Oxford?

09-06-2012 12:49 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben binnenkort twee vluchten die heel erg slecht op elkaar aansluiten. 's Ochtends om zeven uur landen op Heathrow, 's avonds om acht uur weer verder. Stom, maar het is niet anders.

We hebben geen zin om op de luchthaven te blijven zitten. Een dag Londen is natuurlijk altijd een optie, maar we zijn nog nooit in Oxford geweest en dat lijkt mij ook wel wat. Alternatief is Legoland Windsor (we reizen met kinderen). Maar we zijn vorig jaar al wel naar Legoland Duitsland geweest....

Is Oxford iets? En geraak je er vlot vanaf Heathrow? (het is nog wel een uurtje of anderhalf, heb ik begrepen) Trein of bus of ....?
Ik ben vorig jaar in Londen geweest en heb een dagtrip naar Oxford gedaan. Was van half 8 's ochtends tot een uur of 6 's avonds weg en ik heb alles kunnen zien wat ik graag wilde zien. Ik zou denk ik wel de trein kiezen i.p.v. de bus, treinreis duurt ongeveer een uur. Houd er rekening mee dat je als je met de trein reist vanaf Heathrow waarschijnlijk eerst naar Paddington Station in London moet. Er gaat wel een bus vanaf Heathrow naar Oxford, die doet er geloof ik 80-100 minuten over. Het centrum van Oxford en de bekende plekken zijn goed vanaf het station per voet te bereiken.

Meer info over reisopties vind je op onderstaande website:

http://www.tourinaday.com/oxford/heathr ... xford.html

Veel plezier!
Oxford moet je gezien hebben! Echt een prachtige stad is dat. Lekker chillen bij de universiteitstuinen en heerlijk gaan eten bij jamie oliver haha.

Ik raad ook de trein aan. Veel plezier!
Maar je landt volgens de planning om 7 uur en je vliegtuig vertrekt weer om 8 uur? Hoeveel tijd heb je dan effectief in Oxford , want heathrow is geen klein vliegveld waar je last minute kun binnen rennen.
Bedankt voor de reacties!

We zijn al wel vaker op Heathrow geweest dus ik weet dat we extra tijd moeten incalculeren, maar bagage is doorgelabeld.

Het zou moeten lukken om rond tien uur in Oxford te zijn en dan rond een uur of half vijf weer richting Heathrow? Zou dat haalbaar zijn?
Bedoel je met haalbaar of je tijd genoeg hebt om alles op het vliegveld te regelen / op tijd in het vliegtuig te zitten of bedoel je of je genoeg tijd hebt om Oxford te bekijken.

Dat laatste gaat namelijk prima, is mijn ervaring. Even van tevoren uitzoeken wat je allemaal wilt zien, of juist niets voorbereiden en gewoon de stad in lopen en kijken wat je allemaal tegenkomt.
Beide. Hebben we tijd genoeg in Oxford en hoe zit het met de avondspits op het traject Oxford-Heathrow (gesteld dat we die bus nemen. Een omweg via Paddington lijkt mij namelijk nogal omslachtig)?
Ik denk niet dat je het gaat redden, het is te krap.
Nou zoveel tijd in Oxford heb je denk ik niet nodig.

Je krijgt (vond ik) al best wel snel een idee van het sfeertje dat er hangt, bezoek een paar uni gebouwen en tuinen en loop wat door de stad.

Ik denk dat het 't wel waard kan zijn als je er nog nooit geweest bent en Londen al vaak gezien hebt.

Aan de andere kant, in de spits terug (met de bus) dat kan wel eens tricky worden. Maar misschien kun je dan voor de terug reis beter voor de trein kiezen? Het is dan misschien "om" maar qua tijd scheelt het wieweet niet veel en treinen rijden wel zekerder dan auto's (als je denkt aan files).

Maar ik zou dan eerst even de treintijden opzoeken

Wat ik mij trouwens kan herinneren dat ik aan het eind vd dag terug ging van Oxford naar Londen (ik kwam toen half 8 in Londen aan) was helemaal niet gek veel file. Maar dat kun je ook beredeneren als dat iedereen aan het eind vd dag natuurlijk Londen verlaat (woon-werk) dus dan gaat de file die kant op.

Dat geld dan misschien ook wel voor van Oxford naar Heathrow.
Ik zou gewoon lekker londen ingaan, lijkt me veel minder stress dan dat je oxford ingaat, dat is toch een eind weg.
Met kinderen zou ik in London naar een (of meer) van die prachtige gratis musea gaan. Natural History, the British Museum, Science Museum, Tate Modern, etc.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Als je om 20.00 uur vliegt 's avonds, dan moet je rond 18.00 weer terug zijn. Dus moet je rond 16.30 weer uit Oxford weg. Stel dat er wat gebeurt op de weg tussen Oxford en Londen dan mis je zo je vliegtuig. Het kan op zich wel natuurlijk maar wel wat risicovol.
Misschien wordt het toch wat stressy.... Kinderen zijn al een paar keer in Londen geweest, maar we vinden nog wel iets dat ze nog niet gezien hebben Of we gaan misschien toch gewoon naar Legoland. Dat is, dacht ik, niet zo ver van de luchthaven.
voordat de mogelijkheden helemaal zijn uitgeput, raad ik je aan om op onderstaande website te kijken

http://www.oxfordbus.co.uk/main.php?page_id=23

Oxford centrum is niet supergroot, met 3-4 uur heb je het wel gezien, inclusief winkelen in het westgate winkel centrum, dus waarom niet. gewoon doen
Westgate is nou niet zoveel aan (sorry). Covered Market en Blackwells Bookshop daarentegen... Als ik het me goed herinner hoef je niet perse in Paddington over te stappen als je met de trein wil. Volgens mij kan je ook meteen richting Slough en zo die hoek afsnijden. Kijk maar even op www.nationalrail.co.uk
@mikkemak. Bedankt voor de link. Er is inderdaad een optie via Slough. Wel twee keer overstappen, maar dat is geen ramp. We zouden er op minder dan anderhalf uur zijn en dus een uur of zes in Oxford hebben. Dat lijkt mij, als ik alles hier lees, voldoende.
Blackwell's en de pub.

Brengt me weer terug in de tijd.

Ga weer een oude Morse kijken.

Heerlijk.

Oxford is echt heel leuk.

Kijk even naar de treintijden, station is bijna in het centrum.

En met kinderen is een open toerbus (erg toeristisch ik weet het) wel erg leuk.

Hier lunchen, weet niet of het eten nog steeds goed is, maar wel sfeervol, Alice in wonderland is daar geschreven.

(head of the river)
Als je alsnog op de dag besluit dat het te stressvol is. Bus 111 brengt je rechtstreeks naar Hampton Court Palace. (ook leuk voor de kinderen met het oudste doolhof etc)
O, Hampton Court is ook nog een goeie, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Ik denk dat dat het alternatief wordt ipv legoland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven