Werken op Curaçao!
maandag 18 juni 2012 om 21:06
Als het goed is ben ik in juni 2013 officieel MBO-V. Ik wil heel graag een half jaar naar Curaçao. Natuurlijk niet alleen om op vakantie te gaan, maar ik wil daarnaast ook werken. Nu vroeg ik mij af of meerdere mensen dit hebben gedaan. Via wat voor organisatie ga je ernaartoe? Kun je daar ook de zorg in op Curaçao of zou je daar dan echt een ander bijbaantje moeten hebben? Als je een half jaar naar Curaçao bent geweest, hoe veel geld ben je daaraan kwijt geweest (ofwel; hoe veel zou ik moeten sparen? ). Wat voor werk heb jij gedaan? Zat jij in een studentenhuis, heb je ergens een apartementje gehuurd of hoe? Ben heel erg benieuwd naar ervaringsverhalen!
maandag 18 juni 2012 om 21:18
collega van mij (verpleegkundige) heeft een jaar in een ziekenhuis op curacao gewerkt. In dienst van een ziekenhuis die ook haar woning voor dat jaar hebben geregeld. Ze vragen wel veel ervaring. Ik weet niet je BOL of BBL gedaan hebt? maar je komt er in de zorg niet gemakkelijk aan t werk zonder goede referenties.
I always tell the truth, even when I lie
maandag 18 juni 2012 om 21:26
quote:giraf007 schreef op 18 juni 2012 @ 21:18:
collega van mij (verpleegkundige) heeft een jaar in een ziekenhuis op curacao gewerkt. In dienst van een ziekenhuis die ook haar woning voor dat jaar hebben geregeld. Ze vragen wel veel ervaring. Ik weet niet je BOL of BBL gedaan hebt? maar je komt er in de zorg niet gemakkelijk aan t werk zonder goede referenties.Hmm, dat wordt lastig inderdaad. De opleiding heb ik afgerond via de BOL. Dus dat wordt hem dan sowieso niet. Maar misschien een ander baantje...
collega van mij (verpleegkundige) heeft een jaar in een ziekenhuis op curacao gewerkt. In dienst van een ziekenhuis die ook haar woning voor dat jaar hebben geregeld. Ze vragen wel veel ervaring. Ik weet niet je BOL of BBL gedaan hebt? maar je komt er in de zorg niet gemakkelijk aan t werk zonder goede referenties.Hmm, dat wordt lastig inderdaad. De opleiding heb ik afgerond via de BOL. Dus dat wordt hem dan sowieso niet. Maar misschien een ander baantje...
woensdag 20 juni 2012 om 20:38
Ik heb tijdens mijn studie daar stage gelopen. T was fantastisch! Lekker gaan hoor, zonder organisatie. Boek een (open) ticket en zoek een huur huisje. Let wel op de wijk waar je gaat wonen ivm de criminaliteit. Ik huurde een appartement in de wijk jongbloed op de manege. Was prima. Huur er wel een auto want t ov is daar niet zo'n succes. Maak je vooral niet druk over t feit dat je alleen gaat want t eiland zit vol met nederlandse studenten ed. In het vliegtuig maak je met een beetje geluk al vrienden. Zoek op internet naar een organisatie waar je wilt werken en mail of (nog beter) bel ze op. Ze kunnen sprekem nederlands. Als t je lukt om een werk plek te vinden kunnen zij jou ook helpen met t zoeken van woonruimte. Dat is betrouwbaarder dan via marktplaats. Als je de mogelijkheid hebt zou ik zeker gaan!!
Als je nog vragen hebt hoor ik t wel.
Gr jolyn
Als je nog vragen hebt hoor ik t wel.
Gr jolyn
donderdag 21 juni 2012 om 22:47
Je hebt hier al hele goede tips gekregen. Inderdaad niet via een organisatie boeken.
Mijn vader verhuurd appartementen, studio en binnenkort kamers op Curacao. Mocht je interesse hebben, stuur een email naar niki1511@hotmail.com
Dan stuur ik je de link met de website.
Groetjes Nicole
Mijn vader verhuurd appartementen, studio en binnenkort kamers op Curacao. Mocht je interesse hebben, stuur een email naar niki1511@hotmail.com
Dan stuur ik je de link met de website.
Groetjes Nicole