de pijn en het onbegrip

10-06-2012 18:32 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey hey lieve mensen op viva,

Ik ben een jongen van 27 jaar en heb 3 weken geleden de relatie verbroken naar 4 jaar samen te zijn geweest. We hebben het samenwonen helaas maar 1 jaar vol kunnen houden en dit heeft ons opgebroken. De 3 jaar die we niet samenwoonde gingen erg goed, dit kwam omdat mijn vriendin zich vooral heel erg in zeten voor onze relatie. Na het samenwonen veranderde dit en begon ze meer de baas te spelen en gebruikte ze het huis( huurde we van haar papa) als machtsmiddel. Zelf de seks werd een machtmiddel ( zoutzak, 0% initiatief, bijna nooit zin) en ik begon me ongelukkiger te voelen en te denken dat ze een andere had. dit sprak ik ook vaak verkeerd uit en hier heb ik nu heel erg veel spijt van.

toen we nog thuis woonde beschuldigde ik haar al te vaak van vreemdgaan, dit kwam omdat zij mijn eerste is in bed en ik nogal onzeker ben. mijn exvriendin had in het dorp waar ze woonde langere tijd een affaire met haar overbuur jongen. we kwamen hem een keer tegen en toen kon ze haar ogen niet van hem afhouden en kleden ze hem zowat uit. ook keek ze vaak naar zijn woning als ik bij haar ouders thuis kwam( dit viel heel erg op )

ik ben met haar in haar dorp gaan wonen en we kregen hier een vrijstaand huis, ik dacht als het ons in dit dorp lukt kunnen we de wereld aan en zal mijn gevoel wel weg gaan. helaas we kregen veel ruzie en mijn vriendin wilde het niet met mij uitpraten en leefde liever dagen zonder mij of negeerde me totaal als ik iets wilde zeggen. ik had gevoel dat ik gevangen zat in dit dorp en tot overmaat van ramp lag het bedrijf van mijn schoonouders bij ons in de achtertuin. hier had ik ook veel moeite mee omdat ze wel constant met alles meekeken.

ik deed ook een studie en werkte 40 uur ( ik was vaak weg en we leefde langs elkaar heen ), doordat ik me zo ongelukkig voelde in de relatie ging ik gokke. mijn vriendin had veel meer geld en deed financieel geheim over haar uitgaven. wel betaalde mijn ex veel meer huur dan mij, zodoende had ik 4k schuld bij haar( huur, boodschapen) schreef wel alles op en vertelde mijn constant dat ik niks te vertellen had want ik betaalde niks. ik vergokte 1k tijdens het samenwonen en in een periode van ruzie besloot mijn vriendin om naar mijn huis te rijden en mijn ouders in te lichten.( verkeerde moment ) wel had ze mij al vaker gewaarschuwd te zullen gaan en toch had ik door onze verstandhouding lak aan deze sanctie. hier ging het mis!

mijn exvriendin noteerde wel echt alles zelfs de meest kinderachtige dingen. Zoals ophalen van het werk, dingen die ze voor me kocht zonder te overleggen! toen ze naar mijn ouderlijk huis was gegaan was ik eerst heel boos( mede omdat ze dit had gedaan in een ruzie die al 3 dagen duurde). onze relatie liep al slecht en 4 weken ervoor had ik thuis mijn verhaal gedaan over het samenwonen. me ouders waren geschroken van het gokken maar boden me wel opvang. in het weekend dat ik uit huis ging kwam me exvriendin langs om de sleutel op te halen( de relatie was nog niet verbroken). weer kwam die dominate meid naar voren, ik wil wel die sleutel riep ze meteen toen ze binne kwam.( overgens besloot ze die dag ook meteen haar fam in te lichten over mij ). ze kwam bij mij de sleutel halen dus 2 dagen na de ruzie. ipv met liefde binnen te komen om de relatie goed te maken en gokke te bespreken zei ze vage dingen en deed ze boos. ik ben hier zo van geschroken dat ik de dag erna ook onder druk van mijn ouders de relatie heb beeindigd.

ze gebruikte het huis toen ik er woonde ook al als machtmiddel en sloot me buiten of op in huis. vreemdgaan werd versterkt toen ik op een moment haar telefoon afpakte omdat ze zat te chatten, ze viel me aan. nadat ik de relatie had verbroken. wilde ze meteen die 4k, best wel onredelijk want ik had geen geld en er zat ook geld van mij in het klussen en het huisje. ze was boos en liep op facebook te roepen dat haar leven eindelijk kon beginnen en ik ben van die gokverslaafde af( mijn fam had ze ook op fb en die wilde ik niet inlichten). ze probeerde me eigenlijk kapot te maken zo voelde het, daar zit nu de pijn naar al die jaren. WAAROM? ik heb bijna geen haat voel me schuldig, verantwoordelijk voor de breuk en heb twijfels.

nu zit ik thuis mijn pa heeft 3250 naar haar overgemaakt ik heb me spullen opgehaald, me vriendin heeft gelogen over bepaalde financiele dingen en spullen van mij achtergehouden. me ouders heel boos, en constant negatief over haar praten. ik heb zelf zoiets boeiend meer heel tijd moet ik hun verhalen aanhoren hoe slecht ze wel niet was. ik kijk liever naar mezelf en gun haar het beste, ik heb gewoon zoiets van het loopt niet meer en dit is het beste.( ik mis en hou nog wel van haar). slaap dus slecht en heb spijt van de manier van uitmaken, had niet gedacht dat ze het zo makkelijk zou accepteren. dus wel, en toen ik na 5 dagen vroeg om een gesprek kreeg ik de deur keihard tegen me neus. ik heb vragen ?! waarom op deze manier ?? zou ik haar een brief schrijven! ja wil wel maarja alles is nu geregeld en mijn ouders maken haar zwart en haar ouders mij ws ook als me vriendin zoveel heeft gelopen en met zoveel haat praat. ( pa wil dat ik geen contact opneem en als ik ook maar aan teruggaan denk wil hij direct zijn geld! ik zit hier nu gevangen denk ergens wel dat ze dit doet omdat ze nog gek op me en ik denk dat ze ook kapot gaat van de pijn en zich groot wil houden tegenover mij!!!

ik voel me alleen opgesloten thuis en kan hier nu ook niet weg. 2 jaar noodgedwong stage gelopen door branchwissel icm hbo deeltijd. lastige jaren veel druk weinig geld, wel alles gehaald moet nu eigelijk aan school werken en misschien staat er ook wel teveel in mijn verhaal. maar daarin zit wel de kern en de opsomming van de problemen!

Help me!! heb geschreven vanuit emoties lees het niet na en spelfouten zijn er dus en dat weet ik! verhaal is ook rommelig

Groetjes
Wat ik ervan begrijp wees blij dat het uit is. Geen contact meer opnemen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als ik jouw verhaal zo lees, kan ik mij niet voorstellen dat die hbo-opleiding een succes wordt.

Verder veel sterkte!
Ik heb mij voorgenomen om deze keer wel het hele verhaal te lezen. Dat ga ik dus nu doen.
Die meid is gestoord.

Koester de leuke momenten van vóór het samenwonen en verder geen aandacht meer aan haar besteden.

Sterkte!
quote:jo12345 schreef op 10 juni 2012 @ 18:50:

Als ik jouw verhaal zo lees, kan ik mij niet voorstellen dat die hbo-opleiding een succes wordt.

Verder veel sterkte!
Wees maar blij dat je van haar af bent al voelt dat misschien niet zo. Iemand die jou zo beknot in je vrijheid, je het leven zuur maakt en kleineert houdt niet van jou maar alleen van zichzelf. Is echt niet gelijkwaardig en je verdient beter!
@ Throttle

Ik heb het hele verhaal gelezen en er zijn een paar dingen die mij opvallen. Ten eerste noem jij jezelf een jongen van 27 jaar. Ik denk persoonlijk dat daar de schoen een beetje wringt. Met andere woorden; je komt nogal onvolwassen over voor je leeftijd. Met 27 jaar ben je geen jongen meer, maar een man. Ten tweede denk ik, dat de relatie met je ex gedoemd was te mislukken vanaf het allereerste moment. En ik denk dat jij dat toen ook wel wist, maar je zal zo je redenen hebben gehad om toch met haar te gaan samenwonen. Ten derde valt mij op, dat je ex veel te verwijten valt, maar daarentegen ben jij ook niet bepaald de hoofdprijs. Ten vierde, en laatste, valt mij op dat je van de hak op de tak gaat met je verhaal. Er is geen touw aan vast te knopen; een ander weldenkend mens had allang een eind aan deze relatie gemaakt - in het midden houdend wie hier de schuldige is. Wees blij dat je terug kon naar je ouders en probeer je leven weer een klein beetje op de rit te krijgen. Focus je op het afronden van je studie, bijbaan, goede relatie met je ouders en zaterdagavond een biertje met vrienden in de plaatselijke kroeg. Houd de meisjes voor nu nog maar even op een veilige afstand.
Hey Respectloos,

Zoals je aangeeft is je verhaal inderdaad een beetje warrig, het klinkt alsof je door een achtbaan van emoties bent gegaan; moet heel heftig zijn geweest. Ik denk dat je blij mag zijn (hoewel je dat zelf misschien nu nog niet zo ziet) dat je rust hebt. Het komt op mij over alsof jullie een beetje het slechtste in elkaar naar boven zijn gaan halen; zij is heel dominant/controleachtig gaan worden, jij bent je meer en meer gaan terugtrekken. Een vicieuze cirkel die zo te lezen heel erg uit de hand is gelopen. Laat het (iig voor nu, de komende maanden) even zitten. Schrijf hier van je af, ga de cofrontatie met jezelf aan (=stop met gokken) en probeer van deze situatie te leren.
quote:paloma schreef op 10 juni 2012 @ 19:06:

@ Throttle

Ik heb het hele verhaal gelezen en er zijn een paar dingen die mij opvallen. Ten eerste noem jij jezelf een jongen van 27 jaar. Ik denk persoonlijk dat daar de schoen een beetje wringt. Met andere woorden; je komt nogal onvolwassen over voor je leeftijd. Met 27 jaar ben je geen jongen meer, maar een man. Ten tweede denk ik, dat de relatie met je ex gedoemd was te mislukken vanaf het allereerste moment. En ik denk dat jij dat toen ook wel wist, maar je zal zo je redenen hebben gehad om toch met haar te gaan samenwonen. Ten derde valt mij op, dat je ex veel te verwijten valt, maar daarentegen ben jij ook niet bepaald de hoofdprijs. Ten vierde, en laatste, valt mij op dat je van de hak op de tak gaat met je verhaal. Er is geen touw aan vast te knopen; een ander weldenkend mens had allang een eind aan deze relatie gemaakt - in het midden houdend wie hier de schuldige is. Wees blij dat je terug kon naar je ouders en probeer je leven weer een klein beetje op de rit te krijgen. Focus je op het afronden van je studie, bijbaan, goede relatie met je ouders en zaterdagavond een biertje met vrienden in de plaatselijke kroeg. Houd de meisjes voor nu nog maar even op een veilige afstand.aja dankje wel! weet dat er geen touw aan vast te knoppen is.. morgen tentamen en snel vanuit me emoties geschreven met onlogische volgorde en onduidelijke opbouw! maargoed thuis is dus ook geen ideale plek voor mij en ik voel me ongemakkelijk :( Ik richt mijzelf ook op mijn studie en probeer een beetje te genieten van het leven. niet lachen om me tekst heb het al zwaar zat en moet aan me studie!!! :D ik ben nog niet heel volwassen short het ook aan. Maar ben wel serieus en oprecht!
Ik zal nooit meer gokke! mijn gevoel is: daardoor heb ik haar verloren en dat wil ik nooit meer meemaken! gokke is verrot ( nu al 2 maanden niet meer gedaan en totaal geen drang gehad )
quote:framb00sjes schreef op 10 juni 2012 @ 19:12:

Hey Respectloos,

[knip].. zij is heel dominant/controleachtig gaan worden, jij bent je meer en meer gaan terugtrekken. Een vicieuze cirkel die zo te lezen heel erg uit de hand is gelopen.Een feest van herkenning?
quote:framb00sjes schreef op 10 juni 2012 @ 19:12:

Hey Respectloos,

Zoals je aangeeft is je verhaal inderdaad een beetje warrig, het klinkt alsof je door een achtbaan van emoties bent gegaan; moet heel heftig zijn geweest. Ik denk dat je blij mag zijn (hoewel je dat zelf misschien nu nog niet zo ziet) dat je rust hebt. Het komt op mij over alsof jullie een beetje het slechtste in elkaar naar boven zijn gaan halen; zij is heel dominant/controleachtig gaan worden, jij bent je meer en meer gaan terugtrekken. Een vicieuze cirkel die zo te lezen heel erg uit de hand is gelopen. Laat het (iig voor nu, de komende maanden) even zitten. Schrijf hier van je af, ga de cofrontatie met jezelf aan (=stop met gokken) en probeer van deze situatie te leren.Dankje wel! Ja we hadden een soort koude oorlog, ik mocht niks meer en me vriendin liet me aan me lot over.. dit had ik zelf wel veroorzaakt! je verwoord het goed, mijn dank hiervoor en ja ik ga echt door een emotionele achtbaan :( mede omdat ik baal dat het zo is gelopen!
quote:respectloos schreef op 10 juni 2012 @ 19:13:

[...]aja dankje wel! weet dat er geen touw aan vast te knoppen is.. morgen tentamen en snel vanuit me emoties geschreven met onlogische volgorde en onduidelijke opbouw! maargoed thuis is dus ook geen ideale plek voor mij en ik voel me ongemakkelijk :( Ik richt mijzelf ook op mijn studie en probeer een beetje te genieten van het leven. niet lachen om me tekst heb het al zwaar zat en moet aan me studie!!! :D ik ben nog niet heel volwassen short het ook aan. Maar ben wel serieus en oprecht!Thuis bij je ouders is geen ideale plek. Maar je hebt een dak boven je hoofd, een warm bed en eten op tafel. Houd je hoofd scherp op je tentamens en zet je zorgen even opzij. Komt tijd komt raad. Dit is niet, en ik herhaal, dit is niet het einde van jouw kans op geluk. Ik geloof wel dat je serieus en oprecht bent. Ik geloof alleen niet dat jij nu alles tegelijk moet willen doen. Stap voor stap pak je de dingen aan die verbetering behoeven. Sterkte, maar het gaat je lukken. Daar vertrouw ik op.
Je schrijft wel dat je nu liever naar jezelf kijkt maar in de rest van je post beschrijf je vooral hoe slecht ZIJ eigenlijk was, en geef je haar (de relatie) zelfs de schuld van dat je bent gaan gokken...

Maar hoe dan ook, het lijkt me inderdaad dat jullie het slechtste in elkaar naar boven haalden en je blij mag zijn dat de relatie voorbij is.

Geen brief gaan schrijven dus, maar liever nog even extra nadenken over je eigen aandeel in het mislopen van je relatie. En over hoe je in een volgende relatie niet dezelfde fouten kan maken (in je eigen gedrag en in de keuzen van je vriendin).
Eens met framboos, het doet nu pijn, maar het is op lange termijn voor jou beter dat het uit is. HBO-er: gokken!!!! met nnnnn van meervoud.

Wat verwacht je verder van het viva-forum?

Kortom wat is je vraag precies?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 10 juni 2012 @ 19:25:Wat verwacht je verder van het viva-forum? Kortom wat is je vraag precies?Die vraag stelde ik net in een ander topic, waarin iemand zich ergens verdrietig om voelde maar niet wilde vertellen waar het over ging (vanwege privacy). Die vraag mocht ik dus niet stellen. En hier hebben we iemand die z'n hart uitstort en help roept en jij gaat vragen wat z'n vraag precies is en wat hij van het forum verwacht. Bijzonder ,
quote:brandy38 schreef op 10 juni 2012 @ 19:15:

[...]

Een feest van herkenning?Ja, Brandy, inderdaad. Ik zou in deze situatie wel zo'n beetje de vriendin kunnen zijn geweest.
die brief was mijn vraag! juus lezen jullie niet dat ik snel typte en met emoties :D zeker jaloers dat ik lap tekst in 10 min kan typen maar ja ik weet niet wat ik zoek stort me hart uit en hoop op een reactie van de situatie! weet niet zo goed waar ik heen kan met mijn gevoelens, iedereen heeft snel zo iets van get over it! maar zo makkelijk is het niet :(
Respectloos, waar heb je het meest moeite mee om overheen te komen?
Ik snap je ex-vriendin heel goed. Ze heeft een tijd samengewoond met een kerel die haar wantrouwde, die veel minder betaalde in het huis/huishouden en die ook nog eens heel veel geld vergokte, en waarschijnlijk gokverslaafde is/was.

Tja, dan zou ik ook mijn biezen pakken en hard en zakelijk zijn.

Dit neemt niet weg dat ik het heel sneu voor jou vind, en dat ik heus snap dat je hier heel verdrietig over bent. Maar, grow up, ga wat doen aan het gokken, zorg dat je je leven weer op de rails krijgt!

En laat deze episode uit je leven er eentje zijn waar je van kan leren.

*En, ook al typ je in emotie en heel erg snel, het staat heel dom dat je je werkwoorden niet kan spellen.*
HBO is ook een tv zender duhhhh
Ja en?
Wat verwacht je van een brief? Dat ze er netjes antwoord op geeft? Ik denk dat je ex dat niet gaat doen. Tot nu toe heeft ze alles heel koel afgehandeld, en handelt ze waarschijnlijk ook uit emotie.

Ik denk dat je een antwoord op je buik kan schrijven, of pas over een paar maanden/half jaar kan verwachten, omdat dan de emoties wat bekoeld zijn.
quote:paloma schreef op 10 juni 2012 @ 20:12:

Respectloos, waar heb je het meest moeite mee om overheen te komen?De manier van afhandelen na zoveel jaar! waar is de liefde ik weet dat ik fout heb gezeten en zie dit in. Maar zoals ze af heeft gehandeld daar heb ik veel moeite mee, na al die jaren.. Ze zegt dat ze het deed uit liefde en daar twijfel ik over!
Bovendien, wat zou je in die brief willen zetten? Vragen om duidelijkheid? Vragen of ze je terug wil nemen? Je excuses aanbieden? Vragen waarom ze je zo heeft gedomineerd? Ik noem maar wat ideeen die in mij op komen.......

Zoals gezegd; ik denk dat jullie allebei een aandeel hebben in hoe het is gelopen. Jij hebt haar gewantrouwd, en niet zo veel tijd aan haar besteed (geloof ik?), zij heeft geld ingebracht en heeft - naar jou zeggen - heel veel tijd gestoken in de relatie. Maar is wel heel dominant geweest en heeft je uitgemaakt voor zoutzak/je seksueel onzeker gemaakt, gok ik zo. Tjah, als je per se een brief wilt schrijven, zou ik het alleen doen als dat echt voor jezelf is, niet omdat je antwoord verwacht. Ik heb bijv ooit een brief geschreven om aan te geven dat ik mijn aandeel in waar het fout is gegaan inzie, en heb min of meer (ik had dat achteraf duidelijker moeten doen) mijn excuses aangeboden. Als je dat wil doen, als soort afsluiting voor jezelf, kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven