Help wanted: code cijferslot vergeten!
maandag 21 januari 2008 om 21:06
Wie oh wie kan mij helpen? Ik heb mijn samsonite rolkoffertje uitgeleend na 'm zelf al een hele tijd niet te hebben gebruikt.
Nou weet ik niet meer òf ik de code veranderd had, zo ja, waarin, òf dat het gewoon nog op 000 staat.
Wie weet hoe je zo'n cijferslot kan 'resetten' en opnieuw kan instellen? En als het niet teveel gevraagd is, voor morgenochtend graag? Degene met mijn koffertje vliegt namelijk 's middags
Nou weet ik niet meer òf ik de code veranderd had, zo ja, waarin, òf dat het gewoon nog op 000 staat.
Wie weet hoe je zo'n cijferslot kan 'resetten' en opnieuw kan instellen? En als het niet teveel gevraagd is, voor morgenochtend graag? Degene met mijn koffertje vliegt namelijk 's middags
maandag 21 januari 2008 om 21:50
Als het geen geavanceerd cijferslotje is, kan je het toch gewoon proberen? Beetje draaien en het slot proberen te openen tegelijkertijd does the trick in a few minutes. Tenminste dat was zo met mijn crappy cijferslotje.
En anders... 000, 001, 002, 003, 004, 005, 006, 007, 008.... etc.
Ik neem dat je koffer niet ontploft na de zoveelste foutieve code ofzoiets! Je hebt nog wel even, dus dat red je wel!
En anders... 000, 001, 002, 003, 004, 005, 006, 007, 008.... etc.
Ik neem dat je koffer niet ontploft na de zoveelste foutieve code ofzoiets! Je hebt nog wel even, dus dat red je wel!
maandag 21 januari 2008 om 22:17
Quote door googlen: Misschien werkt het!
Neem een dun iets (papiertje) en steek het tussen de eerst en 2de cijfer in.
Dan ga je het eerste cijfer draaien en dan na een tijdje voel je iets (een bobbetje ofzo)
Beweeg dat cijfer dan niet meer.
Dat doe je hetzelfde met de 2de en de 3de.
Dan heb je een willekeurige code maar nog niet de juiste.
Dan moet je alle 3 de cijfers tegelijk draaien en dan kom je er vanzelf.
Zo heeft me pa het een keer uitgelegd en ik een keer op een willekeurig cijferslot uitgetest met succes.
Neem een dun iets (papiertje) en steek het tussen de eerst en 2de cijfer in.
Dan ga je het eerste cijfer draaien en dan na een tijdje voel je iets (een bobbetje ofzo)
Beweeg dat cijfer dan niet meer.
Dat doe je hetzelfde met de 2de en de 3de.
Dan heb je een willekeurige code maar nog niet de juiste.
Dan moet je alle 3 de cijfers tegelijk draaien en dan kom je er vanzelf.
Zo heeft me pa het een keer uitgelegd en ik een keer op een willekeurig cijferslot uitgetest met succes.
dinsdag 22 januari 2008 om 07:37
quote:Dominica schreef op 21 januari 2008 @ 21:53:
Ik weet wel hoe je hem open krijgt, maar gooi dat liever niet op een openbaar forum. Is een trucje wat ook de mensen van de samsonite-winkel gebruiken.
Als je me een privébericht stuurt leg ik het je wel uit hoe het moet.goeiemorgen Dominica, ik wil je wel een privé-bericht sturen, maar weet niet zo goed hoe dat moet... moet ik dan mij email aan een angel geven ofzo?
Ik weet wel hoe je hem open krijgt, maar gooi dat liever niet op een openbaar forum. Is een trucje wat ook de mensen van de samsonite-winkel gebruiken.
Als je me een privébericht stuurt leg ik het je wel uit hoe het moet.goeiemorgen Dominica, ik wil je wel een privé-bericht sturen, maar weet niet zo goed hoe dat moet... moet ik dan mij email aan een angel geven ofzo?
dinsdag 22 januari 2008 om 07:39
Dank voor alle tips, door te googlen had ik er ook al een paar gevonden.
Maar ik dacht dat er toch wel een officiële manier moest zijn?
Daarnaast staat de koffer al bij mijn schoonouders (van in de 70) en kan ik die mensen moeilijk zeggen alle 999 codes te gaan proberen
Dus ik hoopte op een kant-en-klare truc die ik makkelijk over de telefoon aan hen uit kan leggen....
De koffer is gewoon open nu, ze zijn alleen bang dat iemand anders 'm op slot kan doen. Volgens mij kan dat niet, maar als ze de code niet weten durven ze 'm niet mee te nemen.
Maar ik dacht dat er toch wel een officiële manier moest zijn?
Daarnaast staat de koffer al bij mijn schoonouders (van in de 70) en kan ik die mensen moeilijk zeggen alle 999 codes te gaan proberen
Dus ik hoopte op een kant-en-klare truc die ik makkelijk over de telefoon aan hen uit kan leggen....
De koffer is gewoon open nu, ze zijn alleen bang dat iemand anders 'm op slot kan doen. Volgens mij kan dat niet, maar als ze de code niet weten durven ze 'm niet mee te nemen.
dinsdag 22 januari 2008 om 10:46
quote:DJ Momo schreef op 22 januari 2008 @ 09:09:
wat is je probleem nu, als de koffer gewoon open staat? volgens mij kan je hem dan resetten, want dat mechanisme zit aan de binnenkant van de koffer.. of ben ik nou erg simpel?
Hihi, nee ik ben eerder simpel dan jij hoor
Echt geen flauw idee hoe die dingen werken! Vandaar ook mijn vraag hier op het forum.
Maar als je zegt dat dat mechanisme aan de binnenkant zit, dan ben ik wel gerustgesteld en zal ik dat even aan mij schoonouders doorgeven. Dankjewel!
wat is je probleem nu, als de koffer gewoon open staat? volgens mij kan je hem dan resetten, want dat mechanisme zit aan de binnenkant van de koffer.. of ben ik nou erg simpel?
Hihi, nee ik ben eerder simpel dan jij hoor
Echt geen flauw idee hoe die dingen werken! Vandaar ook mijn vraag hier op het forum.
Maar als je zegt dat dat mechanisme aan de binnenkant zit, dan ben ik wel gerustgesteld en zal ik dat even aan mij schoonouders doorgeven. Dankjewel!
dinsdag 22 januari 2008 om 12:31
in dat geval nog iets gedetaileerder voor je. bij de meeste cijferslot systemen (althans, degene die ik tot nu toe gezien heb hadden het allemaal zo) zit er aan de binnenkant van de koffer, in het cijferslot stukje een soort palletje. wil je de code veranderen, dan moet je even dat palletje in een soort L vorm naar het andere uiterste overhalen. code setten. en dan weer dat palletje terug. ik weet alleen niet of je dat ook kan doen als de code niet op de juiste combinatie staat (dus voor je de eerste keer dat palletje overhaalt)
dinsdag 22 januari 2008 om 18:53
quote:revka schreef op 22 januari 2008 @ 07:37:
[...]
goeiemorgen Dominica, ik wil je wel een privé-bericht sturen, maar weet niet zo goed hoe dat moet... moet ik dan mij email aan een angel geven ofzo?Zie net je berichtje pas, sorry... Heeft het nog zin? Ze zouden vanmiddag toch al vliegen? (misschien toch handig voor de volgende keer dat de koffer gebruikt gaat worden) Zo ja, laat dat dan hier even weten, dan stuur ik je een privé-bericht (moet je eerst vrienden worden hier, dus als je dan een uitnodiging krijgt, wel accepteren)
Mochten ze nog op Schiphol staan, in de Samsonite-winkel daar zijn ze ook erg behulpzaam, personeel wil waarschijnlijk het trucje ook wel voor ze doen.
[...]
goeiemorgen Dominica, ik wil je wel een privé-bericht sturen, maar weet niet zo goed hoe dat moet... moet ik dan mij email aan een angel geven ofzo?Zie net je berichtje pas, sorry... Heeft het nog zin? Ze zouden vanmiddag toch al vliegen? (misschien toch handig voor de volgende keer dat de koffer gebruikt gaat worden) Zo ja, laat dat dan hier even weten, dan stuur ik je een privé-bericht (moet je eerst vrienden worden hier, dus als je dan een uitnodiging krijgt, wel accepteren)
Mochten ze nog op Schiphol staan, in de Samsonite-winkel daar zijn ze ook erg behulpzaam, personeel wil waarschijnlijk het trucje ook wel voor ze doen.
zondag 9 augustus 2009 om 11:46
Beste Dominica,
Kun je mij aub vertellen hoe ik dit moet aanpakken? Ik heb namelijk het zelfde probleem... Ik heb je geprobeerd toe te voegen als een vriendin zodat je het mij prive kunt vertellen maar het lukt niet!!! mijn e-mail is m_magdi@hotmail.com als je het nog zou willen delen... graag want ik wordt gek van dit ding!
MVG Monique
Kun je mij aub vertellen hoe ik dit moet aanpakken? Ik heb namelijk het zelfde probleem... Ik heb je geprobeerd toe te voegen als een vriendin zodat je het mij prive kunt vertellen maar het lukt niet!!! mijn e-mail is m_magdi@hotmail.com als je het nog zou willen delen... graag want ik wordt gek van dit ding!
MVG Monique
donderdag 13 augustus 2009 om 19:03
zaterdag 15 augustus 2009 om 18:39
donderdag 27 januari 2011 om 12:26
Als je me een privébericht stuurt leg ik het je wel uit hoe het moet.
hoi
ik weet dat ik laat reargeer, maar ik ben inderdaad de code van mijn koffer kwijt.
als jij echt een oplossing hebt zou ik die graag weten
alvast heeeeel erg bedankt
groetjes skul2805 (jan verburgt)
e-mailadres skul2805@upcmail.nl
hoi
ik weet dat ik laat reargeer, maar ik ben inderdaad de code van mijn koffer kwijt.
als jij echt een oplossing hebt zou ik die graag weten
alvast heeeeel erg bedankt
groetjes skul2805 (jan verburgt)
e-mailadres skul2805@upcmail.nl
donderdag 27 januari 2011 om 15:18
In plaats van een palletje kan het ook een klein puntje/pinnetje aan de binnenkant van het slot zijn wat je met een pen ingedrukt moet houden terwijl je de code verandert. Zodra je dat pinnetje weer los laat dan is die code gezet als "open".
Volgens mij werken die ook als hij niet op de juiste code staat.
Volgens mij werken die ook als hij niet op de juiste code staat.
woensdag 8 juni 2011 om 21:19
hoi zou je mij ook kunnen helpen ?
heb namelijk het zelfde probleem mijn e-mail is tiaverpoorten@hotmail.com
hoi zou je mij ook kunnen helpen ?
heb namelijk het zelfde probleem mijn e-mail is tiaverpoorten@hotmail.com
zondag 20 mei 2012 om 16:30
Draai je Samsonite op de kop. In deze positie staan alle nummers van het slot ook op de kop. Als je met een zaklamp erop schijnt zie je een kleine opening boven de draaiende cilinders.
Pak de eerste draaiende cilinder met nummers en draai deze van 0 tot 9, op een gegeven nummer zie je een klein gat in de opening van net.
Doe hetzelfde met de andere 2 draaiende cilinders.
Als je klaar bent zie je in alle 3 de openingen een veer-achtig dingetje.
Of dit is de combinatie of je telt 5 erbij op (wanneer het cijfer van de gevonden combinatie kleiner is dan 5) of je trekt er 5 vanaf (wanneer het cijfer van de gevonden combinatie groter is dan 5.)
Pak de eerste draaiende cilinder met nummers en draai deze van 0 tot 9, op een gegeven nummer zie je een klein gat in de opening van net.
Doe hetzelfde met de andere 2 draaiende cilinders.
Als je klaar bent zie je in alle 3 de openingen een veer-achtig dingetje.
Of dit is de combinatie of je telt 5 erbij op (wanneer het cijfer van de gevonden combinatie kleiner is dan 5) of je trekt er 5 vanaf (wanneer het cijfer van de gevonden combinatie groter is dan 5.)
zondag 10 juni 2012 om 22:11
ik ben mijn nummers vergeten van mijn samsonite-koffer... Kun jij mij zeggen hoe ik deze open krijg, aub?
Je mag dit sturen nr dannydewilde@skynet.be
ik ben mijn nummers vergeten van mijn samsonite-koffer... Kun jij mij zeggen hoe ik deze open krijg, aub?
Je mag dit sturen nr dannydewilde@skynet.be