afbijt vraag
zondag 17 juni 2012 om 20:05
Vraag voor de meubelopknappers:
We hebben mooie oude stoelen waar de lak helemaal van beschadigd is. Nu zou ik ze graag helemaal blank maken, maar heb geen zin in eindeloos schuren.
Krijg je die oude laklaag (het is beits, geen verf) er ook mooi af met afbijts? Of gaan die oude stoelen er dan teveel onder lijden? Ben bang om dat spul erop te smeren.
Tips zijn heel erg welkom!
We hebben mooie oude stoelen waar de lak helemaal van beschadigd is. Nu zou ik ze graag helemaal blank maken, maar heb geen zin in eindeloos schuren.
Krijg je die oude laklaag (het is beits, geen verf) er ook mooi af met afbijts? Of gaan die oude stoelen er dan teveel onder lijden? Ben bang om dat spul erop te smeren.
Tips zijn heel erg welkom!
zondag 17 juni 2012 om 20:18
Waarschijnlijk niet, want beits trekt echt in de houtnerf en kan er dus alleen maar af via schuren. Je kunt evetueel het proberen bij een klein stukje aan de onderkant van de stoel, maar ik geef je weinig kans . de stoel zal er echter niet onder lijden als je het probeerd met afbijt, dus proberen...
zondag 24 juni 2012 om 17:45
quote:Tanneketoverhex schreef op 17 juni 2012 @ 21:36:
Als het oude stoelen zijn kun je het met groene zeep insmeren. Werkt beter dan afbijt!
Tip van mijn vader zaliger, meubelrestaurateur bij leven.De kans is heel klein dat je dit ooit nog leest, maar: dank, ik heb het uitgeprobeerd en het werkt als een tierelier. Je vader was vast een geweldig vakman.
Als het oude stoelen zijn kun je het met groene zeep insmeren. Werkt beter dan afbijt!
Tip van mijn vader zaliger, meubelrestaurateur bij leven.De kans is heel klein dat je dit ooit nog leest, maar: dank, ik heb het uitgeprobeerd en het werkt als een tierelier. Je vader was vast een geweldig vakman.
zondag 24 juni 2012 om 17:51
zondag 24 juni 2012 om 17:57
quote:redband schreef op 24 juni 2012 @ 17:51:
http://www.woonwebsite.nl/idee/verf-afbranden/216
Misschien heb je hier goede tips.De groene zeep heeft zijn werk al gedaan. Maar bedankt!
http://www.woonwebsite.nl/idee/verf-afbranden/216
Misschien heb je hier goede tips.De groene zeep heeft zijn werk al gedaan. Maar bedankt!