scriptie HELP!!!
zaterdag 16 juni 2012 om 11:47
Gottogottogottogot, ik ben bezig met mijn ba.scriptie. Kan iemand mij helpen? Hoe kom ik aan energie. Ik ben de halve dag al door, alleen vandaag heb ik om af te ronden voor ik 'em definitief inlever.
Feedback laat altijd op zich wachten en bij mij zit de inhoud wel redelijk maar de structuur. Ik wil er vanaf en kom niet verder!!!
Feedback laat altijd op zich wachten en bij mij zit de inhoud wel redelijk maar de structuur. Ik wil er vanaf en kom niet verder!!!
zaterdag 16 juni 2012 om 11:53
Heb je geen aanwijzingen (of literatuur) gekregen over de structuur? De structuur is niet zo heel moeilijk, je moet gewoon een logisch verhaal vertellen. Wat is je probleemstelling, wat heb je onderzocht en wat kwam er uit. Als je dat allemaal op een rijtje hebt, dan ga je terug naar het begin en schrijf je de managementsamenvatting.
Ander advies: veel koffie, Red Bull en cola light, icm met goed eten en weinig suiker. Dan kom je de dag wel door
Ander advies: veel koffie, Red Bull en cola light, icm met goed eten en weinig suiker. Dan kom je de dag wel door
zaterdag 16 juni 2012 om 12:52
Moet je maandag as. de definitieve versie inleveren?
Ik had nl. mijn definitieve versie op vrijdag af en ben toen nog twee volle dagen aan de afwerking kwijt geweest. Het is ongelooflijk hoeveel spelfouten en extra spaties ed. ik er nog uithaalde. Stukken tekst aangepast, alle verwijzingen nog eens gecheckt met literatuurlijst, dat kostte ook veel tijd. Heb 'm op het nippertje op tijd in kunnen leveren.
Ik vind het eerlijk gezegd raar dat je nog aan de structuur moet werken!? Als je de structuur helder hebt, dan gaat de inhoud een stuk makkelijker.
Hoe zie je structuur er nu uit? Of is dat te herkenbaar?
Ik had nl. mijn definitieve versie op vrijdag af en ben toen nog twee volle dagen aan de afwerking kwijt geweest. Het is ongelooflijk hoeveel spelfouten en extra spaties ed. ik er nog uithaalde. Stukken tekst aangepast, alle verwijzingen nog eens gecheckt met literatuurlijst, dat kostte ook veel tijd. Heb 'm op het nippertje op tijd in kunnen leveren.
Ik vind het eerlijk gezegd raar dat je nog aan de structuur moet werken!? Als je de structuur helder hebt, dan gaat de inhoud een stuk makkelijker.
Hoe zie je structuur er nu uit? Of is dat te herkenbaar?
zaterdag 16 juni 2012 om 13:18
Leg je scriptie even weg, en pak een leeg a4 tje, schrijf daarop in kernwoorden en halve zinnen hoe de structuur van bv de inleiding moet zijn.. Hoe open je, welke onderwerpen bespreek je, wat is je probleemstelling, onderzoeksvraag..
Leg dit lege a4 tje naast je scriptie, en kijk of het aansluit.
Andere tip: laat iemand anders je scriptie lezen en laat hem/haar alles arceren wat diegene niet begrijpt, of alle zinnen die als een verassing komen.
Leg dit lege a4 tje naast je scriptie, en kijk of het aansluit.
Andere tip: laat iemand anders je scriptie lezen en laat hem/haar alles arceren wat diegene niet begrijpt, of alle zinnen die als een verassing komen.
zaterdag 16 juni 2012 om 14:50
Hoi,
Bedankt voor de tips, ik ben even eruti geweest en dat is wel goed. Met structuur bedoel ik meer: de literatuurlijst, laatste fouten eruit en ik heb feedback gekregen op de structuur dus ik moet sommige stukken ergens anders behandelen, dus dat is meer knip- en plakwerk. Met wel nog wat aanvullingen. Termen die ik te laat uitleg, dat soort dingen.
Bedankt voor de tips, ik ben even eruti geweest en dat is wel goed. Met structuur bedoel ik meer: de literatuurlijst, laatste fouten eruit en ik heb feedback gekregen op de structuur dus ik moet sommige stukken ergens anders behandelen, dus dat is meer knip- en plakwerk. Met wel nog wat aanvullingen. Termen die ik te laat uitleg, dat soort dingen.