Graag alleen willen zijn

12-06-2012 19:51 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ervan om alleen te zijn. Uit mijn werk ben ik meestal alleen thuis. Lekker op de bank met thee en een boek. Ook in het weekend ben ik het liefst alleen. Lekker naar de stad en boodschappen doen.

Ik heb ook geen vrienden. Vroeger ook al niet. Toen kwam ik ook thuis uit school en zat ik alleen. Nu ben ik verhuisd naar een andere plaats en heb ik ook geen vrienden. Ik heb het wel geprobeerd maar ik zag altijd tegen de afspraken op. En als ik dan samen met een vriendin was dan wou ik naar huis. Soms heb ik wel een eenzaam gevoel als ik weer 2 dagen alleen ben. Dan denk ik is dit het nou? Ik werk en in het weekend doe ik niks. Er is niks wat me leven leuk maakt, waar leef ik eigenlijk voor?

Ik ben niet gelukkig, ik wil een doel in me leven hebben maar wat?
Ik vind je een beetje dubbel, aan de ene kant geef je ervan te houden om alleen te zijn maar tegelijkertijd ben je niet gelukkig want je mist iets. Dat kan dan natuurlijk wat anders zijn dan mensen om je heen maar krijg het gevoel dat je ergens wel snakt naar menselijk contact om je heen.
]Volgens mij geef jij twee dingen aan die niet per definitie met elkaar te maken hoeven hebben: namelijk dat je ten eerste graag alleen bent en ten tweede dat dat je niet gelukkig bent en graag een doel wil hebben. Ik denk dat het allebei kan, want het een sluit het ander niet uit toch?
Ja klopt het zijn eigenlijk 2 dingen. Het alleen zijn en niet gelukkig zijn. Misschien heeft het met elkaar te maken. Maar met mensen contact hebben maakt me niet gelukkiger.
Neem een huisdier!
Een doel in je leven hoeft niet perse met mensen om je heen samen te hangen. Probeer eerst voor jezelf de prioriteiten te stellen. Wil je meer sociale contacten of meer leuke dingen? Ook die hoeven niet samen te hangen. Je kunt best alleen naar een film, dierentuin of shoppen.

En als je toch sociale contacten mist kun je ervoor kiezen om die oppervlakkig te houden door je aan te sluiten bij een sportvereniging of een creatieve uitdaging. Je hoeft dan niet meteen mensen bij je thuis uit te nodigen maar je hebt wel iets om naar uit te kijken zonder dat je je in allerlei sociale bochten moet wringen waar je je zo te horen niet prettig bij voelt.

Kijk bijvoorbeeld eens op diverse websites waar allerlei activiteiten worden georganiseerd voor alleenstanden/singles. Gewoon om je kennissenkring uit te breiden zonder verplichtingen.

De meeste mensen hebben geen doel in hun leven, ze proberen er gewoon iets leuks van te maken.
Herkenbaar kenza, ik ben ook een echte "einzelgänger" ik kan oprecht genieten van het alleen zijn. Ik vind eenzaamheid echt iets anders dan tijd alleen doorbrengen, ik heb een aantal goede vrienden en vriendinnen, en lieve ouders waar ik graag wat tijd mee doorbreng. Maar op mijn werk - of beter gezegd in mijn beide banen - heb ik zoveel sociale contacten dat ik dolblij ben dat ik 's avonds de deur achter me dicht kan trekken en niemand hoef te zien of horen. Niks mis mee toch?!
MIsschien moet je een hobby of bezigheid zoeken wat je leuk vindt om te doen in het weekend.

Ik houd er af en toe ook wel van om lekker helemaal alleen te zijn en met niemand rekening te hoeven houden. Even helemaal niks. Maar als dat een heel weekend is ben ik dat op het einde van zondag ook weer zat.
Kenza, in de meest ideale wereld; hoe zou jouw leven / dagindeling er dan uitzien?
Ga paardrijden.
Ik vraag me af waarom je opziet tegen afspraken met anderen.. is het omdat je je dan ongemakkelijk voelt, te weinig aansluiting hebt of gewoon liever alleen met een boekje zou zijn.

Ik kan me namelijk voorstellen dat sommige mensen het wel prettig vinden vaak alleen te zijn en rust om hen heen.

Maar jij geeft aan totaal geen vrienden te hebben en geen partner. Dat vind ik dan wel weer erg ver gaan.. ieder mens heeft toch wel behoefte aan een paar contacten.. of heb je wel familie waar je een goede band mee hebt?
piramide van maslow even doornemen..
Ben je marokkaanse? Ivm Kenza is een marokkaanse naam toch.
quote:verliefdopiemand schreef op 12 juni 2012 @ 20:45:

Ben je marokkaanse? Ivm Kenza is een marokkaanse naam toch.En dat is belangrijk om te weten want?
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
quote:jojanneke66 schreef op 12 juni 2012 @ 20:52:

[...]

En dat is belangrijk om te weten want?Loep en je ziet alle onzintopics van verliefdopiemand.
Niet zo onaardig doen tegen verliefdopiemand. Zij heeft net zoveel recht om hier te zijn en vragen te stellen als iemand anders. Irriteert me mateloos dat gekat op anderen.
OP zicht is je verhaal wel heel herkenbaar voor mij. Je bent graag alleen maar tegelijkertijd voel je je ook eenzaam. Dat heb ik ook wel eens. Als ik thuis mijn weekenden in mijn uppie door breng Vriend werken stiefdochter bij dr moeder mijn eigen dochter bij dr opa en oma dan zou ik willen dat ik mensen om me heen had om gezellige dingen mee te doen. ( thee drinken of shoppen) maar als ik bv een verjaardag heb waar het knetter druk is en ik heb dan mensen om me heen dan wou ik maar dat ik thuis was en lekker in bed lag. Heel vreemd heel dubbel maar ooh zo waar.
quote:paloma schreef op 12 juni 2012 @ 20:24:

Kenza, in de meest ideale wereld; hoe zou jouw leven / dagindeling er dan uitzien?

Dan zou ik in een warm land wonen aan het strand. En paardrijden inderdaad dat is een grote droom van me. Maar helaas kan ik dat niet wegens me rug.

In de meest ideale wereld zou ik in een arabisch land wonen en bijvoorbeeld toeristen begeleiden of paardrij tours doen. Misschien dat ik dat ooit wel kan doen. Probleem is alleen ik heb al 15 jaar niet op een paard gezeten. En de stap om naar een arabisch land te gaan emigreren is wel erg groot.

Voor diegene die het vroeg. Nee ik ben niet marokkaans. Ik vind Kenza gewoon een mooie naam
quote:_puck_ schreef op 12 juni 2012 @ 20:37:

Ik vraag me af waarom je opziet tegen afspraken met anderen.. is het omdat je je dan ongemakkelijk voelt, te weinig aansluiting hebt of gewoon liever alleen met een boekje zou zijn.

Ik kan me namelijk voorstellen dat sommige mensen het wel prettig vinden vaak alleen te zijn en rust om hen heen.

Maar jij geeft aan totaal geen vrienden te hebben en geen partner. Dat vind ik dan wel weer erg ver gaan.. ieder mens heeft toch wel behoefte aan een paar contacten.. of heb je wel familie waar je een goede band mee hebt?

Ik denk dat het een combinatie is. Soms voel ik me ongemakkelijk en soms dan heb ik geen zin in het contact.

Ik heb wel vrienden hoor maar niet erg veel. Ik spreek ongeveer 1x per 2 weken af met een goede vriendin, en verder ga ik weleens met collegas iets drinken na werktijd.

Met mijn familie heb ik geen goede band. Alleen met mijn moeder en mijn broer.
Heel herkenbaar. Ik ben ook graag alleen. Bij mensen zijn vreet vaak mijn energie. Aan de andere kant geeft het me soms ook juist energie en geniet ik ervan. Soms ben ik alleen thuis en dan voel ik me stuurloos terwijl ik dat aan de andere kant ook juist opzoek omdat ik niet tegen vastigheid kan. Ik denk ook dat het de norm is om sociaal te zijn. Iedereen loopt zo wel eens te worstelen, denk ik. Kijk maar naar alle zelfhulpboeken/prozacrecepten etc. Er wordt wat afgezocht en gedacht. Doe waar jij je zo goed mogelijk bij voelt. Gekletst wordt er toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven