Lang niet naar de tandarts geweest...
zondag 17 juni 2012 om 23:25

zondag 17 juni 2012 om 23:30

zondag 17 juni 2012 om 23:33
Ik was ook 3 jaar niet geweest, durfde gewoon niet.
Doodsbang voor mijn oude tandarts.
Mijn vader kreeg een nieuwe en deze was heel fijn.
Ik ben toen overgestapt. Moest ook wel had een goga gat en moest ook een wortelkanaal behandeling.
Maar ik had liever kiespijn dan naar de tandarts.
Nu ga ik een keer per jaar, nog steeds angst, maar wel veel minder.
Moet weer even afspraak maken.
Doodsbang voor mijn oude tandarts.
Mijn vader kreeg een nieuwe en deze was heel fijn.
Ik ben toen overgestapt. Moest ook wel had een goga gat en moest ook een wortelkanaal behandeling.
Maar ik had liever kiespijn dan naar de tandarts.
Nu ga ik een keer per jaar, nog steeds angst, maar wel veel minder.
Moet weer even afspraak maken.
zondag 17 juni 2012 om 23:35
Ik heb geen tandartsverzekering meer, ik betaalde vier keer meer premie dan ik aan kosten had. Nu al een paar jaar zonder verzekering, en dat gaat prima. Twee keer per jaar op controle, tegelijk met Snoezekind, en af en toe tandsteen verwijderen.
Ik heb wel een goed gebit, en mijn gouden tip: Zymafluor nemen.
Gewoon de fluoridetabletjes die kindjes in de jaren 70/80 standaard kregen.
Ik heb wel een goed gebit, en mijn gouden tip: Zymafluor nemen.
Gewoon de fluoridetabletjes die kindjes in de jaren 70/80 standaard kregen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

zondag 17 juni 2012 om 23:44
quote:snoesje666 schreef op 17 juni 2012 @ 23:35:
Ik heb geen tandartsverzekering meer, ik betaalde vier keer meer premie dan ik aan kosten had. Nu al een paar jaar zonder verzekering, en dat gaat prima. Twee keer per jaar op controle, tegelijk met Snoezekind, en af en toe tandsteen verwijderen.
Ik stop hem volgend jaar. Vind het elk jaar zó zonde van het geld. Zet straks gewoon het bedrag waar ik voor verzekerd ben apart.
Ik stop hem volgend jaar. Vind het elk jaar zó zonde van het geld. Zet straks gewoon het bedrag waar ik voor verzekerd ben apart.
zondag 17 juni 2012 om 23:46
Voor ik 18 was ben ik zo'n 5 jaar niet naar de tandarts geweest. Toen ik 18 werd meteen een tandarts gezocht, 4 (kleine) gaatjes. Ik vond het zo verschrikkelijk dat ik sindsdien 2x per jaar naar de tandarts ga en 2x per jaar naar de mondhygiëniste. Elke dag minstens 2 keer poetsen, flossen, tongschrapen en spoelen en twee keer per week met een borsteltje. Nu ben ik altijd zo weer weg bij de tandarts. Nooit wil ik weer een gaatje hebben! Het beste wat je kan doen is gewoon gaan, gaatjes laten vullen, tandsteen weghalen en daarna zo goed mogelijk er voor zorgen.
maandag 18 juni 2012 om 00:07
Je hoeft je totaal niet te schamen voor je gebit, als je wel eens ziet hoe sommige mensen er bijlopen kan het nooit zo erg zijn, en als je nooit de eerste stap zet word het alleen maar erger! Het is juist de taak van de tandarts je gebit mooi en gezond te houden, uiteraard met een beetje medewerking..

maandag 18 juni 2012 om 00:55
quote:persansept schreef op 18 juni 2012 @ 00:07:
Je hoeft je totaal niet te schamen voor je gebit, als je wel eens ziet hoe sommige mensen er bijlopen kan het nooit zo erg zijn, en als je nooit de eerste stap zet word het alleen maar erger! Het is juist de taak van de tandarts je gebit mooi en gezond te houden, uiteraard met een beetje medewerking..
Dat zeg jij.
De tanden zijn het eerste waar ik naar kijk.
Ik snap dat de tandarts griezelig kan zijn, mijn hobby is het ook niet. Maar ik vind een rot gebit nog vele male griezeliger dan een tandarts bezoek.
Je kunt ook daadwerkelijk ziek worden van een rot gebit.
Hartstikke goed dus voor iedereen die eindelijk durft te gaan!
Dat zeg jij.
De tanden zijn het eerste waar ik naar kijk.
Ik snap dat de tandarts griezelig kan zijn, mijn hobby is het ook niet. Maar ik vind een rot gebit nog vele male griezeliger dan een tandarts bezoek.
Je kunt ook daadwerkelijk ziek worden van een rot gebit.
Hartstikke goed dus voor iedereen die eindelijk durft te gaan!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
maandag 18 juni 2012 om 04:10
Ik was een jaarof drie niet geweest omdat ik bang was. Maar ik was ook bang dat ik gaatjes had gekregen in die tijd en ben zwanger dus nog een extra reden om naar de tandarts te gaan. Ook nog eens verhuis dus heb een nieuwe tandarts gezocht en een afspraak gemaakt waarbij ik heb aangegeven dat ik bang was maar wel graag op controle kwam. Tandarts zei toen gelijk dat hij alleen zou kijken en als er iets zou moeten gebeuren hij eerst zou overleggen.
Uiteindelijk alleen beetje tandsteen weg moeten halen, heeft hij met de hand gedaan omdat het met zo'n apparaatje altijd pijn heeft gedaan in het verleden. Hij was heel rustig en vertelde wat hij deed. Was een goede ervaring en ben ook minder bang voor een volgende keer om te gaan. En trots op mezelf dat ik het kennelijke wel goed doe op het gebied van mondhygiëne!
Succes bij je afspraak! Geef goed aan wat je fijn vind bij de tandarts.
Uiteindelijk alleen beetje tandsteen weg moeten halen, heeft hij met de hand gedaan omdat het met zo'n apparaatje altijd pijn heeft gedaan in het verleden. Hij was heel rustig en vertelde wat hij deed. Was een goede ervaring en ben ook minder bang voor een volgende keer om te gaan. En trots op mezelf dat ik het kennelijke wel goed doe op het gebied van mondhygiëne!
Succes bij je afspraak! Geef goed aan wat je fijn vind bij de tandarts.
maandag 18 juni 2012 om 06:46
Hier ook, had 2 gaatjes, vriend 3, is nu netjes opgevuld met witte vuliing, ziet er super uit.
Mn moeder is al vanaf haar 30e zo ongeveer niet geweest en die loopt meestal rond met een halve tand, voor gelegenheden heeft ze slecht zittende plaatjes. Ziet er niet uit.
Ik zou maar gewoon gaan, leg de situatie uit en dan is er begrip, heus!
Mn moeder is al vanaf haar 30e zo ongeveer niet geweest en die loopt meestal rond met een halve tand, voor gelegenheden heeft ze slecht zittende plaatjes. Ziet er niet uit.
Ik zou maar gewoon gaan, leg de situatie uit en dan is er begrip, heus!

maandag 18 juni 2012 om 08:20
Hoi.
Ik ben 2 weken geleden voor het eerst sinds 6 jaar naar de tandarts geweest.
Had extreme angst enwas zelfs bijna zover om de hele behandeling onder narcose te doen.
Uiteindelijk vond ik dit voor mij te ver gaan.
Mijn drijfveer is mijn dochter bijna 1 jaar. Met haar moet ik straks ook na de tandarts.
Het was wel even schrikken. Door mijn zwangerschappen is de botdikte van mijn tanden afgenomen. Dus 8 gaatjes.
Nu eerst bij de mondhygieniste (nog 1 afspraak) en dan in 3 afspraken alles in orde laten maken bij de tandarts.
Heel goed dat je de eerste stap hebt gezet om de afspraak te maken.
En bij de tandarts ook aangeven dar je angst hebt.
Ik ben 2 weken geleden voor het eerst sinds 6 jaar naar de tandarts geweest.
Had extreme angst enwas zelfs bijna zover om de hele behandeling onder narcose te doen.
Uiteindelijk vond ik dit voor mij te ver gaan.
Mijn drijfveer is mijn dochter bijna 1 jaar. Met haar moet ik straks ook na de tandarts.
Het was wel even schrikken. Door mijn zwangerschappen is de botdikte van mijn tanden afgenomen. Dus 8 gaatjes.
Nu eerst bij de mondhygieniste (nog 1 afspraak) en dan in 3 afspraken alles in orde laten maken bij de tandarts.
Heel goed dat je de eerste stap hebt gezet om de afspraak te maken.
En bij de tandarts ook aangeven dar je angst hebt.