Open blik bewaren

21-06-2012 22:43 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand of er misschien ergens dekseltjes te krijgen zijn om aangebroken blikken af te kunnen dekken? Ik heb vaak blikjes kokosmelk of kattenvoer waar ik maar de helft van nodig heb en ik zoek een handige manier om die af te dekken.

Folie ben ik te lui voor is slecht voor het milieu :-)
Ik heb altijd geleerd dat je in een open blik niks mag bewaren. Ik doe de inhoud daarom altijd in een plastic bakje + dekseltje en gooi het blik weg.
Je mag niks in blik bewaren hoorde ik hiero laatst ergens. Moet je in ander bakje doen.
Ik heb een blikopener die van de bovenkant van het blik een deksel maakt. Past altijd :P

Klik
Ha ha ha Thomaas! (hoest? Alles goed met jou?)
Vroeger waren ze in ieder geval te krijgen, geloof dat je blikjes (tegen meerprijs) kon kopen waar ze op zaten.
Ohh daar ben ik helemaal te lui voor (damn, milieu-excuus gaat niet op...).

Ik eet al jaren uit aangebroken blik, en mijn katten ook, nog nooit iets aan overgehouden. Moet natuurlijk niet gaan roesten, maar daar krijgt het bij mij geen kans voor.

Zal eens kijken naar die opener dan!
quote:zonnetje59 schreef op 21 juni 2012 @ 22:49:

Vroeger waren ze in ieder geval te krijgen, geloof dat je blikjes (tegen meerprijs) kon kopen waar ze op zaten.Ja inderdaad, dat bedoel ik! Heb er ook wel eens eentje gehad bij het kattenvoer, maar die ben ik kwijtgeraakt.
quote:Suze02 schreef op 21 juni 2012 @ 22:48:

Ha ha ha Thomaas! (hoest? Alles goed met jou?)Ah, jij weet wie ik ben Ja, gaat wel redelijk Met jou?
Er zat ooit bij het kattenvoer zo'n roze Whiskas-dekseltje. Maar je kunt het beter niet te lang in blik bewaren. Maar een dagje kan geen kwaad denk ik, anders hadden ze dat dekseltje niet uitgevonden.
Bij zooplus verkopen ze deksel voor blikjes kattenvoer. Kokosmelk kun je invriezen in een zakje voor ijsblokjes.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
@ Thomaas, ja, zag je van de week een post doen over iemand waarvan je hoopte dat ze niet zo heette en toen viel het kwartje

Waarom maar redelijk?
quote:Suze02 schreef op 21 juni 2012 @ 22:47:

Je mag niks in blik bewaren hoorde ik hiero laatst ergens. Moet je in ander bakje doen.waarom niet? ik doe het altijd nl.
quote:Suze02 schreef op 21 juni 2012 @ 22:53:

@ Thomaas, ja, zag je van de week een post doen over iemand waarvan je hoopte dat ze niet zo heette en toen viel het kwartje

Waarom maar redelijk?

aaaaahhh, ja ik vond het al op het randje

Hersenschudding + buikgriep = nietzofijn
Je mag niet iets in blik bewaren hoor!

Gewoon even overgieten in een tupperware bakje dus
Tegenwoordig zijn veel blikken met iets wits bekleed aan de binnenkant dan gaat het wel goed. Als je blik nog echt blik is aan de binnen kant en er komt lucht bij dan gaat het vaak naar blik smaken. Zelf laat ik een klein blikje wel eens gewoon in een boterham zakje nog even in de koelkast staan.
Nooit geweten dat het niet mag, doe het ook gewoon en ik leef nog.
quote:Mevrouw75 schreef op 21 juni 2012 @ 22:54:

[...]

waarom niet? ik doe het altijd nl.De wand van het blikje gaat na openen oxideren en dan komen en stoffen vrij die niet zo goed voor je zijn.
quote:Mevrouw75 schreef op 21 juni 2012 @ 22:54:

[...]

waarom niet? ik doe het altijd nl.Ik heb altijd geleerd dat het met zure producten, zoals ananas niet mag. Als dat eenmaal geopend is zouden er delen van het blik oplossen in het vocht, en dat metaal is niet zo gezond om binnen te krijgen.
Hersenschudding?!? Hebbie gedaan dan?
De metalen uit het blik lossen op in het eten als ze met zuurstof in aanraking komen. Niet direct dodelijk maar het stapelt zich wel op in je lijf. Het ligt eraan waarvan het blikje precies is gemaakt hoe erg het is, maar je kunt het beter helemaal vermijden.
quote:Suze02 schreef op 21 juni 2012 @ 22:57:

Hersenschudding?!? Hebbie gedaan dan?Hoofd gestoten :-D
quote:pyridine schreef op 21 juni 2012 @ 22:58:

De metalen uit het blik lossen op in het eten als ze met zuurstof in aanraking komen. Niet direct dodelijk maar het stapelt zich wel op in je lijf. Het ligt eraan waarvan het blikje precies is gemaakt hoe erg het is, maar je kunt het beter helemaal vermijden.gelukkig eet ik weinig uit blik.
Je mag NOOIT iets in het blik zelf bewaren. Waarom precies weet ik niet, schijnt niet goed te zijn.

Behalve mosterd. (Geintje.)
Das hard gegaan dan T. Beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven