Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Hoi!

Leuk hier te lezen over maagverkleining.

Na mijn hele leven te hebben getobt ben ik nu in het voortraject voor een gastric bypass. Ik heb vorige week de doorverwijzing gehad en de brief gepost en werd twee dagen erna al gebeld. Ik ga donderdag naar de informatie bijeenkomst.

Flamingo voor jou komt er dus ook een spannende tijd aan. Waar wordt jij geopereerd?

Daantje wat fantastisch zeg!

Ik zie ook op tegen de eerste periode maar dat weegt niet op tegen erna hoop ik.
Blis! Het lukt me op een of andere manier niet-om je een pb te sturen. Nav het andere topic wat een discussietopic werd

Kun jij het eens bij mij proberen? Ik zou heg leuk vinden om verder te kletsen over GBP!
Ik wens jullie veel succes toe!
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier en tot mijn grote vreugde eindelijk een actueel forum gevonden waar ik gezellig mee kan kletsen, ervaringen kan lezen en delen. Ik zal me even voorstellen:

Noem me maar Sjors! Ben 45 jaar en krijg 16 september een maagbandje. Ik ben hier al heel lang mee bezig en sta volledig achter mijn keuze.

Ik ben al vanaf mijn 18e op dieet en ben het nu helemaal zat! Ben een aantal jaren boven de 100 kg. Geweest. Precies weet ik het niet want woog me toen niet meer, struisvogelpolitiek dus. In 2005 heel veel afgevallen na een stressvolle periode tot 70 kg. In drie jaar wat aangekomen tot ik in 2008 voor een nieuw "eigen" leven koos. Afgevallen tot ongeveer 60 kg. Aantal jaren stabiel geweest tot ik weer in rustiger en gelukkiger vaarwater kwam. Nu weer op de 88 kg. Ik wil niet weer terug naar af. En dus voor mij deze best rigoureuze beslissing. Ook voor mijn gezondheid. Suikerziekte hoge bloeddruk en gewrichts problemen door overgewicht zit in de familie. En wil ik voorkomen. Zou het fijn vinden hier met "lotgenoten" te kunnen babbelen en ervaringen en vorderingen uit te wisselen. Liefs
Vier het leven!
[quote]Sjors70 schreef op 01 september 2015 @ 09:49:

Dubbel gepost
anoniem_250971 wijzigde dit bericht op 01-09-2015 11:30
Reden: Dubbel gepost.
% gewijzigd
Vier het leven!
Hallo, ik ben nieuw en vroeg me af of het wel of niet toegestaan is een link te plaatsen van een Facebook groep over de Maagband?
Hoi ik ben nieuw hier en wil morgen de huisarts gaan bellen en een verwijzing vragen voor een maagverkleining. Sinds mijn 13e al aan het lijnen, als kind al overgewicht. Wel altijd aan sport gedaan, vele dieeten gevolgd. Afvallen lukt wel maar het volhouden is zo moeilijk. Nu een bmi van 40. Kan het dieeten niet meet opbrengen. Ondertussen ben ik 33 en heb een versleten rug, zenuwpijn in mijn been waardoor ik bijna niet kan werken en leuke dingen kan doen met mijn kinderen. Ik ben astma patiënt. Enige wat ik me afvraag is wordt er een goedkeuring gegeven als je niet bij een dieetiste geweest bent? Ik heb het eigenlijk altijd zelf gedaan.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Gr Tukker33
Hoi Sjors, hoe is je operatie gegaan? Blij dat de ingreep achter de rug is?
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik wil me even voorstellen! Ik ben 18 jaar en ben vorige week maandag geopereerd. Ik heb een sleeve verkleining gehad en ben nu aan het herstellen. Het gaat best goed, nog wel veel pijn (vooral in m'n zij/rug???) maar het eten gaat goed. Ik kan best veel eten, dat vind ik best raar. Ik ben nu in totaal (met van te voren 2 weken shakes) 12 kilo afgevallen, maar sta nu al een paar dagen stil. Vind ik best raar.

Hoe zit/zat dat bij jullie?
Hoi allemaal,

Een tijdje terug heb ik hier meegeschreven omdat ik aan het overwegen was om de stap tot een maagverkleining te zetten. Ik heb dit niet gedaan. Na veel wikken en wegen heb ik de laatste stap mogelijk gezet tot afvallen zonder operatie door middel van een personal trainer. En..... dat lukt!!!!! Ik ben nu zo'n zestien kilo afgevallen in een half jaar tijd. Het is moeilijk geweest, maar ik voel me zo sterk dat het me eindelijk is gelukt en dat zonder operatie. Dat bedoel ik overigens niet lullig naar mensen toe die wel voor de operatie hebben gekozen hoor. Ook een dikke pluim voor jullie, want jullie zetten net als mij stappen op weg naar een gezondere leefstijl en dat is fantastisch! Ik wilde alleen even laten weten dat hoe uitzichtloos de situatie soms ook lijkt, er is hoop. Hou dat vast.

Liefs Saladebakje
Het verleden kun je niet veranderen, de toekomst wel. Dat begint bij het heden. Begin dus vandaag!
Hallo ik zal me even voorstellen. Ik ben 41 jaar 2 kinderen (puberend)

Ik ben 170 cm en weeg 103 kg. Gelukkig heb ik geen complicaties. Zoals diabetes of hoge bloeddruk. Zit wel aan beide kanten in de familie.

Wel heb ik erge klachten aan mijn rug en knieën. Hierdoor kan ik mijn werkzaamheden op mijn werk niet goed uitvoeren. De huisarts wees me erop dat ik voor een maagverkleining kon gaan. Na lang wikke en wege toch een verwijsbrief laten maken.

Vandaag het Catherine in Eindhoven opgebeld en voor de tweede keer (eerste keer bij NOK Eindhoven) afgewezen omdat mijn BMI 35,8 niet hoog genoeg is en mijn gewrichtsklachten nog niet erg genoeg zijn. Noem een dieet en ik heb hem gevolgd val wel af maar kom net zo hard weer aan. Vandaag ook gebeld met het wellnes kliniek in Genk (België). Een operatie kost 10.000 euro iets wat ik niet zomaar heb. Heeft iemand ervaring hiermee? Of hebben jullie nog andere tips?

Die opereren wel maar dat gaat 10.000 euro kosten heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand nog andere tips voor mij?
Flink sparen, of in het buitenland (even gegoogled: http://www.nl.jmb-medical.travel/?page=bariatrie )

Of je BMI omhoog schroeven of op een andere manier gewicht kwijt zien te raken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven