Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
zaterdag 19 mei 2012 om 09:56

donderdag 24 mei 2012 om 17:35
Leuk dat je dit opmerkt! Regelmatig wordt er geroepen dat er voor bepaalde functies te hoge salarissen worden betaald (zowel op het forum als daarbuiten), maar jij zet het nu eens in de context.
Helaas is de praktijk inderdaad dat over het algemeen de werkuren toenemen naarmate het salaris stijgt. 90 uur is dan weliswaar exceptioneel (en ontzettend ongezond!), maar een normale 40-urige werkweek zit er voor de meeste mensen met een hoger salaris echt niet in.
woensdag 30 mei 2012 om 20:15
Wat vinden jullie van het volgende:
HBO/ WO opgeleid, 28 jaar
3 jaar werkervaring in huidige baan
vanuit studie doorgestroomd in huidige baan
2450 bruto (ongeveer 1725 netto) op basis van 40 uur per week
23 vakantiedagen
geen 13e maand
19 c/km reiskosten vergoeding in het geval ik met mijn eigen auto naar een klant toe moet
geen reiskostenvergoeding woon-werkverkeer (dagelijks 70 km)
Daarbij: 2 van mijn collega's van dezelfde leeftijd, dezelfde achtergrond maar beiden 1 jaar minder werkervaring verdienen beiden meer dan ik, omdat zij vanuit een eerdere baan zijn ingestroomd.
HBO/ WO opgeleid, 28 jaar
3 jaar werkervaring in huidige baan
vanuit studie doorgestroomd in huidige baan
2450 bruto (ongeveer 1725 netto) op basis van 40 uur per week
23 vakantiedagen
geen 13e maand
19 c/km reiskosten vergoeding in het geval ik met mijn eigen auto naar een klant toe moet
geen reiskostenvergoeding woon-werkverkeer (dagelijks 70 km)
Daarbij: 2 van mijn collega's van dezelfde leeftijd, dezelfde achtergrond maar beiden 1 jaar minder werkervaring verdienen beiden meer dan ik, omdat zij vanuit een eerdere baan zijn ingestroomd.
donderdag 31 mei 2012 om 07:48
@Debster: ben je HBO of WO opgeleid?
En wat heb je nodig voor de functie? En voldoe je aan al die eisen? En voldoen je collega's in grotere mate, mindere mate of dezelfde mate aan die eisen?
Vanuit een andere baan is het vaak makkelijker onderhandelen. Als jij het gevoel hebt dat je nu meer waard bent dan 3 jaar geleden staat het je natuurlijk vrij om een salarisverhoging te vragen.
En wat heb je nodig voor de functie? En voldoe je aan al die eisen? En voldoen je collega's in grotere mate, mindere mate of dezelfde mate aan die eisen?
Vanuit een andere baan is het vaak makkelijker onderhandelen. Als jij het gevoel hebt dat je nu meer waard bent dan 3 jaar geleden staat het je natuurlijk vrij om een salarisverhoging te vragen.
maandag 4 juni 2012 om 15:01
20 jaar
administratief medewerkster 40 uur per week
VWO niveau (universitaire opleiding voortijdig gestopt)
nog geen werkervaring
geen 13e maand
reiskostenvergoeding op basis van openbaar vervoer
26 vakantiedagen
E 1100 bruto a ongeveer E 930 netto.
Aangezien ik nog thuis woon leek dit een vetpot toen ik enkele maanden geleden begon. Nu ik plannen heb om samen te wonen merk ik echter dat dat reuze meevalt....
nog geen werkervaring
geen 13e maand
26 vakantiedagen
Aangezien ik nog thuis woon leek dit een vetpot toen ik enkele maanden geleden begon. Nu ik plannen heb om samen te wonen merk ik echter dat dat reuze meevalt....
maandag 4 juni 2012 om 16:17
maandag 4 juni 2012 om 16:20
dinsdag 5 juni 2012 om 19:40

dinsdag 5 juni 2012 om 20:03
quote:xangelalove schreef op 05 juni 2012 @ 19:40:
Ik heb vanmiddag een gesprek gehad bij een grote bank. Een van de grootste banken van Nederland. Wat kan ik verwachten qua loon?
Leeftijd: 19
Opleiding: MBO Commercieel Medewerker niveau 3/4
Functie: Verkoop en adviesmedewerker
Slechts een half jaar stage ervaring.Hoeveel uur ga je werken?
Ik heb vanmiddag een gesprek gehad bij een grote bank. Een van de grootste banken van Nederland. Wat kan ik verwachten qua loon?
Leeftijd: 19
Opleiding: MBO Commercieel Medewerker niveau 3/4
Functie: Verkoop en adviesmedewerker
Slechts een half jaar stage ervaring.Hoeveel uur ga je werken?

woensdag 6 juni 2012 om 15:22
quote:rosamariella schreef op 04 juni 2012 @ 15:01:
20 jaar
nog geen werkervaring
geen 13e maand
26 vakantiedagen
Aangezien ik nog thuis woon leek dit een vetpot toen ik enkele maanden geleden begon. Nu ik plannen heb om samen te wonen merk ik echter dat dat reuze meevalt....Echt zonde als je geen WO opleiding afrond! Dan zit je zomaar op het dubbele van dit salaris..
20 jaar
nog geen werkervaring
geen 13e maand
26 vakantiedagen
Aangezien ik nog thuis woon leek dit een vetpot toen ik enkele maanden geleden begon. Nu ik plannen heb om samen te wonen merk ik echter dat dat reuze meevalt....Echt zonde als je geen WO opleiding afrond! Dan zit je zomaar op het dubbele van dit salaris..
donderdag 7 juni 2012 om 14:26
Ik (v/21) werk momenteel bij een accountantskantoor als telefoniste/financieel medew. Heb een MBO opleiding afgerond in het bank- en verzekeringswezen, dus die voegt weinig toe aan deze baan. Ook had ik geen werkervaring in deze richting. Ik werk 39 uur p/w en dat voor ff meer dan een jaar. Ik verdien bruto ¤ 1525,- en hou netto ¤ 1280 over.
Verder komt daar nog bij: reiskostenvergoeding (voor mij niet nodig), 13e maand, vakantiegeld, winstuitkering, premievrijpensioen en met kerst krijgen we een gratificatie. Ik heb 28 vrije dagen.
Verder komt daar nog bij: reiskostenvergoeding (voor mij niet nodig), 13e maand, vakantiegeld, winstuitkering, premievrijpensioen en met kerst krijgen we een gratificatie. Ik heb 28 vrije dagen.
donderdag 7 juni 2012 om 14:27
vrijdag 8 juni 2012 om 16:45
27 Jaar
HBO Verpleegkunde
GGZ
3 Jaar gediplomeerd, 5 jaar werkzaam in sector.
2700 Bruto bij 36u
1800 Netto
166 vakantie uren + 34 LFB uren (uit mijn hoofd)
100% vergoeding masteropleiding + 12 studie uren die volledig vergoed worden, werk dus 24u en 12u met studie bezig en krijg fulltime betaald.
Voor een salaris in de zorg heb ik absoluut niet te klagen! Helemaal met deze opleidingsmogelijkheid. En de aankomende jaren groeit mijn salaris nog aanzienlijk. Ik ben best tevreden.
HBO Verpleegkunde
GGZ
3 Jaar gediplomeerd, 5 jaar werkzaam in sector.
2700 Bruto bij 36u
1800 Netto
166 vakantie uren + 34 LFB uren (uit mijn hoofd)
100% vergoeding masteropleiding + 12 studie uren die volledig vergoed worden, werk dus 24u en 12u met studie bezig en krijg fulltime betaald.
Voor een salaris in de zorg heb ik absoluut niet te klagen! Helemaal met deze opleidingsmogelijkheid. En de aankomende jaren groeit mijn salaris nog aanzienlijk. Ik ben best tevreden.