gelukkig geen kruisband of meniscus. En dat ik het weer kon belasten was goed. Ik heb oefeningen gekregen om mijn beenspieren sterker te maken zodat mijn knie daardoor stabieler wordt. Ik mag ook voorzichtig hardlopen met een brace. Dus ik ga het zondag gewoon voorzichtig proberen. Desnoods op een slakkentempo met wandelen tussendoor. Maar wat een opluchting. Nu ik weet dat ik niet zo veel beschadigingen heb loop ik ook weer wat minder moeilijk.
zondag 10 juni 2012 om 09:57
Hallo dames! Ik ga toch gewoon voor de 10. Voet voel ik bijna niet meer. Alleen zo weinig getraind natuurlijk, maar ja. Uitlopen zal ik hem, maar of het wel binnen het uur wordt weet ik niet. Ik ga mezelf iig niet zo opfokken als de vorige keer over de tijd, maar ook genieten van het evenement en de sfeer. Ik ben heel benieuwd! Max en sunlover (en nog iemand volgens mij), succes!
zondag 10 juni 2012 om 10:55
Ik laat de tijd ook helemaal los. Ik zal al blij zijn als ik hem binnen 45 minuten kan lopen. Maar ja, ik was tot vorige week van plan om een tijd onder de 30 minuten neer te zetten. En dat is me in de training al vaak gelukt. Nu geblesseerd wil ik hem alleen maar uitlopen. Ik zit al klaar in mijn outfit
zondag 10 juni 2012 om 15:00
maandag 11 juni 2012 om 10:24
@ sun: heeee wat was je lekker vroeg weer thuis! Hoe voelt het vandaag na de run? Vond je het leuk om te doen?
@ tomaatje: hoe ging het bij jou? warrum he?
Ik vond het onwijs warm. Lekker dat er nu alleen een schema voor de deur staat. Londen nog wel maar dat ga ik echt voor 'de leuk' doen en van het weekend en de stad genieten. De eerste run is nu pas weer in september. Moet maar kijken of er in die periode nog een run goed valt in het schema, ik geloof 3 weken van te voren maar of er dan wat is moet ik maar even zien.
Beetje rust weer kan geen kwaad denk ik.
@ tomaatje: hoe ging het bij jou? warrum he?
Ik vond het onwijs warm. Lekker dat er nu alleen een schema voor de deur staat. Londen nog wel maar dat ga ik echt voor 'de leuk' doen en van het weekend en de stad genieten. De eerste run is nu pas weer in september. Moet maar kijken of er in die periode nog een run goed valt in het schema, ik geloof 3 weken van te voren maar of er dan wat is moet ik maar even zien.
Beetje rust weer kan geen kwaad denk ik.