afbijt vraag

17-06-2012 20:05 16 berichten
Vraag voor de meubelopknappers:

We hebben mooie oude stoelen waar de lak helemaal van beschadigd is. Nu zou ik ze graag helemaal blank maken, maar heb geen zin in eindeloos schuren.

Krijg je die oude laklaag (het is beits, geen verf) er ook mooi af met afbijts? Of gaan die oude stoelen er dan teveel onder lijden? Ben bang om dat spul erop te smeren.

Tips zijn heel erg welkom!
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk niet, want beits trekt echt in de houtnerf en kan er dus alleen maar af via schuren. Je kunt evetueel het proberen bij een klein stukje aan de onderkant van de stoel, maar ik geef je weinig kans . de stoel zal er echter niet onder lijden als je het probeerd met afbijt, dus proberen...
Dank! Ik zal een stukje testen.
Elektrische schuurmachine? Dat scheelt al heel wat energie.
ah... afbeits!!

Ben ik de enige die even twijfelde voor ik het topic durfde te openen...

quote:sartan schreef op 17 juni 2012 @ 20:51:

ah... afbeits!!

Ben ik de enige die even twijfelde voor ik het topic durfde te openen...

Afbeits?
Ik wist het ook niet, maar volgens de firma Alabastine is het afbijt. Dus nu ja.
Ga naar een goede schilderszaak en laat je adviseren, zij weten wat je het beste kunt gebruiken.
Als het oude stoelen zijn kun je het met groene zeep insmeren. Werkt beter dan afbijt!

Tip van mijn vader zaliger, meubelrestaurateur bij leven.
quote:Tanneketoverhex schreef op 17 juni 2012 @ 21:36:

Als het oude stoelen zijn kun je het met groene zeep insmeren. Werkt beter dan afbijt!

Tip van mijn vader zaliger, meubelrestaurateur bij leven.O dat is een goeie!!! En milieuvriendelijk ook nog.
quote:Tanneketoverhex schreef op 17 juni 2012 @ 21:36:

Tip van mijn vader zaliger, meubelrestaurateur bij leven.De kans is heel klein dat je dit ooit nog leest, maar: dank, ik heb het uitgeprobeerd en het werkt als een tierelier. Je vader was vast een geweldig vakman.
Owwwwww nu snap ik hem..
Nee het heet echt afbijt. Maar moest wel goed lezen waarover het ging.
http://www.woonwebsite.nl/idee/verf-afbranden/216

Misschien heb je hier goede tips.
Het ging er inderdaad niet om, hoe ik mijn stoelen assertiever kan maken...
quote:redband schreef op 24 juni 2012 @ 17:51:

http://www.woonwebsite.nl/idee/verf-afbranden/216

Misschien heb je hier goede tips.De groene zeep heeft zijn werk al gedaan. Maar bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven