Werk & Studie alle pijlers

stuk nalezen

12-06-2012 10:42 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik heb een vraagje, ik ben bezig met een stuk aan het schrijven over Bernhard en hoe de biografieën met elkaar verschillen. Ik ben alleen dyslectisch en kan soms van de hak op de tak springen met schrijven. Als ik het dan zelf na lees, lees ik over de fouten heen omdat het in mijn (rare) hoofd dan logisch klinkt.

Heeft iemand zin om een hoofdstuk te lezen over zijn liefdesleven en het te voorzien van commentaar? (alleen zinnen die niet kloppen en spellingsfouten) Het zijn ongeveer 2000 woorden.

Ik hoop dat iemand er tijd voor kan vinden

Liefs
Ik zou zeggen plaats het hier en wacht op de taalpolitie ;)
haha, daar zit ik inderdaad op te wachten! Maar om nou 2000 woorden hier zo neer te zetten, dat is ook weer zo veel
Heb je niet iemand in je omgevind die dat kan doen? Vind dit typisch zo'n klusje voor een vader, zus of vriendin.
quote:bijenrompje schreef op 12 juni 2012 @ 10:43:

Ik zou zeggen plaats het hier en wacht op de taalpolitie ;)
Ga in therapie!
zet de helft neer

Niet geschoten is altijd mis.
Taalpolitie gezocht? Mail het maar naar me.

*poef * ik haal mijn mailadres zo weg.
Wat eten we vanavond?
makreel kijkt het na
makreel kijkt het na
Zet hem anders even hier neer en geef even aan hoe mensen kunnen redigeren zodat het voor jou goed leesbaar is met je dyslectie: bijv in rood? Of lees je dat niet makkelijk? Of misschien in vet of een ander lettertype en dan bijv. quoten?
Maar dan zitten er geen voetnoten bij, die natuurlijk wel bij het stuk aanwezig zijn!
Laat even weten of ik het voor je kan doen of niet.

Als iemand anders ook aan het werk gaat voor je, lijkt me dat juist verwarrend worden.
Wat eten we vanavond?
Ik heb het je gestuurd makreel
Waarvoor schrijf je dit stuk eigenlijk? Is het een studieopdracht?
studie inderdaad
quote:annemiepsie schreef op 12 juni 2012 @ 10:59:

Huwelijkse trouw

Bernhard stond in de media bekend om zijn flirterige gedrag en al tijdens zijn leven waren er geruchten over zijn vermeende ontrouw. In de geschreven biografieën is hier dan ook de nodige aandacht aan besteed. Zo is er een verschil te zien tussen de boeken van voor zijn dood en na zijn dood, dit door zijn eigen toedoen.

In het geautoriseerde boek van Hatch is niet gesproken over de vermeende ontrouw van de prins, dit zou hem alleen maar schade toebrengen en dat was niet de bedoeling van het boek. Maar naarmate de tijd vordert, komen er ook steeds meer verhalen over de huwelijkse trouw naar buiten.

De eerste in mijn bronnen die spreekt over een buitenechtelijk kind is Wim Klinkenberg, hij heeft het in 1979 al over een buitenechtelijke dochter van een Franse vrouw, ‘Pussy’ of ‘Poupette’ Grinda. Dit was aan het licht gekomen door een Amerikaanse documentaire die nooit in Nederland werd uitgezonden. Het weekblad de nieuwe Revu kwam uiteindelijk met de foto’s van Alexia en de ontmoeting met Juliana. De onthullingen van Klinkenberg werden op het moment van uitkomen van het boek niet al te serieus genomen, Klinkenberg heeft het gehele boek geen aardig woord gesproken over de prins en hij kwam niet met overtuigende bewijzen dat Alexia de buitenechtelijke dochter van Bernhard was. Hij beschreef alleen de ontwikkelingen die in de (roddel)bladen stonden, gebaseerd op een documentaire. Doordat het hof in alle talen zwijgt over deze affaire geen komma en Klinkenberg in zijn boek wel erg afgeeft op Bernhard en zijn communistische levensvisie niet onder stoelen en banken steekt, werd deze onthulling afgedaan als communistische propaganda.

Hierna blijft het een lange tijd stil rond de affaires van Bernhardpunt Pas wanneer J.G. Kikkert met zijn boek Bernhard, een leven als een prins (tussen aanhalingstekens) komt, draait de geruchtenmolen weer op volle toeren.

enter Zo neemt hij de stelling in dat Bernhard samen met Lady Ann Orr Lewis twee zonen heeft, geboren in verwijderen! tijdens de tweede wereldoorlog. Ze was de overbuurvrouw van de prins en zo kon hij zijn zonen in de gaten houden. In zijn tweede boek, de prins in Londen tussen aanhalingstekens gaat hij verder in op de onwettige zonen van Bernhard. Hij komt met verdere bewijzen dat zijn zonen zouden werken in de bankenwereld van Londense City en werden verwijderen! bewust buiten de publiciteit zijn gehouden. Bernhard probeerde in zijn open brief in de Volkskrant in 2004 aan te tonen dat hij geen zonen heeft verwekt bij Lady Ann Orr Lewis, zo geeft hij aan dat er geen zonen van hem zijn ingeschreven in het bevolkingsregister van Londen in die periode. Ook geeft hij aan dat wanneer Lady Ann Orr Lewis zwanger zou zijn geweest, haar beste vriendin het wel zou moeten herinneren, dit blijkt niet het geval volgens hem.Zo alvast een deel, in vet wat er niet helemaal klopt
alle ontwikkelingen in de roddelbladen (niet: die in de rb waren)

geboren in de Tweede Wereldoorlog ipv in tijdens de tweede wereldoorlog

op slag ipv opslag

afspeelden ipv afspeelde
Ben wel benieuwd welke studie en wat de opdracht was!
Ik zou je scriptie hier niet neerzetten, iedereen kan er dan mee aan de haal gaan. Stuur het op naar Makreel en haal het hier weg zou ik zeggen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
@ Mylene_Valerie Ik heb hem al weggedaan, bedankt!

@ pichegru Ik studeer geschiedenis en het is een vak over biografie-autobiografie en in hoeverre je die kan gebruiken en op welke manier je het moet interpreteren. Het kan niet anders dan dat de mening van de auteur er doorheen komt, maar soms is dat moeilijk om te zien. Het is de bedoeling van het vak dat je kritischer gaat kijken naar wat er geschreven wordt en in hoeverre het geschreven is uit eigenbelang.

Zo kwam een van mijn auteurs al in de jaren 70 met de conclusie dat het niet anders kon dat Bernhard een buitenechtelijke dochter had in Parijs, maar hij werd niet serieus genomen omdat hij een communist was die overal theorieeen achter zag en Bernhard in zijn boek niet goed liet uitkomen.
Leuk. Waar studeer je als ik vragen mag?
Leiden, speciaal omdat ze daar meer aandacht aan vaderlandse geschiedenis geven
'Het weekblad Nieuwe Revu ipv het weekblad de nieuwe Revu' (regel 15)
Klinkt goed!
quote:annemiepsie schreef op 12 juni 2012 @ 11:25:

Leiden, speciaal omdat ze daar meer aandacht aan vaderlandse geschiedenis gevenEr is nu vast geen geschiedenisstudent meer in Leiden die nooit van de 'Hollandsche Schouwburg'' heeft gehoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven