de pijn en het onbegrip

10-06-2012 18:32 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey hey lieve mensen op viva,

Ik ben een jongen van 27 jaar en heb 3 weken geleden de relatie verbroken naar 4 jaar samen te zijn geweest. We hebben het samenwonen helaas maar 1 jaar vol kunnen houden en dit heeft ons opgebroken. De 3 jaar die we niet samenwoonde gingen erg goed, dit kwam omdat mijn vriendin zich vooral heel erg in zeten voor onze relatie. Na het samenwonen veranderde dit en begon ze meer de baas te spelen en gebruikte ze het huis( huurde we van haar papa) als machtsmiddel. Zelf de seks werd een machtmiddel ( zoutzak, 0% initiatief, bijna nooit zin) en ik begon me ongelukkiger te voelen en te denken dat ze een andere had. dit sprak ik ook vaak verkeerd uit en hier heb ik nu heel erg veel spijt van.

toen we nog thuis woonde beschuldigde ik haar al te vaak van vreemdgaan, dit kwam omdat zij mijn eerste is in bed en ik nogal onzeker ben. mijn exvriendin had in het dorp waar ze woonde langere tijd een affaire met haar overbuur jongen. we kwamen hem een keer tegen en toen kon ze haar ogen niet van hem afhouden en kleden ze hem zowat uit. ook keek ze vaak naar zijn woning als ik bij haar ouders thuis kwam( dit viel heel erg op )

ik ben met haar in haar dorp gaan wonen en we kregen hier een vrijstaand huis, ik dacht als het ons in dit dorp lukt kunnen we de wereld aan en zal mijn gevoel wel weg gaan. helaas we kregen veel ruzie en mijn vriendin wilde het niet met mij uitpraten en leefde liever dagen zonder mij of negeerde me totaal als ik iets wilde zeggen. ik had gevoel dat ik gevangen zat in dit dorp en tot overmaat van ramp lag het bedrijf van mijn schoonouders bij ons in de achtertuin. hier had ik ook veel moeite mee omdat ze wel constant met alles meekeken.

ik deed ook een studie en werkte 40 uur ( ik was vaak weg en we leefde langs elkaar heen ), doordat ik me zo ongelukkig voelde in de relatie ging ik gokke. mijn vriendin had veel meer geld en deed financieel geheim over haar uitgaven. wel betaalde mijn ex veel meer huur dan mij, zodoende had ik 4k schuld bij haar( huur, boodschapen) schreef wel alles op en vertelde mijn constant dat ik niks te vertellen had want ik betaalde niks. ik vergokte 1k tijdens het samenwonen en in een periode van ruzie besloot mijn vriendin om naar mijn huis te rijden en mijn ouders in te lichten.( verkeerde moment ) wel had ze mij al vaker gewaarschuwd te zullen gaan en toch had ik door onze verstandhouding lak aan deze sanctie. hier ging het mis!

mijn exvriendin noteerde wel echt alles zelfs de meest kinderachtige dingen. Zoals ophalen van het werk, dingen die ze voor me kocht zonder te overleggen! toen ze naar mijn ouderlijk huis was gegaan was ik eerst heel boos( mede omdat ze dit had gedaan in een ruzie die al 3 dagen duurde). onze relatie liep al slecht en 4 weken ervoor had ik thuis mijn verhaal gedaan over het samenwonen. me ouders waren geschroken van het gokken maar boden me wel opvang. in het weekend dat ik uit huis ging kwam me exvriendin langs om de sleutel op te halen( de relatie was nog niet verbroken). weer kwam die dominate meid naar voren, ik wil wel die sleutel riep ze meteen toen ze binne kwam.( overgens besloot ze die dag ook meteen haar fam in te lichten over mij ). ze kwam bij mij de sleutel halen dus 2 dagen na de ruzie. ipv met liefde binnen te komen om de relatie goed te maken en gokke te bespreken zei ze vage dingen en deed ze boos. ik ben hier zo van geschroken dat ik de dag erna ook onder druk van mijn ouders de relatie heb beeindigd.

ze gebruikte het huis toen ik er woonde ook al als machtmiddel en sloot me buiten of op in huis. vreemdgaan werd versterkt toen ik op een moment haar telefoon afpakte omdat ze zat te chatten, ze viel me aan. nadat ik de relatie had verbroken. wilde ze meteen die 4k, best wel onredelijk want ik had geen geld en er zat ook geld van mij in het klussen en het huisje. ze was boos en liep op facebook te roepen dat haar leven eindelijk kon beginnen en ik ben van die gokverslaafde af( mijn fam had ze ook op fb en die wilde ik niet inlichten). ze probeerde me eigenlijk kapot te maken zo voelde het, daar zit nu de pijn naar al die jaren. WAAROM? ik heb bijna geen haat voel me schuldig, verantwoordelijk voor de breuk en heb twijfels.

nu zit ik thuis mijn pa heeft 3250 naar haar overgemaakt ik heb me spullen opgehaald, me vriendin heeft gelogen over bepaalde financiele dingen en spullen van mij achtergehouden. me ouders heel boos, en constant negatief over haar praten. ik heb zelf zoiets boeiend meer heel tijd moet ik hun verhalen aanhoren hoe slecht ze wel niet was. ik kijk liever naar mezelf en gun haar het beste, ik heb gewoon zoiets van het loopt niet meer en dit is het beste.( ik mis en hou nog wel van haar). slaap dus slecht en heb spijt van de manier van uitmaken, had niet gedacht dat ze het zo makkelijk zou accepteren. dus wel, en toen ik na 5 dagen vroeg om een gesprek kreeg ik de deur keihard tegen me neus. ik heb vragen ?! waarom op deze manier ?? zou ik haar een brief schrijven! ja wil wel maarja alles is nu geregeld en mijn ouders maken haar zwart en haar ouders mij ws ook als me vriendin zoveel heeft gelopen en met zoveel haat praat. ( pa wil dat ik geen contact opneem en als ik ook maar aan teruggaan denk wil hij direct zijn geld! ik zit hier nu gevangen denk ergens wel dat ze dit doet omdat ze nog gek op me en ik denk dat ze ook kapot gaat van de pijn en zich groot wil houden tegenover mij!!!

ik voel me alleen opgesloten thuis en kan hier nu ook niet weg. 2 jaar noodgedwong stage gelopen door branchwissel icm hbo deeltijd. lastige jaren veel druk weinig geld, wel alles gehaald moet nu eigelijk aan school werken en misschien staat er ook wel teveel in mijn verhaal. maar daarin zit wel de kern en de opsomming van de problemen!

Help me!! heb geschreven vanuit emoties lees het niet na en spelfouten zijn er dus en dat weet ik! verhaal is ook rommelig

Groetjes
quote:pop1980 schreef op 10 juni 2012 @ 20:13:

Ik snap je ex-vriendin heel goed. Ze heeft een tijd samengewoond met een kerel die haar wantrouwde, die veel minder betaalde in het huis/huishouden en die ook nog eens heel veel geld vergokte, en waarschijnlijk gokverslaafde is/was.

Tja, dan zou ik ook mijn biezen pakken en hard en zakelijk zijn.

Dit neemt niet weg dat ik het heel sneu voor jou vind, en dat ik heus snap dat je hier heel verdrietig over bent. Maar, grow up, ga wat doen aan het gokken, zorg dat je je leven weer op de rails krijgt!

En laat deze episode uit je leven er eentje zijn waar je van kan leren.

*En, ook al typ je in emotie en heel erg snel, het staat heel dom dat je je werkwoorden niet kan spellen.*Het gokken daar stop ik mee! Dat is toch wel te lezen uit mijn berichten :( Ik heb daarnaast zelf de relatie uitgemaakt! Ze heeft mij niet bij haar proces betrokken en ja ik snap dat ik fouten heb gemaakt.. Maar het gevoel van wantrouwen creeerde ze hoogswaarschijn express,, dusja dan ga je dat krijgen! Negeer zelf sexueel je vent maar een tijdje gaat tie zich niet gelukkig door voelen. Als iemand dat heel lang doet en zomaar weg gaat zonder te zeggen waarheen en geheimzinnig doet, tja dan komt dat gevoel er ook. Mijn gokken was heel erg fout mijn beschuldigen ook, maar het kwam ergens vandaan. Betaling in huishouden kwam voor mijn studie en was voor de toekomst... Dit had ik echt wel recht getrokken alleen mvr wou direct haar geld, terwijl er zat overbleef!
Kap met zo gefocused te zijn op haar, en ga te rade bij jezelf (en ja Brandy; herkenning).
quote:framb00sjes schreef op 10 juni 2012 @ 20:28:

Bovendien, wat zou je in die brief willen zetten? Vragen om duidelijkheid? Vragen of ze je terug wil nemen? Je excuses aanbieden? Vragen waarom ze je zo heeft gedomineerd? Ik noem maar wat ideeen die in mij op komen.......

Zoals gezegd; ik denk dat jullie allebei een aandeel hebben in hoe het is gelopen. Jij hebt haar gewantrouwd, en niet zo veel tijd aan haar besteed (geloof ik?), zij heeft geld ingebracht en heeft - naar jou zeggen - heel veel tijd gestoken in de relatie. Maar is wel heel dominant geweest en heeft je uitgemaakt voor zoutzak/je seksueel onzeker gemaakt, gok ik zo. Tjah, als je per se een brief wilt schrijven, zou ik het alleen doen als dat echt voor jezelf is, niet omdat je antwoord verwacht. Ik heb bijv ooit een brief geschreven om aan te geven dat ik mijn aandeel in waar het fout is gegaan inzie, en heb min of meer (ik had dat achteraf duidelijker moeten doen) mijn excuses aangeboden. Als je dat wil doen, als soort afsluiting voor jezelf, kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.

Mijn excuses aanbieden, en mijn fouten toegeven. Nee mijn vriendin gedroeg zich als een zoutzak tijdens de seks toen we samen woonde. Ik was seksueel onzeker door haar gedrag, het leek der niks meer toen als we samen waren. Ik had alleen nog maar verlangen naar haar.

Ik ben 60 uur bezig en er was weinig tijd, als die er wel was kon ik nooit een goed inhoudelijk gesprek voeren. Dit heb ik gemist en als een bijzonder kans ervaren om het goed te laten verlopen tussen ons!
quote:paloma schreef op 10 juni 2012 @ 19:31:

[...]

Die vraag stelde ik net in een ander topic, waarin iemand zich ergens verdrietig om voelde maar niet wilde vertellen waar het over ging (vanwege privacy). Die vraag mocht ik dus niet stellen. En hier hebben we iemand die z'n hart uitstort en help roept en jij gaat vragen wat z'n vraag precies is en wat hij van het forum verwacht. Bijzonder ,

Ik heb het andere topic niet gelezen en stel de vraag omdat ik denk, wat wil TO naast het hart uitstorten: goed maken, antwoorden, tips om met verdriet om te gaan ...etc? Wellicht is e.a. bij TO te vers om deze vraag te kunnen beantwoorden.

Waarom zou ik een vraag eigenlijk niet mogen stellen? Ik probeer de situatie meer helder te krijgen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:respectloos schreef op 10 juni 2012 @ 20:22:

[...]

De manier van afhandelen na zoveel jaar! waar is de liefde ik weet dat ik fout heb gezeten en zie dit in. Maar zoals ze af heeft gehandeld daar heb ik veel moeite mee, na al die jaren.. Ze zegt dat ze het deed uit liefde en daar twijfel ik over!

Vergeet niet dat haar energie helemaal op kan zijn, he? Je gedroeg je jaloers, was onzeker over jezelf ten opzichte van andere mannen en had weinig tijd voor haar (studie + werk). Ook was je haar geld schuldig.

De koek was gewoon op voor haar, denk ik.
quote:framb00sjes schreef op 10 juni 2012 @ 20:28:

Ik heb bijv ooit een brief geschreven om aan te geven dat ik mijn aandeel in waar het fout is gegaan inziePrachtige post. Ik denk dat als meer mensen dat zouden doen, men veel meer vrede met het verleden zou hebben. Heel mooi.
Bedankt voor je compliment, monsterpinguin:). Ik heb geen idee of hij die brief ooit heeft gelezen, maar het was inderdaad destijds (naast voor mezelf als afsluiting) ook bedoeld om zijn verdriet, eenzaamheid en onmacht (ik denk iig dat hij dat gevoeld moet hebben), te verzachten (voor zover dat mogelijk was/is).
Wanneer liefde verdwijnt.

Is het werkelijk voorbij?

De twinkeling in je ogen

als je naar me kijkt.

Die glimlach op je gezicht

als je bij me was.

De liefde die je voor mij voelde.

Al de woorden die je me ooit zei.

Al de knuffels die je me ooit gaf.

Als het dan voorbij mag zijn.

Dank ik je voor wat ooit was.

Ondanks het spoor van pijn.

Wat in de diepte van mijn ziel

nog steeds voelbaar is.

Maar zonder deze pijn.

Had ik nooit geweten,

hoe diep mijn liefde voor jou was.

Ik belde haar gister per ongeluk in mijn zak toen stuurde ze direct waarom belde je?

wil eigenlijk zeggen hoeveel het mij spijt! Maar als ik dit doe wil mijn vader direct zijn geld terug en heb ik ws ruzie met mijn eigen familie! :( plus dat ik kans heb dat ze me weer voor blok zet en me pijn alleen maar erger gaat worden :(
Ze is je eerste maar je kwam met haar wel een exvriendin tegen?
Beter een half motto....
mijn exvriendin had in het dorp waar ze woonde langere tijd een affaire met haar overbuur jongen
quote:respectloos schreef op 10 juni 2012 @ 20:28:

[...]

Het gokken daar stop ik mee! Ja, maar dat is voor haar te laat.Dat is toch wel te lezen uit mijn berichten :( Ik heb daarnaast zelf de relatie uitgemaakt! Ze heeft mij niet bij haar proces betrokken en ja ik snap dat ik fouten heb gemaakt.Fouten maken doet iedereen, het is aan de ander om te bepalen of zij je die fouten kan vergeven.. Maar het gevoel van wantrouwen creeerde ze hoogswaarschijn express,, dusja dan ga je dat krijgen! Waarom zou ze dat doen? Om jou te stangen? Dan zit er meer scheef dan je nu vertelt/weet. Negeer zelf sexueel je vent maar een tijdje gaat tie zich niet gelukkig door voelen. Nee, dat zou mijn vent niet leuk vinden. Ik snap ook dat jij dat niet leuk vindt. Als iemand dat heel lang doet en zomaar weg gaat zonder te zeggen waarheen en geheimzinnig doet, tja dan komt dat gevoel er ook. Dat gevoel is van jou he? Zij is niet verantwoordelijk voor dat gevoel. En ook hier: jij moet dan zelf beslissen of het iets is waar je mee kan leven, of niet. Mijn gokken was heel erg fout mijn beschuldigen ook, maar het kwam ergens vandaan. Nu leg je de verantwoordelijkheid voor jouw daden bij haar. Jij maakt toch die keuze? Zij niet. Betaling in huishouden kwam voor mijn studie en was voor de toekomst... Dit had ik echt wel recht getrokken alleen mvr wou direct haar geld, terwijl er zat overbleef! Jij vond dat er zat overbleef, zij niet. Verschil van mening.

Het is niet om je te stangen, maar je stopt jezelf in een slachtofferrol. Jij geeft haar de verantwoordelijkheid van jouw daden, en dat is niet juist. Je kan je heel vervelend over dingen voelen, maar dan is er er de keuze voor jou om te kijken wat je ermee gaat doen. Zij maakt die keuze niet voor jou.

Natuurlijk is er een wisselwerking, er zijn aan beide kanten gevoelens, en ik heb niet het idee dat jullie er goed over gepraat hebben. Neem dat mee als leermoment!
quote:respectloos schreef op 10 juni 2012 @ 21:58:

....

Ik belde haar gister per ongeluk in mijn zak toen stuurde ze direct waarom belde je?

wil eigenlijk zeggen hoeveel het mij spijt! Maar als ik dit doe wil mijn vader direct zijn geld terug en heb ik ws ruzie met mijn eigen familie! :( plus dat ik kans heb dat ze me weer voor blok zet en me pijn alleen maar erger gaat worden :(

Het spijt je, dat snap ik. Als je haar terugwilt, dan zijn de consequenties voor jou. Ik begrijp heel goed dat je vader dan per direct zijn geld terugwil. Jij niet?

En, over welk blok heb je het? Als jij je spijt hebt betuigt, en zij wil nog steeds niet opnieuw met je starten, tja, dat doet zeer, maar dat is haar keuze en dat mag.
ik bedoel dat ze dingen gaat posten ofzo! jullie hebben wel gelijk en mijn gokken wil ik absoluut niet goed praten, voor mij de reden van de breuk. zeg alleen het komt ergens vandaan en had ook met gevoels te maken. daar ben ik verantwoordelijk voor!
Wat bedoel je met posten ofzo? Ik zie het wel vaker hier voorbij komen, van die redenaties van; 'jamaar ik wilde het eigenlijk niet', dat gevoel kwam ergens vandaan. Ik zelf doe het soms ook; ''ik was me niet bewust van wat ik deed...''blablabla. Het punt is dat je niet in een soort psychose zat (neem ik aan?:P) en dus ergens wel wist wat je deed. Je hebt er voor gekozen om te gaan gokken, net zoals ik er bijvoorbeeld voor gekozen heb om niet meer met mijn ex te praten, hem niet te steunen toen hij dat nodig had. Ik kan dan wel gaan zeggen van, oef, ik was zo moe en niet goed bij mn hoofd enzo. Maar ik denk dat je er meer aan hebt als je gewoon zegt dat je je als een grandioze bitch/l*l, hebt gedragen. Dan kap je iig met je eigen verantwoordelijkheid te ontwijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven