Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Oke, majesteit, ik zal nog even wat typen. Hopelijk blijven de trollen weg

Ik lees alles met jullie mee, Brenda "spreek" ik op fb. En uiteraard meer van jullie zie ik daar.

Dat het forum doorgaat na je operatie lijkt me helemaal waar. Juist dan kom je je valkuilen tegen. En niets is dan fijner om lotgenoten om raad te vragen. Ik zit nu ook op het forum van het ziekenhuis. Dat is ook fijn, om vantevoren al diverse ervaringen te lezen.

Limburger, hoe is het met jou en je man? Toch weer een opgaande lijn, na alle ellende?

Hier schiet het ook op. Maandag heb ik de screening door de anesthesie, voorlichting voor de ok (krijg ik ook mijn prodimed mee) en aanmeten van de steunkousen. Dagje ziekenhuis voor de boeg Als je bedenkt dat ik 's ochtends via Skype nog een sollicitatiegesprek heb, drukke dag. Maar fijn!

En dan nog 2 weekjes en mijn nieuwe leven kan beginnen! Weg rugpijn, weg stijfheid, weg kilo's. Lekker weer sporten, fit zijn, alles kunnen doen met de kinderen. Niet meer in tranen na een dagje dierentuin omdat alles zo'n pijn doet! Ik kan er zo naar verlangen......
Het is inderdaad erg rustig hier en het gaat ook door na je operatie. Dan loop je tegen dingen aan dat je denkt: mmmm hoe pak ik dit aan??

Majesteit

Aardig van dochter en die krant lezen wij ook

Bollie

Hoe gaat het nu na 1 week?

Leonore

Hoop dat je pijn snel weg is!

Ene dag gaat beter dan andere met drinken hoor. Zit nu op nog geen liter vandaag.

Origineel

Spannend word het nu wel!!

Via skype sollicitatie-gesprek?

Hier ben ik nog erg moe, het heeft er goed ingehakt!!!
Yep, modern hè? Ik wilde echt niet 's ochtends naar Utrecht rijden en daarna in vliegende vaart naar BoZ. En dit kon ook. Is een wervingsbureau, dus net iets laagdrempeliger.

Rust lekker uit, meid. Tuurlijk hakt het erin, je hebt de dubbele tijd in het ziekenhuis doorgebracht. En niet voor niets!
Hallo allemaal,

Vandaag internist gehad bloed uitslagen waren goed.

b12 in onder de normale norm dus even een spuitje per maand voor de komende 3 maanden. en ik ga starten met vitaminetabletten.

Ze had totaal geen bezwaar dus een YES

Nu de chirurg nog :-)
dita gefeliciteerd, gaat de goede kant op. En origineel, ook bijna op punt U aangeland.....hartstikke fijn, wat zul je ook blij zijn als je straks weer thuis bent !!!

ik heb nu gemwekt dat ik na een weekenje weg toch wel weer wat aan kan komen !!! aye aye, maar het is er nu ook alweer af dus daar word ik weer blij van !!!

brenda, klinkt toch wel goed eigenlijk zoals het bij jou gaat, ondanks je bultjes..hihi. en lees ik in die krant alles dir keer zo uitvergroot als in ons eigen ochtendblad. wat een sensatie her en der !!!

kwam gisteren zoonlief hier goed ziek binnenvallen, dus die heeft me wel enigszins bezig gehouden gisteren. gelukkig meteen medicatie gekregen van de HA, dus hopelijk vanochtend wat beter. Heeft hij geloof ik goed geslapen (en nog!!) dus dat is een goed teken. Was hij zo ziek dat ik hem zelfs moest helpen omkleden. Maar moet ik er wel bijzeggen dat bv mijn eigen pa en broer gewoon tegen de vlakte gaan als ze goed ziek zijn, maar dat is me met zoon bespaard gebleven. Heb ik vanavond een bbq voor de vrijwilligers van het wijkcentrum, hopleijk blijft het droog. kan beter zeggen wordt het weer droog, want zie nu dat het stiekempjes is gaan regenen.

duik ik nu weer lekker de kranten in , fijne dag allemaal.
Origineel

Goede oplossing zo om via skype te doen.Succes!

Dubbele tijd, en was niet erg hoor, maar alle draden en toeters/bellen hakken erin!!

Dita

Super

Majesteit

Ojee zieke zoon

Geniet van je BBQ! Hoop dat het droog blijft!

Fijn dat de kilo's/grammen er weer af zijn!

Heb ik net bijna 1,5 uur met mede-lotgenoot gebeld hihi en ga ik vanavond naar MCL bij iemand op bezoek die gisteren de maagband eruit heeft gekregen en mini-gbp heeft gekregen.
Hoi, even vanaf telefoon. Pc zojuist ten prooi gevallen aan hackers. Buma-Stemra wormvirus.

Mega balen dit!?!

-23,7 nu voel me goed.

Vandaag ben ik jarig, ben nu 33 lente's oud haha. Krijg zo m'n ouders en vrienden op bezoek. Feestje doen we de 23ste pas.

Fijne avond allemaal!!
ogen open houden en VOL gas vooruit blijven gaan..
Leonore, wat een bagger! Hoe kom je aan die worm? Wel goed dat het zo goed met je gaat.

Brenda, je hebt het maar druk met het zkh, lig je er zelf niet in ga je op bezoek denk je goed om jezelf?

Beterschap voor zoon, majesteit!

Dita, 2 down 1 to go
Hoi hoi,

Het gaat hier oke, (voor mn maagbandje dan) op zich niet heel veel pijn meer maar wel last van een beetje een lelijk litteken wat steekt en vervelend is. Maandag even een afspraak maken in het ziekenhuis. Verder gaat het flut.. Mn auto die ik net heb gekocht blijkt een wrak te zijn.. En aangezien ik vanaf 1 juli geen baan meer heb, heb ik me moeten aamelden voor een WW uitkering maar die krijg ik maar 3 maanden (Daar heb ik dan 10 jaar hard voor gewerkt) Ik heb nu mn zinnen gezet op een baan in Frankrijk voor twee maanden, Het is animatie op een camping, super leuk maar ik spreek geen Frans. Heb er even een mailtje aangewaagd! Duimen jullie mee?

Leonore van harte gefeliciteerd!! Lekker hoor je bent al flink wat kwijt! Dat gaat goed!! Keep up the good work!!

Brendah, hoe gaat het nu? Logisch hoor dat je moe bent, gewoon lekker aan toe geven en rustig aan doen!!

Majesteit, arme zoon, hoe is het nu met hem? En hoe was de BBQ? Is het droog gebleven? Hier wel maar dat zegt natuurlijk niets..

Dita, Yes die chirurg gaat ook gewoon YES zeggen hoor!! Lekker dat het allemaal zo goed verloopt!!

Orgineel, spannend hoor je dagje ziekenhuis! Maar het komt goed! Die dierentuin loop jij straks 3 keer in de rondte zonder pijn te hebben!!!!

Fijne avond iedereen!
hihi iedereen hier dus druk druk druk, met banen en feestjes !!! van harte Leo, fijn dat je weer zo vrolijk bent !!!

en brenda wil graag vaste klant worden in het ziekenhuis, zodat ze bij een eventuele volgende ronde voorrang krijgt omdat ze haar zo goed kennen !!!!

dita , als je zover bent, bepaalt de chirurg meestal nog welke operatie het beste is in jouw geval, dus het visje is bijna binnen.

bollie zit bij jouw alles even tegen !!! ik dacht dat je voor elk jaar dat je gewerkt hebt een maand ww kreeg !!! is in elk geval wel zo met mijn wia uitkering. dus daar moet je achteraan....en hoezo dan naar frankrijk?? wat zijn dan je rechten als je terugkomt? bekijk je dat wel even??

zoonlie heeft vannacht heel aardig geslapen (bij mammie he?), vanochtend minder koorts, maar nog wel erg moe en moeite met ademen.toch vanmiddag naar zijn eigen huis gegaan, en lekker daar op de bak gekropen, en niet naar de bbq. er werd buiten gebakken en binnen gegeten, was erg gezellig. was een bbq voor de vrijwilligers, en heb weer wat nieuwe contacten gelegd. leuk dus.

nu zo lekker lui in bed nog even wat lezen.....

wens jullie allemaal ook een fijne nacht, slaap lekker
Majesteit, gelukkig gaat het beter met zoonlief. En die bbq is goed opgelost zo

Bollie, wat kort WW! Is dat zo gewijzigd? Ik ben vorig jaar in de WW gekomen, maar heb gelukkig 2 jaar gekregen. Ik ben al een jaar aan het solliciteren Frankrijk heb ik geen ervaring mee. (ssst, ik haat het land.......). Maar laat je inderdaad goed informeren dat je je rechten niet verliest.
Goedemorgen dames,

Ten eerste Brenda, ik zal je dit weekend nog even bellen om te horen hoe het met je gaat. Hoe gaat het met hetgeen waarvoor je naar het zhuis bent geweest?

@ Majesteit, hoe gaat het inmiddels met je zoon?

@ Leonore, nog proficiat met je verjaardag!

@ Bollie, wat balen van de drie maanden WW, wat al gezegd wordt kijk maar goed na wat je rechten zijn als je in het buitenland gaat werken.

@ Duvelke, de chirurg gaat vast akkoord, daar twijfel ik niet over, de belangrijkste goedkeuring heb je al binnen.

@ Dita, ook ik zit aan de B12 injecties, eerst drie weken achter elkaar en nu iedere maand netjes naar de huisarts voor mijn spuitje.

Allemaal spannend voor de dames die vol in het traject zitten.

Voor mij was mijn Sleeve operatie afgelopen 9 Juni exact een jaar geleden. Ik weet nog dat ik bij de chirurg had aangegeven dat mijn streefgewicht 80 kilo was, nu ik die bijna bereikt heb is mijn streefgewicht aangepast Ik ben inmiddels 42kilo kwijt en voel mij super! Mijn kledingkast heeft een metamorfose ondergaan. Niet enkel dat je van een kledingmaat 50/52 naar 40/42 bent gegaan, maar ook alle donkere kleding is weg en heeft plaats gemaakt voor veel kleur. En de stijl van kleding. Er hangt welgeteld 1 jeans in mijn kast en de rest zijn rokjes en jurkjes. Een jaar geleden had ik mij dat nog niet kunnen bedenken.

Wil ik meer afvallen, alles wat er nog afgaat is heel mooi meegenomen, en daarvoor zal ik op mijn voeding blijven letten en blijven sporten. Het laatste vind ik ook heel prettig, vooral Pilates.

Een aantal weken geleden ben ik een aantal dagen naar mijn familie in het Noorden geweest, behalve mijn oma en mijn tante ( die een aantal maanden geleden op bezoek waren geweest) had niemand me nog gezien. En buiten het feit dat ik een top tijd gehad heb, ook de complimenten zijn leuk. En dan vooral dat ik blijkbaar veel opener ben, een opener blik, en geluk uitstraal. Dat klopt ook ik ben een gelukkig mens.

Over een week moet ik op controle in het AZM, maandag mijn bloed laten prikken waarvan ik het briefje netjes thuis heb gekregen zodat ik dat bij de huisarts kan laten doen. Ik ben benieuwd. Daar ik veel klachten heb van mijn borsten ( nek en schouders, en al jaren ontstekingen) zal ik een verwijzing vragen ( in overleg met mijn huisarts en haar) voor plastische chirurgie voor mijn voorgevel. Ik hoop dat ik in aanmerking kom, het zou mij een hoop klachten schelen waar ik best zonder kan. Wat betreft mijn buik, daar heb ik geen klagen over, enkel het stukje boven de navel irriteert mij, maar hé als dat alles is. Ik heb altijd nog in mijn hoofd wat de plastisch chirurg vertelde bij de meeting van stichting smile ruim een jaar geleden "onthoudt waar je vandaan komt".

Nu ga ik me klaarmaken, in 2010 heb ik een foto shoot gedaan, dit was toen vanuit psychologie om anders tegen mijzelf aan te kijken, vandaag doe ik dat omdat ik trots ben. Ik heb dus dadelijk voor en na foto's

Het is een lang epistel, maar een "kleine" update vond ik wel akkoord, voor de mensen die mij in aanloop naar de operatie gesteund hebben, en voor de korte tijd na de operatie dat ik nog enigszins actief was.

Van mijn Sleeve operatie heb ik nog geen seconde spijt, de dingen die ik niet meer kan eten, ik mis het niet eens.

Dames, een heel fijn weekend, ik hoop dat de zon zich toch nog even laat zien.
@Kira wat fijn dat het zo goed met je gaat heel veel plezier met de fotoshoot.

Merkte jij gauw lichamelijk een verschil met voor b12 injecties en er na?

@majesteit voor zover ik begreep doet het ziekenhuis of een maagbandje (dat wilde ik zelf niet ) of een gbp, een sleeve doen ze alleen als vooroperatie daar aansluitend na genoeg kilo's afgevallen te zijn een gbp bij heel hoog bmi.

Staat een beetje krom hoop dat je het snapt haha.

@ leonore Nog van harte gefeliciteerd :-)

@Bollie balen zeg met je werk en je auto , kijk je rechten goed na sterkte.

@ origineel Het komt steeds dichter bij hè Promined is voor het voor het dieet? 2 weken dan?

Bij ons heb ik nog niet gehoord over een dieet of zo

Maar volgende week bij eenkomst dus worden bepaalde dingen duidelijker.

@ brendah doe je rustig aan, Ik verwacht eigenlijk ook geen probleem bij de chirurg maar je weet het nooit hè

Groetjes

dita
Prodimed is 10 dagen, om je lever te laten slinken.

Kleren: ik ben juist aan het uitzien naar het feit dat ik weer broeken kan dragen! Jippie, weer een spijkerbroek aan. Ik ben de jurken en rokken zo zat...... Ik ben het type zandloper en als je dan een maatje meer hebt (dik bent ) zakken de broeken altijd van je kont. Maar een dunne zandloper in een mooie skinny, dat lijkt me wel wat
Heb wel alles gelezen maar niet de puf om op iedereen in te gaan (sorry)

Haha een abonnement in het MCL. De enige keer dat ik daar nog een keer zou moeten liggen is als er een BWC o.i.d. gaat plaats vinden. Ook hoor ik dat heel veel mensen met een bariatrische ingreep last kunnen krijgen van de galblaas. Dan ook zou ik kiezen voor MCL. Kort gezegd ik blijf voor mijn ogen in Heerenveen maar voor de rest is mijn keuze het ziekenhuis MCL in Leeuwarden.

Met been lijkt het iets beter te gaan, gelukkig. Heb net een uurtje geslapen pppffff ben echt nog zo moe. Gisteren heeft lijf mij terug gefloten. Wilde wat oppakken maar de tranen schoten in mijn ogen. Nu giga-spierpijn
smorreges, ter informatie uwerzijds; zoonlief knapt lekker op.

Kira wat geweldig om jouw episteltje te lezen ! en natuurlijk herkenbaar !! en wat vreselijk leuk die fotoshoot !!! Ook bij jou dus alleen maar fijne ervaringen buiten de bijbehorende ongemakken. ik geloof niet dat ik veel vernaderd ben ua kledingstijl, dus dat vind ik bij jou wel heel grappig. heb wel enigszins meer behoefte aan kleur, maar de jeans blijven absoluut, deze week voor het eerst naar maat 44 !!! wat een feest zeg.

dita ik ken het traject van eerst de sleeve en dan de gbp. gaat hier ook wel eens zo heb ik begrepen. maar dan moet je idd wel heel fors overgewicht hebben.

ga ik zo een schaal hapjes maken voor vaderdag, neem ik mee naar mn pa, die bedenkt zulke dingen niet meer. lekker wat vis en fruit....een beetje in mn eigen straatje dus.

brenda dat van die galblaas klopt, kan een bijkomend verschijnsel zijn, maar ik ben hem allang kwijt, scheelt toch weer.en ja, je bent nog maar net geopereerd, dus je lijf zal je nog wel eens vaker terugfluiten, dus kalm aan maar weer.

origineel, nog heel even wachten en dan mag jij ook !!!

leo, fijn weer van je te horen, en al zoveel afgevallen, jij dus ook helemaal blij, het is te merken aan je stukjes. word ik blij van.

ga ik gauw aan het werk, fijne dag allemaal.
Net terug van het Maritiem Museum is super leuk geworden.

Zeker voor mensen ook met jonge kinderen.

Straks lekker chinezen.

Groetjes
Hallo!

@ Majesteit, voor mij persoonlijk is alles veranderd ha ha, ben erachter gekomen dat ik meer een meisje meisje ben dan ik dacht en ik geniet er met volle teugen van . Maat 44 heerlijk hé )

@ Dita, Ik had het niet in de gaten van de B12, maar het verschil merk ik wel. Ik merk zelf ook dat wanneer ik weer moet gaan dat ik toch wat vermoeider ben. Dus het verschil is hier duidelijk te merken. En als dat het enige is dat ik dan 1x per maand moet halen, daar doe ik het voor. Hoe vervelend ik de injectie ook blijf vinden. 1 tip laat hem echt in je bil zetten haha.

@ Brenda, meid doe je het wel rustig aan? Hoe gaat het nu met je?

De fotoshoot was heel erg leuk. Ik moest ook zwarte kleding meenemen, maar helaas die heb ik niet meer LOL. De foto's? Ik ben er super blij mee.
kira wat leuk om je zo enthousiast te zien !!! wat wordt het leven na zo''n operatie dan weer leuk he???

moet ik wel eerlijk toegeven dat ik ook wel meer jurken heb, maar ook een straples jurk en truitje, want ik heb nu weer botten in mijn schouders !!!! en heb ik ook een strapless bh gekocht, en die houdt het spulletje nog bij elkaar ook, want ik heb nu een veel kleiner cup !! hihi.

heb ik nog een klein vit D tekort, kalium en natrium vandeweek weer geprikt, en nu een stuk bijgekomen door een aantal maatregelen, in augusrtus weer een check !!!

onze jongens gaan weer beginnen...pfff wat een spanning.
Majesteit, strapless! Dat zou ik nooit durven! Nu met mijn E cup niet, maar met een kleinere cup zeker niet. Ik heb jurkjes met spaghettibandjes, maar meer durf ik niet hoor

Ben ik dan de enige die vindt dat een broek niet staat? ik vind dat ik er zo'n dikke kont in krijg, en ze zakken af ook. Komt erbij dat ik nogal klein ben, dus dan is het helemaal geen porum. Ik draag alleen rokjes en jurkjes, netjes op de knie. Korter is dan ook zo weer wat. Dus 3 maten zakken, met 40 vind ik dat ik een broek aan mag. Wel een idee: nu een skinny in maat 40 kopen en tot doel stellen om die met mijn verjaardag (4 maanden na de operatie) aan te kunnen. Moet kunnen

Tot nu toe ben ik alleen bezig geweest met mijn gezondheid als doel van de operatie, maar sinds dit weekend is opeens mijn uiterlijk ook aan de orde. Net alsof ik eraan moet wennen dat ik niet alleen gezonder maar ook mooier word......

Brenda, geen sorry, gewoon lekker bijkomen!!
origineel, niks durven, gewoon de dingen doen die je wilt doen !!! vind ik nu dat mijn maaggebied er steeds lelijker uit gaat zien,draag dus van die strakke elastieken hemdjes, maar moest dat ook nalaten toen het zo heet was. beetje bij beetje verleg je toch wel je grenzen, zul je straks ook wel zelf merken.

en als je halslijn er weer slank(er) uitziet, is strapless ineens wel mooi.....en wat de maten betreft, staar je er niet blind op. de ene maat 46 is de andere niet, en soms moet je ineens weer een maat groter. vind ik het kicken dat mijn jeans maat 44 zijn, maar merk ook dat ik daar minder op let. het moet lekker zitten en leuk staan....terwijl ik vroeger al blij was als iets paste......

ga ik zo eens een paar tomaatjes wegkauwen...goed voor mn kalium. en dat oranje ligt nu ook een beetje gevoelig !!! zie al massa''s humor langskomen. fijne dag nog
Nou, een strapless die tot mijn navel gezakt is, is niet elegant....... En dan maakt het echt niets uit hoeveel ik weeg!

Vandaag alle pre operatieve dingen gehad, dieet mee, ik ben er klaar voor. Donderdag mag ik beginnen. Nu dus nog maar even 3 dagen lekker eten, dan kan het een maand even niet
Dames,

Kan ik iemand blij maken met een cadeaubon van thermen bussloo. Alleen geldig van ma t/m do. De bon is geldig tot 18-10-2012. Het kaartje is geldig voor 1 persoon.

Ik zet hem ook even op het prikbord op het forum. Dus de eerste beste mag 'm hebben ;).

Groetjes!
Holadio

Wat wil je ervoor hebben?
Ik kan de klok wel rond slapen! Vanmiddag een stukje gelopen. Wat je normaal in 10 minuten doet heb ik nu 25 minuten over gedaan. Daarna wel bekaf

Lijkt me geweldig straks weer de kledingzaken induiken

Nu komt het dichterbij, nog 3 dagen en dan de prodimed, succes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven