Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Ik dacht altijd dat ik Grés heel mooi vond, maar ben er een beetje op terug gekomen gezien het wel elke keer heel erg hetzelfde trucje is en ik de jersey-vibe van de stoffen niet (meer) mooi vind. Het is wel echt enorm vakmanschap.

Ik heb weer een filmaanrader; nogmaal gebaseerd op mn lievelings liefdesverhaal van de Duke&Duchess: W.E.
Is dat niet die film van madonna?

de recenties waren niet bepaald lovend
quote:Ceci schreef op 05 juni 2012 @ 12:07:

[afbeelding]

Madame Grés, 1964

Hier wil ik wel in trouwen, wauw
quote:darkrainbow schreef op 05 juni 2012 @ 16:07:

Is dat niet die film van madonna?

de recenties waren niet bepaald lovendHet verhaal is érg slecht ja, maar mooie modebeelden (L)
Ik heb ook weer een leuke vintage give-away deze maand, dit leren schatje!

Die is cute, fd.

Ik zat weer eens te googlen naar Emma Domb...

Deze... ik wil

Ik moet het echt weer even zeggen hoor, wat een práchtige jurken posten jullie steeds,volg jullie trouw! Ik vind het zo een mooie stijl, och als ik toch eens durfde...
Hehe ik heb wat opgelaaid met onze Emma. Jammer dat zulke namen verloren raken....
@ Ceci wat fantastische jurken allemaal, Ik vind vooral de zwarte en de blauwe kant jurk met strik helemaal prachtig!

Even een vraagje, hoe vallen de kleding van TopVintage? Groot of klein? Ik heb een rok besteld, normaal gesproken heb maat M maar heb mijn heupen en taille gemeten en volgens de beschrijving op hun website heb ik maat L. Ik twijfelde heel erg maar toch maat L besteld, liever iets te wijd dan te strak...
Dat verschilt per merk. Sommige dingen vallen inderdaad klein, maar je kunt je beter later informeren door de zeer behulpzame werkneemsters die kunnen het kledingstuk in kwestie voor je erbij pakken en je adviseren
Laatst wat mooie zilveren spulletjes gekringlooooopt

Nou dat badpak zat dus voor geen meter, dus helaas teruggestuurd. En het broekje schijnt opeens niet meer leverbaar te zijn (bij Nelly, gebeurt blijkbaar wel vaker, heel fijn). Met de rest ben ik wel blij!

@lorenne: soms staat ook bij ervaringen van anderen hoe de kleding valt. En weet je zeker dat je niet je platliggende kleding moet meten om de juiste maat te bepalen? Anyway, je ziet het vanzelf!
ooeehhh die is cute fd

fd jij hebt een keer een blog geschreven over mint & berry.

weet jij hoe het valt, wil er namelijk een jurkje bestellen.
Volgens mij tamelijk normaal. Maar je kan ook altijd meer maten bestellen met de free return policy ;)
dat is ook zo. dan denk ik dat ik wel gewoon een m kan proberen.
Vandaag een schitterende, blauwe leren beugeltas gezien bij Laura Dols... de ijzeren beugel was zo mooi bewerkt met bloemen. Jammer genoeg een te klein formaat ander had ik m zo meegenomen.
Klinkt goed
Ja, hij was echt supermooi... maar ik mag nu even alleen een grote tas van mezelf kopen, haha.
Zo'n beugel dus, alleen andere bewerkingen.

heel erg mooi tasje ceci.

maar koop ook nooit zo'n maat.

er moet bij mij minimaal een boek inpassen
heb trouwens gister de int en berry jurk besteld en was goede zet, want vandaag uitverkocht in mijn maat

Ja lief is die, ben benieuwd!
Dat jurkje stond toch ook op jouw blog? Toen vond ij hem al leuk.

Hij is een tikkeltje tuttig, maar past denk ik wel bij hoe mijn stijl zich de laatste tijd ontwikkelt.
Tuttig is wat degene in het kledingstuk er zelf van maakt ;) Ik vind em vet kittig (stond idd op mn blog ja)
Zal bij mij vast eerder schattig staan

maar denk ik ook heel geschikt om zakelijk te dragen naar mijn werk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven