Help? Ik weet het niet!
zondag 17 juni 2012 om 12:34
Hallo,
Ik heb een vraagje.
Ik heb sex gehad in de eerste week van de pil. Maar ik was hem vergeten te slikken op de avond van de sex. Ik heb hem nog binnen 12 uur ingenomen, maar een paar dagen later was ik ongesteld. Ik heb nog een paar keer sex gehad daarna. Nu in mijn stop week, ben ik helemaal niet ongesteld.. Wat betekent dit?
Kunnen jullie mij helpen?
Groetjes!
Ik heb een vraagje.
Ik heb sex gehad in de eerste week van de pil. Maar ik was hem vergeten te slikken op de avond van de sex. Ik heb hem nog binnen 12 uur ingenomen, maar een paar dagen later was ik ongesteld. Ik heb nog een paar keer sex gehad daarna. Nu in mijn stop week, ben ik helemaal niet ongesteld.. Wat betekent dit?
Kunnen jullie mij helpen?
Groetjes!
zondag 17 juni 2012 om 12:41
Wel eens van een zwangerschapstest gehoord? Ik zal je een geheim verklappen, die kan je kopen bij het kruidvat. Liggen onderin het schap met pijnstillers en je koopt er 2 voor 5 euro. Altijd fijn om in huis te hebben als je dit soort vragen in het weekend hebt. En lees je verder in en lees ook de gebruiksaanwijzing van de pil. En weet je zeker dat er geen SOA's zijn omdat je blijkbaar geen condoom hebt gebruikt?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zondag 17 juni 2012 om 12:46
Ten eerste, als je aan de pil bent word je niet ongesteld. Het verbaast me keer op keer, dat vrouwen dit gewoon niet weten. Het gaat over jouw lichaam nota bene, je wilt toch weten hoe het allemaal werkt!! Je krijgt een doorbraakbloeding of een ontrekkingsbloeding (in de stopweek). Als jij je pil volgens de bijsluiter hebt geslikt, dus ook de regels in acht hebt genomen bij het vergeten van de pil, dan ben je in principe beschermd. Een test doen is raadzaam. Herhaal deze test een week later, en je weet zeker waar je staat.
zondag 17 juni 2012 om 12:46
Als je de pil slikt wordt je nooit ongesteld maar heb je een ontrekkingsbloeding die wordt opgewekt als je met de pil stopt. Soms heb je een doorbraakbloeding. En waarschijnlijk is er daarna niet genoeg slijmvlies opgebouwd waardoor je nu tijdens je stopweek geen bloeding hebt. Kan gebeuren.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!